Blog

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2014-01-23

Mivel téli álmon a legenda úgy döntöttem, hogy kipróbálom a VTN fóliát a motortérben.
Pécsre postáztam 06-án, tegnap meg visszajött a cucc készen.
Karcmentesen, lakkozva ahogy hirdeti a cég.
Nagyon korrekt a mester, ajánlom mindenkinek!
( VTN Pécs autó-motor design )
Délelőtt óvatosan visszaszereltem mindent a helyére, pár csavart kicseréltem újra, meg takarítottam 1 kicsit apró helyeket, aztán pöcc-röff és szólt is a muzsika:-)
Talán megkockáztathatom azt a kijelentést, hogy ez a motortér nem sűrűn fordul elő...:-)

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet // 2014-01-23

Már nagyon idegesített hogy egyre több alkalommal megtorpant néha az autó mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Végignéztem mindent de nem láttam semmi eltérést. Ha lehúztam az LMM csatlakozóját abba maradt a jelenség.
Mikor voltam Erhardnál a futómű alkatrészekért érdeklődtem az LMM ára felől is, de ő lebeszélt róla, mert szerinte ennek más baja lesz. Mondjuk EGR.
Bele tette a bogarat a fülembe és ismét szétszedtem. Kicsit ragadt a tengelye, de nem veszélyesen. Beáztattam gázolajba, majd kapott WD 40 fürdőt. és utána csak ráleheltem és már járt a tengely. Miután összeraktam nagy örömmel tapasztaltam, hogy csak ennyi volt a baja, és megszűnt a jelenség. Erhardnak igaza volt!
Meg ha már megint szétszedtem akkor részlegesen lefalaztam, ami annyit tesz hogy kapott egy szűkítőt a beáramló része. Fúrtam a lemezre egy 8-as lyukat, így nem megy bele annyi korom, viszont nem dob hibát.

 
>> SzervizKickass // Alfa 156 1.8TS // 2014-01-23

Fent említett alkatrészek cseréje. A feszítő természetesen Dayco (8500Ft), a vezető görgő pedig Breda (4800Ft) márkájú lett. Munkadíj kereken 1000Ft. Ezzel lassan a kötelező szervíz végére érek, szíjakkal görgőkkel vízpumpával kutyafülével remélhetőleg most egy darabig nem lesz gondom.

>> SzervizG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2014-01-22

Amióta megvan az autó, azóta kicsit zajos volt, nem foglalkoztam vele, de most elkezdett elég hangos lenni. Találtam még egy régi kupac alkatrész alján egy 64es szivattyút, a felfogatása ugyan az, csak kicsit nagyobb a 33 gyárinál :) Föl is raktam, elég finom lett a kormány és eltűnt egy jellegzetes hangja a kocsinak. Egyúttal az olajat is lecseréltem a rendszerben :)

>> EseményZoli85 // Alfa 156 1.6 T.Spark // 2014-01-22

multikormányra valo kezelogomb egyseg csereje.

 
>> Tuning és extraMatthewGT // Alfa GT 1.8 TS "Distinctive" // 2014-01-22

Bekerültek az új helyzetjelzők...LED-es formában...nem volt egy olcsó játék,de jól mutat és remélem nem ég ki 3 havonta mint a jobbos játszotta eddig! :)

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-01-22

Január elején még a nagyobb munkáim előtt elmentünk egy hosszú hétvégére Lillafüredre. Kicsit lustaságból (gyerekűlés átszerelés), kicsit kíváncsiságból úgy gondoltam, menjünk a TD-vel. A jtd hadd pihenjen, és várja csendben otthon míg sorra kerül a lendkerékcsere. Amúgy is a jtd-vel lehetetlen nyugis tempóban autózgatni, előbb utóbb észrevétlenül belevisz a tempóba.
A pakolással ugye gond nincs, a hely ugyanakkora, rutinosan elkészültünk, és elindultunk. Persze a 35-ös úton mentünk, minek autópályázzunk. Forgalom sincs, nem is sietünk. Debrecen-Józsa után van az első olyan szakasz ahol rendesen 90-re lehet gyorsítani. Itt ért az első meglepetés:
Ez az autó halk! 100 körüli tempónál legalábbis nagyon kultúrált, minimális a zaj. Mivel forgalom nem nagyon volt, 110 körül gurultunk, néha kicsit felette, nagyon szépen működött az öreg gép.
Egy liter olajat eltettem a biztonság kedvéért, főleg hogy hegyi szakasz is volt a tervben. Lillafüred-Eger közt igazán szép az út, odafelé anyósűlésben élveztem a természet látványát. Alfában utazni is jó :-) Itt ismét csak feltűnően csendes volt az autó, emelkedőkön sem morgott, és érezhetően ereje is volt. Kinga nem kapcsolgat sokat, de ezt az autót nem is kell. 3-masban hagyva pont mindenre jó volt a hegyen. Néha egy 4-es jöhet, de nem sok az egyenes.
Összességében nagyon nem bántam meg, hogy a TD-vel jöttünk. Egy kicsit időutazás élmény volt, és azt az érzést erősítette meg, hogy egy öreg autó technikailag pont olyan jó mint egy új. Vezetni még jobb. Meg sem tudnám fogalmazni, hogy miért, de jóleső érzés vezetni. Nincs betompítva, érezni az egyszerű technikát, és mégis csendes, kényelmes.
Tökéletesen lehet érezni, hogy mire is jó a kettőstömegű lendkerék. Elég 1500-ról gyorsítani vele. Semmi tragikus, semmi zavaró, csak egy csillapítatlan dízel motor finom rezgése. Tény hogy a jtd-ben ez a pici rezgés nincs..és őszintén szólva nyugodtan lehetne. Persze hangra a jtd 2000 alatt tökéletesen csendes, érzetre a TD viszont őszintébb, autóbb.
A fogyasztás is szépen alakult, kb 6l az országúti fogyasztása 100-120 közt, szerpentinnel, megpakolva. Egy csillagos 5-ös a TD-nek.

>> SzervizDeezL // Alfa 156 2.4JTD 20v // 2014-01-21

122430km
Végre befért a műhelybe
első féktárcsák (Juratek)+ első betétek (Textar)
hátsó fékbetétek
csomagtartó világítás izzócsere
balos rendszám villany halvány volt, ezért csere

Júliusban volt ezelőtt fékbetét csere,Wagner fékbetétet ne vegyetek,nem bírt ki 20ezer km-t

+ téli gumik fel lettek rakva

 

Megvan a kisszervíz (olaj, olajszűrő, levegőszűrő, váltóolaj cserék)-időpontom: csütörtök 19:00 óra.
Gabriel már alig várja a "vérátömlesztést" :-)

UPDATE: harmadik kisgyermekem születése miatt 1 hétel eltolva a kisszervíz :-)

 

MOL EVO NEO Diesel
62,81 L
előző tankolástól futott km: 872
átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
költség: 28 761 Ft
pontjóváírás: 0 (1692 pont)