Blog
Ez nem alfa ugyan, de jópofa :) Meglátogattam WhiteSkull-t és megfosztottam 3. számú féltett kincsétől. Mostantól nálam üzemel a Fiat Tempra. Elsősorban pótolni az Alfa felújítása okozta űrt, de emellett a legfőbb ndok, hogy a gépparkból hiányzott még a Red az RGB skálához. Igaz mindegyik másra jó, de szépen mutatnak így együtt. Hát még ha a 33 is köztük virítana. (A Blue sajnos nem látszik, mert az Alfa helyén pihen a garázsban. Aztán rögtön indíthattam téligumi szettel, meg is tankoltam okosan.




120633km-nél megtörtént! Sokak szerint nem volt rizikómentes eddig húzni, de mit ér az élet izgalmak nélkül. :-) Lecseréltük a vezérműszíjat és a feszítőgörgőt gyárira, a vezetőgörgőt egy apró malőr miatt nem a gyári szettből tettük be, hiányzott hozzá a megfelelő csavar. MIvel az autó kell holnap, összeraktuk Ruville görgővel, amit terveim szerint 30ezer futás után szíjastól átcserélek a gyárira. Így a biztos... Az új vízpumpát (Ruville), hosszbordás szíjat és annak görgőit is megkapta friss Selénia WRD és gyári olajszűrő kíséretében. Kicsit most azért nyugodtabb vagyok. A kikerült görgők már azért tényleg csereérettek voltak rendesen. A vízpumpa meg alig jött ki, két rögzítőfüle le is tört szegénynek. No mindegy, 2-3 évre most ez rendben van, gurulhat tovább a traktor!
Antenna és antennaerősítő beszerelése.
Elérkezett a következő olajcsere ideje 110103km - Selénia 20K, Olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő... A szokásos...
Homokfújva:
Szívó oldali alkatrészek,
termosztátház,
levegőszűrő zsanérok,
főtengely szíjtárcsa,
ajtózsanérok,
további futóműalkatrészek


Eljött a szokásos téli leállítás ideje. Alul-felül lemosva, bőr leápolva, ponyva alá betéve. Várjuk a tavaszt.:)
Ezt majdnem elfelejtettem feljegyezni: 2007.12.07-én kapott a gép egy mágneskártyás rablásgátlót, állítólag elég megbízható védelmet nyújt, és azért csak olcsóbb, mint egy Casco...
Már nem mertem 18 C° foknál feljebb tekerni a hőfokot, mert a vízhőfok nem ment feljebb 50-55 C° foknál. Ez ugye nem jó a tulajnak, mert télen marha hideg van, és nem jó a motornak sem, és a fogyasztásnak, és még nagyon sokmindennek.
Kiderült, hogy soha nem volt még cserélve előtte. Otthon kipróbáltam vízmelegítősen.
Már 42C° foknál kinyitott, ezért gondolom folyamatosan nyitva volt.
Gyárit kapott, és most úgy működik, ahogy kell. 90C°-nál kinyit, visszaeseik 85C°-ra, majd megint 90C°, és a két hőmérséklet közt ugrabugrál.
Végre meleg van. Ez jó nekem, és jó a motornak.
Termosztát (gyári): 13.500
Csere munkadíja: 4.000
