Blog

>> Tuning és extraRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-05-15

Az autó megvásárlása óta bántotta a szemem a benne lévő régi Sony fejegység. Ezen ma segítettem egy LG CS500UR fejegységgel. Úgy indultam el vásárolni, hogy két dolognak feltétlen meg kell felelnie az újnak: szigorúan piros fényű kijelző illetve front usb-ről mp3 lejátszás.

>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2011-05-10

Kész a verda. Első blikkre nagyon jól néz ki. Sikerült némi alku keretén belül lefújatnom a jobb első fekete sárvédőt és megjavíttatnom a bal hátsó sarkán a horpadást is. Képek megintcsak később...

 
>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2011-05-15

Kicseréltem a gyújtógyertyákat. 40.000 km-es NGK gyertya lett belerakva. Ezen kívül 4db gyertyapipa is elég szar állapotban volt azok is cserélve lettek.

Km: 216.000

>> Tuning és extraBelga // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 Grand Prix 3.0V6 // 2011-05-15

Tegnap egy repülő csészealjat láttam a garázsomban, gyorsan le is fényképeztem. :) Aztán ezen felbuzdulva le is légtelenitettem a fékeket... a házilag eszkábált olajgyűjtő készülékem szuperül működött... és az olajnak valóban kellemes szemnyugtató kék szine van. :)

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2011-05-01

Eladtam a sport betét szűrőt, és vettem bele sima gyárit.

 
>> EgyébGTVili // Alfa 145 1.8 TS // 2011-05-12

Bár mostanában nagyon keveset járunk az Alfával,mégsem járhatunk téligumival...
Sajnos a múltkoriban elhalálozó gömbfejek miatt, az első pár Yokohama a kopásjelző alá kopott. Kénytelen voltam gumi után nézni.Szerencsétlenségemre,a 195/55R15 nem éppen az olcsó kategória. Használtat nem akartam...na nem mintha lett volna használtban...
Mondhatnám,hogy nem ilyen lovat akartam...de nem panaszkodom. A gumiról még nem nyilatkozom,lévén hogy még egy métert sem mentem vele....

 
>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-14

Tegnap jött az első rossz hír, mára nem lesz leüvegszálazva az új lökhárító. Nem baj, legalább képeket kaptam... Előre féltem a ma reggeltől, amikor is végre Dinamiték felé vettem az irányt. Volt bennem egy rossz előérzet, valahogy nem voltam teljesen boldog. Megszoktam, hogy semmi nem sikerül elsőre, de ez kicsit sok pofon volt egyszerre. Miután lekerült a gyári dob (ideje volt már) és felkerült az új lökös kezdődtek a gondok. A gyári (egyszer szerintem már cserélt) lökhárítón egy csavar nem volt hajlandó megadni magát, kis plusz munkával lejött. Felkerült az új lökös, kiderült, hogy nem mehet fel a dob, mert ahol a vég lenne, ott nem lehet a vég. Ahova szeretném a véget, oda nem olyan dob kell. Így végül új lökös (ezzel mondjuk számoltam) és dob nélkül távoztam (sportos hangzás már megvan), no meg a vég, ami nálam még mindig csak pár percet volt, kézről kézre vándorol. Most Dinamitéknál lesz 26-áig, amikor is még egyszer, remélhetőleg utoljára nekifutok a projektnek. Akkor reggel 9 lökös felhelyezés, 11 Dinamit, akik egy tényleg speciális dobot gyártanak, aztán remélem a legjobbakat, ha elkészül talán még tudok neki örülni. Addig is marad a röhögés, kínomban, a sportos búgás miatt...
A napot Piroska és Norbi mentette meg egy erőteljes rekeszizom tréninggel, köszi még egyszer, ahogy az ellátmányt is. :) 12 napot kell kibírnom, és vagy nagyon szomorú leszek, vagy nagyon boldog. Egyedül az vigasztal, ha egyszer kész lesz, nagyon nagyon jó lesz. Addig is íme pár kép.

 

Eljött az idő hogy megszüntessem az Euro 4-es szabványt mivel ez okozta a rángatást. A DPF kb 60%-a el volt tömődve ezért lekerült és átfúrtuk a programból meg ki lett írva az EGR szeleppel egyetemben. A program optimalizálva lett így nincs 2mp-es gázreakció, cserébe 1700-tól húz letiltásig egyenletesen, a fogyi beállt vegyesben 60% város 40% pálya 7,6L-re. Most már kb 5e km óta megy rángatás nem volt viszont az élmény hatalmas mint a 56Mjet-ben :)

 

Nincs hogy egy éve lett cserélve a jobb felső lengőkarom téves diagnózis miatt és el kezdett nyöszörögni. TRW a kicsike a szilenteken semmi sem látszik vissza lesz rakva ami benne volt csak normális megoldással...

 

Hófehértől megválva a család bővülésének jegyében úgy tűnik, hogy piros "KEX" lett az "elférősebb családi" autó. A csere előtt még úgy gondoltam, hogy rövid időt töltünk majd együtt, és hamar egy SW tágas belső terében teregetem a pelenkát, de végül erősebb volt a megszokott coupe utáni olthatatlan vágyam, és nem tudtunk megszabadulni egymástól. Hamár így alakult ,és egy CSALÁDI COUPE lett az új társ, megpróbálta a kivitelezhető, és a még gazdaságos teljesség igényével a saját izlésemre szabni. Ebben segített egy korábban már megtapasztalt irányvonal, a Q2 stílus.
És kezdetét vette a vágta. Mi is kell egy GT Q2 megjelenéséhez? Ahogy emlékeimben derengett :-) Q2-es 18-as alufelnik, alu tükörbetétek, matt króm kilincsek (ez már adott volt:-)), alu betétes első díszrácsok (itt a full króm kivitel lett a kiválasztott, mert ez ment jobban a gyári króm pajzshoz), Q2 alu betétes belső küszöb, Q2 váltógomb, Q2 hátsó embléma. A multi kormány gombjait is megrendeltem, mert a szélein kopott volt, és végül az is a 2007 utáni, illetve Q2-ben megtalálható újabb fazon lett, mert a régebbi típusú 2 hónap várakozás után még mindíg nem jött meg. Szerencsére sikerül elfogadható áron beszerezni a kiegészítőket, így elkezdődhetett KEX átalakulása. Egy-egy lopott félóra és a mai nap eredményeként , igen közel AlfaCity-hez egészen jól áll a vörös ördög "Q2-sítése". Lélekben ő mindíg is ilyen szeretett volna lenni! (remélem :-))
Folyamatban van még a kormány és váltószoknya bőrözése piros varrással, és természetesen tervben a Q2 difi is, mint lényeges momentum a stílusról egy magasabb szintre kerüléshez! :-)))
Próbáltam időt szakítani és Csörihez bejelentkezni, de egy-két óra szabadidő mellett esélytelen volt, hogy közösen bütykölve Várpalotán alakítsuk a gépet. Így maradtam a helyi megoldásnál, és itt Budapesten cseréltettem ki a díszrácsot, illetve, ha már ott volt az autó, a műszaki tökélesedés jegyében a lengőkarokat, stab.rudat, két kutyacsontot, az olajat, és az öszes szűrőt is. Az autó így most stílusában és műszakilag is kifogástalan!! :-))