Blog

>> Tuning és extraTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Na legyen egy tyúning bejegyzés is. :)
Eredetileg egy Sony fej volt az autóban, ami CD-tárat vezérelne, ha lenne. Ezenkívül kazettás. Egyértelmű, hogy új cucc kellett. Mivel az autó-hifi szerintem értelmetlen, úgyhogy alapszintű készüléket kerestem a következő paraméterek alapján:
-szóljon :)
-mp3
-előlapi USB
-zöld megvilágítás (hogy menjen a műszerfalhoz)
-max. 25k HUF
Meglepő módon ez eléggé leszűkíti a lehetőségeket (főleg a 25k és a zöld kijelző, mostanában minden fej piros, vagy hupikék megvilágítású), gyakorlatilag egy JVC és egy Pioneer jöhetett számításba, illetve van egy ilyen Lenco is, de az már a fotókon is rém gagyinak látszott. Végül a Pioneer lett (DEH-2220UB) és nem is bántam meg, bőven tudja azt, amit kell.

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Szereztem egy garnitúra 15-ös gyári Speedline felnit a téli gumikhoz. Az árakat és a gumiteszteket végigböngészve a Pirelli Snowcontrolra esett a választás. Az új kerekekkel sokkal jobb lett az autó. Komfortosabb és az egyenesfutás is javult. A kanyarok meg továbbra sem okoznak gondot. Eddig is sejtettem, de most már biztos, hogy a nyári 16-osok (7 1/2 szélesek, a gyári méret 6-os; a gumiméret sem stimmel) nem erre valók, úgyhogy eladók lesznek.

>> EseményTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Kifogyott az első tank benzin. Bár ez az autó nem erről szól, de a fogyasztás 11.5 lett. Wow! Sokkal többre számítottam, úgyhogy öröm é bódottá. :)

>> SzervizTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-10-31

Pár napig külföldön voltam, úgyhogy addig sorra kerülhetett a második kör:
-Emelőbaknál az alján a vasoxid tiszta vasnak adta át a helyét
-Első toronycsapágyak is ki lettek cserélve (nem feltétlenül kellett volna még, de ha már ott volt..)
-Kiderült, hogy tiszta víz van a hűtőrendszerben. Most már fagyálló..

 
>> Szervizremete // Alfa Alfetta Quadrifoglio Oro // 2010-10-31

Váltó izosztatikus rudazat, miután kioperáltuk egy 75 Indy-ből és ami lett belőle, miután egy fél napot szórakoztam vele. A gömbcsuklók és a perselyek gyári új alkatrészek - Pécsen a Bolgár közben lévő Ricambi tulajdonosa (mielőtt eladta volna az üzletet, azóta nem is járok oda) megkérdezte nem veszem e meg a raktári maradékokat, mivel nem kell senkinek: három izosztatika felújítókészlet, motortartó bakok és egy ATE féknyereg (dobozában!) volt nála. Amit tudtam, elhoztam :) most jól jött :))).

 
>> SzervizSmith // Alfa 166 2.4 JTD Distinctive // 2010-10-31

LMM csere, és kipucoltam az EGR szelepet.

 

Újra téli kerekeken, a gyári 17-es felnik, picit megbolondítva :-)

Sajnos nem volt zökkenőmentes a csere. A mobil gumiszerviz segítségét kértem, gondolva a sorbanállás elkerülésére, de sajnos megbántam. Végül a leejtett felni fényezésének tortúrájával zárult az ingergazdag csere....! :-)
Az autó a kerékcsere után úgy viselkedett, mint amit megültettek és legalább 19-es kerekeket kapott, igen csak romlott az utazási komfort?!... És nem!! Csak a "figyelmes" gumis 3,5 Bar nyomásra fújta a gumikat, mint egy teherautónál!!! Erre már nem is tudok mit mondani! :-)
Most beállítottam a nyomást és újra a régi a járgány a maga komfortos mindennapjaival! :-))

Télen is imádnivaló! :-)
Szééép! :-)

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-10-31

A vörösiszap-károsultak javára rendezett találkozón vettünk részt. Én megmondom őszintén, hogy sokkal nagyobb tömegre számítottam a jelentkezések alapján.
A környezet első rangú volt, bár a bejutásunk ütközött némi akadályba.

 
>> Szervizsztane // Alfa 156 SW 2,4 jtd 20V M-Jet // 2010-10-31

Előjöttek a mindenki által emlegetett futómű zajok. Eddig csak kisebb problémáim voltak, de mára engem is elértek a kellemetlen zajokat okozó kopások.
Körülnéztem a weben és találtam komplett megoldást az első futómű teljes felújítására szuper áron. 12 db-os szettet 252 Euróért lakásomra leszállítva.
Megérkezés után zajmentesítés következik, összekötve a téligumi felrakással-

 
>> SzervizKismaxi // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2010-10-28

Sikerült a jobb első felső lengőkart kicserélni. Vele együtt a féltengely gumiharangokat és a hosszbordás szij rugós feszítőjét is. Mivel itt a hideg, a téli kerekek is felkerültek. Hajtás tovább ezerrel...