Blog

>> EseményDozer // Alfa 155 Q4 // 2012-01-18

Nahh van pár percem, leírom a történéseket.
Először is THX Gery-nek a gyári rugókért, visszaemeltem a vasat eredeti magasságba.
Ha már szétkaptam, új lengéscsillapítók, új toronycsapágyak. ;)
Örültem mint majom a farkának, hogy nem csókolgatom az aszfaltot végre minden bukkanónál. :))

Egy hónap múlva, december végén egyszer csak dadogás, 2 hengeres üzemmód. :(
Diagnózis:
1-es és 2-es hengerben elmúlt a kompresszió :O
Az előzetes várakozással egyező látvány tárult a szemem elé a szétszerelés után... átégett a csodálatos utángyártott hengerfejtömítés.
(MénemhallgattamGeryrehogyaCometicetkellmegvenniésnemutángyártottszart!!!)
Megrendeltem a Cometic tömítést, csavarokat, meg ha már szét van szedve, a vízcsövek nagy része is megújul.
Apropó... mondtam már, hogy orbitális szopás szerelni a Q4-et? :D
(Vagy csak az én kezem nagy, vagy a motortérben kicsi a hely :S)

 
>> Szervizzalan // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-01-17

Termoszát benn van, az axiál csukló is. Sajnos a csukló ne hozta meg a várt eredményt :S Így gyanús,h kormányművet kell vennem. Aki tudna nekem segíteni, ez ügyben, annak megköszönném! :)

 
>> Szervizszafi // Alfa 146 1.9 JTD // 2012-01-17

kb. 2000km alatt semmi komoly problémát nem figyeltem meg.
Első motorháztető cserélve lett, mert az eredetin nagy rohadás foltok voltak (hegyek: só, kavics, homok, nem volt takaritva gyakran :s). (40 €)
Tegnap volt olajcsere és olajszűrő csere Castrol Magnatec Diesel 10w40 (33€ + 5€ munkadíj :)
Átíratási költségek 66€
1 éves kfb 85€ (fater nevén)

tervek:
- jobb első sárhányó, hűtőmaszk, ütköző festése...
- ködfényszórók beszerzése
- vezérléscsere kb 10000km mulva..
- további szépítgetések :)....

költségeimbe az átíratást és biztosítást nem írom :)
+ átraktam a szürkéről a dísztárcsákat, sokkal szebb mint ez a fekete... ( úgyis szegényke pihen 1 éve :( ..)

 
>> EseményFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2012-01-17

Épp január 16-án került hozzánk a vas, 104.000. km-rel2006-ban, tehát immár 6 éve:)
Összegezve az elmúlt 6 év és a megtett 125.000. km alatt elvégzett beavatkozások, "hibák", és kötelező szervizek felsorolása, amolyan megbízhatósági statisztika gyanánt:
- 1x teljes futómű felújítás
- 1x fűtés/hűtés vezérlőpanel csere
- 2x teljes vezérlés, nagy szerviz
- 1x kuplung szett + kettőstömegű csere
- 1x főtengely jeladó csere
- 1x generátor (szabadonfutós) szíjtárcsa csere
- 2x felső intercooler (turbocső) csere
- 2x termosztát csere
- 2x teljes fékszett csere
- 13x olaj, és szűrők cseréje (üzemanyag, pollen, olaj, levegő), egr tisztítással

A konklúzió: a 156 jtd egy igazi szervizigénytelen autó, ami nem mellesleg megbízhatóság terén így simán 10/10. :)

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2012-01-17

Elég volt a Behr-ből meg a Valeo-ból, ennyit a Vernet is kibír, úgyhogy az került bele most.

>> EseményTotti // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2011-11-21

A mai napon sikerrel teljesítette a vizsgát a nagy vad müszakis ember nem győzte dicsérni hogy milyen jó állapotban van a vas! Remélem 20 év múlva is így fog vélekedni :-)

 
>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2012-01-17

Tegnap este átugrottam Zé kollégához, hogy megnézzek két hibakódot. A motor visszajelző lámpa világított, a légzsákok meg már egy ideje.

Hosszas keresgélés után kiderült, hogy egy csatlakozót széthúztak (gondolom amikor a generátort cserélték), és úgy maradt. Újra össze lettek dugva, és máris kész, eltűnt a hibakód.

A légzsák visszajelző is világított. Összesen 7féle hiba miatt. Kicsit meglepődtünk mindketten:)
Gyors ellenőrzés, csomagtartónál piszkálgatás, és az is eltűnt végre.

Már csak valamelyik lámpát kell megtalálni, ami nem ég (tegnap este nem sikerült), és akkor már az sem fog égni.

Jó kis elektronika ez:)
A lényeg, hogy semmi baja nem volt, ami miatt szerelni kellett volna.

Kár, hogy megettük kicsit sajnáltam..... Kedvesem szülinapi meglepetése :-)

 

Készült egy pár "művészi" kép mosás után.... kicsit meg lett effektelve Zolinak köszönhetően!

>> SzervizKero82 // Alfa 156 SW 1.9 JTD 16v // 2012-01-11

A váltó nehezen járt, és néha be is ragadt az 1-es és 2-es fokozatokba és a hátramenettel is gond volt, szóval a szerelőmet megkértem, hogy nézzen utána mi lehet a gond, azt mondta a kulissza és a bovdenek zsírozása megoldja a gondokat és így is lett, legalábbis eddig úgy néz ki. Azért én vettem a váltóba egy adag XADO gélt is, sok jót hallottam róla és ártani biztos nem árt.:) Úgy is muszáj volt kényszer szünetet beiktatni mivel lelopták mindkét rendszámot az autóról, és így újra kellett rendszámoztatnom az autót, pedig a réginek a vége 156 volt.:(