Blog
Történt,hogy egy nap Szentendrén jártam....megláttam egy kereskedésben ahogy porosodik Ő.... :D Kipróbáltam....Beleszerettem...Másnap már az enyém volt :D Van egy két apró próbléma, lassan de biztos szép lesz a Pók :D
Szétszedtük az éjfúriát. A lenti képeken látszik, hogy igazi mesterművet kaptam. Sedan hátsó lemeze volt ráapplikálva az sw-re. Némi pöttyentgetés sok PUR-hab, és rengeteg gitt.
A teljes szétvágás után nagyon gyalázatos képet kaptunk. A lakatos 3 órát gondolkodott, hogyan vágjuk le és tegyük fel az új elemeket. De megoldotta tökéletesen!
A hátsó lámpaszekciót flexeléssel igazították némethonban egyedivé, így nyertek 2 cm-t, ami parkolásnál jól jöhetett. /6 kép/.
Az eredeti állapot látható a 7.képen, amit visszaépítettünk.
Minden hegesztés, csavarhely a helyén, gyári tömítőkkel lekezelve. A majdnem kész bal oldal olyan, mintha gyárban készült volna! /9. kép/
A fő munka megvan! Márcsak a jobb hátsó kerékívjárat visszaalakítása és a taposók maradtak, de ez már a következő post lesz.









Úgy tűnik elnyerte végleges formáját a kipufogóm.
Még a gyári rendszer volt alatta, és ugyan semmi gond nem volt vele, de szerettem volna valami "öblösebbet". A nem túl hosszas keresgélés után két versenyző maradt: Supersprint, Ragazzon. A kettő közül pedig az ár döntötte el a győztest: Ragazzon.
A már bevált alfisti.net-ről rendeltem meg, a végdob egy alfisti.net edition ovál véggel, a középdob pedig egy hozzá illeszkedő szintén saválló rozsdamentes Ragazzon közép lett.
Amikor felkerült, és először be lett röffentve, a madarak ilyedten röppentek fel, és még a "mágus" szomszédjának macskája is hátrált pár lépést. Én elismerően bólintottam: jó lesz! :)
Városban szépen is szólt, aztán ahogy kiértem az autóútra, feltűnt, hogy utazósebességen 90-110 körül zavaróan búgó a hangja. Sejtettem, hogy ez a gyerekeimnek nem fog tetszeni, zavarni fogja őket. Legnagyobb meglepetésemre azonban nem panaszkodtak. Sőt, tetszett nekik!!! :) Aztán rá kellett jönnöm, hogy sajnos nekem nem tetszik. Lehet, hogy már öregszem? Nekem ez már túl hangos volt. Elolvastam még egyszer a véleményeket az alfistin. Legtöbben ezt írták: nafyon szép hang, se nem túl sok, se nem túl kevés. Tudtam, hogy ez így nem maradhat, az autónak nekem kell megfelelnie, nem másoknak. Felkerestem hát egy helyi kipufogóst Vácon, ahol a problémám orvosolva lett egy rozsdamentes BOSAL középdob közbeiktatásával. Na, így már mindjárt más! Megmaradt a Ragazzon jellegzetes "röfögő" hangja hátul, elölről viszont eltűnt a búgó hang, és a beltérben is újra lehet beszélgetni, zenét hallgatni!


Ma meg is jött a csomag GT-től. Az elfogadott regisztrációm után üdvözlött és jelentkezett is. Nagyon jó kis termékeket csinált, levelekre gyorsan válaszolt, segítőkész volt. Ritkán tapasztalok ennyire pozitív dolgokat. Csütörtökön mondta, hogy leadja elkészítésre az egyik terméket és pénteken írt is, hogy szombat reggel megy és feladja a postán. Ajándékot is kaptam. :) Ami tényleg jól is esett, amikor bontottam izgatottan a csomagom. Szóval nagy köszönet GT-nek és egy nagy-nagy ajánlás!!!
Rendeltem egy bögrét, kulcstartót, egy reg-es alfa matricát és egy nagyobb mintát a kocsi oldalára. Remélem ezen a hétvégén fel is kerül. Az biztos, hogy 2 emberes lesz a felrakás. Majd ha kész lesz, akkor csatolok róla egy képet.




Történt, hogy elegem lett az EGR baromságaiból amit menet közben enyhe gázadásra alkotott. A tipikus jelenségről volt szót... ~2000-es fordulat környékén gyorsításnál rángatás, "gyújtás kihagyás szerű dolog". Nyáron egyre sűrűbbé vált a tünet, meg ugye ott volt a hideg alapjárati köhögésem.
Miután utána jártam, hogy külön az EGR-t kiiktatni sima ügy és "csak" a NOX kibocsájtás nő meg, amit műszakin nem is mérnek, a korom képződés pedig csökken....eldőlt a sorsa.
El lesz küldve az örök korompamacs mezőkre, ahol nyugodtan eheti a fekete finomságot.
Beszéltem is Mankyval, aki másnap Föckös segítségével ki is iktatta, valamint ezzel egybekötve...amúgy is régóta vacilálok rajta....kapott a csoda pár pacit és newtonmétert pluszban a meglévők mellé.
Így kb 180 Le és 380 Nm dolgozik a motortető alatt. Próbakörön konkrétan sokkot kaptam a változástól...bitang lett a 136 paci után :) A menet közbeni rángatás természetesen eltűnt. Titkon reménykedtem, hogy a hideg alapjárati dadogásom is a múlté, de ez ott még nem dőlt el, mert ennél melegebb nem is lehetett volna a motor. :) Jelentem, ma a 3. napja, hogy meg van írva az autó és az alapjárati dadogás eltűnt. Egyik reggel sem jött elő...szépen, simán jár a motor.
Köszönöm szépen Ferkének, Zé csapatának, Mankynak és Föckösnek a szakértelmet és a rám/autómra szánt időt. :)
(Nekem ez volt a megoldás, nem garancia, hogy másnak is ez lesz, aki ugyan ezzel a jelenséggel kűzd)
Hátsó keresztmerevítők mind a 4, plusz kutyacsont csere, futóműállítás.
Generátor megjavítva. Beépített fesz-szabályzó és csapágy csere.
Végre végére ért a procedúra, megkapta a rendszámot, rögtön meg is történt a próbaút. Hivatalosan is bekerült a forgalmiba az ültetés, a ragazzon dob,nagyfelni,de még az oldalvillogó is! 😊