Blog
Eljártam UNO talikra, Olaszautós talikra, illegális gyorsulási versenyekre :). Meg még Alfa talin is voltam az UNOval. De csak-csak nézegettem én ezeket a 155öket. Egyszer csak felbukkant nálunk a lakótelepen egy. (épp ez...:) ) Ott állt a házunk előtt nap, mint nap. S csorgott a nyálam... S azon vettem észre magam, hogy a 155ösöket bogarászom a HAHUn. Nem felejtettem el azt sem,hogy a 90's években micsoda "pusztítást" végzett a DTM ben a típus... :)








Az úgy kezdődött, hogy eleve "olaszatóbuzinak" :) tartom magam. Épp volt egy FIAT UNO Turbo iem. Imádtam (sőt most is kéne még) ezt az autót. De kicsit kicsi volt már, öregecske is, meg volt egy srác aki hónapok óta nyaggatott, hogy adjam el neki. Ráadásul a piaci ár felett akarta megvenni. Én persze tartottam még magam, de csak vágytam már másra is. Már az UNOs éra alatt is nézegettem a HAHUN a 155öket. De nem az én pénzemhez árazták ezeket akkor még.












Szóval az autóval mehettem is vissza Karcsihoz. Közben már lezsíroztam a motor javítást is. Így felgyorsultak az események. Az autó a Karcsinál egy donor motor Bandinál...
Amíg ezen események tartottak előkerült a tulaj is. (akinek a nevén volt még az autó) Érdeklődött, hogy nem e tudok valami verdát, mert az OFF nem jött neki össze. Én meg beajánlottam a sajátját... Így kijavítva a hibáit, kasztni, motor, kuplung... Még december végén vissza is kapta. (Sajnos az anyagiakkal megszívatott..., de ez más story) A nálam eltöltött 4-5 hónap alatt rájöttem, hogy kellemes konstrukció ez a 2,0 16V motor... elpusztíthatatlan 8V ide-vagy oda (nekem sikerült többször is),de jobb vezetni ezeket. Úgy döntöttem, hogy kell majd egy ilyen. Lett is :) De jött előbb még egy V6 is...:)










Ma délelőtt Csöri kicserélte a hátsó-hátsó lengőkarokat és elöl a stabrudat is. Most már tényleg "úgy fekszik be a kanyarba (az autó), mint cica az ágyba", vagy hogy is mondta valamelyik nagytudású egy másik fórumon. :)
Négy rendes NGK gyertya is beugrott a motorba, amiben eddig FBosch volt. Teljes boldogság sajnos így sem lett belőle, sanszos, hogy gyújtótrafó is kell majd.
Az akkumulátorom nagyon döglődött így megérett már egy cserére, így legalább nem kell azon izgulnom, hogy mikor nem indul alattam a vas :)
BOSCH S3 12V 56Ah Jobb+
remélhetőleg elég lesz belőle az 56-os, mert ennek az indítóárama megegyezik az olcsóbb 60Ah-sokkal
Először bevoltam tojva, hogy nemfogom tudni hazahozni a padlót, de végülis sikerült :) Igaz mindkét első ülést előréb kelett húzni, így úgy hajtottam, mint egy hobbit, de végülis türhető volt.


Történt, hogy április elsején dolgozni kellett menni...No comment...
A reggel egy madár halálával kezdődött, aki a motorháztetőn szánkózott végig, ennek következményei szerencsére nincsenek. Munkából hazaértem Pécsről...Még mindig semmi különös jele a "tréfának". Estére azonban céges ivászatra voltam hivatalos, jómagam ugyan kóláztam volna, de azért mégis. A céges buli az céges buli. Itthonról elindulok (még mindig nem történt semmi különös), kanyarodok ki az utcából a hatosra, látom nagyon jönnek mögöttem, gondoltam kigyorsítok akkor én is... Na most jön a csattanó, nem hogy gyorsítani nem tudtam, hanem menni se...Motor leállt, befecskendezős ikon világít...Semmi para, a múltkor is volt már ilyen...Újraindul...Persze, csak most nem indult újra, akksi lemerült. Telefon a pajtiknak, valaki vigyen haza. Egy lőrinci alfáspajtás hazahúzott, ezer köszönet innen is Koko! (szerettem volna már konvojozni, na de nem így...) Gépre dugtuk, hogy mégis mi a hiszti tárgya. Üzemanyag rendeszer gebasz. Nyomásszabályzó szelep. Talán. Ki tudja? Eddig még nem sikerült életet lehelni a drágaszágba...de nem nyugszom.

Folyamatosan leállt kocsi, alapjáratban. 1x-2x kellemetlen helyzetben is :( (mind1 én feszegettem a húrt). Majd kigyulladt a motor-control lámpa és nem indult be, csak kb 10-15 perc múlva. Rádugtuk hát gépre P0335 hiba. Rendeltem is a jeladót, az nap be is tettem. Nem egy nagy ördöngösség ha még nekem is sikerült :) Kicsit faramuci helyen van, háde na.
Okozó a képeket látható.
Majd szervó problémám is részben megszűnt. - lecseréltem az olajat. Szerelőm ismerősöm azt mondta szerinte cseréljem le újra ez a rendszer kimosta a régit rendesen, hátha teljes mértékben megjavulna, nem csak részben.


Alsó,felső lengőkarok+stabik cseréje ma megtörtént.
Szerelő du 5kor elvitte és 8kor vissza is hozta a puttonyost.
Szett az ebay-ról házhoz-126eur
Munkadij -16000ft