Blog
Elég gyorsan pörögnek a kilométerek az autóba, így meg kellett látogatni Csörit, hogy megejtse a kötelező olajcserét. Gyári szűrő, és olaj, meg kicserélte a nívópálcának a tömítését, mert szivárgott mellette az olaj elég rendesen. Természetesen minden gyorsan precízen!


160 000km - Csörinél jártam:
2 db felső lengőkar elöl
Féltengely gumiharang, bal első
Kerékcsapágy, bal első
Jobb oldali elektromos ablak
Kormány csere
Ablakmosó spirális cső
Hamarosan megint mennem kell:
Szervócső
Bal oldali ablakemelő
Hátsó ablaktörlő motor
Hátsó stabilizátor szilentek
Már elég ramaty állapotban voltak a féktárcsák és a betétek is, így cserélni kellett. Ferke cartárstól sikerült beszereznem elég jó áron egy garnitúra ABD márkájú féktárcsát, hozzá való betétekkel, ma pedig Németh Misi fel is szerelte őket. A régiek nem annyira kopottak, mint inkább rozsdásak voltak. Konkrétan szét voltak rohadva. Megállapítottuk, hogy még a gyáriak voltak (!).
Most azért egészen más. Mondjuk úgy, hogy az eddigiekkel ellentétben van fékhatás. :)
Km állás 30270 km.
A kábelről készült képek alapján kértem véleményt a BmS-től:
"A kábelek gyenge minőségű utángyártott kábelek, már jól látható
áthúzási nyomokkal. Célszerű lenne cserélni őket, de gyárira."
Alexék pedig ajánlottak egy szakit (Kugler Károly) Szentendrén, akivel már gyártattak gyújtókábelt és meg voltak vele elégedve. Neki is elküldtem a képeket. Az ő véleménye:
"A fotón látható foltok valószínű hogy áthúzási nyomok. A közeli csavarokra és a fedélre húzhat át a nagyfeszültség. A kábel szerkezetét így nem tudom megállapítani, de az utángyártó cégek szeretnek "szénszálas" kábelből dolgozni, mert az olcsó. Az látható hogy ez az ISO 3808 szabvány szerint C osztályú kábel ami közép kategóriának számít. Én kizárólag F osztályú kábeleket használok. (az A a leggyengébb és az F a legmagasabb osztály) "
Persze az 1 éves garancia időszakból egy héttel csúsztam ki.. :)
Megrendeltem Kugler Úrtól a szettet (3 év garanciát ad rá) és lecseréltem. Áthúzási nyomok nincsenek egyelőre, fogyasztást majd számolok.
Update: első tank után a fogyasztás visszaállt (8,6l )

A katalizátor csere miatt gondoltam kipróbálom mi változott. A BmS tanácsára lehúztam az AFM csatiját.
Első indítás, beröffen és azonnal lefullad. Második indítás, kis bizonytalanság és beáll az alapjárat. F@sza. P1172 és P1175 ill. P0100 és P0110 hibakódok (utóbbi kettő az AFM lehúzás miatt). Hibakódokat kitöröltem, értelemszerűen P0100 és P0110 visszajött.
Elindultunk egy kis kirándulásra, hogy megnézzük a Zsámbéki templomromot. Ahogy bemelegedett éreztem, hogy valami változott, de nem jó irányba. Menet közben egy fordulatszámon tartva néha ici-picit bedadog. Az alapjárat nagyon gyenge. 400rpm körül ingadozik és egyenetlenül jár, néha a töltéslámpa is bevillan. Egyszer, parkolásnál a szervó beterhelésére le is fulladt. A rövid kis autópályarészen meghajtottam kicsit, nem is megy jól.
Ismerős jelenségek voltak. Ugyanezeket a jelenségeket produkálta, amikor vélhetően elszállt az AFM, csak utána rendbejött.
Nem lettünk sokkal okosabbak, viszont ami jó hír, hogy cirka 70km alatt nem jött vissza a két keverékképzési hibakód (P1172, P1175).
Ma lefényeztem a seleseed felnijeim.
Ezüst maradt, raktam a lakkba candy pink effectport -úgy szépen módjával-, nem tudom mennyire fog látszani, napon talán igen. Sötétebb árnyalatú ,mint gyárilag, nekem jobban tetszik. A következő télen ezen gurulunk!
Szerk.
Átrakattam rá a téli gumijaimat, ki lett centírozva. Lekezelve várják a következő telet!







Varom a tavaszt, igy EGR pucolas volt, Levegöszürö mosas, valamint LMM tisztogatas.Felelmetes a különbseg a tisztitas utan..
Ma lekerült a tank is. Rozsdásnak rozsdás, de ezek csak felületi rozsdák. Tisztításra kerül és a festék réteget is sok helyen el kell távolítani. A leszerelés és a tisztítás kb. 5 óra.
Elkészült a tank festése, szivattyú vezeték rendbetétele, ideglenesen felkerült a helyére, hogy tudjunk mozogni az autóval. Munkaidő 2 óra


Ma délelőtt nekifogtam és kicseréltem a jobb oldali hátsó kerékcsapágyat. Újra a csend uralkodik a fedélzeten. Csak a motor halk duruzsolását hallani. Nagyon élveztem a próbautat, igazi öröm autózás volt.
Menete: kerék le, féknyereg le, nyeregállvány le, féktárcsa le, majd kerékagy kiszerelés és mindezek fordított sorrendben vissza. A nyeregállvány és a kerékagy csavarjai be voltak ragasztva, ezért végig tekertették magukat. Kiszerelésükhöz E12+E14-es torx dugó kellett. A kerékagy könnyen kijött a helyéről, épp csak meg kellett koccintani. A kerékagy fészkét alaposan kitakarítottam a rozsda lerakódástól, a ragasztott csavarokat loctite243-al rögzítettem. Vigyázni kell az ABS jeladóra, mert belóg a vége a kerékagyhoz. Most hogy láttam az agyat már értem miért nem lehet benne csapágyat cserélni, mert bele van integrálva az ABS pólus kereke is, és megfelelő célszerszám nélkül ez szerelhetetlen. A csapágy francia gyártmány (amit kiszedtem az is). A fékbetétek és a tárcsa egyenlőre marad, még van hátra neki sok-sok km. A belső betét 6 a külső 7mm-es. Így hogy ez is a kezembe került és láttam az állapotát, csak azért nem fogom kicserélni mert meguntam :-). Majd ha elkopnak ezek is cserélve lesznek. A féktárcsa nem fékező felületét cink spray-vel fújtam be, mert volt rajta egy-két rozsda pötty. A teljes hátsó fékszerkezet TRW gyártmány (az utolsó elötti képen jól látszik), érdekes mert az első pedig ATE. A következő tervezett karbantartás az az olajcsere lesz, remélem nem jön közbe semmi váratlan.











2
523
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Giulia
- Spider
- 164-166
- Ugyanaz kicsiben
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Adok-veszek
- 155
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8