Blog

>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2020-01-02

Már nagyon a végét járta, ezért a szabim utolsó előtti napját egy jó kis hidegben szereléssel töltöttem.

A 3 csavarból amúgy is csak 2 tartotta, de én annak a kettőnek a kitekerésével is eltöltöttem 2 és fél órát.

1. Kép: régi nyeknyeknyek
2. Kép: a légszűrőt azért leszedtem, mert a konzol útban volt. Így alkalmam nyílt egy ilyen kiváló fotó elkészítésére is...

Aztán nagy nehezen kiforgattam. Szerencsére ment a légszűrőház-karbisor bontása nélkül is...

Elvittem a Kertész utcai Pro-Villbe a régit, kaptam helyette egy teljesen felújítottat... hazavittem, alig ugyanennyi idő alatt pedig vissza is szereltem. A korábban laza alsó csavar ellenoldalára önzáró anyát tettem.

Próba - teker, indít. Szupi. Reméljük sokáig így marad. 6 hó gari van rá, de én ki nem szedem többször ha elromlik :))))

Azóta próbáltam bemelegedve is (a régi ekkor már nem mutatott életjelet), úgy is jó. Szuper kircsi... :)

Csak maradjon is jó... :)

>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2020-01-02

Nem nagyon írtam, mert nem volt mit. Azt hiszem összebarátkoztunk :)
Jön-megy, teszi a dolgát, én pedig elégedett és boldog vagyok.

Azért 2 dolgot feljegyzek:

- A ventilátor cicereg, borzasztóan idegesítő, hamarosan megoldódik a probléma
- A menetstabilizátor zavaróan hamar és agresszíven avatkozik közbe

Ezeket leszámítva parádés az autó

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2020-01-02

Rászántam ma a fél napomat. Csak hogy ne essek a Giuntini csapdába (bocs Emil, tudom Te rosszabbul jártál, ez csak egy öreg traktor..), és eldőljön hamar, hogy mi a helyzet. Elmentem Sanyihoz a szerelőmhöz. Sok a munkája, úgyhogy most úgy segített, hogy kölcsön adta a nyomatékkulcsát és a bordás krovafej készletét. Köszi Sanyi, ismét :-)
Itthon aztán lekaptam gyorsan a szelepfedelet, majd hagytam hűlni a motort. A gyári előírás szerint 100Nm + 2x90 fok a helyes lehúzása a hengerfej csavaroknak. Ezt visszaellenőrizni nem lehet, szóval elindultam 100Nm-ről és 5Nm-enként emelve a nyomatékot ráhúztam a csavarokra. 140Nm lett az a nyomaték, ahol a tíz csavarból hét még "lekattant", három csavaron viszont érezhetően tudtam húzni. Feljebb nem akartam menni a nyomatékkal, úgy gondolom, hogy így megfelelően egyenletesre húztam őket, de legalább javítottam a kiindulási helyzeten.
Összeraktam, és visszavittem a szerszámokat. A motor szerintem simábban jár, bár nehéz ügy ez, ilyenkor a placebo hatás elég erős :-)) Hazafelé körben az erdő fele jöttem, meghajtottam egy kicsit. Megint eszeveszett jót autóztam. Ezzel csak olyat lehet :-)) Viszont itthon már tudtam, hogy mi a helyzet. Láttam a gőzt kilibbenni a géptető alól. Megint kinyomta. Amit lehetett megtettem, azt hiszem logikusan végigjártam az utat, de ezen a ponton nincs tovább.
Újra le kell venni a hengerfejet. Olyasmi érzéseim vannak, mint mikor az ezüst jtd állapotát feltártuk. Szívem szakad meg ezért az autóért, de lehet hogy itt kell elengedni.
Feltérképeztem ugyan, hogy mik a lehetőségek, és nyilván meg lehet hengerfejezni újra. 80e egy felújított hengerfej, plusz a munkadíj feltenni, olajcsere, tömítések cseréje és mehet tovább. Talán mehet tovább. Nem tudom, hogy akarom e. Az elmúlt két évben észvesztő összeget és rengeteg időt borítottam bele.
Itt kiszállni hülyeség, tovább csinálni is hülyeség...

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-01-01

Télen nulla fok környékén már nehezen tartotta meg az alapjáratot, csak 500as fordulaton járt a motor 2-3 mp-ig, és ezt úgy általában ötször el kellett játszani, mire hatodjára elindult rendesen.
Hibakód volt az 'izzitás alacsony jel', úgy hogy kapott új relét, de nem az volt a gond mivel ugyanúgy indult.
Kicseréltem a legtömeg mérőt, mivel az is hiba volt az agyában, bár erre azt az infót kaptam hogy az sok mindentől kiírhatja. Most bent egy teljesen ugyan olyan Bosch legtömeg mérő (bontott), és indul rendesen ahogy kell neki ugyan olyan időben hosszabb állás után.

>> Tuning és extraV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-01-01

Felkerültek a bőr szetthez az ajtó kárpitok is. A két első és a bal hátsó kilincs alatti műanyagok cserélve lettek. 4 db új hangszóró és a jobb oldali záram kapott egyet. Én már így vettem az autót, és télen nem mindig akart elsőre bezáródni. Most már tökéletes. Már csak egy takarítás az egész beltérben és rendben is lesz.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-01-01

TS-ből átkerült két db hangszóró előre (már nem az eredeti) + gyári hangszóró rácsok amik eddig hiányoztak.
A bal hátsó ajtóba is cserélni kellett mivel megadta magát a membrán, de oda még egy eredeti került vissza.

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-12-30

Karácsonyra kaptam a családomtól egy menetrögzítő kamerát,aminek ajánlását,beszerzését és bekötését Kristyoncimborámnak köszönhetem.
Kamera egy Xiaomi 70mai Dash Cam Pro GPS vevővel együtt+128GB Samsung Evo memóriakártya.

>> EseményZsolti&Alfa&Evelin // Alfa 156 SW // 2020-01-01

Sziasztok! Örömmel jelentem be, hogy megrendezésre kerül az általam szervezett találkozó 2020.06.06. Dunapataj- Szelídi tó Holdfény kempingben. Minden kedves Alfást várunk szeretettel 🍀 Programok szervezés alatt. De ígérem hamarosan jelentkezem! 😊

>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2019-12-18

Semmi extra, olaj-olajszűrő-levegőszűrő-pollenszűrő-üzemanyagszűrő cserélve.

Km: ~328000

 

Az első futómű kimaradt a "Nagy Felújításból" - nem is történhetett másképp, hiszen először azon támaszkodott az egész verda 3 évig - majd felgyorsultak az események és eközben se idő, se igény nem volt rá - emlékeimben amúgy is teljesen jól működő szerkezetként élt akkor még...

Valóban nem rémlik nagy gond, olyan 2006 körül az alsó végén rögzítetlen gumiharang miatt megadta magát a jobbos gátló - egy bontott tornyot bartereztem, csapágy/szilent-csere és festés után kompletten cseréltem. Később volt egy rejtélyes rugó-ropogás amit először a gyönyörű és ezért sok 33/SW példányra feltett, ET-ben viszont a gyári kerékkel köszönőviszonyban sem álló RONAL számlájára írtam - csakhogy a gyári lemezkerékkel is megvolt :-o
Volt marék golyóként kiszedett toronycsapágy is ebben az időben - de vagy megoldódott - vagy csak megszoktam az állapotot (ekkoriban osztotta meg valaki azt a tévhitet hogy a két torony a gátlót leszámítva azonos alkatrészekből áll, nem kizárt hogy össze lett cserélve valemelyik oldalspecifikus alkatrész)
Végül már a hosszú pihenőt követő első vizsga után bő egy évvel, 2015 novemberében került sorra ez a terület* - és kezdődött a vesszőfutás...(* "ha már ott járok" mottóval bevontam az első kerékdobok környékét és a féltengelyeket is a projektbe-illetve ekkor derült ki hogy folyik a kupplung-munkahengerem)

Maguk a tornyok csak szét lettek szedve és egy angol felújítós oldal fotóiból próbáltam az oldalérzékeny elemeket (alsó rugótányér és a felső, elemekből összerakandó szilent felső tányérja) megnyugtatóan tisztázni. Új, utángyártott lengőkarok szilentekkel és rajtuk új talpasgömbfejek csavarral rögzítve, a hosszmerevítő újraszilentezve-javítófestve, csavarok horganyoztatva. Kerékagyakat szerelőnél "kinyomattattattam" a tengelycsapból- majd új SKF csapágyszettekkel lett összepréselve újból. Karácsonyra némi izgalom árán (a horgOnyoztatás az utolsó pillanatban lett kész / elromlott a bojlerünk / az egyik merevítőnek a kereszttartón lévő csavarján megszakadt a menet :-p) elkészült, elsőre jónak tűnt...

...aztán olyan 400-450 km környékén valami percegni kezdett a váltó mellett - először magamban kerestem a hibát, a féltengely rossz rögzítésére gyanakodva - de hosszas hibakeresés után rájöttem, hogy a lengőkar alváz-rögzítésétől jön a hang: az itt lévő szilent kijött a lengőkarból, helyesebben utóbbi csúszott le a fix gumiről és hozzáért az első köténylemezhez! Nyáron (2016) a horvát út előtt szilentcsere - éjszaka mentünk zuhogó esőben 1000 km-t, de mire odaértünk ugyanolyan volt! Újabb csere következő évben az olasz út előtt - Pécsig bírta! 2018-ban Bulgária előtt már hozzá se fogtam... :-p
Közben az alábbi infók, felismerések és tanácsok születtek:
-nem szabad azt a szilentet meghúzni csak a földön - (ezt úgy mondták,hogy az egésznek ez az oka!)
-az a szilent (talán a lengőkarban lévő eredeti is) fémházas, a gyári szilenteké műanyag (ez TÉNY!)
-sajnos lustaságból hajlamos voltam a kerékfelrakáshoz a lengőkarnál aláemelni - ez addig ártatlannak tűnt amíg a második cserénél azt nem láttam, hogy már ekkor elindul az egyik oldal :-(

Emellett felmerült hogy a fényképes azonosítás ellenére is lehetnek rossz oldalra tett alkatrészek, illetve (mivel épp' ez a csere ott fordulhat csak elő) a tornyokat is bele kellene vonni a projektbe és persze a(z) (angol) manual minden apróságát be kell tartani!

