Blog
A téli általános átnézéskor észrevettem, hogy a fagyálló hűtőfolyadék szintje épphogy a MIN jelzés fölött volt, a folyadékot maga pedig legalább 3 éve volt benne.
Méregetés helyett úgy döntöttem, hogy kicseréltetem egyben az egészet újra.
50% ioncserélt víz és 50% A.Z. Meisterteile -72C° G12+ alublokkhoz való rózsaszín fagyálló került bele (3-3 liter). Folyadékszint majdnem MAX-ig feltöltve és beállítva.
Rendeltem plusszban 1 liter fagyállót, ha esetleg a jövőben utána kell tölteni akkor legyen...
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 10.000 HUF
Időközben bedobta a Pre-heating glow plugs unavailable hibát. Ahol a fagyállót is cserélték, ott megpróbálták a gyertyákat is kivenni, de megszorult nekik, ezért nem vállalták a rizikót, hogy beletörjék a hengerfejbe. Csere nélkül kaptam vissza az autót.
Több helyre telefonáltam, elmondtam mi a helyzet, de sehol sem kaptam bíztató válaszokat, kivéve egyet: Bence Autószerviz Kft, Dorog.
Itt végül különösebb probléma nélkül cserélték mind a 4 gyertyát. a 3-as és 4-es henger gyertyája volt tönkremenve, a másik kettő még működött volna egy darabig, de miután kivették és ránéztünk jó ötletnek bizonyult az összes cseréje.
Végülis BOSCH gyári minőségű gyertyák kerültek bele.
A csere után sokkal gyorsabban kisimul a hideg alapjárat és szebb is a hangja, amit eddig észre sem vettem, hogy mennyivel rosszabb volt már mint most.
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 40.000 HUF
Valamint az első hidegek beálltával annyira elfáradtak a csomagtérajtó teleszkópjai, hogy már nem tartották meg az ajtót felnyitott állapotban. Korábban is gyengélkedett már, de ha felhajtottam akkor épp megtartotta.
Végülis kicseréltem MEYLE teleszkópokra. eredetileg STABILUS volt benne. A csere maga egyszerű, kb. 5 perces munka, csak kell valami vagy valaki aki tartja az ajtót felnyitva, amíg az első teleszkópot kicseréled.
Összeg: 11.000 HUF / 2 db teleszkóp
Km óra állás: 231.960 km
2015.12.16.



Mivel a bal oldali xenonom pár napja felkapcsolást követően villant egyet, majd elaludt és utána többször nem akart felvillanni, így hosszas tanakodás és utánajárás után arra jutottam, hogy lejárt a gyári Philips izzó ideje és megmurdálta magát.
Az izzókat párban cseréljük, így meg is rendeltem az utánpótlást, ami 2 db Osram Cool Blue Intense típusú 5500°K színhőmérsékletű izzó.
Mai napon mentem a szerelőműhelybe, hogy az autót felemelve leszedjük a lökhárítót, majd kivegyük a lámpákat és az izzókat cseréljük.
Szerencsére kis vizsgálódás után rájöttünk, hogy nem kell a lökhárítót levenni az izzócseréhez, jobb oldalról elég kivenni a hűtővíz tartályát és így már hozzá lehet férni a gyári xenonhoz. Bal oldalon a computert burkoló műanyag elem levétele szintén hozzáférhetővé tette a gyári xenonos lámpa hátulját és az izzót ebben a lámpában is cseréltük.
Próba után a jobb oldali bekapcsolt, bal oldali továbbra sem kívánt működni, úgyhogy újra kivesz, majd visszarak, hátha valami nem jól lett összerakva.
Sajnos a hiba nem oldódott meg. Úgyhogy mentem a biztosítéktáblához, amit már átnéztem közvetlenül utána, hogy elszállt a balos xenon.
Biztosítékok pipa, minden rendben.
Telefonos segítséghez folyamodtunk (itt már fogtam a fejem, és nem örömömben).
Mondták, hogy próbáljuk meg a xenon trafóból kimenő kábeldugót megpucolni és kontakt spray-vel befújni, mert előfordul, hogy a felgyülemlő pára miatt eloxidálódik a láb.
Lámpatestből kihúztuk a dugót, befújtuk kontaktsprével, majd a lökhárító bal oldalát levettük és így ki tudtuk venni a lámpatestet. Persze a 2 gyári csavar bennszakadt.
Trafóból kimenő dugót sprayvel befújtuk, majd próba, bízva abban, hogy jó lesz. Hát nem lett.
Idő hiányában már nem volt lehetőség kipróbálni, hogy a jobb oldali trafó a bal oldalra átrakva működik e, úgyhogy ezt legközelebb fogjuk kipróbálni.
A gyári izzóknak viszont lassan lejárt volna az idejük, úgyhogy legalább cserélve lettek.
Az új Osram viszont pirít, iszonyat fénye van. Egy problémám van vele, hogy mivel új, nem valami kék, annak ellenére, hogy 5500°K-s. A régi Philips a jelenlegi Osramhoz képest jóval kékebb volt, ráadásul az eredetileg 4150 °K-s, csak ugye az idő múlásával bekékült.
Úgyhogy az új izzónak majd megjön a színe. Remélhetőleg így lesz ez a bal oldalinál is.
Az izzók ára postával együtt 34.000 forint, a munkadíj 5000 volt.

Ma meglátogatott egy bank képviselője, hogy megnézze és fényképeket készítsen a Párducról.
Látva az autót a kért hitel gyors elbírálását helyezte kilátásba.
Riegleréknél ma megejtettük a bejáratás utáni olajcserét.
Furcsa, hogy tiszta a kocsi alja.
km óra állás: 2.520 km












Munkahelyre dugóban araszolva egyszer-csak félig jött vissza a kuplung pedál. A harmadik alkalommal pedig már égett műanyag szag is jött az utastérbe. Gyors fordulás és még elvitt a szerelőhöz. Diagnózis szétszerelés után: Kinyomócsapágy, Kuplung tárcsa, kettős tömegű lendkerék kuka, főtengely-szimering mellet olajfolyás, kipufogó szelep elkokszosodva.
Összes alkatrész cserélve, kipufogó szelep tisztítva, váltó tisztítva, olaj cserélve.









A héten kicseréltem az ablaktörlő lapátokat is amiket még a nyáron vettem Alfacity-ben az Elaforg 2000Kftstandján. Még az exre szántam, de arra már nem kerültek fel, így most kapóra jött hogy voltak "raktáron". Gyári lapátok kerültek fel.



A múlt héten kaptam meg a matricarendszámot, amit a székesfehérvári (mivel ott lett forgalomba helyezve/igényelve) okmányirodában vehettem át. Cserébe le kellett adnom az egyik alu rendszám táblát. Mielőtt felragasztottam volna, el kellett tüntetnem azt a 9!db lyukat amik a rendszám tartók miatt lettek fúrva a lökhárítóra. Nem hagyhattam úgy, mert egyrészt hátulról a lyukakon keresztül teleragad kosszal, aminek következményeként előbb utóbb felhólyagosodna. Másrészt pedig csúnyán átütnének mivel a lyukak szélei kiállnak a síkból a csavarok miatt. Szóval először leszedtem a rendszám tartót, aztán lemostam (most csak ezt a részt) a helyét. Majd kis kézi csiszoló géppel kicsiszoltam homorúra a lyukak széleit. Ezután két komponensű Würth fekete színű műanyag ragasztójával kitöltöttem a krátereket. Kb fél óra múlva a tökéletesen megkötött ragasztót síkba csiszoltam. Most már mehetett fel a rendszám, de előtte még jól bepermeteztem vízzel a lököst hogy az esetlegesen beszorult buborékokat ki lehessen préselni alóla.



A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.







Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...
A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)
A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)
km óra: 254500


