Blog
- életkor: 132 nap
- km óra állás: 16.432 km
- össz. menetidő: 222,47 óra (9,27 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.043,46 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,00 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 19,63 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,48 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,02 %
Multkor neki alltam a gyari nokia kihangosito atalakitasanak ugyan is 2x kiesett a telefon a zsebembol es mivel a nokias 3310-esel nemtudok mitkezdeni igy mennie kellet!
Az az atalakitasra szorul ;) jobban szemugyre vettem es egy grundig univerzalis telefon/navigacios tartot vettem. 1db csavar fogta a nokia tartot. Szetkaptam a grundig tartot es ugyan aztal a csavarral ment is a helyere az uj tarto 2perces muvelet volt irtora orultem neki,hogy nem kellett barkacsolni.
Na de ha mar van kihangosito az is mukodjon. Igy a 2.5 es jackre rament egy 3.5-es de az atalakito nem volt jo hisz az csak stereo volt.. igy egy masik kabelrol levag es a kihangositora radob.. zene/radio szol bejovo hivas jon es maris phone felirat az ic-n es telefonalunk csekk erkezese nelkul ;)
A hosszú hétvégén a keddi napra esőzést jósoltak, hétfőn a vár zárva volt, így vasárnapi felhős időben találkoztunk a budaörsi ENVI kútnál (McDonalds Észak), hogy onnét induljunk a szlovákiai Bajmócra, az esztergomi Mária-Valéria hídon keresztül.
1. kép találkozó Budaörsön, 8 órakor, 2. kép az országhatár átlépése a GT-kkel, 3. kép pihenő a vasárnap is nyitva tartó szlovákiai bevásárlóközpontnál
Váltakozó időben, kanyargós utakon jutottunk el a várig, ahol épp érkeztünk idején borult be. A várat csak idegenvezetővel lehet megtekinteni, magyar nyelvűt előtte 3 nappal kérni kell - köszi f. szlovákok :P Nagyon érdekes volt, hogy bár mindenütt magyar nevekkel találkoztunk a történelme során, hiszen magyar kézben volt a vár, a magyar kifejezést szándékosan kerülték. Sőt, Mátyás király neve is Matejnek volt hamisítva.
4. kép Bajmóc vára, 5. kép Snopékkal a vár belsejében, 6. kép aranyozott mennyezet, 7. kép a vár vizes árka, 8. kép a vár alatti cseppkőbarlang, 9. kép Bajmóc vára
A várból elindulva viccesen ugyanoda lyukadtunk, mivel a naviból elfelejtette párom kitörölni az előző útvonalat, ezt követően a bajmóci McDonaldsban ebédeltünk egyet, mielőtt vissza indultunk Magyarországra.
10. kép GT-k a szlovák Meki előtt, 11 kép, úton hazafelé egy kis tempó
Nagyon köszönöm a résztvevőknek, mindkét családnak - Laciéknak és Snopéknak, hogy velünk tartottak!











Mivel csak most ismerkedek vele így elsőre nem tudtam mi lehet a gond,a vízhőfok nem akart feljebb menni 65fok főlé és városban hamar vissza is esett 50fok ra, viszont érezni lehetett,hogy fűtés van benne.Így első körben vettem egy hőfokjeladót, hátha az a baj,nem segített ugyan az a probléma megmaradt. Így kicseréltem a termosztátot nem mondom,hogy egyszerű volt, de végül én nyertem :D Utána már szépen beállt kicsivel 90 fok alá,88 fokon nyit a termoszát és állóhelyzetben se megy 90 fok főlé így a melegedési probléma megoldva .BEHR-t vettem bele elvileg ilyen a gyári is. Remélem jó fogja bírni. Mivel eléggé szétszedtem most jól hozzáfértem a légszűrőház tetejéhez,mert ott a csavarok feje elvolt rozsdásodva és nem tudtam már kitekerni őket, viszont a légszűrőt cserélni akartam már a múltkor is.Most azt is sikerült kibányászni rá is fért bőven a csere, elég cudarul nézett ki a régi szűrő.





A főszervező Sudár Zoltán alias ChoppR6 lemondta a részvételt, így nekem kellett beugranom, hogy a várt esemény ne maradjon el. Ismét a Campona tető parkolójában találkoztunk, ahol Barbika autóján levő krómos emblémát az enyémre rendelt szatén emblémával megcseréltük, így már mind a kettőnknek tökéletes lett a scudetto! Köszönöm Barbi, hogy megértetted, miért van erre szüksége, mindkettőnknek ;-)
1.enyém már krómmal, 2. kép Barbié már szaténnal, 3. kép konvoj Tétényben
Kiérve a fővárosból egy igen rendes tempót mentünk az etyeki dobbantós aszfalton :-), de még így sem sikerült azt az életképtelen ütemtervet tartani, amit a hiányzó főszervező a fejében megálmodott, így Székesfehérváron meg kellett szavazzuk, hogy továbbra is száguldozunk Tapolcára a barlanghoz, vagy feladjuk és a nyár végén fürdőzünk egy jót a Balatonban. Utóbbi mellett döntöttünk, az időközben kibővült csapattal.
4. kép, közös fotózás Tihanyban, mielőtt egy páran kiváltak a konvojból, 5. kép, GT-k komppal áthajózástatása Tihanyból, 6. kép -várakozás a révnél, 7. kép relaxáló megálló Székesfehérváron, 8. kép balatoni közös strandolás.
Nagyon szuper napot töltöttünk együtt, annak ellenére, hogy a szervezés hagyott kívánnivalót maga után, pláne, hogy a szervező el sem jött és azonnali döntéseket kellett meghoznunk :-)








