Blog
Mit csinál egy normális ,átlagos ember hétvégén? Például kirándulni megy a családjával ,esetleg rokonlátogatóba ,netalán csak otthon ül és tévézik. Ezzel szemben egy őrült alfás a rozsdás, olajos fekália legmélyén lubickol,mégpedig azáltal ,hogy belefog abba a "mission impossible"-ba ,hogy a szutykos vasból egy motor kinézetü valamit varázsoljon.
Szóval ez a hétvége is elrepült,de nem mondhatnám ,hogy értelmetlen időpocsékolással telt. A szombat a tisztitáshoz szükséges holmik beszerzésével kezdődött. Irány egy nagy áruház ,ahhol minden egyhelyen megtalálható. Igy lett meg 20 percen belül a hidegzsíroldó,a fúrógépbe való drótkorong ,a motormosó ,és a gumikesztyű. Hihetetlen dolog került elő a rozsda ,és az olaj alól. Kiderült ,hogy az 1.5-nek hitt blokk valójában 1.7-es! Elöször azt gondoltam rosszul látok,gyorsan lekaptam a hengerfejet, de a dugattyun is 87-es szám állt .(Ez a furat átmérőt jelzi mm-ben. Az 1.5-ösé 84 mm). Na sebaj gondoltam, a legegyszerübb tuning ugyis a köbcentik növelése. Néhány plusz lóerő még senkinek nem ártott meg!Hát még nekem! Szombat estére már szép volt a blokk ,és a hengerfejek. Vasárnap tovább finomítottam a felületeket,plusz kivettem egy dugattyút,kiváncsi voltam mennyire kopottak a csapágyak a hajtókaron. Még nem vészes ,de ugyis kap ujakat.A henger falak is egész jók ,látszanak a hónolások ,a vállak sem vészesek. Ide is elég lesz az uj gyűrű. Kap egy szolid fényezést is a blokk,hamár homár! Talán jövő héten be is szerzem a cuccokat, és folytatódhat a projekt. Remélem 8-áig össze is jön,mert akkor haza utazom ,vihetném magammal a mocit is .Na de nyugtával dicsérjem a pénztárost! :D




Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.
Kicseréltem a hőgombát másodszorra is. Első csere egy bontott darab volt, ami egy ideig úgy ahogy jó volt de később nem győzött meg a működőképességéről. Szóval ujra csere jött de mostmár gyári BOSCH. Meglátjuk milyen lesz. Az első jelek bíztatóak :o)
Egy piros lámpánál láttuk meg először a 155-ös kicsikét.Eladó és egy nagyon könnyű tel.szám volt ráírva.A feleségemmel összenéztünk és már el is döntöttük hogy felhívjuk.Kb 1 hét múlva találkoztunk is.Nem szeretném egy disznó ólhoz hasonlítani az állapotot(megtehettem volna!)de katasztrófa volt és ami letörhető egy autón,az itt le is volt törve!Egy lógó ramaty első lökhárító és a repedt szélvédő még tetézte a magamba fordulást.A tulaj ezt látván,meglepően nagy árengedményt tett.Jött a jó kedv!Aztán mikor kiderült ,hogy törzskönyv nuku...Szóval fordulatos nap volt!Átírást két hónap után tudtuk intézni+kaptunk büntetést a biztosítótól.Élből 250E-ret ráköltöttünk és azt hiszem kb most lesz áránál az autó,ha nem üt be valami extra nasi!A ragasztható dolgok után,már nagyon zavart,hogy a lámpák fele nem égett.Így hát megint szerelő következett és a legtutibb xenon égőket kértem.Itt a szívás akkor lett,mikor minden második szembejövő villogni kezdett.Először küzdöttem,vissza reflektoroztam(hülyék ez a tompítottam!!!)aztán mikor megfigyeltem,hogy kétszáz méterről a fa tetején lévő verebek szeme színét is szinte látom,hát akkor két dolog jutott az eszembe:ba z+ és hogy valami tényleg nem stimmel!A tulaj is említette anno,hogy volt egy kis kocc,a szerelő is mondta és én is látom a megtérdelt műszerfal alsó részén,hogy itt valami történhetett,annak idején.Valószínű,hogy a lámpa és a lökhárító ennek a történetnek a szenvedő alanya(na meg én!)Most ködfényszóróval és helyzetjelzővel közlekedek(BOCSI!!) és jelenleg nagyon izgatottan várom a motoros lámpámat!
Nem tudom, hogy csinálta, de amióta megvan az Alfa, azóta nem fogyott ki az ablakmosó. Na jó, pénteken kifogyott, több, mint egy év után. És használtam rendesen. 138.000 km- től 160.000 km- ig.
Nemrég észrevettem hogy a termosztátom rendetlenkedik. A víz hőfoka alig közelítette meg a 90 fokot, a termo máris átkapcsolt, és lehúzta 75 fok alá a hőmérsékletet. Egy-egy hosszabb út alkalmával ez a dolog folyamatosan ismétlődött.
Ma sor került a cserére. Az új termo teszi a dolgát és újra minden a régi lett! :-)



ImO-nak köszönhetően elkészült a Viharsarki matrica,amit le is hozott Battonyára.Még aznap este fel is került a hátsó szélvédőre.
Köszi ImO !!! :)

A második Alfám megszerzése,egy érdekes történet volt!Egy üzlet előtt láttam meg(fekete 2.0 TS)pont amire vágytam.Mikor bementem,gondolkodás nélkül a tulajt kerestem és mikor előttem állt,nem is tudtam mit akarok hirtelen.Kis dicséret után megkérdeztem,hogy nem eladó véletlenül?Válasz:NEM.Hát itt torpant meg igazából a beszélgetés.Rövid vakarózás következett,majd elgondolkodva azt mondta:kezdi kinőni és a 164-es már megfordult a fejében.Telefonszám csere és ígéret ,hogyha eladó lesz szól.Félév múlva csörgött a telefon(kapott egy Fiat Cromat),hogy most már eladó a fekete GAL,tárgyalhatunk!Hát miénk lett a drága!Utána félévig két 75-ösnek voltam büszke gazdája,mikor is jött a vevő.A srácok annyira nézték az új gépemet,hogy szólnom kellett:a másik eladó!Aztán itt is felmerült a dolog,hogyha majd...akkor ők jönnek...Hát azóta jó pár év eltelt!!!
Hát elkövetkezett a "mérföldkő" /az írások szerint 61.000 km-t ment a "szíj"/ ; megtörtént Csöri cartás által a nagy orvoslás:
- vezérműszíj, bordásszíj, görgők, vízpumpa cseréje
- pollen szűrő
- olaj /selénia :)/ , olajszűrő, gázolajszűrő, légszűrő csere
- új fagyállóval feltöltve /ugyis jön a nyár :) /
Természetesen most sem volt probléma mentes a csere, mert az utolagosan beépített klima nem várt méreteket hozott:( nem stimmelt a szíj hossz ill. az egyik görgő mérete, de a jó hozzáállás /ami Csöriéknél mindig megvolt/ 1 óra múlva már megvoltak az új alkatrészek:) Köszönjük :D
150.100 km




2
661
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Adok-veszek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10