Blog
sikerült jó áron vennem 4 gumit amit a napokban fel tetetek az aluval együtt.
2 db Pirelli Pzero Asymetrico és 2 db Pirelli Pzero Rosso...225/45 R17
Ma eljött az ideje hogy, levegyük az első lökhárítót ami sérült hogy, javítva legyen és újra szép állapotba kerüljön.
Nos, akkor nézzük szépen sorban a 2011. fejlesztéseket:
Fék upgrade, hosszas olvasgatás és kérdezősködés végére megszületett a szerintem optimális fék fejlesztés koncepciója. Lényege, hogy a legkevesebb költséggel a lehető legjobb fékhatás javulást érhessük el.
Elsőként az első féknyergek és tárcsák cseréje történt meg 330mm átmérőjű 4 dugattyús Brembo rendszere (mely a 2004. utáni GTA gyári rendszere volt). Ezt még Belga cartárs intézte.
Ezt követően jöhettek a ’performance’ alkatrészek, a kulcs szavak:
• Goodridge
• Performance Friction
• Ferodo Racing
Ezek az első hátsó fékbetétek és féktárcsák brand-jai, illetve a gumi fékcsöveket helyettesítő fém fonatú fékcsöveké.
A fékhatás javulásról holnap tudok beszámolni, ugyanis Csöri ekkor cseréli a fékcuccokat a szokásos olajcserével együtt.






Ma kicseréltem a levegőszűrőt még nem volt nagyon annak se baja ami benne volt de megérdemelte hiszen 1 év eltelt csere óta. Km óra állás: 97400
Most jött el az ideje. Félig a kényszer vezet rá, de úgy gondolom ennek be kellett következni záros időn belül. Apránként, úgy hogy használom is közben az autót, azt a sok tökéletlenésget helyreállítani nem lehet, csak szenvedés lenne belőle.
Pihenőre megy az autó, határozatlan időre.
Majd leírom bővebben is, de a kényszer ebből annyi hogy gyakorlatilag a torpangatós probléma meg nem oldhatósága, és az ezt követő kompressziómérés melynek eredménye 5,8-7,5 lett, vezetett az azonnali leálláshoz.
Múlthét pénteken végre felkerültek újra a nyári a gumik, Ég és Föld a különbség alufelnivel mint ahogyan lemezfelnivel kinézett.
Eléggé nem várt költségek merültek fel ebben a hónapban, így nem maradt pénzem nyári gumikra. A téliket viszont már időszerű volt levenni.
2db hibátlan, másik 2 viszont beteg állapotban volt, ráadásul a 2 jó feletti másik 3 felnin 3 féle gumi volt...
a póketrék természetesen még szőrös állapotban, de hát nincs párja:-(
Végül nagy tiszteletnek örvendő SENIOR PÁVÁZÓS Andynek köszönhetően hozzájutottam 2 gumihoz, amivel ezt az évet talán ki tudom húzni.
Nagy köszönet szintén PLÁZACICA Becza barátomnak, aki nem először szívesen segített nekem.
Szintén köszönet Zsoltikának, mert ő is segített, és persze Dekka is jelent volt.
igazi kis üvegtigris feelinges banda... :-))
Természetesen mint mindig
hatalmas köszönet Zé.nek, el sem kezdem sorolni mennyi mindenért, Anyósnak a gombapörköltért, és a kávékért :-)
Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!
Elől alsó és felső lengőkarok cseréje Zé mesternél.
Hátsó gszemeket is cserélni kellene, de mivel eredetileg elől csak az alsókat kellett volna, így ez most elmaradt.
Km: ~113.000
3,5-4 év használat után el lett adva. Persze bagóért, de kellett a many.
Sajnálom.....