Blog
Nos miután tudtam hogy mik lehetnek elektronikailag a további buktatók, ideje volt továbbhaladni. Először is ki kellett alakítani az akksi helyét hátul, majd kábelezni. Az ismerős Autóhifi bolttól intéztem jó vastag tápkábelt, az biztos fogja bírni..:) Elég méretes lett. Szépen elvezettem hátra a gyári kábelvezetőkben, ill elkészítettem a test oldalt is. Elöl kicsit izzadni kellett a forrasztással, nem lett túl szép, de a későbbiekben ide ki lesz alakítva egy "bika pont" mint pl. a BMWknél.
Hátul az akksinak lesz még egy jó kis konzolja, majd..
Ezután egyszercsak eljött az a nap hogy "na akkor pattintsuk bele.." :) Ekkor még nem tudtuk milyen egyszerű dolgunk lesz.. Szerelő barátom már csinált Q4 motor be- és kiszerelést, azt mondja ahhoz képest ez gyerekjáték. De tényleg, 1/2 óra alatt bent volt.:) Stimmeltek a már korábban kialakított motortartók, minden flottul ment, rögzítettünk mindent, egyszercsak előttem állt egy 155 egy 3.0 V6 24V motorral. Ez igen.. :)
Meleg volt. Égetett a nap. De a hangulat jó volt. :-)
Volt hi-fi verseny is. Ez abból állt, hogy kaptunk egy cd-t, és bárki beülhetett a kocsiba meghallgatni. Bár esélytelen volt a győzelmem, egy próbát azért megért, és kaptam pozitív elismeréseket. :-)
A gyorsuláson is indultam, a 8. helyre sikerült kerülnöm kategóriámban, és mindezt úgy, hogy semmi tuning nincs az autón. Szerintem azért nem rossz eredmény. :-)






Ma elment az Alfa Szegedre.Én meg itthon maradtam :-(
Meló miatt.Fényképező is itthon maradt.
Fő,hogy eljutott :-)
Az autó tökéletes állapotban van. A Magyar Autóklub Boldizsár utcai állomására vittem az autót vizsgára, mindent rendben találtak. A hátsó szélvédő fóliája miatt kicsit morogtak, nem ismerték még az új jogszabályt, miszerint ott lehet fólia. De utánanéztek, belátták, hogy igazam van, úgyhogy vizsga megadva. :-)
A poén viszont az, hogy elfelejtettem befizetni a kötelező biztosításomat, így el kelett rohannom elintézni. :-)
A műszaki vizsga közeledtével fel kellett készíteni az autót. Úgyhogy az első ajtókról a fóliát le kellett szedni. Csupasz lett szegénykém... :-(
Délután kihoztam a kocsit a garázsból és fura hangokat hallottam (csettegés-féle) a motortér felől!Egy picit berezeltem, hogy mi lehet a kocsival!De aztán jött fater, hogy ne szarjak be, lecseréljük az olajat aztán jó lesz!:)Hát igaza lett, még szerencse:) Fáradt volt az olaj!Lecseréltük az olajat, volt itthon még 1 kisebb kannával úgyhogy még csak pénzt se kellett most áldozni rá.Azóta meg szépen jár a járgány:)))
Ma elvittem a gépet a gumishoz,mert egy ideje rázott a kormány.Gondoltam,hogy centírozni vagy görgőzni kell.Nos,tévedtem.Kiderült,hogy szálszakadásos a bal első gumi,dudorral,nagy lyukkal,ahogy kell.Ez kellemetlenül érintett,nem voltam felkészülve gumivásárlásra.Elmentem a gumiboltba,ahol ráböktem egy gumira,aminek tetszett a mintázata és jó ócsó volt.Nem volt kedvem felélni a nyaralási pénzemet,úgyhogy megrendeltem.Még aznap elhozták és fel is került.Este néztem a neten,hogy ez kínai gumi :-( Na puff neki,most már nem viszem vissza.Igazából eszembe sem jutott,hogy kínai gumit árulnak a boltban,csak az volt a szemem előtt,hogy szombaton Szegedre megy az autó(nélkülem),jövő héten meg Balatonra,úgyhogy nem vállalok be ilyen kockázatot,hogy elszáll a gumi.Bár egyből hátra tetettem de azért nyugodt nem lettem volna.Persze most sem vagyok az,mert most ugyanúgy fosok a kínai gumitól.Na mindegy,egy évet talán kihúz,jövőre veszek másikat kicsit körültekintőbben.


Egyre több izzó kezdett kiégni a műszerfalamon és a középkonzolon. Végül már csak kettő világított. Mivel amúgy is tervben volt a nyagy változtatás, eljött hát az idő, hogy itt is frissítsük a dolgokat. A piros a domináns szín az autómon, a zölden világító műszerfal valahogy nem fért a képbe. Fehér számlapokat kapott, és teljes piros ledezést.
A szétszedés pillanatai.
Az elektromos ablakok kapcsolói, a tükörmozgató, valamint a fényszórómagasság állítóval sok gond nem volt. Utóbbiban volt egy zöld fényvezető plexi, ami kirepült belőle. Középen az elakadásjelző kapcsolónál sem volt igazán nagy gond, a kapcsolók, a kvarcóra és a nyitott ajtókat jelző téma is egyszerű eset.
Az első nehézségek a középkonzolnál akadtak. A 3 tekerő gombban zöld plexi van, valamint a középkonzol hátulja valami zöld cuccal le van kenve, amit egyszerűen lehetetlen eltávolítani. A gombok még kérdésesek, hogy hogy lesznek megoldva. A középkonzolnál egy megoldás van, mégpedig ha a lehető legközelebb, minden ikonhoz led kerül. Ez van... :-(
Bajuszkapcsolóról túl sokat még nem tudok írni, egyelőre negatív tapasztalat van... :-( Teljesen még nincs szétszedve. De ahol szétszedtem, ott sajnos nem jó dologgal találkoztam... Mégpedig a zöld plexire festett ikonokkal. Ez így feledős, valószínüleg új cucc lesz ide legyártva abból az anyagból, amiből az órák is készülnek.











Felkerült a matrica a hátsó szélvédőmre. Hát, megszenvedtem vele, de most már úgy néz ki, hogy jó lesz. Remélem...



2007.07.13.: új féktárcsákat (Jurid, olasz, gyári minőségű) és fékbetéteket kapott, bal első tompított izzócsere
Nagyon meg vagyok elégedve ezzel a fékkel, nem nyikorog, csikorog. A féktárcsákat esztergályossal bemarattam.