Blog

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2010-05-14

Az elmúlt héten arra lettem figyelmes autókázás közben, hogy kinyomott kuplungnál elkezdett az alapjárat 500-1000 RPM között ingadozni! Nem foglalkoztam vele különösebben, mert menni viszont ment rendesen! Egészen addig, amíg egy-két nap múlva már kinyomott kuplungnál le is állt és már csak fulladozva akart menni! Aztán beálltam az udvarba és onnantól meg már el sem akart indulni! Na mondom f@sza… Megint előjött egy korábbi (fényezés után) probléma, vihetem a villanyászhoz! De előtte még ellenőriztem, hogy az AC műkszik-e! Adtam neki direktbe tápot és semmi baja, nyomta szépen a benyát! Mivel nem sok ötletem volt, így kivettem az összes gyertyát (tiszta korom volt mindegyik, mert hőértékileg nem ebbe a mociba valósiak, de ez majd egy másik bejegyzés lesz) és megpucolgattam őket, aztán megnéztem, hogy van-e mindegyiknél szikra! És van!! Kipiálva! Aztán eszembe jutott, hogy némelyik típusnál ha leveszik az akksi sarut, akkor állítólag törlődnek a tárolt hibakódok! Levettem, gondoltam egy próbát megér! Majd másnap vissza és indítózás! Nagy megkönnyebbülésemre beindult egyből, viszont a fordulatszám ingadozás megmaradt! Így hát szétszedtem a szívóoldalt és A-tól Z-ig kipucoltam mindent (szívócsonkot, alapjárati motort, folytószelepet és LMM-t + a köztük lévő nagy csövet, kartergáz lecsapató tartályt és csöveit - ezekből rengeteg dzsuva jött ki, olyan volt, mint valami kutyahányás)! És ha már szét volt szedve, kicseréltem a benzincsöveket (500,-) is, mert egy kissé repedezettek voltak már, + az összes gyári roppantós bilincs helyére AWAB szorítóbilincsek (1655,-) kerültek! A széthullot folytószeleptömítés helyett meg kartonlapból vágtam ki "újat"! Összerakás után egy kicsit remegő kézzel indítóztam, de elsőre beindult! Szerencsére az ingadozás megszűnt, és az üzemi hőfokot elérve a mutatót mintha bebetonozták volna a 750-800 RPM közé, azt mutatta, amit egyébként is szerettem volna látni! :-) Kintről hallgatózva is sokkal szebben jár, mint előtte! Sőt, valamivel még jobban is megy! ;-) Azért a biztonság kedvéért még berendeltem egy vízhőfok jeladót (NTC) a termosztátba (3990,-)! Egyenlőre megnyugodtam! :-))

>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2010-05-14

Ez is megvolt, csont nélkül :)

 
>> EgyébrémGtv // Alfa Spider / GTV 2,0 twin spark // 2010-05-14

Ma végre sikerült lecseréltetni a téli gumikat a nyári good year eagle f1 esekre és a felnik is kilettek centírozva így most már fel van készítve a nyárra ! :)

 
>> EseményLacUS // Alfa 75 America // 2010-05-14

Hát az e85 jó dolog, mert olcsó. :-) Jobban is megy az autó tőle...Drága, mert 2 tankolás alatt kinyírta a verseny AC-met. :-( Most vehetek Bosch 044-est ami gyárilag bírja...~50e forint...Nem ma lesz, úgyhogy most jegelődik a dolog.
Más, a szinter kuplung 3-4ben is megcsúszott, és azért nem 800LE cincálta,úgyhogy kikértem a SzabykRST (Kovács Szabi a leggyorsabb fordos) tanácsát aki miután megnézte el is végezte a szükséges átalakítást, most már jó.Nem értem a Whistlernél is ott volt komplett a váltó,lendkerék kuplung és a 55e Ft os árban benne volt,hogy megcsinálnak mindent nekem csak fel kell csavarozni... Hát nem.Na mindegy most már jó.

 
>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-04-28

Elkoptak a régiek, kellett az új.
Pirelli P Zero Nerók kerültek újra Alfonzra, 205/40 ZR 17-es méretben.
A felniket a felniklinikán kigörgőzték.

Megérkeztek a rendelt alkatrészek ErHard242 kartárstól!
-Gázolajszűrő
-Pollenszűrő
-Levegőszűrő
-Fékolaj
-Első fékbetétek
Költség postával 19360ft

 

Ma túlestünk egy számítógépes diagnosztikán...
Mivel a katalizátoromban a kerámia tropa, szét van esve, így a lambdaszondák állandó hibás jelet küldenek, amit a számítógép egy áthidaló vezérkóddal reagál le. Ergo mintha nem is lennének bent a lambdaszondák...katalizátort kellen cserélni, de az nem filléres befektetés lenne, így gyanús, hogy lenyelem a 11 literes fogyasztást (gázbol) :P
minden más rendben volt, semmi kirívó hiba (ABS, légzsákok, klíma, ventilláció, üzemanyagszivattyú, stb)...megérte elvégzetetni, mert most képben vagyok a kocsi állapotával és nem csak találgatok.
Egy jó hír, hogy a számítógépből 7OOO (!) km-el kevesebb összkm lett kiolvasva, mint amennyit az óra mutat... :)

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-13

Már egy ideje csak ... megvannak, de sosem került rá megfelelő alkalom! Majdnem felnőtté váltak a tappancsok. Kellett már róluk, velük pár fotó. Olyan Depeche style képek ;-)

- 215/45 R17 Hankook Evo V12 (Made in Hungary) thx 2 kalizsoli
- Originale GTA (Made In Italy) thx 2 Nyirkos

ui: az áruházlánc nem szponzorált, véletlen maradt a háttérben :P

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-13

Egy kis összegzés!
Elsődleges műveletek:
- Lengéscsillapító felújítás
- Felnik görgőzése
- Tehermentesítő gyűrűk
- Belső féltengely csukló zsírzás
- Hátsó féknyergek felújítása
- Vízcsövek cseréje szilikonra
- Klímakompresszor felszerelés
- Generátor szíjfeszítő csere
- Klíma bekötés
- Klíma nyomáspróba

Másodlagos műveletek:
- Hátsó ablakfűtés
- Belső világítás zárlat
- Fűtéscsap mozgató csúszka
- xenon kiszerelés
- fejegység tápkábel igazítás

>> Tuning és extraLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-05-10

Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)

Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..