2019 tavaszán jöttek a figyelmeztető és sürgető jelek: kupplungcsere közben vettem észre hogy az első gumik belső élén kilátszik a fémszövet (ez lehet egy amúgy jó, de beállítatlan futótól is) majd talpraállítás után irdatlan pattogás a keresztbordákon...Utólag kiderült hogy a 2006-ban cserélt J1 gátló eddig bírta és elkezdett szivárogni...
Szerencsére ekkor már a donor 129 ezret futott tornyai ki voltak szerelve, nem tűntek bolygatottnak - vagyis roppant érdekes módon a jobbosban mindkét oldalspecifikus elemen volt egy utólagos kis furat :-O Rövid ideig még az 1-az-1-ben felhasználás is szóba került mivel új gátló sincs...Végül meggyőztem magam a felújíttatásukról (ezt a procedúrát először tévesen egy kalap alá vettem a szüleink idejében és autóján még elfogadott gumi-újrafutózással), pont szembejött egy szinterezési lehetőség, az elfekvőből lett rugóvégi műanyaghuzat, vettem új csapágyat és szilentet. A főkolompos szilentből nincs már műanyagházas gyári - illetve mégis: a dízelé ugyanaz a méret csak hosszban 4,08 mm-rel kisebb...Két csavarbolti alátéttel már csak 0,08 mm a diffi - ennyit sztem mozognak a köténylemezek, fontosabb volt végre a gyári és nem fémházassal megpróbálni - így ez is jöhetett, ki-be nyomattattam és nekiláttam a cserének...
Bár nem írták külön, nekem az jött le hogy minden tanáccsal ellentétben igenis rá kell húzni végleges nyomatékra a lengőkart a kasznira, méghozzá legelsőnek! Utána a többi szintén meg lett húzva, a torony is a csonkállványon és legvégül a torony teteje. A nagy nyári - a változatosság kedvéért ismét olasz - út előtt egy 200 km-es hazai túra és egy futóműbeállítás (a kupplungcserekor berakott ellenanyás-állítható összekötőknek hála már nem hajtottak el arra hivatkozva hogy nincs erre egy egy napjuk :-p) fért bele. A túra felénél egy nagyobb fékezéskor a jobb oldalról kopogás-sorozat hallatszott majd innen nagyobb hibákon egy-egy tompa koppanás, balról meg MINTHA valami halkan nyiszatolna...Mindegy, nem tűnt vészesnek és persze indulni kellett!

Még az országból sem értünk ki, mikor egy pályáról kiállásnál gurulva a relatív csendben ez a balos csikorgó-nyiszogó hang olyan intenzíven volt már hallható hogy a visszafordulás is megfordult bennem...Mentünk végül tovább fülelve - de pályatempónál annyira nem jelentkezett, csak ha lassulás-fékezés jött és persze odaérve minden rossz úton vagy lassú menetben. Ekkor már tudtam hogy nem volt jó ötlet erre az oldalra új helyett a garázsban lelt, gumijában hibátlan és színezése (horgany helyett passzivált) alapján nem is régi toronyszilentet betenni! Mindegy, kibírta - itthon vált igazán tarthatatlanná (talán csak azért mert tudtam hogy itt már lazán meg tudom csinálni), egy hétvégén nagyon figyelmesen kicseréltem.
Két dolog: 1>a nyiszogást biztosan a benne lévő csapágy okozta hiszen teljesen ki volt verődve a közepe 2> éppen ezért nagyon ügyeltem az összerakásnál hogy felül ne maradjon lötyögés, a jobbos esetéből (egy hirtelen fékezéstől jelent meg a kopogás) okulva pedig a torony felső csavarjaira épphogy rákapattam az anyákat és úgy tettem kerékre a verdát, majd szinte kézzel rátekerve meg lett mozgatva az autó, aztán kb. 500 méter kanyargós-fékezős menetpróba után is csak épphogy rá lett húzva.
Ez a felső rögzítés-technika csak érzésből jött, vártam is párszáz km-t vele - de bal oldalon bevállt, teljesen nesztelen lett - így már a jobbos-kopogós sem maradhatott. Bár láttam esélyt hogy csak és kizárólag a másik oldalon kifundált rögzítéssel is elnémítható - inkább vettem egy új szilentet (3500 km volt ebben a jobb kopogósban) és csere történt ugyanazzal a módszerrel és figyelemmel mint a bal oldalon. Azóta eltelt 4 hónap, mentünk párezret és minden kerek - és néha magam sem hiszem el hogy szerencsés esetben ehhez most jó darabig nem kell hozzányúlni.