Blog

>> Autóápolássüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2008-01-15

Leszedtem az első lámpák üvegbúráját és megtisztítottam belül is. Szép lett, volt egy kis kosz benne. :)

>> EgyébiAntenna // Alfa 146 1.6 boxer // 2008-01-14

Tegnap nagyobb város körutazásra indultunk párommal és már fogytán volt a benzin. Beálltunk hát a közelben lévő Jet kúthoz. Tankolok, majd pisztoly vissza, párom elindul fizetni, én beülök és várom hogy végezzen. Láttam hogy sor van benn, nem gond nem sietünk.
Beáll mögém egy Opel Corsa, ha jól emlékszem a legfrissebb modell. Benne egy öreg pár.
Kis idő után látom a tükörben hogy az öreg faszi nekiáll hadonászni. Mondom biztos nem nekem...
Aztán rámdudál és hadonászik hogy takarodjak már odéb. Körülnéztem 2 szabad hely volt még. Mondom ha nagyon akar tankolni akkor majd átgurul. Nem foglalkoztam vele. Aztán rámüvöltött hogy takaroggyámá bazdmeg. Még mindig nyugodt maradtam hiszen hát na, biztos szar napja van. Megint látom hogy tevékenykedik és letekeri az ablakot, majd elküld a kurva anyámba. Na itt azért bennem is megpattant valami. Letettem az Alfissimot, kikapcsoltam az övet, kiszálltam a kocsiból. Az öreg megszeppent, lehet hogy nem egy 190cm magas 120kg tömegü jámbor alfa soförre számított. Majré szag és félelem ült ki az arcára. Odasétáltam, bekopogtam. Letekeri, mondom szépen udvariasan: uram a számolással vannak problémái? nézze ott van két másik szabad hely, ha nincs türelme kivárni amig végzek akkor kérem álljon át oda és próbáljon meg emberként viselkedni.
Semmi reakció. Teljesen rémülten néz tovább. Vissza sétálok, beülök és ekkor mikor már kellő távolságban voltam, megint elkezdett üvöltözni a kocsiból hogy ez meg milyen viselkedés, gondolkozzak el hogy mégis ki vagyok és mit képzelek magamról.

Megérkezik párom, beül, megvárom mig becsatolja magát, és nyúlnék a kulcsér hogy indítsak. Látom a tükörben hogy az öreg kipattant a kocsiból és hevesen totyog felénk. Letekerem az ablakot, és megkérdeztem hogy miben segíthetek.
Hozzám vágja hogy ha nem húzok el azonnal akkor nekem jön, meg szétkarcolja a szaros autóm oldalát. Na itt megint pattant az agyamba valami és kicsit elegem volt az udvarias stílusból.
Kicsit kihajoltam az ablakon és telitorokból leüvöltöttem hogy ha lenne vonóhorog a kocsin arra húznám fel az ánuszánál fogva és gyorsulnék vele az m0-ig hogy a heréje a betont szántaná fel.
Majd elköszöntem, ablak fel és indulás. Tükörből láttam hogy az öreg még mindig ott állt és csak nézett utánunk.

Most kérdem én. Normális ez? Egy 50-60 éves bácsinál? Csak azért mert kb 5 percet várnia kellett?

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2008-01-14

Ma megejtettük az idei első Alfás kirándulást.Meg sem álltunk egészen Dömösig.
Illetve Esztergomban megálltunk,hogy felvegyünk egy embert,majd a Rám-szakadékot vettük célba.
Kicsit már olvadozott a hó de a szakadékban még mindent jég borított.Nagy élvezettel csúszkáltunk fel-alá,meg-meg kapaszkodva.Visszafelé a Lukács-árokon át vitt az utunk,ami nem kevésbé volt szép,csak ott nem jég,hanem hóborította táj vett körül.Kipirulva a friss levegőtől érkeztünk haza.

>> Szervizkoz // Alfa 145 1,6 TS // 2008-01-14

Megvan a zöldkártya, minden érték jó. Valamikor visszamegyek hibakód kiolvasásra, hátha dob valamit, amiből kiderülne, hogy miért csörög be 95-ös benyával.
A gépezet tovább konvergál a tökéletes felé, kezdek megbarátkozni vele. (kop-kop) Azért itt a hangsúly nem a tökéletesen van, hanem a konvergálon.

 
>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2008-01-14

Az anyós ülés ajtaját kivülről nem lehetett kinyitni.
A kárpitot az alábiak szerint lehet leszedni:

1 - a magas hangszórónál van egy kis csavar. Ha ezt kicsavarozzuk, akkor az egész rész lejön, a hangszóróval együtt. A csavar oldalra, a belső részre esik, ezért is nem látható a képen. Ha ezt eltávolítottuk - nekem leszedni nem sikerült, csak ott lógott - akkor van egy imbuszkulcsos csavar, amit ki kell szedni.
2 - az ajtónyitónál van egy csavar. Ehhez könynen hozzá lehet férni, ha eltávolítjuk a kis műanyag bizbazt (0,5 cm X 1cm). Fontos, hogy le kell húzni a műanyag burkolatot, amiben benne fekszik az egész nyitókilincs, azt el kell távolítani. Ez könnyen kipattintható, és a nyitókilincs ide oda mozgatásával megtalálhatjuk az ideális helyzetet, aminél lehúzható a műanyag rész.
3 - Az ajtóbehúzó felső részénél, alul van egy imbuszkulcsos csavar, ami szintén könnyedén eltávolítható.
4 - eltávolítva a műanyag kerekded részt ismér egy imbuszkulcsos csavarral találkozhatunk. Ki kell szedni ezt is.
5 - A hangfal burkolatot le kell pattintani. Ki kell csvarni a hangfalat tartó négy csavart. Ha ez megvan, akkor a hangfal leszedhető, csak ki kell csatolni a vezetéket. Ez könnyen megtehatő, és így nem zavar ott a továbbiakban.

Ha mind a hat csavart (1-es pontnál kettő van - egy kívül egy belül!!!), akkor a kárpit könnyedén kipattintható, és leszedhető.


A hibát könnyen lehetett orvosolni. Maga a szerkezet működött, csak szerintem koszos lehetett. Egy kis szilikon spray megoldotta a gondot. Egy kis fújkálás ide oda mozgatással fűszerezve, és úgy működik, mint új korában. :-))))

>> SzervizBeczA // Alfa 166 // 2008-01-13

A minap (01.11) megtörtént a kocsi szétszedése, hogy a kuplungot és afőtengelyszimeringet kicseréljük... Több órás bocolás eredméne az lett ,hogy a kettőstömegű lendkerekemből egy fém takarólemez leesett és beszórúlt a kuplung és a lendkerék közé :S ...ezt kiszedtük és minden ment vissza az eredeti állapotában ,mert új lendkerék nélkűl nem érdemes folytatni a dolgot... folyt köv ha kapok lendkereket ami kb 88e. és 95e. között lesz valahogy ... HURRÁ!!!

De azért a termosztátot és a gyertyákat sikeresen kicseréltük.
A gyertya csere már rá fért... most mintha picit szebbe járna ,és a fogyasztás is 0.5 litert csökkent volna...

 
>> SzervizThomika // Alfa 155 2.0 TS 8V // 2008-01-13

Tegnap végre jó idő volt, úgyhogy pár perc alatt délután napsütésben kicseréltem a légszűrőt...

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-01-13

2008.01.13-án végre sikerült elhozni. Most alaposan felkészültünk, meg korán is indultunk. A lábam elzsibbadt mert ugye végig nyomni kellett a kuplungot. Előtte felvettük Mosonmagyaróváron a kicsike kis felnieit. Remélem gond nélkül alámennek majd..
Miután 4 órán keresztül ültem végre világosban is az autóban, felfedeztem néhány hibát is. Hiába na, mégiscsak 16 éves.. Az első lököst cserélni kell (valószínüleg utángyártott szilikonos és nem tapad majd rá a festék) + kell bele ködlámpa. A küszöbök nem minden helyen vannak rendesen rögzítve. Az első pajzsot fújni kell. A csomagtérfedélen megmaradtak az utólagos aluszárny furatai. Az autó tele volt ragasztgatva krómhatású díszlecekkel, ezeket el kell tüntetni. Belül az első ajtók tömítései szakadtak, a műszerfalon vannak repedések (hála az égnek nem nagyon látszik) és kopások (azok is letüntethetők). Vannak belül UV-k bekötve a belső világításra, ezeket ki kell hajítani és visszakötni az eredetieket. Bal oldalon a biztosítéktábla alatt lógnak vezetékek, át kell nézni. A műszeregység nem tetszik, sokkal szebb az MKII-é a 16V-osé. Na olyan kell!
A szélvédők viszont egyformák, az illesztések szépek, úgyhogy alapvetően szép az autó!

A felnik szerintem nagyon jó vételek voltak 7Jx18 -asok Toora márkájúak!

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-01-13

Vásárlás

>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2008-01-13

2007. október 27-én leállt az autó, amint ezt a "Se kép, se hang" blogban megírtam. Mivel az akku saruját levettem, a rádió is nullázta magát és a 4 jegyű kódot követelte. Ezt azonban nem tudtam, így kénytelen voltam felkeresni a márkaszervizt (www.dunauto.sk), kérjék le nekem a gyári kódot. Mivel a navi beszerelésekor kinn volt a rádió és csináltam róla pár képet, nem kellett mást tennem, mint a fényképről leírni a kódot és elküldeni. A márkaszerviz nagyon rendes volt, vakon megrendelték a kódot és mailben elküldték a számlát - nem kellett bevinni az autót.

2007. november 17.
A márkaszerviz nagy rendessége számomra rosszat hozott - gyártottam drótból rádiókiszedő szerszámot és rájöttem, hogy a Dunauto-ban rossz gyártási számot diktáltam le :( Elküldtem a jó számot, remélem nemsokára leküldik a kódot, ha már ennyibe került (1400 Sk = 10360 Ft).

2007. november 26.
A kódot az eredeti fénykép szerint rendelték meg :(( Mivel a képet oldalról csináltam, a végén lévő 666 számhármas 555-nek látszott, így csak magam hibáztathatom (lásd az első képet). Elhatároztam, hogy megpróbálom házilag kikódoltatni, de sem az ismerőseim, se Csöriék nem boldogultak a kóddal.

2007. december 8.
Rettenetes az autó rádió nélkül. Ma megrendeltem a Dunautóban a kódot, újabb 1474 Sk. Okulva az előzőkből ezúttal bevittem az autót és velük irattam le a serial numbert. Le is fényképezték, így már nem lehet baj.

2007. december 28.
Megjött a kód!!! Csak éppen a rádió szerint nem jó.... A guta ütöget, nehezen lélegzek és tartósan 185/125 a vérnyomásom. Ráadásul már 3-4 nap kell, hogy a rádió új tippelési lehetőséget adjon. A márkaszerviz ígéri, hogy hív, de valahogy nem jön nekik össze.

2008. január 7.
Sürgetem a márkaszervizt, de fogalmuk sincs, mit kell ilyenkor tenni.

2008. január 9.
Megint sürgetem a márkaszervizt, megígérik, hogy felhívják Prágát, mert ilyennel még nem találkoztak. Udvariasak, de sokra nem megyek vele. Közben persze én is keresek, a gsmhosting.com fórumjától az ukrán BP coder programokig mindent végigpróbálok, de nincs esélyem. Közben a rádió már 7. napja van WAIT módban, így újabb kódot nem is tudok próbálni.

2008. január 13.
Interneten keresgélek és egy egész szimpatikus oldalt találtam - http://www.mkservis.sk. Nem árulom el, miért volt szimpatikus, erre megvan az orrom :) Az egyetlen gond az volt, hogy a srác Zlaté Moravce-n lakik, tehát 225,3 km... Próba cseresznye alapon azonban felkerekedtünk és éves matrica vásárlás után már úton is voltunk. A srácot egy kis faluban, a világ végén, egy öreg házban találtuk meg. Kivette a rádiót és elküldött bennünket egy kávéra. Ekkor kb. harminc százalék esélyt adtam, hogy még látom őt az életben... 29 perccel később csengett a telefonom - kész a rádió.

Hihetetlen volt a nagy öröm, ami persze rögtön átváltott hihetetlen dühbe, ugyanis a srác nullázta a számlálót, így a WAIT feliratot felváltotta a ---- felirat. Mikor mondtam, hogy a gyári kód ez és ez, csak mosolygott - beadta azt a kódot, amit ő olvasott ki a rádióból - ami még csak nem is hasonlít a márkaszerviz által küldött kódra. És lássunk csodát - rögtön beugrott a Viva rádió!!!!

Hazafele akkora örömmel vezettem, mint már nagyon régen. Legszívesebben visszaperelném a pénzt a márkaszerviztől és odaadnám ennek a srácnak. A műveletért 500 koronát (3750 Ft) kért, ami 3x kevesebb, mint a márkaszerviz ára...

UI: 13 perccel azután, hogy elindultunk a rádiót kikódoltatni, az egyik fórumon visszaírtak és a válaszban ott a helyes kód...

UI2: 2008. március 5-én a márkaszerviz visszafizette az 1474 Sk-t.