Blog

>> Szervizjimbo // Alfa Alfetta 1.8 Berlina // 2008-05-16

Hosszú küzdelem eredményeként lassan végeznek a karosszériás urak a géppel. A foltok számolásával már az elején fel kellett hagyni, mivel a padlólemezt kivéve nem volt olyan oldala a gépnek, ami ne kellett volna dolgozni. Különösen nehéznek bizonyult az ajtók alja és az első két sárvédő, mivel az előbbinél gyakorlatilag alig volt lemez, amihez hegeszteni lehetett volna, míg az eleje törve és erősen gányolva volt, továbbá hegesztett sárvédők lévén a világon sehol nem tudtam hozzá eredeti alkaltrész szerezni. Így maradt két III. szériás sárvédő (csavarozható), egy erősen korrodált eleje a donor gépből, valamint nagy adag kreativitás és kézügyesség... a végére sikerült az I. széria eredeti méreteire szabni az összetevőket. Ha ez még nem lenne elegendő, akkor még kiderült, hogy a padon húzni is kellett az orrán, mert egy kicsit el volt csavarodva. Eredeti új küszöböket is kapott a gép, amiért külön köszönet illeti Ali-t. A foltok és egyéb megmunkált lemezek vastagon kaptak / kapnak cink festéket alapnak, aztán jöhet a fényezés! Slusszpoén, hogy mostanában készült el a műhely honlapja (www.hiker2000.hu) ahol számos képen szerepel az öreg Alfetta, mint tartós vendége a műhelynek:) egyébként a srácok remek, alapos és lelkiismeretes munkát végeztek, meglehetősen értékarányos árért, így mindenkinek csak ajánlani tudom őket.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-05-16

144.125km
Cseréltettem a Champion készletet NGK-ra.Lement a 40ezer km.Szaki azt mondta hogy még vígan ment volna vele.... de inkább kicseréltettem...

Olajfolyásról volt szó nemrégiben...hát a szelepfedéltömítésnél enyhe olajfolyás volt....kilazultak a rőgzítőcsavarok(????)....meghúzta szaki....Hiba kijavítva:)

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Elég kemény a pedál, de még nincs megkopva a tárcsa. A biztonság és a kényelem kedvéért cserélünk mindent. Valeo ment bele.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Olaj (Most Selenia 20k)
Olajszűrő+légszűrő+pollenszűrő.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Lehet, hogy nem is a hosszbordásszíj vezetője volt a szar, hanem a generátor csapágy. A felújítás sok lett volna (40e), mert nagyon szétment mindene, ezért vettem egy bontottat.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Gondolom a TS tulajok tudják miről van szó. Az autónak egyre durvább dízeles hangja volt. Vettem egy felújító készletet régen (nincs dokumentálva sajna), de az nem bírta sokáig. Úgy döntöttem cserélem.

+ Benzinszűrő csere és a hosszbordásszíj vezetője ismét... Nem értem miért de az előző gyári volt és mégis beszart.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Néha olyan, mintha beesne a pedál. A munkahenger ereszti az olajat. Felújítani 1000 Ft, az új meg 4500. Tehát csere.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

Egy ideje megfigyeltem, hogy hullámzik a kocsi segge. A gátlók szarok, az egyik olajos is. Csere.

 
>> SzervizBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

A hosszbordásszíj vezető görgője elég csúnya hangot adott, pedig csak 30e km van benne. Lecseréltük...
A motorháztető kitámasztó pálcának van egy kis műanyag biszbasz amibe rögzíteni lehet. azt is lecseréltük, mert eltört. 556 Ft a gyári :)

 
>> EgyébBFMSE // Alfa 146 Ti // 2008-05-16

A nedves úton megcsúsztam, és egy útmenti táblának nekiment a kocsi segge. Behorpadt a hátsó sárvédő és a balos küszöbspoilerem elrepedt.
Javítás: 36e

Rá 1 hétre:

Sajna a jeges úton belecsúsztam egy autóba. Mivel nagyon lassan mentünk nem lett komoly baj, csak minden egy picit horpadt meg. A lökhárító füle letört, és a hűtőm felső csatlakozója is eltört, a géptető behorbadt, és a lámpák is betörtek.
Hűtő: 18e
Géptető+rács+lökhárító: 40e
Két lámpa: 30e


A károk fényezése: 68e
Az ablaktörlőmet lecseréltem cserélhető lapátosra: 2e