Blog
167.887 km
80W 90
Ehhez tartozik egy kis történet. Tavaly februárban megadta magát a váltóm, vettem egy bontottat, amiről a tulajdonos azt álíltotta, hogy nemrég még a felesége autójában volt csak összetört a kocsi és eladja az alkatrészeit (később kiderült, hogy hazudott, külföldről, bontásra hozott be autókat és abból volt a váltó).
Bekerült az "új" váltó, ami rosszabb volt mint az én tönkrementem. Ezután az eladó felajánlotta, hogy a saját költségén megjavíttatja a váltóm (cserébe amiért eladott nekem egy hulladékot), egy ismerőse szervízében Pusztaszabolcson, Schulek Bélánál.
A váltójavítás meg is történt, vittem hozzá az olajat amit szeretnék majd bele (ez mint most kiderült, valahová máshova kerülhetett...). Ezután még egyszer vissza kellett vinni, mert egyesben recsegett a váltó... pofátlan módon a rosszul elvégzett munka kijavításáért pénzt kért. Szóltam neki, hogy a váltó ismét zörög, de még a házból sem volt hajlandó kijönni...
Az olajleeresztőcsavar "elnézése" miatt engedtük le a váltóolajat, ami így utólag látva mégsem volt akkora hiba. A lötty ami kijött belőle semmiben nem emlékeztetett olajra, inkább valami vízes, sáros fekete, festékszerű anyagra. Tehát amit vittem váltóolajat Schulek Béla "mesterhez" a váltócseréhez, az valahová máshova került én pedig kaptam egy adag fáradtolajat a váltómba... alig 2000 km megtétele nem nagyon indokolja, hogy a váltóolaj így nézzen ki, ráadásul már egy ideje elég rossz hangja is volt szegény váltómnak.
A lényeg, hogy a váltóolaj lecserélése után megszünt a váltó zörgése :)

A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)












Kész lett a verdán a karosszéria munka, a fény most még várat magára, de majd az is meglesz! kapott egy szép újj hátsó szárnyat, hála annak az embernek aki elmondta, hogy a 164 szárny megegyezik a Citröen xm-ével! köszee, így spóroltam némi creditet! A földön nem találokl bronz csíkot, próba cseresznye : -)
Feltöltettem a klímát. 4 éve van nálam az autó és eddig még sosem töltettem. Az egyik szelepnél enyhén engedett, a gáz kb. harmada hiányzott. 5000 Ft-ot fizettem érte és kb. fél órát vett igénybe. És még el sem kellett mennem sehova, házhoz jött az ember :)
A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.





Mint ahogy a 'gátlók+stab csere+statisztika' blogomban olvasható is volt, a kormányműből valahonnan csöpög az olaj (bal oldalon). Eddig ezt nem lehetett látni, de most már (0601) jókora folt van a kartervédő lemezen.. ahogy Gergőék megjósolták. Ennek is utána kell járni legközelebb rendesen, hogy mi okozhatja. De azt hiszem erre már csak akkor kerül sor, mikor az új lengőkarokkal és a lassan készülő hátsó gátlókkal együtt elviszem hozzájuk az autót. Remélem minden rendben lesz addig is.
0
543
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Virtuális Romeo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- Adok-veszek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10