Blog

>> SzervizArnie // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-02-24

Sajnos nagyon kevés időm van az autóval foglalkozni, még az olajcseréig sem jutottunk el, 3 hónap után.
Viszont a nagyobb gondokat megoldottam:
-Rángatás 1800-3000 között. Semmilyen adalék nem segített, természetes, hogy nem lerakódás vagy ilyesmi okozta. A XVII. kerületi Fiatalkatreszek.hu segítségével sikeresen megoldottuk. A vadi új, de utángyártott légtömegmérőt teszt célból kicseréltük egy gyári-bontottra. Mindezt megengedték, hogy először kipróbáljam, majd csak később fizessem ki (letétet hagytam). A rángatás ezzel meg is szűnt, viszont padlógáznál ugyanúgy motorhibát jelez.
2. Ez a P0235 túl nagy turbónyomás. A MAP szenzort (és az EGR-t is) már megpucoltam. Gondoltam a felújított turbó lehet a gond. Szóltam is az előző tulajnak, hogy adja meg a felújító elérhetőségét, de ezt a mai napig se kaptam meg. Végül is mind1, mert Frici barátom segítségével sikerült megértenem és letesztelnem a VGT Turbó működését. Az én 105 Le mocim még csak két csöves VGT (nyomásszabályzó szelep a hőtő tetejénél) tartalmaz, így ennyivel kevesebb a hibalehetőség. A lényeg az, hogy ezek a szelepek általában átlyukadnak és nem tartják a nyomást. Az enyém tartotta, viszont van olyan eset is, amikor nem megfelelően engedi vissza. Magyarul a szelep behúzza a turbó tengelyét maximumra, majd az ECU parancsai szerint engedi vissza a tengelyt, miközben a szelep folyamatos vákuumot kap. Van olyan eset, hogy ez a VGT szelep tengelye megragad és nem tud annyit visszaengedni a turbó tengelyén, mint amennyit kéne. Ez elég veszélyes, mivel viszonylag hamar tönre tudja tenni a turbót. Az érzés olyan így menni, hogy az alsóbb fordulatokon, kb. 2000-ig elég jó, viszont e felett az ECU már elveszi az üzemanyagot, hogy védje a turbót. Magyarul el-erőtlenedik a gép. Kisebb dombokra alacsonyabb fordulaton, nagyobb emelkedőkre padlón lehet felmenni. Ez így nem jó, hisz nincs köztes teljesítmény, nem beszélve mondjuk egy előzés problémájáról. Nem hittem hogy a motornak, vagy részegységeinek valami komoly problémája lenne, mivel padlón nagyon jól ment. A megoldás szerint vettem egy ilyen új Pierburg nyomásátalakító szelepet, és azonnal megoldódott az utolsó probléma is az autóval. Most teljesen gyári. Igaz még csak 146 000 km van benne, de se vizet, se olajat nem eszi. A gázolajat se nagyon szereti, abból 6L-el járok, városban

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-02-24

Beépitésre került egy mechanikus turbó nyomás mérő a végeredménnyel nagyon elégedett vagyok mintha gyári lenne :) bár azt már negativan könyvelem el hogy nyomás alatt az óra fura csörgő hangot ad ezért tervben van egy benzineshez voló lecserélése,mivel ez tipikusan dizelhez való és állitólag a dizelekhez valók csörögnek...aztán kitudja, a szerelésről annyt hogy nem volt nagyon veszélyes meló,a fűtés középső nyilásába pontosan beleillik ...52mm-er a hozzá kapott gumicsövet ki kell vezetni a motortérben ahol rácsatlakozik a rozsdamentes turbócsőre ezzel volt egy kis szivás,de melóba megoldottuk ,ki lett fúrva menett lett bele vágva s bele lett csavarva a csatlakozó rész amire a gumi csövet kell ráhúzni , az óra megvilágitásához a szivargyújtóról vettem..nagyon egyszerűen el lehet rejteni a csövet és a kábelokat a 166-ba...sajnos csak pár képet sikerült csinálni a munka folyamat közben..

 
>> EgyébTommy sk // Alfa 166 2,4 JTD // 2013-02-24

Mivel a gyári ülésfűtés nem működött ezért lecseréltem egy univerzálisra,mint utólag kiderült csak a kapcsolók voltak elégve,de ha jól tudom újjonan elég húzós áruk van a gyári kapcsolóknak,,,hát a munkamenetről csak annyit hogy nagy szivás főleg nekem mivel full elektromos az egész üllés és még akkor ottvan az airbag azzal is óvatosan kell bánni,az ülések kiszedése nem nagy művelet hanem a bőr kárpit leszedése, na aki először csinál ilyent az sokat fog káromkodni :)) de azért sikerült a műtét bár a kábelozás elrakására már nem maradt idő szóval egy hétig
úgy jártam hogy szanaszétt lógtak a kábelok későbbiekbe azzal is voltak nagy szivások mikor este még kint fagyoskodtam a minusz fokokban a hátsó ülésen s próbáltam elrejteni a 1 km-nyi kábelt ami az ülésfűtéshez volt,de azért a végére sikerült megoldani a váltókulissza mentén elvezettem,persze a középkonzollal azért meg kellet harcolni,csa sajna arról már nemkészültek fotók, de a végeredmény megérte mert isteni érzés mikor a hidegben beülsz a fűtött ülésekre és a barátnőmnek is nagyon tetszik :))

 

2013.12.25. Tennivalók tavaszra
2013.11.13. Számok...
2013.11.10. Téli álom
2013.10.23. Helyzetjelentés
2013.10.22. Selenia Racing és esernyő
2013.10.21. Gyors segély
2013.09.17. Érdemes néha elolvasni a használati utasítást
2013.07.25. Helyzetjelentés
2013.07.05. Szervóolaj csere
2013.07.01. Műszaki vizsga
2013.06.25. Újra fog a hátsó fék!
2013.06.21. Némi bonyodalom a szabályozó cseréje körül
2013.06.13. Hajjaj - már megint
2013.06.13. Klíma
2013.06.13. Generátor – Part 2.
2013.06.10. A téli projekt nem a legjobban sikerült... Part II.
2013.05.30. A téli projekt nem a legjobban sikerült...
2013.05.30. Generátor – Part 1.
2013.05.29. Autóápolás - Part II.
2013.05.20. Bőrápolás
2013.05.01. Meglepetés
2013.04.27. Szülinapi ajándék
2013.04.23. Kérdőjelek a új csapágy körül...
2013.04.20. Kerékcsapágy csere
2013.04.18. Hullanak az új alkatrészek....
2013.04.11. Akkutálca - Part III.
2013.04.10. Akkutálca - Part II.
2013.04.04. Akkutálca
2013.04.02. Kell-e az idén új gumit venni?
2013.03.30. Ébresztő!
2013.03.09. Fém fékcső csere
2013.03.07. Rézpaszta
2013.03.05. Szezon előtt még pár apróság
2013.02.23. Összerakás - Part 3. - Talpra Alfa!
2013.02.20. Összerakás - Part 2.
2013.02.19. Összerakás - Part 1.
2013.02.19. Jobb féltengely
2013.02.04. Féknyergek elpirulnak
2013.02.03. Bal féltengely
2013.02.02. Bevásárlás Part X+Y+Z+4
2013.01.31. Kerékagy
2013.01.28. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part II.)
2013.01.27. Zsír a féltengely csuklóba (a netezés előnyeiről - Part I.)
2013.01.27. Fék projekt folytatódik
2013.01.20. Fék felújítás
2013.01.19. Féltengelyek tisztítása
2013.01.15. Kerékcsapágy és még pár apróság
2013.01.13. Festés és féltengelyek
2013.01.12. Gólyalábak - Part II.
2013.01.11. Vásárlás
2013.01.10. A mazohizmus vége - Happy End
2013.01.09. Mazohizmus a köbön
2013.01.08. Festék lesz az idei mumus...
2013.01.07. Nem jött össze…
2013.01.06. Számvetés
2013.01.06. Lengőkarok
2013.01.05. Gólyalábak
2013.01.04. Féknyergek festése
2013.01.03. Féknyergek
2013.01.02. Akkor folytassuk
2013.01.01. Akkor kezdjük....

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2013-02-23

Eljött az ideje a jól megérdemelt turbócserének...Komplett új középrész cserével oldottam meg a kivitelezést, ahogy a képeken is látszik, ideje volt már.

