Blog
Na ma bekerült a friss gyári olaj a véltómba elég fekete volt amit leengedtem, nagy nehezen imbusz kulcsot kellett gyártanom a leeresztéshez.
Közben voltam klímásnál, a nyomáspróba alatt valami nagyon csekély mennyiséget eresztett a rendszer így a faszi nem töltötte fel, nem vállalta el a javítást viszont lehúzott 2 rongyal mert nem tudta megmondani mi a baja LOL.... :(
Ma végre rászántam magam, hogy egy kis okosodás után :) leszedem a szurkot a kocsi oldaláról, és egy kisebb takarítást is végzek rajta, hogy az új szőnyegeket is betudjam tenni :)) szerintem nagyon szép a szőnyeg... :) de persze kívülről most sem lett sokáig tiszta, mert kb. 3 óra elteltével szakadt az eső :S




Nekem jobban tetszik a gép szárny nélkül ezért egy kis műtét lett végrehajtva a gépezeten!!! (Amint a képeken látszik)


Megkezdtem a futómű felújítást.....
Dézsi Úr nemrég cserélt féktárcsáit ( Bosch ) ,és lengőkarjait kapta meg a kicsikém,miután sajna "neki" már nincs szüksége rá .... :-((((
Első lengőkarok cseréje ( a régiek nagyon szarok voltak már ) ,első féktárcsák cseréje,hátsó fékbetétek szintén (ez kb 2 hónapja volt ) kicsit később kap még stab. összekötőket is,és belső stab. szilenteket.
Dfg barátom leégett Ti-jének a felnijei is az enyémen virítanak tovább. Legalább tovább él a "ződ" szelleme.Büszkén fogja a kis QV viselni a dolgait:-D






Régi akku végleg kifeküdt. Új akksi 12V 74A
KM: 165400Km 2010.07.17.
Takács Ákos, az Alfa Romeo Club Magyarország elnöke a héten megkeresett, hogy tudja, hogy megyek a találkozóra, és arra kért, hogy néhány modellt a gyűjteményemből vigyek magammal. Kaptam egy egész vitrint, ahova összesen 15 db-ot állítottam ki. Örülök, hogy volt erre lehetőségem, bár azt, hogy mekkora sikere volt, nem tudom, mert viszonylag keveset tartózkodtam a vitrin mellett... :-)
Nagyobb találkozóra számítottunk, de végül egy egész hangulatos, családias összejövetel lett a dologból. Jól telt a nap. Volt csoportverseny, ahol 5 fős csapatok indultak. A mi csapatunk Alfások(k) néven játszott, a tagok White Lady, Andy, Roli, Blacky és én voltunk. Több feladat volt, pl. Matchbox gurítás, lufi felfújás + fejjel levegőben tartása, memóriajáték, stb... Az egyik feladat az volt, hogy egy közeli cukrászdát meg kellett keresni, ahonnan hozni kellett egy szelet süteményt. Végül úgy alakult, hogy a versenyt a mi csapatunk nyerte. Az egyik díj az volt, hogy az összes beérkezett süteményt megkaptuk. Persze volt külön ajándékcsomag is. Aztán végül tombola, amin szerencsés voltam, és nyertem. :-)








Szóval elhoztuk. szép állapotban van, nagyon gondos gazdija volt. ráadásul 6 évig volt egy kézben. minden cserélt alkatrészt megörzött, és csupa ricambi original doboz.
amiket elsőre észrevettem:
-a gumik öregek, le kell cserélni őket.
-a télikerekek nagyon faszák
-a belseje hibátlan
-minden elektromos kütyüje működik
-a motorja nem zörög, nem csattog, nem eszi az olajat
-nagyon megy, amiket kipróbáltam a vásárlás közben, ez megy legjobban, egyedül egy jánossomorjai kombi ment hasonló jól
-a jobboldali toronycsapágy ropog, ha melege van
-a hátulja furán billen, át kell nézetnem
-csöppen az olaj (a kib---szott műanyag kartervédőtől nem látom, h hol).
Sajnos túl keményfejü voltam és a februárban megvásárolt kocsiba erővel 5-40-es olajat kértem. Mint később kiderül nagyon rossz választás volt. Ráadásul valami takony olaj is volt, 1000km-en elnyelt 1 litert is (!) Füstölt váltáskor, nagy gázfröccsnél...szóval elég ramaty volt :S Remélem ennél nem lesz ennyire durva a helyzet.
Végül megelégeltem és hosszadalmas utánnajárás, olvasgatás után a VALVOLINE Maxlife 10w-40 olaj melett döntöttem. Mivel 140.000 van a kocsiban, ezmeg direkt 100.000km feletti kocsikba való, így ez még dobott egy lapáttal a választása. Ja, és neve is van a gyereknek :P Azmég tetőzte a jót, hogy céges számlán keresztül nagyon, de nagyon jutányos áron jutottam hozzá literjéhez (750ft).
Az olajszürő elég szépen rávolt gyógyulva a motorra, úgyhogy azzal elég sokat elidőztem.







jobb oldalról kopogás hallatszott inkább kotyorgás a szerelő felső lengőkar hibát állapított meg mivel feszegetésre a felső gömbfej mozgott... kicserélni persze nem tudta mivel nem volt torx villáskulcsa nekiállt csillaggal mondtam neki nem kéne erőltetni mire közölte vegyek egyet :P
Tegnap le kellett mennem Csörihez vittem is magammal a lengőkart az övéké egy jól felszerelt szerviz ki is cserélték negyed óra alatt...aztán rázópad meg minden....jövök el tőlük még hangosabb a kotyorgás ....szóval az első szerelő akinek nincs torx villáskulcsa jól megállapította a hibát...azaz megfeszegette a gömbfejet tényleg mozgott de nem az kopogott...a hang a 156 stabhibára hasonlít vagy egy sanszom hogy stabpálca lesz...
jah Csöri és Faterja korrekt volt árban (nem is tudom így miből él meg:) vagy ezért nem tud venni légkondit 40 fok volt a szervizben :DDD a szódaautómata nagy királyság :P
Cserére szorult a lambda szonda, mivel enyhén szólva zabált (10-11L) a drága és a comp. is beírta hibának! Nem volt nagy dolog, előző nap WD40-el a szondát megáztatni, másnap 22-s kulcs kiteker. Nem kicsit volt kokszos. Kábeleket össze szonda új vissza és remélem működik mivel univerzális (Magneti Marelli) lett belerakva. :-)
2
377
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- Stelvio
- 159
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV