Blog

>> EgyébAlfafan // Alfa 146 1.6 Boxer // 2010-09-23

Beírom a blogomba, hátha valakinek kedve támad olcsóbban autózni. Egyik ismerősöm említette egyszer, hogy Etanolt tankol az autójába 50-50%-ban benzinnel keverve. Mivel a boxermotor nem a gazdaságosságáról híres, gondoltam letesztelem az E85 üzemet én is. Szóval, ahogy fogyott a benzin, mindig E85-tel pótoltam. Ez addig ment, míg nem csak tiszta E85 volt a tankomban. Mindez semmilyen átalakító vagy hozzányúlás nélkül. Érezhető volt egy kis teljesítmény csökkenés meg többletfogyasztás, de a 100 Ft / liter árkülönbség mellett elenyésző volt. Sokan rémisztgettek, hogy tönkre megy az AC, megeszi az üa. csöveket, stb. Immár fél éve járok E85-tel úgy, hogy 1 egység benzinhez 3 egység E85-öt tankolok. Kb. 3000 HUF / tank a megtakarítás és ezzel a keverési aránnyal alig észrevehető a különbség. Tiszta E85-tel az a gond, hogy hideg motorral állhatsz 5-8 percet a ház előtt, míg kicsit bemelegszik a motor, mert hidegen nem akar menni. Ez akkor is igaz, ha kint 30 fok van. :) Viszont ha 10 liter benzinre tankolsz 30 E85-öt, akkor pöcc-röff és mehetsz.

A motor hangja halkabb, mint benzinnel. Dugóban araszoláskor a felmelegedett motor nem csörög, amire előtte hajlamos volt. A kipuffogó rendszerben nincs korom. Az olaj színe csere előtt is csak halványbarna. Összefoglalva az 1.6-os 103 LE-s boxert nyugodtan lehet mindenféle drága átalakító nélkül E85-tel használni. Ez az én tapasztalatom. Remélem hasznát látja más is!

 
>> SzervizH@nß // Alfa 145 TS // 2010-09-23

Nézelődtünk a gyertyák környékén....rendben.
Első képen az érdekes barnás "+oldás" az lmm és a pszelep között 1 hiba kiszűrésére született! :D:D

 
>> SzervizZsota // Alfa 147 1.9 JTDm Q2 Ti Edition // 2010-09-23

Ma leadtam a papírokat a Kelet-Pestnél.
Úgy néz ki nem akkora a kár mint első pillanatban tűnt: ugyan a lökős és a bal első lámpa valóban cserés, a sárvédő nem sérült és a mocitetőnek is csak a beállítása ment el kicsit (valszeg a lökős elmozdulásakor a zárszerkezet arrébbhúzta).

Az autó járóképes és a hűtő sem kapott semmit, ill. a futóműnek sincs semmi baja.

Innentől a biztosító szokásos tökölésén múlik mikor lesz újra szép a paripa.

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2010-09-10

Őszre-Télre vettem olasz ablaktörlőket...talán tavaszig kihúzza, utána szerzek drágább Valeo-t!

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2010-09-22

Ma volt időm, beszereltem az új szűrőt és a szűrőházat. Az eredmény majd esős időben fog látszani....A januárban bekerült papír szűrő erősen kukás volt..

 
>> Tuning és extraHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2010-09-22

Zavart (amikor még volt jogsim és vezettem...) hogy a kormány pereme beletakar a fordulatszámmérőbe, flex ezt is viszi...
Elölről semmi nem fog látszani.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2010-09-22

Köszi Szaki! :)

 
>> Szervizgyugya // Alfa 33 P4 // 2010-01-22

Visszajött Zé-től a vas. Ki lett az alja hegesztve, és néhány apróság javítva. A jó hír, hogy megy az összkerék!

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-09-21

Megadta magát a régi Bosch akksim, 6 év után zárlatos lett! Nagyon jó kis akksi volt, bal pozitívos, 55Ah és 420 A (EN). Előrelátó voltam és még a nyáron vettem Kn[.]xX-tól egy ugynilyet csak használtat 5000-ért, annyi különbséggel, hogy ez jobb pozitívos! Azt mondta, nem sokat járt vele, én meg spórolni akartam ezzel a vétellel! Hát nem sikerült, mert ez sem bizonyult sokkal jobbank! Azért kíváncsiságból elmenetm egy autóvillamosságishoz és kimérettem vele az akksit! Megterhelte és azt mondta, hogy bírná még valameddig, de már nem sokáig! Mondjuk már így is elég nehezen tekerte az önindítót, ezért hírtelen felindulásból vettem egy vadi új akksit! Természetesen gondozásmentes Bosch-t, mert akksiból csak ezt veszem, mert nagyon jók a tapasztalataim ezekkel az akkumulátorokkal! Sikerült találni méretben ugyanakkorát, mint a régi, de picivel izmosabb kivitelben! Pontosabban 63Ah és 610 A (EN). Ég és föld a különbség! Fele annyi időt kell indítózni, mint eddig! Ez is letudva! :-))