Blog

>> SzervizGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2012-01-08

Az év első napjaiban kaptam egy értesítőt,miszerint 15.-én lejár a műszaki...
A fékjavítás-ellenőrzés sürgetővé vált.Régóta tapasztaltam ugyanis,hogy a kézifék a jobb oldalra nem vagy csak alig hat.
Ma nekiálltam és szétszedtem...a féknyerget,és a kézifék bowdent is.A porvédőn volt egy kisebb szakadás,és a bowden teljesen beszorult.Fogóval kirángattam,majd WD40-el alaposan beáztattam.Kiderült,hogy a belső műanyag hüvely leszakadt és beleszorult a bowden.
Ezt végül levágtam.A visszaszerelésnél kiderült,hogy a két bowden nem egyforma hosszú,és ez okozza az eltérő fékhatást.
Végülis valamennyire beállítottam és légtelenítettem...és igyekszem még a vizsga előtt beszerezni és kicserélni a kézfék bowdent.

 
>> Tuning és extraR!ch // Alfa 156 1.9 JTD // 2012-01-08

Sok szenvedés árán.. de sikerült megcsinálni. Gyári lámpa, HELLA projektorral és tesóm ügyeskedésével sikerült megcsinálni. amit köszönök neki :))

 
>> EgyébSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2012-01-08

A Philips X-treme Vision kb. 3 hónapot bírt ki, és kiégett.... elég szomorú, mert sok pénzbe került, betettem helyére egy mezei Osramot.... nos ez nem placebó... tényleg 2x olyan távolra világít a Philips, mint az Osram

 
>> EseményEvoGerry // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2012-01-07

Nem kevés,de nagyon remélem még sok-sok km-t gurulgatok a szekérrel!

 
>> Eseménypiktortom // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-01-07

Gyönyörű téli nap volt ma, itt a piszkos délen. Elugrottunk hát Eszékre. Az Alfinak és nekem is ez volt az első közös külföldi utunk. :) 230 km oda vissza kb 14 liter üzemanyagból (halkan jegyzem meg ez 6,08-as átlagfogyasztást jelent :) -nem teljesen pontos érték) Drávaszabolcsi határátkelő horvát oldalán a határőr csak annyit kérdezett perfekt angol nyelvtudásával: Turiszt? Biznisz? :D Mondtuk: Da, turiszt!! :D
Nem volt útközben semmi gond, kivéve, hogy megint megbüntettek a parkolóőrök :S 75 kuna. Köszi. Hogy kell egyáltalán kitölteni a csekket? És hol adom fel? Meg amúgy, zašto? Szombat délután háromkor?
Ezt leszámítva gyönyörű város a Dráva partján. Szerintem nem ez volt az utolsó utam ide!!!
Jaa, hazafelé a határon meg majdnem áthajtottam a horvát oldalon. Nem mondták, hogy kétszer kérik el a papírjaimat. Az első a vám és a második a policija. Legközelebb ezt is tudni fogom! :)

>> Eseményszpiro // Alfa Spider / GTV 2.0 TS // 2012-01-07

jobb első defekt majd 2 bukfenc a réten GTV eltávozott az élők sorából

 

A szívósort is utolérte a felújítás. A 4 gumiból, ami benne van, 3 db kuka: repedt, kikeményedett. Egy hengernél már ereszt is. Beszereztem hát 4 db ilyen gumit. Cserélni a hét végén fogom.

Már régebben észrevettem, hogy a kuplungmunkahenger egyre jobban olajos. Sebaj, 20 évente illik kicserélni. Most, hogy szabin vagyok, meg is ejtettem. Az Unixban beszereztem a munkahengert 6299 pénzért. Ez a második ár, mert az elsőt vissza kellett vinnem, ugyan is nem az a fajta kellett bele. A munkahenger kicserélése nem volt nehéz. Leszámítva azt, hogy az egyik csavarjának a menete meg volt halva. A munkahengert csavarhúzóval feszíteni kellett, egy kulccsal meg a csavart kellett tekerni. Viszont ha már ki kellett venni az akkutálcát, rendbe is tettem. Rozsda le, alapozó, fekete festék.
Légtelenítéssel viszont megszívtuk. Kellett is még fékfolyadék. Persze a rendszer 5.1-essel van feltöltve, abból meg 1785 pénz volt egy flakon. Nehezen ment, de sikerült. A kuplung nagyon finoman működik.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-01-06

A légzsák visszajelzője már egy ideje világított. Az autó megvételekor kezdte, akkor mondták a szervizben, hogy a függönylégzsák az oka és a csatlakozó kontakthibája okozza, csak azt nem mondták meg hogy hol van. Én meg az ülés alattiról tudtam, azt be is fújtam, persze semmi változás.
Azután, amikor Franciaországba utaztunk, nem világított. Se odafelé, se visszafelé nem volt gond. Itthon persze újra elkezdte. (Így utólag látva a vezetékeket és a fityegő csatlakozókat gondolom az utazáskor a csomagok szerencsésen megnyomták a csatlakozót, és jól érintkeztek. )
Városi használatban van az autó, 1-2 hetente egyszer pár km, nem foglalkoztam a légzsákkal. De egy hónap múlva műszaki vizsga, és a fórumon is többen felvetették a témát, gondoltam utánajárok.
A fórumból megtudtam (köszönet ystuc és zalan cartársaknak), hogy a függönylégzsák csatlakozója a csomagtartóban leledzik, hát elkezdtem keresni.
Kiszedtem a kárpitot. A bal oldalon nem találtam sárga kábelt, a jobb oldalon viszont kettőt is :) Továbbá megtaláltam a tankfedél sosem látott nyitózsinórját is.
A sarukat egyesével kiszedtem a műanyag házból és egy órás csavarhúzóval kicsit beljebb hajlítottam a három fülét, majd befújtam kontaktspray-vel.
A kárpit visszarakása előtt ellenőriztem a munkám: a második gyújtás rákapcsolásra elaludt a légzsákvisszajelző. Siker :)
Amikor raktam vissza a kárpitot, feltűnt egy műanyag fedél a jobb oldalon. Már korábban leszedtem egyszer, amikor a zsinórt kerestem, de nem volt mögötte semmi. Csak most értettem mire szolgál. A függönylégzsákok csatlakozóját a hátoldalára kell pattintani. Így könnyen hozzá lehet férni, valamint rögzítve van, nem csak úgy fityeg, mint eddig.
Gyanítom, a riasztó beszerelésekor szedték ki a kárpitot és nem rakták vissza a helyükre a csatlakozókat és a zsinórt sem. De ez mindegy is.
Valamivel több, mint egy órát vett igénybe a művelet. Ha ne adj isten még egyszer előjön, elég kifordítani a kis fedelet úgy csak pár perc.

>> EseményTibooo // Alfa 156 Sportwagon 1.6 TS FaceLift // 2012-01-06

Az óra pillanatnyilag ezt mutatja: 107.000 KM

Mióta megvettem az autót, sajna nem sikerült bele verni 10.000 km-t sem. :(
Remélem ez a jövőre nézve változni fog, és kicsit többet tudok vele menni..., de ahogy a benzinárakat nézem, úgy megy el a kedvem... :(