Blog
Végre elérkezett a pillanat és felkerülhettek a helyükre a felnik, szerintem egész mutatós lett, legalább is nekem tetszik, még hiányzik valami a teljes összhanghoz de már folyamatban van az orvoslása...


A január óta eltelt időszak szinte eseménytelenül telt, tette a dolgát. A mai nap viszont átvette a helyét egy 33 1.7 16v




Kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot felnivásárlás ügyben és hát éltem is a lehetőséggel így elkezdődött valami változás ugyanis a 15"-t felváltja a 17"



Toscanai kirándulás után egy kis szervíz. Komplett első futómű csere: alsó-felső lengők, stabpálcák, stabrúd, kormányösszekötő. Első féktárcsa és betét csere. Illetve a bal oldali féltengely csukló, ami a halálán volt hazafelé, de hősiesen végigcsinálta velünk az 1.100 km-t. Köszi Alfi! Természetesen a szervíz Zénél.
201.000 km
...a kép hazainduláskor készült Toscanában :)

Bekellett szereznem 2 nyári gumit, mert 2 már annyira szétvolt barmolva, hogy életveszélyes lett volna használni. Egyiken még a szövetborítás is kint volt.
Végülis 2 használtat vettem, az évi 3-4ezer nyári km-erhez nangyonis megteszik, szerintem még legalább 3 évig ezeken fogok gurulni.
Lelettek ápolva, kaptam valami spéci szert, ami barna színű és folyékony. Állítólag regenerálja a gumit, ellenállóvá teszi az UV sugarakkal szemben+vízlepergető. Hát nemtudom, egyenlőre bíztatónak tűnik lekezelve a gumi, szép fekete színűvé varázsolta őket :) Egyikben találtam egy szeget, azt majd orvosolni kell felrakás előtt.
Felszerelés legvalószínűbb 15.-e után, addig mondanak még éjszakai 5 fok alatti hőmérsékleteket.
km állás: 121.000km


eljött újra a kötelező nyűg! Zénél átvizsgálás, plusz egy kis törődés. Cserélve a törött katalizátor, mindkét első-felső lengőkar csere (köszönet a pesti utaknak!) Thx Zének.
Eljött a tél, így dukál a friss olaj. Selénia 20K (bevált!), olajszűrő, pollenszűrő, ablaktörlők, hátső féktárcsák és betétek cseréje. Plusz egy kis alapozás-alvázvédő réteg átnézése, frissítés, ahol kellett. Köszi Zé! 215.000 km
Először a csörgést írom mert az a rövidebb... A csörgő hangot a nagy rugós spanolónak a hézagoló alátétje adta. Levettem, megütöttem a hézagolót egy csapágy golyóval, így kicsit kihorpadt és visszaszereltem aztán majd magának összenyomja amennyire kell, így ez a csörgés megszűnt, ismét csendbe van az autó :)
Az olajfolyás... ő már nem volt egyszerű eset. Egyszer már felderítettem egy pár helyet hogy merre csepeg az olaj, ki is javítottam (szelepfedél tömítés, olajhűtő tömítés) de most ismét elkezdett csepegni... csepegni folyni inkább...
Nekiindultam megkeresni az okot hogy miért. először megmostam az autó hasát mindenhol, és megtörölgettem mindent hogy lássam hogy merről indul meg vérezni szegény. már vagy fél órája jár az autó alapjáraton, és olajnak nyoma sincs.... kimásztam az aknából, szóltam faternak hogy jöjjön már kicsit pörgesse meg az autót míg én lent vagyok és figyelem hogy mi történik. Amint adott az autónak egy gázfröccsöt rögtön megindullt az olaj, az olajszivattyú dekni alól... nah mondom megvan állítsd le. Megindultam lebontottam mindent a motorról hogy hozzáférjek Hosszbordásszíj, vezérműszíj, sorba jöttek a dolgok, aztán végre megláttam a deknit. csavarokat kivettem, olajteknőt levettem, ott is kivettem tartócsavarját és levettem. vágtam alá új tömítést, összeraktam szépen megmostam mindent, és újra megfigyelés alá vettem az autót, de szerencsére megszűnt a probléma :)







2
497
Fórum
Friss topicok
- A Stellantis menedzsmen...
- Giulia
- Zenebutik
- Filmek
- AlfaCity 2025 - július ...
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV