Blog
Január 19-én nekiálltam feltérképezni az autót, meg a futóművet, hogy miket kell cserélni rajta. Mint korábban írtam a futómű felől nem hallatszott semmi kopogó hang, de mivel nagyon rozsdás volt úgy döntöttem kicserélem mind. Majd megyünk műszakira és azt látják, hogy milyen szép állapotban van:).
Az elejére rendeltem új:
féktárcsát, betétet 284mm (Ate)UpDate.(Sajna tegnap kiderult,hogy nem eredeti Ate amit felraktam😂)
lengőkart, kormány
kormányösszekötőt (QH)
stabilizátor külső összekötőt (ezek Qh)
a lengéscsillapítóra porvédőt (Ricambi)
fékcsövet (Trw)
féltengely gumiharang (Skf)
Fékfelújító készlet első,hátsó ( a hátsóval volt egy kis méretbeli külömbség az első rendelésnél a 41mm helyett 46mm volt a külső méret végül az Autofrené jó lett )
Sajna 19-én este Salzburgba volt egy kis balesetem, ami miatt belassultam a munkálatokkal. Közben beszéltem telefonon(csak lemerült közbe a telefonja), illetve írtam üzit egy cartásunknak, aki itt a környéken javít autókat, de azóta se válaszolt. Így nekiálltam, hogy amit tudok azt megcsinálom magamnak a többit meg otthon egy jó Alfa szerelővel megcsináltatom. Hogy mikor az még nagy kérdés, de az Alfacityire szeretném ha meglenne.
Az elejével lassan készen leszek, mindenhol lepucoltam a rozsdát amennyire tudtam és vettem Würth-ös rozsdaátalakítót azzal átkentem majd száradás után alvázvédő waxal lefújtam. Kivettem a lengéscsillapítókat a gumiharang csere előtt, ezeket is lepucoltam. Szintén rozsdaátalakítóval kentem be, meg a toronycsapágy tányérokat vagy nem is tudom pontosan hogy hívják, A bal oldali kicsit karcosan járt így azt kifújattam levegővel és nyomtam közé csapágy zsírt, most szépen jár. Pedig a cserén gondolkodtam csak így egybe nem találtam. Jobb oldalt a féltengely belső gumiharang kiszakadt,erre vettem Skf-et és kicseréltem. A csukló részet lepucoltam,de jó állapotban volt így azt nem cseréltem, újra bezsíroztam azt mehetett minden a helyére. A féknyergeket felcsiszoltam és kicseréltem a gumi tömitést meg a karmantyút is majd rozsdagátló alapozóval lefújtam,azután szép pirosra lefújtam féknyereg festékkel.
Január 18-án délelőtt kivonattam a forgalomból Romeót ahogy megbeszéltem az eladóval. Amíg nem leszek kész a felújításokkal addig nem jelentem be.
Feltétlenül szerettem volna 17-es felniket a 156-ra. Szerintem ez a méret áll neki a legjobban. Választani azonban nagyon nem egyszerű. Rengeteget nézelődtem, kutattam, aztán arra jutottam, hogy a teledial-nál nincs egyszerűen szebb. Ugye most is az van rajta, de 16"-os. A 156-hoz 17"-ban csak a GTA-nak volt teledial felnije, de az a GTA-nak áll jól, a "sima" 156-on nekem annyira nem tetszik. Igen ám, de a GTV-hez volt 17"-os teledial (ET 30,5 ; 7,5Jx17H2)! Ugyanaz, mint a 156 16"-osa, csak eggyel nagyobb. Utánajártam tehát: az osztókör azonos, 5*98, az agyméret azonos, az ET szám az, ami eltér a 156 gyári 17"-os felnijeitől: ET 40,5 a 156-osé és ET 30,5 a GTV-jé. Ez a gyakorlatban két dolgot jelent - 1. kicsit kijjebb lesznek a kerekek, tehát szélesebbnek fog mutatni a kocsin. 2. hosszabb csavarok is kellenek hozzá, mert a gyáriak rövidek ilyen ET számhoz. A csavar dolog megoldható, az hogy szélesebb, meg külön jól mutat. :)
Megtörtént tehát az elhatározás, már csak találni kell ilyen felnit. Naja, itt jött a neheze. Bújtam a netet, de egyszerűen nincs. Külföldi oldalakat is néztem, az E-bay-en találtam, de egyrészt horror áron, másrészt a szállítás is drága lett volna. Már-már kezdtem lemondani róla, hogy találok bármikor is ilyen felnit. Elkezdtem másfelé nézelődni - tetszett még a 17"-es TI felni (bár ebből elég sok van, kicsit már tucat) és a 17'-es Selespeed felni is - az lett is volna jó áron, bár erősen felújítandó állapotban.
És akkor egyszer csak szembe jött velem az autoalkatreszek.hu-n egy garnitúra 17"-es teledial. Nem is hittem a szememnek, ráadásul igen szép állapotban és értelmes áron. Ekkor persze jött a kisördög, hogy nem lesz jó, az ET és egyébként is nem a 156 gyári felnije, stb. De megnéztem még egyszer a képeket és eldőlt. Másnap hívtam az eladót és gyorsan meg is egyeztünk. Nagyon rendes volt, még a Budapestig való szállítást is elvállalta.
Most már csak csavarok kellenek - konzultáltam Sparco cartárssal, akinek ilyen felnik vannak a 156 SW-jén, lemérte nekem a csavarok hosszát. Ezek alapján 12*1,25x32 mm-es csavarok kellenek.
No meg gumi - de az majd egy másik bejegyzés lesz.

Katalógus szerint 150ezret bír a gyári vezérműszíj, na ezt nem várjuk meg. Csere.
Legyen Bosch, meg a görgők is. És ha már lúd, legyen kövér, 4 új féktárcsa, hozzá fékbetétek. Mind Textar. Szeged -Kovács autótól.
Az Unix most kivételesen csessze meg, megint egy számelírás, a 16V -hez való vízpumpát adtak, úgyhogy az nem lett kicserélve most.
141.000Km
Munkahelyem a Mátrában, Alfa 2 nap állás után, amióta nálam van, most először nem indul be. 2-3 röffenés, leáll.
Laptop elő, multiecuscan, semmi hiba :-(
Telefon szerelőnek, mondom a jelenséget. javaslata kisnyomású cső meglazítás. Jön a nafta. Nagynyomású cső meglazít, pláne jön az anyag.
Amit tudtam, hogy gyanús volt már a 4 es henger, 5 feletti résolaj korrekciót mutatott amíg működött. Úgyhogy busszal haza pestre, kulcsot közben leadtam a szerelőnél. Amire visszajövök pár nap múlva, átvitette trélerrel magához a műhelybe a kocsimat és kezembe adja a 4 injektort. Irány Eger, Bosch szakszervíz. Ott 2-t hibátlannak látnak, egyet kicsit rossznak, egyet teljesen rossznak. Brutto 115.000Ft a felújítás. Bátor..... Ebbe az árba már nem fért bele 2-2db műa kupak. (nem ajánlott Bosch szervíz)
Viszem a 4db injektort a szerelőnek, akinek közben gipszben a keze. Izomszakadás. Így a fia szereli vissza őket. A motor nem indul.
Elő a laptop, blogok olvasása. Gyanú a nagynyomású szivattyú nyomásszabályzójára terelődik. Ezt már én szerelem ki, majd vissza féktisztítós mosás után. Ő volt a hunyó, a motor 2 hét után először újra jár. 140ezerért?? naná. Igaz ebben az olajcsere is benne van.
137.000Km
Már a múltkor is mondta a gumis hogy kotyog a bal kormányösszekötőm. Érdekes hogy nem vettem észre a sok autópályán vezetés közben sem.
Kwik gyorsszerviz, futóműállításra hoztam. Persze hogy szerintük is cserés a kormányösszekötő. De a porvédője is.
(az volt sérült, ott ment be a dzsuva és koptatta el a csuklót)
Ők is az Unixból rendelik, így ugrik az én 40% -om, de cserébe ingyenes épp a futóműállítás náluk ha volt más munka előtte. Akkor csináljátok.
135.290Km
Már láttam máskor is hogy a gumis mellett akihez járok, autószőnyeges is van. Akkor most kipróbáljuk.
Megegyezünk, jó vastagot kérek, van gyári szabásmintájuk, és persze hogy legyen piros a varrás.
Na addig addig várok míg a gumis rábeszél 4db V mintás, kicsit használt Maxxis gumira. Egye fene, jöhet, november van.
Minden szűrő csere, olaj 5w40 Castrol, (akkor még nem tudtam hogy előnyösebb lenne C3)
Egyetlen rozsdás hely, a bölcső rozsdamentesítése, majd védelme. Az autószerelő a szürke, elektromos távvezeték oszlopok festékét használja, szárdás után fekete alvázvédő is. Állítólag öröklét innentől.
118.900Km
És végre megvan! :-)
Nem feltétlen ez a szín volt a terv, de a futott km, és a külső-belső állapot miatt mégis mellette döntöttem. Remélem a jövőben sem bánom meg.
Első napi próbautak, plusz lányomékhoz, dicsekedni :-)
Jah, még életemben nem hallgattam Hajdn CD-t autóban. (máshol sem) De olyan érzésem van mintha reklámfilmben lennék, ahogy kanyargok haza ezzel a zenével. Jól szól :-)
Ma már a házunk előtt alszik...
118.295Km
Már korábban lecseréltem a belső világítás panelt a tolatóradar kapcsolója miatt, de mivel volt rajta csomagtérnyitó gomb így azt is be kellett kötnöm ha már van akkor működjön.
Olyan megoldás kellett, ami egy negatív impulzus hatására összezárja a csomagtérnyitó emblémánál lévő vezetékeket, illetve az onnan párhuzamosan lehozottakat. Így egy relével oldottam meg. Elöl a világítás panelnél be kellett kötni egy vezetéket, mivel az már hiányzott a kapcsoló hiánya miatt. Ezt az egy szálat hoztam hátra a reléhez. Így a gomb megnyomásával kap a relé vezérlő áramköre egy testet, és összekapcsolja a csomagtérnyitó emblémáról lehozott két vezetéket ami a 30 illetve a 87-es lábra van kötve. A pozitívat meg a biztosítéktablából egy plusz hely kialakításával és persze egy biztosíték beiktatásával kapja.








0
346
Fórum
Friss topicok
- Stelvio
- Forma-1
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Félig Off-os autók (egy...
- Zenebutik
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Találkozások
- Tonale
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas