Blog
A futómű felújítás első nagy fejezete sikeresen megtörtént. Az alábbi alkatrészek lettek kicserélve:
Első alsó, első felső lengőkarok (TRW, Speedline), hátsó keresztstabilizátorok.
Az autó úttartása érezhetően jobb, sokkal kevésbé lötyög, kopog. Mivel pár alkatrész még cserére szorul, most ha a kormány egyenesben van, kicsit jobbra húz a kocsi. Legközelebb ez is a normalizálódik reméljük :)
Aggódtam, hogy a váltóval is kell valamit csinálni, mert az én eddigi váltóimhoz képest kissé laza, nem annyira precíz. Fel lettem világosítva, hogy ilyenek az Alfa váltók :) Azóta már nincs is gondom vele, jól teszi a dolgát.
Vásárlás után kedvenc szervizemben felmérettem az autó állapotát. Az ex tulajék szerencsére vigyáztak rá, ezért leginkább csak a futóművet kell rendbe tenni.
Amikor megvettem az autót Belgától rögtön elkezdtem a külső megjelenés rendbe hozását, hogy illeszkedjen a nemes műszaki tartalomhoz. :-D
Most hogy beköszöntött a tél ismét van egy kis időm csinosítgatni az autót. A terveim szerint a motortér következett. Mint már írtam a blogban a korábbi akku lemerülési problémák miatt kiépítésre került a WEKA system, továbbá kapott az autó egy spirálcellás EXIDE aksit. Most hozzáigazítottam a környékbeli szerelvényeket, tápkábeleket akku sarukat cseréltem conection alkatrészekre, kábelekre. Továbbá megoldottam az akku rögzítését, mivel a gyári heveder rövid a spirálcellás akkumulátorhoz.
Elaforgtól szereztem be motortéri relé takarót, mert nem tetszett, hogy a relék szabadon vannak, nyilván ez nem csak esztétikai kérdés. A hűtő kiegyenlítő tartályom meg olyan mocskos volt, hogy nem láttam benne a folyadékszintet, ezt is megrendeltem az Elaforgtól.
A lényeg viszont a szívó oldal átalakítása volt a korábbi helyről a lökhárítóból a ködlámpa mellől l felköltöztettem az APEXI szűrőt, közvetlenül a légtömegmérő elé, ezzel orbitális szívóhangot és jobb gázreakciót nyertem, viszont valószínűleg elvesztettem néhány Nm az alsó fordulatszám tartományban. az alkatrészeket (szilikon csövek, bilincsek Angliából rendeltem http://www.apmotorstore.co.uk/)
Ez az áldozat megéri nekem, mert megszületett a fejemben az új projekt: elkezdem az autó pályagéppé alakítását (olyan kocsit szeretnék mely utcainak néz ki, de a lemezek és a kárpit alatt pálya autó technikája lapul. Folyt köv…….. :-DDD
Az első képen a vásárláskori, a másodikon jenlegi motortér állapot látható.


A xenon kikerült a múltkor a tompítottból. Egy csere után - mert persze nem ua. a foglalat típusa - ma beleküzdöttem a ködlámpába. H1 kell oda. Az meg vegye be, aki tervezte az autót és a ködlámpa mögé jobb oldalra berakott valami eszközt. Emiatt egy nőgyógyász se fért volna oda. De durva. Nehéz volt rápattintani a xenonra a fület. Nagy szívás oda bedobni. Pff. A kupakot egy kicsit meg kellett nyirbálni, hogy a kábelt át tudjam húzni rajta. Tökéletes lett. Garázsból kiállás után nem világított. Összeért a két érintkező. Biztosíték ki is ment. Kapott szigetelő szalagot és visszahelyeztem mindent. Biztosíték a kesztyűtartóban a felső 15A volt. Legalább a szivargyújtóét is kicseréltem. Az is 15 A volt. Nagyon komoly fénye van. Halogén se világított rosszul, de ezt fel se merem kapcsolni. Majd ködben leszek kíváncsi a fényére.
Úgy döntöttem, ezt a témát máshol fogom tovább boncolgatni.
Egy ideje már vacakolt a hátsó ablak fűtése. Persze nem egyik napról a másikra hanem fokozatosan halt meg. Először az egyik fűtőszál szakadt meg, amit ki is javítottam. Utána még annyira sem volt jó. Megpróbáltam még nyáron megjavítani, de a hangszóróktól nem fértem oda. Ha már úgy is kalaptartót cserélek a Hi-Fi átalakítása miatt, akkor megnézem a fűtését is, hiszen tél van. Kibányászva a kalaptartót szemem elé tárult az elektronika. A barna-fehér vezetéken ott volt a 12V, tehát egy kis WD-40. Visszadugtam és a bekapcsolás után kis füstjelek hagyták el a csatit. Kénytelen voltam szétszedni az elektronikát és fent átnézni. Fent a konyhaasztalon kiderűlt, hogy a 12V-os csati ki van törve, amit persze a mélyhangszóró okozta. Át lett forrasztva és visszaszerelve ismét kapott WD40-et. Érdekes módon beszerelve ismét működött a fűtés. Végezetül a kalaptartó is a helyére került.






Eljött az idő!! Nagy szervíz!
- Olaj-olajszűrő csere.
- Levegőszűrő,
- Pollenszűrő,
- Bal első féltengelyt fel kellett újjítani, berezonált, elég ramaty állapotban volt,pedig
nem
sok volt benne!!.Úgy 65000 KM.
- Első jobb-bal lengőkarok cseréje,
- Hátsó stabilizátor rúd csere,
- Fékek átnézése, korrigálása
- EGR szelep kitisztítása
- Leömlő kipucolása. (a leömlő metszete felére volt szűkülve a koromtól, padlógáznál
kormolt a gép) Ez teljesen megszünt, abszolult nem kormol, olyan mintha új
lenne.Talán még jobban is megy az autó.
- Az automata Xenon magasság állító rúd törött volt, így csak egy irányban
világított, mégpedig lefelé. Most kicserélték.
- Air bag hibakódok zömét kitörölték, a függönylégzsákét nem sikerült.
- Téliesítés.
Állandóan beragadt a kuplungpedál ezért cserére szorult a kuplung főmunkahenger!Thanks Erhard
Idén is Stubaier Gletscheren kezdtük a szezont, a szokásoshoz képest 1 héttel később. Sajnos más is kinézte magának ezt a hétvégét, mert rengetegen voltak. Vasárnap az erős szél miatt a terep zárva volt, így a környéket kirándultunk. Hétfőn sem tudtunk sokat síelni a rossz idő és a sok várakozás miatt.
Most csak ketten mentünk az autóval, így simán befértünk, budapesti tankolással még negyed fölött volt a mutató, végül 6,4-re jött ki a fogyasztás a 740 km-es úton, kényelmes 140-es tempóval.


0
697
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV