Blog
Szétjött a kipufogó. Atyám mondta, hogy valami nem jó, de traktorra nem számítottam. A rendszert tegnap szétszedtem és ma meg lett hegesztve. Kapott új bilincseket, meg új felfüggesztő gumikat. Most visszatért az eredeti csöndessége.
78 e km-t követően váltak csere éretté az elülső betétek és tárcsák. A német bürokratikus szabályozás dzsungelén átverekedve magam, három hetes nyomozást követően sikerült kideríteni, mely betétek és tárcsák rendelkeznek Németországban engedéllyel, mindezt végül az alfisti.net on-line üzletének segítségével. Ez az extra engedélyezési rendszer, ha jól tudom, a németeknél, osztrákoknál és enyhébben Svájcban van.
Csak pár kulcsszót adnék azoknak, akik hasonló probléma elé kerülnek: ABE, E-Zeichnen, TÜV. Míg a tárcsa köteles ABE bizonylattal rendelkezni, a betéteknél elég, ha rajta van az E-szám. De ezt sok német alkatrészüzlet sem tudja pontosan.
A több amorés és sok alfisti.net-es pozitív vélemény miatt EBC fékbetét, abból is a Yellowstuff ill. Brembo GT tárcsák mellett döntöttem.
Kipucolták a fékeket elöl és hátul. Valamit magyarázott a szaki, hogy kicsit be voltak gyógyulva már, ami a fékpor, téli sózás, korrózió összhatása és hogy évente ajánlatos egyszer pucoltatni. A szerelő tett vele egy próbakört. Avval fogadott, mikor mentem a vasért, hogy nagyon jó fékeket vettem. :)
Aztán tesztelgettem kicist én is. Egyelőre még óvatosabban bánok vele, mert a tárcsa használatija 320 km bejáratást javasol, kerülve a vészfékezést, hogy a betét és a tárcsa jól egymáshoz igazodjanak. Csak az eddigi gyári fékhez tudom hasonlítani. Az új kombó sokkal nagyobbat harap. Már gyengébb fékpedál lenyomásnál is nagy a különbség, s hidegen is szuper. Kivittem autópályára, fékeztem egy-két erősebbet 180-200-as tempóról, nagyon hatásos. Jól adagolható, semmi késlekedés. Komolyan növelte a biztonság érzetemet. Egyébként semmi csikorgás. Remélem, esős időben is jól fog szerepelni.
Volt egy kavicsfelverődés a szélvédőn, amit egyszer már javítottak, de újra egyenetlenné vált a felszíne, így a szélvédő csere mellett döntöttem.
Mai nappal felkerültek az autó adati közt szereplő nyári abroncsok. Tavaly júniusban, az autó vásárlásakor jártak a vashoz az alku részeként ezek az új Hankook gumik, kb. 10 e km-ert tehettem azóta beléjük.
A tavasz kezdetével kerítettem sort a tél végi, év eleji átnézésre. Már csak azért is, mert az eddig látogatott nagyvárosi csili-vili Alfa szalon és márka szerviz mindig hagyott kívánni valót az elvégzett munkája után. Szerencsére ismerősök révén találtam egy Fiat, Alfa, Lancia szervizt, amiről a neten is jókat írtak. Kisvárosi, lelkes családi vállalkozás, mentes minden sallangtól. Már az nagyobb bizalmat adott, hogy a szervizvezető, aki egyben a tulaj is, nyakig olajosan fogadott.
Amit tudtam az átvizsgálás előtt, hogy a légkondi kompresszorát bekapcsolva, alacsony fordulatszám tartományban fura, fémes zaj hallatszik. Rámértek a nyomásra, több volt benne az előírtnál. Légkondi újratöltve, zaj megszűnt.
Másik panaszom a szarul törlő vezetőoldali ablaktörlő volt, amit többszöri gumicserével sem lehetett orvosolni. Pont szemmagasságban hagyott mindig foltot, nem törölt rendesen. Megnézték és a kar cseréjét javasolták. Megtörtént, végre rendesen töröl az ablaktörlő!
A kocsit rendben találták egy dolgot leszámítva. Egy 1-2 mm-es repedés a hűtőrendszerhez tartozó gumicsövön, amin el-elszivárgott a Paraflu. Szerencsére, még a minimum felett volt a tartályban. De áldom a jószerencsémet, hogy így derült ki, s nem egy hazaúton valahol Csehországban vagy Szlovákiában...
Maguktól ajánlották fel megelőzésképpen az EGR szelep szűkítést, mint bevett megoldást az alkatrész jellemző meghibásodása ellen. Ez is egy plusz pont a részükre. Éltem a lehetőséggel.
A kőfelverődéses szélvédő és a végüket járó első fékbetétek és tárcsák cseréje szerepelt még terápiás javaslatként a zárójelentésen. Ezek beszerzés alatt.
2010.04.22. déltől már nem az enyém......2 év és majd 30 ezer km után búcsút vettünk egymástól. Sanyi (az új tulaj) remélem jó gazdája leszel legalább annyira mint én voltam....Bízom benne, hogy mihamarabb a tagok között üdvözölhetünk és még hallok rólatok......hajrá! Kezdődhet az utód felkutatása (159 SW)......
Mivel a csomagtér-kárpit nem idézte fel bennem az új autók makulátlan kárpitjainak állapotát, Lucifer egy takarót is kapott. Saját készítésű, egyedi darab.
Készítés:
Először kinyomtattam a logót 12db A4 papírra, azokat összeragasztgattam, kivágtam, majd a darabokat kiszabtam piros PTP-ből (sporttáska-anyag, kimosható, lemosható). Ezután a piros darabkákat Palmatex-szel felragasztottam a fekete PTP-re, és utána szépen egyesével mindent körbevarrtam, azaz dísztűztem.

Ma reggel lemostam az autót, és kézzel políroztam. A kisebb kavicsfelverődéseket ecsettel kijavítottam.
2010.04.21. 16:30 perc magasságában, tulajdonommá vált a Lucifer névre hallgató, 156-os Alfa Romeo típusú személygépkocsi.
Biztosítási szerződés szerint, ajtók száma: 0
Mivel én a Föld gyermeke vagyok (Bika), homokviharként az alváz felől, a szellőzőnyílásokon át szivárgok be az autóba.
3
756
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Stelvio
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV