Blog

>> Szerviztoto // Alfa 146 1.6 TS // 2008-02-28

Sikerült licserélnünk a támcsapágyat ,mondhatni nem igazán volt a helyzet magaslatán mm esre kopott és baromi logást produkált hosszirányban ,most belekerült egy alap méretes és megszünt a hosszirányú kocogás!!

 
>> SzervizAlfa Hím // Alfa 166 3.0 V6 // 2008-02-28

Ma kapott új pacskerokat a gép. Michelin Pilot Primacy HP 225/45 R17 W91

 
>> EgyébRolee // Alfa 145 1,6 Boxer // 2008-02-28

Gondoltam, megosztok Veletek egy "tanulságos" történetet...

Aki elvitte, fáradtságot, energiát, és pénzt nem kímélve újra összerakta. Meg is örvendeztetett néhány képpel javítás közben, és a végeredményről is.

Itt jegyezném meg halkan...csúnya dolgok derültek ki róla.
Miután karamboloztam (légzsák ki sem nyílt, döglött volt a szenzora, egy később itt említendő esetből kifolyólag)..holott arra lenne hivatott, hogy valamennyire megvédje az életem, kiderült, hogy már egyszer átélt egy hasonló erejű, vagy még nagyobb sérülést a kocsi. Persze elhallgatták előlem...(kisebb sérüléseket bevallottak mondván, ennyi idős autótól ne várjam, hogy tökéletes, sérülésmentes legyen) Trehány, monyák munkával (szar hegesztések, gittelések) összehányták. Maga volt a gyakorló életveszély.
A nagyon veszélyes és kritikus, a kerékjárati dobban a lemezeket sem húzatták össze, három-négy helyen 10-20 mm-es lyukak, pedig ez a torony-doblemez-fülke összekötési pontja (bal első kerék rugózása, húzása gázadáskor, nyomása fékezéskor), gyakorlatilag folyamatos és dinamikus, váltakozó irányú terhelésnek kell tekinteni. Ennek semmi jelét nem észleltem, szerencsére nem is jött elő...Jó, hogy nem szakadt ki a kerék...
Hab a tortán, hogy pont annál a biztosítónál volt az, aki okozta a balesetem, ahol már egyszer 2003-ban totálkárt fizettek. Annak az összegnek a 10%-át rögtön levették rólam...

A motorban kiolvasáskor 255ezer kilóméter volt, szemben az általam ismert 120ezerrel...ezzel nincs vége. Az évjárat a forgalmihoz képest +2év! Ja, és a gyár teljesen más motorszámmal adta ki. Mindez a Fiat adatbázisából, tehát gyári adatok. Ekkora lehetett a baj, hogy a motort is ki kellett dobni?

Az eladó pedig név nélkül, mert nem vádolok bizonyíték nélkül senkit...egy általatok is ismert Alfa márkakereskedés.
Mit tehet az ember mindez ellen a vásárlás után egy évvel? Gyakorlatilag semmit!
Ez Magyarország...

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2008-02-27

ma beraktam a lámpákat diszrácsot,nagyon jol sikerült nagyon dögös elölröl a kicsike : )

 
>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2008-02-27

Ez kimaradt még. Nem most lett berakva. :-)
Anno a király Kenwood kazettás fejet (amiben már csak a rádió működött) kicseréltük egy eladni készülő Honda Pioneer fejegységére. 5ezerért ment el a enyém. :-P Én még ennyit se adtam volna érte. :-)
dehp7700mp
Majd a képet teszek fel, hogy milyen a kocsiba. Az erősítő, láda az nincs még benne. Azt majd későbbi blogban.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2008-02-27

2008.02.26-án végre volt rá időm és energiám, hogy végre orvosoljam a termosztát csere programot. Kb 20 perc alatt régi ki, új be. Marha jó érzés melegben utazni! :))) A régi fel van akadva, tehát hiába is vártam volna a kellemes meleget.

 
>> AutóápolásSzotyi // Alfa 156 1.9 JTD // 2008-02-27

Ma vettem a fáradtságot és nekiálltam a fényszórók ujjávarázsolásának.
Folyamat:

1.: 1000-es körüli papírral csiszolás, míg azt nem látod hogy minden eltűnt. (nekem kb. fél óra volt)

2.: 2000 papírral csiszolás. Egy jó 10 percig. Ez csak lefinomítja a felületet.

3.: 3M polírpasztával, és szőrmés polírkoronggal felpolírozás. Míg teljesen szép nem lesz.

4.: Tisztára töröljük.


Fontos még: Mindenképp vízzel csiszoljunk mert akkor nem kell papírt cserélni percenként. A másik hogy mindenképp lámpára való pasztát vegyünk, és géépel polírozzunk mert akkor lesz az igazi.

Én munkatársamtól kaptam a pasztát de amúgy 800 forint 1 deci. Az bőven elég.
A korong kb. 300-500 forint. Változó. Ebből érdemes jó minőségűt venni mert az olcsóbb hamar elhasználódik.

Nekem tetszik az eredmény.

Bocs aképek minőségéért, de már sötétedett, vakuval meg nagyon visszaverte a fényt. De szerintem azért látható az eredmény.

Szerintem megéri megcsinálni!!

 
>> Tuning és extraBeczA // Alfa 166 // 2008-02-27

Pici pénzért /szinte ingyen ;) / Zé-től sikerűlt beújítani 2 db első gátlót egy 2.0 V6 TB-ós 166-ból.
Kicsit keményebb rugózású és keményebb gátlok vannak most benne az eredeti Ts-éhez képest. Élvezetesebb az autókázás ,és érezhetően jobban fogja az utat... :P

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2008-02-27

végeztem az ajtokkal egyenlöre,a hátso ablakemelökkel volt egy kis szivás amugy könnyen ment : )
persze a festék azért leugrott egy-két helyen,de nem vészes : (
ja meg az ajtok cafognak a jo kis WD-40-töl : )))

 
>> Egyéb147Smz // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-02-26

Felkerültek a kocsihoz kapott 195/60R15-ös Nokian nyárigumik. Sajnos a terezett /55-ös Pirelli P7 papucsokra egyelőre nincs keret, úgyhogy most kb 3%-kal kevesebbet mutat a kilométerórám, mint kéne. Azt hiszem ennyi belefér :-)