Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-12-08

Mióta bejött az esős/sötét idő, állandóan bosszankodok, hogy az ablaktörlő úgy töröl, hogy mikroméretű vízcseppecskékkel teríti a szélvédőt. Mintha atomjaira robbantaná a rajta lévő vizet. A fényszóró meg ugye gyenge, az első szembejövő autó fénye ahogy szóródik a sok kis vízcseppen, máris nem látok semmit...de konkrétan semmit.
Na ezt ma este 7 kor untam meg amikor 60-nal belegázoltam egy pocsolyába amiről nem is sejtettem hogy ott van.
Irány a Praktiker (az volt nyitva). Leszedtem a lapátokat és bementem velük. Nem volt nagy választék, egyedül egy bizonyos Aqua Blade márkájú olasz feliratú cucc volt darabonként és megfelelő méretben kapható. Mellémég egy vagyonért adták, de nem érdekelt, már a "mindegy csak törölje le valami azt a sz.rt" stádiumban voltam. Úgyhogy két rossz műanyagért otthagytam majd 5e-t...Közben eszméltem, hogy ez nem hagyományos ablaktörlő, hanem az az egybegumi fajta mint az új autókon. Nem túl szép, ellenben két óriási előnye van:
TÖRÖL!
És elspriccant felette az ablakspricni :-))
Kész főnyeremény, bár kinézetre nem tetszik túlzottan.

Az alábbi kép illusztráció :-) 45cm-es és 53cm-es kell a 146-ra!

Már jó ideje terveztem,hogy a bal első ülésem háttámla bal oldalán lévő kopást eltüntetem.Sajnos azonban olyan színű bőrt nem találtam.Még Föckös sem tudott segíteni,de legalább ajánlott egy kitűnő szakembert!:)
Aztán George segített:néhány éve megvásárolta GTVili totálkáros autójából a jobb első ülést,amit most eladott nekem,így már megvolt az alapanyag.
Ma végre elkészült a bőr csere.
Szerintem tökéletes lett.
Óraállás: 80135km

 
>> Tuning és extraTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2010-10-06

Kicsit kicsinek találtam már a 17"polírozott felniket így neki álltam keresgélni mi is állna jól a vasnak és végül a 159 patkós gyári 18" felniére esett a választás de mivel a snassz ezüst szín nem igazán állt volna jól a Nuvolanak így kicsit át lett alakítva! Mivel a felni kupakok hiányoztak azokra is keltett egy alternatíva a legkézenfekvőbb ugye az lett volna ha szerzek hozzá de itt is be indult a fantázia mi lenne ha egy kúp lenne a felni közepén így is lett esztergályoshoz el vittem a rajzot méretekkel hogy mit is szeretnék és el is készítette! És Kul 10-en debütált az új felni ahol mindenkinek el nyerte a tetszését!

>> SzervizBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-12-08

Régebben már írtam, hogy szét van rohadva a középső dob, amikor a hátsót cseréltük, akkor meg lett hegesztve, de megvettem az új dobot, úgyhogy hamarosan cserélve lesz.

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-06

Sikeresen megtörtént az autó felújításának második nagy szakasza.

Ami cserélve lett:
- az eddig nem cserélt futóműalkatrészek, vagyis 2 szilent elől, 2 szilent hátul, 2 stabilizátor pálca, 2 hossztartó.
- teljes motorvezérlés csere (vezérlőszíj, vízpumpa, görgők, +1 feszítő görgő ami már nagyon cserére érett volt, hangja is volt).

Volt számítógépes motordiagnosztika is, hálisten elvileg minden rendben a motorral :) És külön öröm, hogy a motorban annyi km van amit a műszerfal is mutat, szóval nem lett visszapörgetve a számláló.

A kormány szervó folyadék is után lett töltve.

Tapasztalatok: az autó nagyon szépen megy, a motorhang tiszta és szép (eddig volt egy kis mellékzöreje, valószínűleg a nyikorgós görgő miatt). A kormány még finomabban jár mint eddig :) A futómű most már tényleg csendes, de még hátra van egy műszeres futóműállítás :)

Km óra állás: 170 560

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-06

Nos lekerült a kocsiról az 1.6-os felirat. Ennek oka, hogy 1. nem tartom szükségesnek hogy látszódjon kívülről mi van belül, 2. ha lesz sikeres chiptuning, az 1.6-os feliratról téves asszociációk lehetnének a motor teljesítményére. :)

Természetesen minden más maradt :)

>> Tuning és extraVader (a Gróf) // Alfa Alfetta QO EVO I. // 2010-12-07

elkezdődött az öreglány wellness és plasztikai programja.
karosszéria-fényezés-motor szentháromság megújítása.
egyedi fényezés-egyedi karosszéria forma-egyedi motor.

...folyt.köv. 2011-ben!

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2010-12-06

A lassan 19 éves, 225 ezer km-t futott autó "meglepően jó" formában van. Az idei műszaki vizsga gyakorlatilag gond nélkül lezajlott.
Persze a sötétített ablakok miatt most is picit rá kellett segíteni...
A fékektől tartottam, hogy megint valami nagyobb baja van, mert általában elég erősen kell rálépni, hogy fogjon. De fog rendesen, ez a lényeg. A kéziféken picit igazítottak.
Zöldkártya is meglett, ami most már csak piros plecsni.

>> SzervizGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2010-12-06

Ma végre kicseréltük a múlt héten megrendelt hűtőt. A lökhárító megbontása nélkül sikerült a művelet. Így már nem csöpög.
Közben ismét leszedtük a szelepfedelet, mer még mindig-igaz kisebb mértékben- szivárgott. Benzinnel letisztítottuk legalább a rárakódott kox is lement- valószínű az előző gazdája nem a gyári selénia olajat használta, és vannak lerakódások még a motorban is, ezt a következő olajcserénél kicsit átmossuk, és a megadott km-nél előbb lesz pár olajcsere, hogy kitisztuljon szépen.
Na de vissza a szivárgáshoz: a tömítéssel sincs semmi probléma, 1 hónapja van benne, jól kell zárnia. A biztonság kedvéért alul felül beragasztottuk azt is. Mikor bele lett először rakva nem tettek rá semmi ragasztót, mikor 1 hete mi leszedtük, csak a sarkokhoz tettünk. Most biztosra mentünk, egyszerűen nem szabad neki sehol szivárogni. Azóta mentem vele kb 50 km-t és megnéztem eddig semmi szivárgás nincs- remélem így is marad.
De hogy ne legyen minden happy, gondoltam nézzük még meg, hogy milyen kopogást hallani még rossz úton. Ugye 1 hete lecseréltük az első felső lengőkarokat, miért is ne, az alsó lengőkarok is gyengék. Jobban mondva a bal első gömbtámasz lóg, és az kopog. Örülök neki. Ebben az évben már nem, majd csak januárban lesz lecserélve.
Csak az nyugtat, hogy ha ezeken túl vagyunk, már majdnem teljesen ki lesznek cserélve a kopó alkatrészek, és egy tökéletes autóm lesz.

 
>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2010-10-23

Hari mestertől vásároltam egy teljesen és szépen felújított gyári 16-os könnyűfémfelni garnitúrát hogy legyen mire felpattintani az ehhez a projekthez vásárolt használt, ámde jó minőségű (Continental) téli gummákat!:-))
Természetesen ég és föld az autó megjelenése a lemezfelni téli gumi kombóhoz képest!:-))