Blog

>> EseményZsoltikj ૐ // Alfa 146 1.6 Ts (2.0) Ti-style // 2015-10-06

pár napja kaptam egy levelet a polgárjenő hivataltól, hogy az ex 146-osom kivonták a forgalomból és visszakapok ötezerpárszáz ft-ot a telejesítményadójából
(aki elvitte egyben megtörve nem iratta át, gondolom rendbe sem szedték)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2015-10-06

Ma kicseréltem.
Nem volt egyszerű, de csak mert a múlt héten már nekiálltam, és félbe kellet hagynom. Először a jobb oldalinak álltam neki, mivel a balost már régebben cseréltem, így tudtam, hogy a balosnál könnyebben megfognak indulni a csavarok, (így is lett).
Szépen haladtam a bontással, viszont a gátló alját rögzítő csavar nem volt hajlandó kijönni. Használtam drótkefét is a menetnél, és be volt fújva csavarlazítóval is, egy kicsit megmozdult, de nagyon nagy erőkarral, és attól féltem, nehogy eltépjem. Így inkább összepakoltam, hagytam egy hetet pihenni. Meg is lett az eredménye, most nagyon könnyen ki tudtam hajtani a csavart. Kiszerelésnél megállapításra került, hogy semmi baja nem volt a gátlónak, sem a toronyszilentnek, de érezhetően más a karekterisztikája a két gátlónak, persze az egyik gyári, a másik Lip márkájú.Tulajdonképpen pont azért cseréltem ki, hogy egyformák legyenek bent.
Ha már így megbontottam, úgy is készültem, hogy újra zsírzom a felső lengőkarok szilentjeit, a jobb oldali lengőkarban, a gyári Boog szilentek vannak a tartóssága miatt, ennek volt némi nyüszögése, de a zsírzással ez meg is szűnt, nem lóg. A bal oldali Starline lengőkarban a saját szilentjei vannak, ezek nem nyüszköltek, viszont sajna már van némi lógásuk, hiába voltak már új korukban zsírozva, úgy látszik a persej így is megrágta a gumiszilentet.
Vagy megpróbálok gyári szilenteket beszerezni, vagy majd poliuretán fog bekerülni...
Kép csak azért ennyi, mert melóból hazaérve délután ugrottam neki, és iparkodnom kellett, hogy ne nagyon csússzak bele az éjszakába.

>> SzervizMr. Z // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2015-10-06

ma megjött az új Bosch légtömegmérőm, ég-és föld, az előző is mérte, gázadásnál amikor kiolvastuk folyamatosan változtak feszültségértékek , mégse ment úgy a keverék túl dús volt. Kicseréltem ma állat lett. megér egy havi minimálbért egy ilyen szenzor.....

Az egész úgy kezdődött, hogy az alapjárat ingadozott, később torpanások is voltak nagy gyorsításkor. Volt persze TPS reset, nem igazán segített. Volt fojtószelep takarítás, de idővel a probléma visszajött.

Később már nagyon alacsony volt az alapjárat, volt hogy belefulladt, a keverék dús volt, 6-7000-es fordulaton úgy füstölt mint egy TDI :)

Kiolvasáskor az LMM mért értékeket, de nem volt a bosch táblázatának értékein belül.

Kicseréltem és a különbség nagyon durva! Most már érezni, hogy megvan mind a 190 ló.