Viszlát üzemanyag szivárgás teli tankos állapotban. A korábban írt bejegyzésemben érintett ac alatti tömítés csere megoldotta a problémát. Köszönet Natural Invest Kft.
Kicseréltem mind a 4 féktárcsát, bár az elsőkön max. 0.5 mm kopás volt ,viszont a hátsók erősen csere érettek, így ugrott mind. és ha már ott jártam kicseréltem a két hátsó hosszkitámasztót mert a balos kicsit oda volt. Ismételt futóműállítás lesz amint ráérek.
Az alkatrészekért köszönet Natural Invest Kft.
Km:156.177










Georgetól sikerült nagyon jó áron szerezni egy tökéletes állapotban lévő tetőkárpitot, ezt köszönöm neki. Csere hipp hopp ment, 3-4 patent tört de ezt Marklar kollégától sikerült beszerezni, neki is köszönöm. A benzin szűrő csere is megtörtént, ez nem volt egy hú de nagy dolog, csak a vásárolt szűrő egy picit nagyobb volt és a bilincsen kellett apróságokat módosítani, de szépen megy, nem csöpög nem szivárog a benzin :)
Már rég óta le akartam cserélni a kis Brembo féket a nagyra,mert keveseltem a fékhatást. Sikerült még tavaly Droberto kollegától vennem egy szettet:féknyereg,tárcsa ,csavarok ,kis bizbaszok,csonkállvány.Húsvét elötti péntekre jelentkeztem be Zéhez ,hogy átszereljék. Egyúttal hátul is fel kellett ujitani a féket,már eléggé kopott volt az is.
Viszont 197000 km környékén észre vettem ,hogy 5-6. fokozatban megcsúszkál a kuplung,kb 5000 km-t mentem igy . Már bosszantott nagyon ,hogy 130-ról nem lehet rendesen kigyorsítani,igy megbeszéltem a srácokkal ,hogy egy füst alatt a kuplungot is tegyék rendbe.Meg az Egr hütő is már jó ideje eszemben volt,hogy nem ártana cserélni,igy az is lett rendelve.
Szerencsére az F40 Opel váltó van a kocsimon,ami több nyomatékot bír mint a másik amivel a 2.0 jtdm-et szerelték ,viszont ehhez egyedül a Luk gyárt kettőstömegüt ,meg kuplungot is. Az ára trillió űrdollár...
Na mindegy ami kell az kell,mint ahogy egy régi megrendelőm mondta: pénz nem számít ,anyag benne legyen !😃
Az új kuplungtárcsát ,és szerkezetet elküldtük megerősítetni.Közben a fiuk felrakták a féket ,a csonkállványt ki se kellett cserélni,ugyan az a kis-,és nagy bremboé.Igy maradt egy Robi által gyönyörüen leszintereztetett csonkállványom,de legalább az Abs jeladó megúszta,tuti nem jött volna ki roncsolás mentesen. Trw fékbetétet raktak be,ez elvileg jó párost alkot a tárcsával. Eredetileg amugy Ebc féket akartam ,de majd legközelebb . Közben megjött a kuplung a specialistától,össze lett rakva az autó,váltóolaj cserével ,természetesen váltó oldali új főtengelyszimmeringgel. Az Egr hütő fedél is megjött ,azt is berakták.Úgy volt,hogy az nap,pénteken ,kész is a verda. Este hivott a szerelő srác ,hogy gáz van ,az új szimmering ereszti az olajat,meg is rendelte az ujat,természetesen ,nem kell érte fizetni,szombaton kész lesz a csere. Váltó megint le,optimál a buli...Még jó ,hogy nem én vittem az alkatrészeket.
Szombaton hívott Zsolti ,hogy ne haragudjak ,de nem lesz kész az autó,tönkre ment a menet ,ő hibájuk,természetesen cserélik a féltengelycsuklót. Hétfő reggel jött meg a csukló,11 órakor el is tudta haverom hozni a Bocit,mert én nem voltam már odahaza.
Keddre még vissza rendelte Zsolti a kocsit,átnézni ,hogy nem folyik e valami,minden rendben van e.Javasolta ,hogy városi forgalomban legyen a fék is ,és a kuplung is bejáratva.Nem is baj ,hogy Bpesten maradt az autó,gondolom spanom már pár csajt felszedett vele😃Nagy kerék ,villantós piros Brembo trüjáhóó😃😃
Jövő héten végre én is ki tudom próbálni,mennyivel másabb a fékhatás.
Km állás a kuplung cserekor:202706 km
Költségek: Nagy brembo betét nélkül 130000 Ft
Luk kettöstömegü,hidraulikus kinyomó csapágy, kuplung,kupkung erősitése,váltó olaj, fötengely szimmering+, EGR hütő fedél,előre Trw betétek,komplett hátsó fék csere,munkadíjjal : 540000 Ft
A blogot majd még frissítem ,ha megkapom a szerelés közben készült fotókat.







