Blog
Lökhárító fényezés, jobb hátsó sárvédő fényezés, tank ajtó fényezés díszléc fényezés, aprobb hibák kijavítva



Kapott egy új téligumi garnitúrát a gép. Nankang Snow SV-2 205/55 R16. Elég jól muzsikál eddig, csöndes, fogyasztásomon se vettem észre irtózatos növekedést. Tegnap nyálkás taknyos csúszós úton le is lett tesztelve, jól vizsgázott szerencsére :)
Mivel mindkét Alfámat eladtam, és Alfa nélkül nem élet az élet, így vettem egy 33-ast.
egyelőre még szervízben van, sok mindent kell rajta cserélni, de remélem most már elkészül lassan, és remélem megbízhatóbb lesz mint a GTV6-os.
Végül ezt is elvitték. Jó kezekbe került.
Már egy ideje keveselltük a tompított fényerejét. Iszonyat gyenge volt. Vettünk Tungsram Megalight Ultra 120%-ot, amely sokkal korrektebb a régi izzóknál. Majd csak azt kell kiderítenem, hogy lámpa polírozás javítana bármennyit is vagy ez ennyit tud. Tehát sokkal jobb lett, de el tudnék képzelni még ennél is nagyobb fényerőt.
Nem kizárt, hogy már megvételkor sem működött a fényszóró magasság állítás. Sima lámpás verzióm van, nem Xenon. Tozo tippjéra a körülötte levő kis ajtó le-fel tétele közben eshetett ki a kis réz fémérzékelő lapka. Vettem Alfa Depoból egy bontott kapcsolót, átraktam az enyémbe a fém lapkát és újra működik a magasság állító. Persze így van feleslegben egy kapcsolóm, melynek 98%-a megmaradt a csere után...
Az ausztriai kellemetlenségek után felhívtam Dudás Zolit és elmeséltem mi történt. 3-án fogadott is minket. A javítás 13-ára készült el.
Ezeket javították:
- Turbófelújítás (115.000 Ft)
- Klímakompresszor felújítás+töltés (60.000 Ft)
- önindító felújítás (20.000 Ft)
- olaj+szűrők (20.000 Ft)
- munkadíj (30.000 Ft)
Múltkor volt már porlasztócserém és váltó felújításom. Lassan "új" lesz a kocsi.
Részletesebben:
Turbo: kipufogó oldali lapátkerék sérült volt, tengely égett, kopott, a geometria akadt a koksztól
Klíma: már egy ideje búgott a klíma, ezért kértük, hogy nézzenek rá. Nyáron már 2x volt a kocsi a Hüllő Kft-nél, de harmadikra nem kértünk belőlük. A diagnózis: a kompresszor lóg, csapágyas, ház tömítetlen és ereszt (zöldes folyadék), alig volt benne olaj (egy "gyűszűnyi").
Önindító: náluk egyszer nem indult gombnyomásra, csak kattant, a behúzó tekercset kellett cserélni és kapott új szénkeféket is
Olaj: Motul 8100 X-Clean 5W-40
Észrevették, hogy az első alsó lengőkarok szilentjei kezdenek átszakadni. A kiadás mértéke miatt abban maradtunk, hogy majd ha kopog cserélve lesznek (lehet csak a szilentek ha a gömbfej jó állapotú).
Korrekt, szimpatikus csapatot ismertem meg bennük. Jó munkát végeztek.


FPT C635-ös sebváltó van az autóban, 1,85L olaj kell a feltöltéshez. Max. nyomaték 350Nm. Az F40es 400Nm :-( Nem tuningbarát, bár 10Nm-rel "gyengébb" mint az autó. Állítólag csökkenti a hajtáslánc veszteségét, TCT-hez tervezve.


Ez volt az első hosszabb túrám az autóval. Várpalota-Méhkerék kb. 310 km, oda-vissza +helyben kocsikázás közel 700 km. Már korábban néztem MES-sel hogy a DPF eltömődöttség közel 75%-on áll, úgyhogy pont jókor jön a hosszú út. Odafele kb. 60-70 km megtétele után kezdett regenerálni. Csak onnan vettem észre, hogy a pillanatnyi fogyasztás felugrott, más jelenséget nem tapasztaltam. Szerintem elég gyorsan megcsinálta, de a pontos időt majd kiolvasás után tudom megnézni. A hidegindítási probléma maradt, az egyik kerékcsapágy (szerintem a bal első) morog. Ja és kiégett az egyik rendszámtábla világítás izzója. Egyébként az autóval meg vagyok elégedve mind menetteljesítmény, mind utazási komfort szempontjából. 12. 09.-én viszem Csörihez a fent említett problémákat orvosolni. Ja az izzót magam cserélem :D