Blog

>> EseményAdiArsenal // Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde // 2016-02-02

Jövő héten kerül sor az ügyintézésre, addig sajnos csak képeken láthatom, nagyon várom már! A neve "Fehér Tigris" lesz :) kedvenc eledele a bmw :)

 
>> Szervizsparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2016-02-01

Vettem egy új tartályt, mert a régi elrepedt és folyt belőle a hűtővíz.
Mellesleg esztétikailag is jobb az új. :)
Állás: 220.700 km

 
>> Egyébszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-01

Sziasztok!

Bence vagyok, kb. 2 hete került a tulajdonomba ez a jármű egy kereskedésből, Ausztriából behozva.
Frissen forgalomba helyezve, a kezembe kaptam a papírjait, kulcsait.
Ez a legfelszereltebb distinctive változat, annyi szépséghibával, hogy a volt tulaj a Navi-t kiszedte belőle és a gyári CD lejátszót rakta a helyére.

Apróbb szépséghibákkal találkozom, de nagyon jó vétel volt, úgy hiszem.

Motorikusan semmi baja, téli-nyári gumi szettet kaptam kb. 80%-os gumikkal, mindkét garnitúrán alufelnikkel, a nyárin a "sok küllős" alufelni van.

Nos, a mai nap ellátogattunk egy Alfás szerelőhöz, aki megállapította, hogy elöl lengőkar cserékre lesz szükség.

Pénteken visszük megszereltetni, ugyanis már konkrétan kopog az első felfüggesztés.
Mindezek mellett ki lesznek cserélve a szűrők, motorolaj stb.
Kb. a költség 100 000 Ft lesz.

További hírekkel jövök a későbbiekben.

Bence

 
>> EseményGrega404 // Alfa 159 2,4 20V JTDm SW, Q-tronic // 2016-02-01

2016.01.31-én az M3-as autópályán minden előzmény nélkül motorhibát, VDC hibát, ASR hibát, Hill Holder hibát, és automata váltó hibát dobott valamint az üzemanyag jelző műszer is megbolondult . A motor fordulat nem ment 2800 felé és az automata váltó 6. fokozatban maradt. Nagy nehezen hazadöcögtem vele, leállítás majd újraindítás után az automata nagy döccenésel rakta magát R-be és D-be és 1 fokozatból nem is váltott fel, míg a motor is egyenetlenül járt. Ma délelőtt kiolvastuk a hibakódokat. Az erőátvitelben 4 db hibakód 1 db. élő, motordiag is több hibakódot P0700 "Sebességváltó vezérlő rendszer" hibát dobott. A P0700 és P0204 "Befecskendező áramkör szakadás 4. henger" hibák élők voltak.
Próbaképp lehúztuk a 4. henger injektorfejről a csatlakozót, megtisztítottuk és kontakt tisztítóval befújtuk. Ezt követően a motor pöccre indul, alapjárat kisimult és semmilyen hibát nem dobott. Újabb hibakódolvasás során élő hiba nem volt és a meglévőket is ki tudtuk törölni. Ezt követte a tesztkör: Automata váltó mint a vaj, olyan puhán, simán váltott rükvercbe és D-be. Korábban néha érezhető volt pici döccenés, ami most szinte eltűnt. Motor gyönyörűen húz, hangja szebb mint eddig bármikor, váltó tökéletesen teszi a dolgát, minden hibajelzés eltűnt. Mindez két fújásnyi kontakt tisztító és kb. 25-30 perc idő ráfordításával.
Szóval öröm és boldogság!

 
>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2016-01-31

Ma hoztam el Putyesztől. Még nem igazán esett le, hogy az enyém. :-)

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2016-01-31

Tegnap lecseréltük a motorolajat. Selenia WR 5W-40 került bele természetesen.
Közben kicseréltük a légzsákátvezetőt a kormánynál így már világítanak a kormány gombjai és van dudám. :) Kompletten cseréltük az ablaktörlő mechanikáját mivel a régi teljesen ki volt kopva és iszonyatos hangja volt, de most már tökéletes az is.
Sajnos a légtömegmérőhibára még nem jöttünk rá, kimértük, hogy megkapja a 12V-ot és jelet is ad. Szóval következő projekt a légtömegmérő cseréje lesz. Remélem megoldja a problémát.

 

Ma elérkezett annak az ideje, hogy diagnosztikán keresztül sikerült az ABS kockát légteleníteni. Érdekes procedúra volt, fogalmam sem volt róla miként kell belekezdeni. Shadin159 cartárs leírása segített, így szépen jobb hátsótól kezdve a bal elsőig minden féket légtelenítettünk. Miután végigcsináltunk mindent elméletileg jól, szomorúan láttam, hogy az első fékek fognak. Rápillantva a diagnosztikára láttuk, hogy a fékrendszerben lévő nyomás 2,6 bar elengedett pedálnál. Lacinak volt egy ötlete, hogy megemeli a pedált. Emelés után a mért nyomás lecsökkent -0,3 - -0,7 barra. Ebben az állapotában 2 ujjal el tudtam fordítani a rakoncátlan bal első kereket. Egymás után megpróbáltuk 4x-5x, hogy tényleg jó-e a teória, de igen. Tesztkörön kiderült, hogy nagyon sokat tesz az, ha a pedál csak annyira is beragad, hogy 2,6 bar-t mutasson a diagnosztika. A féltengely is jó lett az összerakás után, egyáltalán nem vergődik az autó. Szomorú, hogy vettem közben egy 20 szelepes 166-ra való féltengelyt.

 
>> EseményÁkos91 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2016-01-31

Ez a nap is elérkezett. Elváltak útjaink. A szívem szakad meg, de muszáj volt eladnom.
Köszönöm azt a sok élményt amit a 3 és fél év alatt kaptam.
Örökké emlékezni fogok az ELSŐ autómra.

 
>> AutóápolásHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-01-31

Mivel a VAG kábel nem jó az 59 hez így eladtam és vettem egy ELM327 adaptert. Pont olyant mint Piritunak volt. Nem kellett vele semmit csinálni. Viszont a programom régi volt nem volt rajta a 2.0 159. Az új meg nem akart működni. De droberto segített. Így most mindent látok. Volt egy hőfokmerő hibakód még régről azt kitöröltem.

 
>> EseményGIRInd // Alfa 147 1.6 Eco Progression // 2016-01-31

Mivel 2015-ben jelentősen megváltoztak az autóhasználati szokásaink, így fájó szívvel, de meg kellett hirdetnem novemberben. Egy nap alatt elment. Tanulság: Értékeli a piac a folyamatosan karbantartott, és igazolható előéletű autókat. Persze a járgány amorés mivolta is számított...