Blog
A használatiban azt olvastam, hogy egy bizonyos távolságig nem lehet átkapcsolni "D"-be, ki kellett próbálnom...
...és tényleg!
100 km-nél hagyta először :-)

9:10-kor értünk Rieglerékhez, Giulietta letakarva várt minket.
A nyári kerekeket FGP bedobta az Alfijába, mi a papírokat intéztük. Sajna a matrica rendszám nem jött össze, mert a "központ" olyan típusbizonyítványt állít csak ki, ahol ez nem szerepel. Egyedi elbírálás kell.
Aztán eljött a pillanat, és lelepleztük.
Beültem, összeismerkedtünk. Immáron minden gombot meg lehetett nyomni, minden kart meg lehetett mozgatni. Némi segítséggel sikerült németre állítani az olaszul kommunikáló autót.
A csomagtartóban jöttek a meglepetések:
- segélycsomag-égőkészlet-háromszög kombó táskástól,
- egy garnitúra gumi szőnyeg a téli latyak ellen,
- egy Alfás pulcsi (!!)
- a rendszámtábla tartó előre.
Itt indult el a próbálgatás. Tulajdonképpen a fehér autó a fekete tartó és az arra felrakott pléh rendszám tetszik. Lehet, hogy ez lesz a nyerő megoldás.
Tekintettel a TCT-re és a szűk kapura Farkas Dánielt kértem meg, hogy járjon ki.
10:30-kor Júlia kigördült a szalonból...












Erhard megküldte a kért szervizanyagokat.
5L Castrol Edge 5w-40 C3 motorolaj
UFI olajszűrő
Olajleeresztő csavar
UFI üzemanyagszűrő
Aktív szenes pollenszűrő
UFI légszűrő
Castrol Syntrans 75w-90 váltóolaj
Xado a kormányhoz
Xado a sebváltóhoz
Olajcserét nem csinálok, azzal elviszem majd Fiat Szabóhoz szokás szerint.
Légszűrőt, üa. szűrőt és a pollenszűrőt kicseréltem.
A szervizkönyv és a comp. szerint 112004 Km-nél 2015.05.11-én ezeket cserélték.
Ha-ha-ha. Most 117544 Km-et mutat az óra, tehát elvileg ~5000 Km van azóta az autóba.
Tudja fene. ÜA szűrő 2014.08.04. gyártású, Km teljesítménye nem ellenőrizhető.
Légszűrő az 1-es képen, hát az nem 5000 Km.
Pollenszűrő a 2-es képen akár lehet friss is, de a szerelő "mester" fordítva kalapálta be a helyére :-(
Érdekesség, hogy a motorvédő ennél már egyben van és le kell szedni az egészet a légszűrőcseréhez. Ja és hátul két csavar lemezanyája elforog. Német barátunk, miután az egyik csavaron áttépte a védőt, fel gyorskötőzte :-)
Motor blokk és sebváltó észak német só ette, segédkeret elég jó állapotban van rozsda nem látszik. Konzolok elég ramatyul néznek ki.
Motorvédő csavarjait rézpasztáztam.





Újra nekiálltam beállítani a világítást, mert valami nem stimmelt.
1-es képen a mérőjelek
2-es a tompított
3-as a xenon refi
4-es a halogén refi.
Miután az állítást követő napon a fényszórók felemelkedtek a legmagasabb állásba, mindezt menet közben, vizsgálódtam kicsit. Computer nem írt hibát, szintszabályozókat megnézve, az 5-ös képen látható fogadott. A leszerelt rudazat látható a 6-os képen.
Cikkszám: 51796770 LINK ROD 7-es kép.







Alig több, mint egy év után a jobb oldali tompított fényszóróm ismét feladta.
Tök véletlenül megint ugyanazt az izzópárt vettem: H7 12V 55W GE Megalight Ultra +90%.
Megfelel.
181.155 Km-nél
Légtömegmérő csere (BOSCH)
A Kaposújlaki találkozóról hazafelé volt az autó elérte a 55.555km-t. A téli felkészítés során felkerültek a téli Michlein gumiabroncsok. Kíváncsi voltam, hogy még a nyárikkal mennyire jön ki a fogyasztás. Az OMV kútra úgy gurultam be, hogy még járt a motor, de csak 69,3 liternél(?) kattant le a pisztoly. Viszont gond nélkül sikerült kiegészítenem kerek értékre. Ha figyelembe veszem, hogy a gyári adatok szerint 70 literes a tank, akkor lényegében már levegővel ment a motor. A Pécsen tankolt 10 literrel így összesen 1233 km-t tettem meg. Most fordul először elő az elmúlt 4 év alatt, hogy 2 tizednél több volt a tényleges és az autó által mért fogyasztási érték között. De így is 6.4 literre jött ki vegyes használat mellett az átlag üzemanyag felhasználás.




Mint ha új autó lenne! :)
392.000km Lemfölder
390.000km
(A legutobbi par cseret nem blogoltam :/ )