Blog

>> Szervizsilver166 // Alfa 166 2.0 TS // 2011-06-25

Km óra állás : 111300
Végre volt időm egy kicsit foglalkozni az autóval.
Az autó állapota ellenére, a mechanikus dolgokkal nem igazán foglalkozott az előző tulaj.
Gyors átvizsgálás után el is keseredtem egy kicsit, de sebaj azért van hogy ilyenkor is szeressük. Amik cserélve lettek :
-hosszbordásszíj
-hosszbordásszíj karos feszítő
-hosszbordásszíj vezető görgő
-vezérlés szett
-szelepfedél tömítés
-vízpumpa
-8db NGK gyertya
-olaj
-olajszűrő
-lev.szűrő
-pollen szűrő
-fagyálló
-fékolaj
-első fék tárcsák
-elöl-hátul betétek
-jobb-bal kézifékkötél
-vízhűtő
-termosztát
-vízcső bilincsek
-klímacsőnél 2db gumigyűrű
-klíma töltés
-klímatisztítás
Azt hiszem ennyi.
Mivel szerelő vagyok munkadíjat nem kellett fizetnem.A TwinSpark szerelhetőségét nagyon egyszerűnek tartom.Az alkatrészárakról inkább nem beszélnék.Nem nagyon értem miért ilyen drágák, de szerintem nagyon jó áron jutottam hozzájuk ( köszönet érte a Vilner szerviznek ). Ha meg van a pontos matek azt is leírom.
Az autó sajnos még így sem tekinthető késznek, elég sok dolgot kell még átnézni illetve cserélni. Most már viszont nyugodtabban autózok vele.

 
>> SzervizAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-06-23

Nagyon gyorsan belefutott akkora táv, hogy máris megint jöhetett egy olajcsere. Picit tovább gurultunk a kelleténél, de még nem volt vészes, az aktuális kilométerállás 149000. Természetesen a szokásos Selénia WR diesel ment bele, friss levegő és olajszűrővel. Ezen kívül belenéztünk az agyába és mivel két izzítógyertya hibát jelzett ezért azok is ki lettek cserélve egy kalap alatt :-)

 

Tegnap este cimborával megfigyeltük, hogy alapjáraton nem fut olyan szép egyenletesen a motor. Egy minimális játéka van a fordulatnak. Ő gázolajszűrő cserét javasolt. Remélem semmi komolyabb. :)
Költség még nincs, a vásárlás szinte lenullázta a számlám, de mihamarabb eszközölök egy szűröt :) Aztán repesztés...

 
>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2011-05-28

Tavaly leégtem idén eláztam, de ismét egy nagyon jó élmény volt!

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-06-25

Ma lefényeztük a lökhárítóimat és a küszöb spoilereket. A hátsó lökhárítót a parkolóban valaki meghúzta, ezért kellett visszakapnia az eredeti állapotot. akkor viszont már az elsőt és a küszöb spoilereket is, hogy egyformák legyenek. Nem színre fújtuk, mert az autó eredeti, gyári állapotát szeretném megőrizni.

 

A generátorszíj a lehetőségekhez képest jó helyen mondta be az unalmast. Épp a belvárosban voltam és a barátnőmet vittem egyik kórházból a másikba. Beszálltunk és a kórház udvarán mikor elindultam fura hangra lettem figyelmes. Kigyulladt a töltés jelző és megszűnt a szervó. Olyan volt, mint ha ismét Wartburgot vezetnék.

Kiszálltam és a motorháztetőt felnyitva világossá vált a probléma. A generátorszíj hosszában elszakadt. Kivettem a szíjat és a rádiót, lámpát lekapcsolva azonnal Largékhoz vettem az irányt, akikkel közben már telefonon konzultáltam.

Mivel garanciális volt még a vezérlést, ezért olcsón megúsztam a javítást. Kiderült, hogy az egyik görgő csavarját (tőcsavart) rosszul tették vissza Kecskeméten, amikor még az előző tulajdonos vezérlést cseréltetett. E miatt a szíj kicsit félreállt és a görgő elnyírta. Szerencsére nem lett nagyobb baj, csak a csavart kellett kicserélni és a szíjat.

Ami viszont gond, hogy a pajzs, amibe a tőcsavart csavarják már nem teljesen alkalmas arra, hogy ezt a csavart tartsa. Mivel így bizonytalan, hogy meddig fut még rendben, ezért hamarosan pajzs cserére viszem vissza. Ez viszont már nem fér bele a garanciális javításba :(

Km: 89.936

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-06-04

136610 km-nél megvolt a második olajcsere. Selenia 20K for AR-t kapott. Csöri kicserélte a légszűrőt, olajszűrőt is. A váltó 4. ben néha kissé akadt, ezért kicseréltettem a váltó olajat is. Most kicsit könnyebben jár.

 

Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.

A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)

Km: 88.354

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-06-24

~84.500km, olaj- és szűrőcsere. Kövezzetek meg, de most nem Selenia 10W40-et tettem bele, hanem szintetikus 5W40-et. Először elég csúnyácska volt a hangja, paráztam is, de mentem vele egy kört és sokkal szebb lett a hangja, mint volt olajcsere előtt. Még a fater (autószerelő, utálja az Alfa-t) is azt mondta, hogy ilyen egy szép benzines hangja. Szóval ez van... és ez lesz szerintem legközelebb is :-)

 

Kedden megállt kétszer az autó.Nem lehetett indítani,csak várakozás(hűlés) után.Ahogy elérte az üzemi hőfokot megállt.Természetesen a szerelőm szabin volt,így csütörtökig várnom kellett a hibakód olvasással.A hiba egyértelmű volt.Főtengely fordulatszám jeladó meghalt.Tegnap rendelt egyet ma meg is jött,és be is rakta.Teszt megvolt.Minden hibátlan,újra szaladunk.

Költség:jeladó+ csere=15000ft
Km:129840