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 147 GTA Q2 // 2013-03-12

Miután Csöri megszüntette a "bubuzást", bátran és kiváncsiságtól hajtva vágtunk neki a már jól ismert útnak Susegana-ba a péntekre egyeztetett kipufogó cserére. Erős havazásban baktattunk a hókotrók nyomában a szlovén hegyekben, de túléltük.
Aztán 2013.02.15-én délben készen lett a rendszer. Beröffent a gép és az arcomra kiült a szokásos vigyor. A próbaúton a motor vígan pörgött tiltásig, egy-kettő-három és hoppá, máris 120-al robogtam a kisváros csendes utcáin. Naná, hogy mindenki engem bámult! :-)) Egy hirtelen ötlettől vezérelve -na és persze hogy autózzunk a géppel- az irányt Mantova felé vettük, aholis beugrottunk a Supersprint-hez egy mustrára és nem mellékesen "leömlőügyben" érdeklődni. A termék szemerevételezését követően bódultan kértem időpontot a beszerelésre. Ez hétfőn meg is történt és nyugodtan mondhatom, hogy a munka elkészültét követően nem maradtak kétségeim!! :-)))))) Onnantól egy más világ fogadott a cockpitben, a szuper érzékennyé vált gázreakció a páratlan hanggal párosulva egyből letaglózott. A fékpadi mérések természetesen igazolták, hogy nem csak érzetre nőtt a teljesítmény. Most nagyon boldog vagyok! :-)
Hazafelé egy kis kitérővel beugrottunk a TarOx-hoz, beszereztem a versenygéphez -róla sem megfeledkezvén- új féktárcsákat és racing fékbetéteket. Hazaérve a számláló 107.400-at mutatott, a megtett 2.886,-km alatt a GTA a tankolásokon kívül mindösszesen 2 dl Selénia Racing-ot kért (ebben az olajfogyasztásban benne van a 6 db. fékpadi mérés által okozott plusz igénybevétel is!). Az út végén joggal érdemelte meg az alapos kézi mosást! :-))

 
>> EseményPublic Enemy // Alfa 147 GTA Q2 // 2013-02-23

2012. december 7-én szállítottuk el a kocsit a a Fiat Kelet-Pest zuglói kereskedéséből Várpalotára. A 102.897 km-et futott 9 éves kocsin még nem cseréltek vezérlést, ezért az átvizsgálást követően úgy döntöttünk Csörivel, hogy nem kockáztatunk egy esetleges szíjszakadást és tréleren szállítjuk el a verdát. Hál' istennek, minden rendben volt az úton, késő este értünk a műhelyhez. Következett a szétszerelés és az alkatrészek megrendelése a vezérlés cseréhez. Minden rendben ment, a vezérlésen kívül kapott új NGK-gyertyákat, új fémlapátos vízpumpát és egy kattogó Bosch-szenzor is cserélve lett. December 21-én hoztam el az autót a szervízből, akkor még nem tudtam, hogy hamarosan újra fel kell keresnem a műhelyt, de ez már egy másik blog témája lesz...

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2013-02-23

Ma pontot tettünk a hetek óta jelentkező huppogó hangra.
Kiderült,hogy a féltengely belső csuklója adta a hangot.
Úgyhogy ma cserére került az alkatrész.
Bónuszként a belső kilincs lett orvosolva,minekutána nem nyílott belülről.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-02-23

A fekvő elrendezés miatt félig eltolt pozícióban lévő hengerek nem "szemben" dolgoznak egymással, az így fellépő nyomatékok eredménye a "bubu".
Mitől ad ilyen hangot egy soros négyhengeres dízel? Kiegyensúlyozatlan nyomatékok lépnek fel mondom én nemes egyszerűséggel...persze miután más lehetőség már nem nagyon van, olvasgattam, mértem, élőadatot rögzítettem és félrevezettem saját magam.

Egyrészt zavar ez a hang, másrészt elkezdtem keresgélni a kuplung jobbá tételének lehetőségeit. Eljutottam a SMF konverzióig is. Pár videót megnézve a homlokomra csaptam...jééé, ilyesmi hangja van az autómnak. És jéé, 2000 fordulat környékén hangos, aminek környékén van az a bizonyos rezonanciapont amit a DMF hivatott elhangolni alapjárat alá.

Visszanéztem a múltkori mérést, és higgadtan újra értelmeztem. Immár nem azzal a céllal, hogy a négy hengert beleerőltetem a grafikonba, hanem "alulról" építkezve. A Rate normális esetben az 1-es osztásra vonatkozik, tehát kezdjük innen. Az alapjárat 850 1/min. A Rate 895 egység/min.
A csúcsok távolsága egybeesik a 895/850 aránnyal, avagy főtengelyfordulatonként korrigál 10%-ot az ACU.

"A" lehetőség, hogy két porlasztóm pont egyformán rossz, kettő pedig egyformán jó. Vagy két hengerben egyformán rossz a kompresszió. Nem valószínű, ezeknek már feltűnő jelei lennének.

"B" lehetőség, hogy valami más, motor szerkezetén (kompresszió, szelepek stb) kívüli dolog kényszeríti korrekcióra az ECU-t. Az egyetlen dolog ami főtengelyfordulatonként ezt képes megtenni, az a lendkerék. Kiegyensúlyozatlan nyomatékok lépnek fel. Boxerhang...

>> Tuning és extraosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-02-23

Szemből nézve az autót, már régóta zavart, hogy ott ólálkodik a nagy szürke visszapillantó. Vettem az alkalmon és kicseréltem feketére. Így már sokkal jobb.