Blog
Kicseréltem a hátsó fékbetétet és a hátsó tárcsát is.
Textar:betét
Textar:tárcsa
km:194500
Régóta írtam már ide, ami azt jelenti, hogy nem volt semmi extra előre nem tervezett dolog, amihez hozzá kellett volna nyúlni az eltelt időben, szóval mondhatni problémamentesen gurulunk. Természetesen, amint kijön a jó idő megint előjönnek majd a feladatok, mert azért még van mit rendbe tenni az autón.
Olaj még mindig Q8 5W40,Sofima olajszűrő,Hangst gázolajszűrő,Starline levegőszűrő.
Hátsó kerékcsapágy QWP
Meg közben volt egy geometria szabályzó szelep pucolás,ez okozta a magas töltőnyomás hibakódot.
Meg egy pár bilincs csere a gázolaj oldalon.
Ezen felül teljes belső takarítás bőrápolással egybekötve.
296000Km
Km állás:227.456
Brembo tárcsa:2x11.457
Brembo betétek:13.753
Olajcsere,olajszűrőcsere,légszűrőcsere,pollenszűrőcsere.:13.924
Mkadij:10.000

Az elmúlt hetekben megvolt a kötelező karbantartás is(Gates vezérlés,vízpumpa,hosszbordás szíj, map szenzor). Illetve a fékek is elég tropák voltak elől, úgyhogy kapott Ferodo fékeket. Ezekről nincs képem, mert szervizben csináltattam. Ami kiderült, hogy valós lehet a km állás, mert a szíj gyártása is megfelel a szervizkönyvben leírtaknak, illetve a motor állapota rendben van. Amitől nem tudok szabadulni, az továbbra is p0238-as hiba, amit sajnos nem oldott meg a map szenzor csere sem. Minden át lett nézve, bár a szívósorban van koksz, szerintük az nem okozhatja ezt a problémát. Ráadásul a mérések szerint, emelkedőn kigyorsításkor a turbónyomásom elérte az 1.6bár-t és nem is engedte vissza, hanem tartotta amíg vagy letiltott, vagy leléptem a gázról. Úgyhogy hétvégén neki álltam a turbó lebontásának, mert nincs már más ötletünk. Nem egy bonyolult dolog, csak a berozsdásodott beégett alig elérhető csavarokkal szívtam meg. Képeken látszik, hogy volt ugyan benne koksz, de nem annyi mint amire számítottam, vagy láttam egy két videón. Vasárnap késő délután összeállt a gép, és az első tesztek is biztatóak voltak. A nyomás 1.4-nél nem ment feljebb, ráadásul szinte rögtön vissza is vette 1.2 körülire, vagy alá. Szóval úgy néz ki mégiscsak letapadt a geometria. Egyenlőre bízok benne, hogy ez megoldja a problémát. Ja gyártási évjárat alapján ez a gyári turbó még.
Gates Vezérműszíj készlet vízpumpával 39.900,-
Bosch hoszbordás szíj 7000,-
Bosch Map szezor 8000,-
Ferodo tárcsa+pofa 40.000,-
Egyéb anyag+munkadíj 30.000,-





Megérkezett a gyári termosztát vízhőfok érzékelővel együtt (Behr Italy) és a map szenzor (Bosch).
Egyik reggel úgy indultam,hogy a hűtőventilátor elindult kettes fokozaton és folyamatosan világított a check lámpa. Villanyszaki azt mondta rá,hogy ez egy vészprogram a hűtőfolyadék érzékelő hibánál,hogy nehogy megfőjjön a motor. Érzékelőt megkocogtattam és abbahagyta.
Neki is ugrottam a cserének bízva abban, hogy megszűnik a sorozatos check engine.
207900km

EGR és csövezésének takarítása. P0404 hibakód, EGR újbóli használása,hogy ne álljon meg a trutymó benne.Egy kicsit koszosak voltunk. Közben a map szenzor hibára is fény derült, elengedte a turbónyomást, mert a szenzor hátulját elengedte a ragasztó és kifújt. Ennyit az utángyártott érzékelőkről. Bírt fél évet. Ez okozta az érdekes fütyülő hangot. Új map szenzor és termosztát megrendelve Erhárdtól. Természetesen csak a gyári.





Egy szép februári napsütéses napon gondoltunk egyet, hogy felugrunk Budaörsre a Premier Outletbe csavarogni egyet. Ez így is történt, csak kb.25km megtétele után check lámpa villant majd kialudt, majd megint villant és kialudt. Ezt kisebb nagyobb megszakításokkal folyamatosan csinálta. Motorerő minden jó volt, teljesítményt nem veszítettünk.
Nem akartunk így menni tovább, ezért Komáromi lehajtónál ki és vissza Győrújbarátra. Autócsere 147-re és vissza Budaörsre.
Másnap hibakód olvasás.
P0404 EGR hiba (nincs is rádióval a stekker) tovább. P0235, na ezzel már találkoztam akkor map szenzor csere volt, de akkor túlnyomást érzékelt és letíltotta a turbónyomást. Most pont a fordítottja volt. P0115 hűtőfojadék hőmérséklet érzékelő hiba.

És elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, melyet már hetek óta várok: a kocsi végre 240 paci körül teljesít, és ezt érezni is rajta. Mivel az időjárás pont ma kezdte meg a szemétkedését és egész nap esett az eső(és pár napig valószinüleg még esni is fog) így nem nagyon mertem nyomni Neki, mert nem szerettem volna az első kanyarban kicsúszni. Így maszek gpses gyorsulási eredményeket csak akkor hozok majd ha jobbra fordúl az idő és fent lesznek a nyári gumik(tehát valamikor a jövő héten). Később majd a pados méréseket is felteszem,de azt majd valamikor április környékén csinálom.
Ma sikerült egy kicsit szebbé tenni az utasteret egy új váltógomb segítségével. A kissé viharvert régit lecsereltem egy új utángyártott darabbal.
A cseréről csak annyit mondanék, hogy tényleg vigyázni kell a váltógomb levétellel, mert nagyon könnyen orrba verheti magát az ember... :) (saját orromon tapasztaltam...)