>> Egyébmizooo // Alfa 159 1.9 JTDm 16v Turismo // 2015-10-06

Mióta megvettem az autót szerettem volna tempomatot bele, sokáig azt hittem csak rádugom a kart és működni fog!
Reményeim elszálltak, amikor megláttam, hogy nincs a kormánynál előkészítés benne.... Sok hónapnyi olvasás és érdeklődés után megszületett a fejemben ezt bizony én fogom bekötni magam.
Történt egy nap, hogy Marek felrakott egy bontásra ítélt 159-et aminek a tempomat karjára és alsó kormány burkolatára azonnal rácsaptam.
Az eLearn progiból és egy olasz fórumból szereztem kapcsolási rajzokat.
Kötögetés előtt kiderült, hogy a D001-es csatiból is ami a jobb oldalon a lábtérnél található a kárpit alatt, is kihagyták a tempomat vezetékezését. Mivel Fiat fórumokon írják, hogy szinte semmi sincs bekábelezve, ott közvetlenül a motorvezérlőtől hozzák a kábeleket a tempomathoz. Sokan LAN kábelt használnak, nekem kollégám szerzett egy jó minőségű 4 eres kábelt. Az akksisarut le kell venni a művelet elkezdése előtt és 10 percet várni! Terminálokat olaszországból rendeltem és az ECU csatijában sárga vakdugóval ledugózott a rajzon meghatározott pontokra kötöttem őket. A kábelt a bal oldali tűzfalon átvezető gumidugón, annak a szélének az átfúrásával vezettem át. A kar csatlakozójára felforrasztottam a kábeleket a megfelelő helyekre, még egy gyújtás 12v-ot kellett adni a 2-es lábra a biztitábláról.
Ha mindent jól csináltunk MES-ben aktiválni kell a Proxy alignment alatt a Cruise Control Light-ot, Enable-ra kell tenni. Ezután egy proxy rendezés és mennie kell.

 
>> SzervizBandie // Alfa 166 2.4 JTD, 10v, Progression // 2015-10-06

Megjavíttattuk a bal hátsó ablakemelőt, újra gombra megyen az ablak! :)
Cserélve lett a bowden a motortető zárszerkezetben. 2 év gari van a munkára.
Ablakemelő: 15.000
Motortető zár: 12.000
Akik elkövették a beavatkozást:
Bowden Szerviz Kft., 1138 Bp., Váci út 168.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2015-10-14

Lengéscsillapító csere elől, de akkor már hátul is kicseréltettem, plusz Eibach Pro Kit from Ebay.

Gátlók: Magneti Marelli első
Monroe hátsó
Rugók: Eibach Pro KIT; 32K

Egyéb:
-Kézifék kötelek
-Axiál bal első
-Ködlámpa (egyik repedt volt)
-futóműállítás
Alkatrészek~100K
Support: 65k (ebben benne van a ködlámpa és a f.mű állítás is)

155385km

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2015-10-06

az előző elfáradt...

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2015-10-05

201.600 km-nél a vezető oldali ajtó kívülről nyithatatlanná vált. Leszedtem a kárpitot, de sajnos nem csak kiakadt valami, hanem a zárszerkezet ment tönkre. A szerelőnél már nem tudtak újat beszerezni, így én kerítettem egy bontottat 5000 Ft-ért, meg ugyanennyiért cserélték ki.

 

Reggel útra keltünk a Párducal Győrbe, ahonnan ő is származik
Egy kávé mellett az Excel táblámat sikerült átültetni egy hivatalos árajánlatba. Sikerült egy tisztességes engedményben megállapodni, de még így is többe lesz a Giulietta, mint a 159 volt 5 éve.
Hazaérve az ajánlatot még egyszer átrágva már csak egy emailt kellett küldeni és hivatalossá vált a rendelés.

updata másnap:
A legkisebb 7 számjegyű összeget átutalva meg is érkezett a rendelés hivatalos visszaigazolása és az első számla.

u.i.
A Giulietta árlistáját tanulmányozva nehéz elképzelni, hogy jövőre a Giulia árai elérhetőek lesznek. Hacsak nem lesz 1,4 benzines motorral is.

 

Akárhogy is van, lassan jön a búcsú napja. Ideje számba venni, hogy mit kell még az eladás előtt elintézni:
- rádió + kormányvezérlő illesztő kiszerelése,
- gyári rádió és a B&M visszarakása,
- Hifonics végfok kiszerelés,
- RCA + hangszórókábel kibontása a kárpit alól,
- Focal hangszórók visszacserélése a gyárira,
- nyári gumik visszarakatása a gyári felnikre,
- síalagút műanyag takaróját visszatenni,
-

Ami marad:
- bal első ködlámpa törött,