Blog
Végre eljutottam diagnosztikára, tőlem kb 300 méterre ráadásul! Többen is írták és mondták, hogy főtengely jeladó hibája miatt nem indul melegen a motor, és az utóbbi időben már menet közben is leállt.
A csere, azaz hétfő óta nem volt vele gond, viszont a légtömeg mérő is irreális adatot szolgáltat, így hamarosan az is cserés lesz.
Ami még aggasztó lehet, hogy kb 2500 km alatt elment vagy 2 L olaj, de semmi füst, max130 felett és folyást sem láttunk.
Végre valahára belekerült az ugrálós gyári fejegység helyére egy loudlink egység és egy új Dunlop gumiszőnyeg szett. Remélem ez végre nem eszi meg az összes bőr cipőm sarkát...

Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)
A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.
..egy M4 'Alfa Romeo 2' Limited Edition (998db) Gelati fagyiskocsi (1:43, from 1965) páromtól. (ebben a hidegben?:S:) (0721), egy Alfa Romeo gobelin embléma anyumtól :) (0723), egy, az alfámat ábrázoló torta :) (0723) és egy Alfa Romeo 147 'rendszám' HoZee-éktól :) (0724) ja, és valószínűleg kiégett a jobboldali helyzetjelzőm (0721).. :S








Történt az ur esztendejének neves évében ,h szétdölt a motorom.Nos a diagnozis még várat magára ,de én már elvonási tünetekkel küzdök!!EZen dolgot megelégelve ujra nekiállok összerakni a motoromat.
-Hengfej rendbetéve
-Blokk kb130e km ert futott Jatátol eredö
-Turbo labirint gyürük cseréje(Sajbor Motorsport)
-Race csucsok(By Kukta)
-tömitések,olaj stb Elaforg ill Erhard!
-Motor össze (S Béla?))
-Motor ki -be (Jomagam)
Horvátország oda vissza kb 1400 km.Hibátlan működés köszönet Szabó Pistinek,A MOMO bőr ülés nagyon kényelmes nem volt fárasztó a vezetés.Fogyasztás 7,6,megpakolva szerintem nem rossz,de mint tudjuk az Alfa esetén nem a kis fogyasztás a cél.Tájékozódásként jó tudni.
Csak mellékesen megjegyzem, hogy a korábban írt motorbúgás,zörgés MEGSZŰNT! A jelenség oka, hogy motorkiszedésnél a mester a jobb első alsó motortartóbakot egyszerűen fordítva tette vissza, ill . jobb hátsó alsó bakon lévő fém "platnin" is fordított 180 fokot. Nem lett így jó, mert azon van egy központosító tüske. Fém a fémmel érintkezett, megbukott a motor előre 1-2 cm-t, a forgatgatások miatt. Ki is szakadt a jobb hátsó alsó gumbak. Az ugye már beszerezve! Kerestem egy másik szakembert egy ismerős útján, akiben nem csalódtam, Ő vette észre, hogy rosszul lett visszatéve a motor. Kért egy 5000-t és megoldotta a problémát! ZSÍR A VERDA! SUHAN! CSEND HONOL A COKPITBEN!
Mai napon meg újabb felújításon esett át a masina. Arra lettem figyelmes, hogy ropog a ball eleje a vasnak. Egyszerűen nem lehetett vezetni. Na nem mert nem lehett kormányozni,hanem mert irtóra ropogott a cucc. Axiáltól elkezdve féktárcsáig minden átnézve,de semmi. A mestert ismét kisegített. Két kanyar után azt mondta, felső lengőkar szilent! Mondom, na de 25000 km-van benne. Na láss csodát, neki lett igaza! Kicserélte mind a két oldalit, és pöpec a verda!
A nap sugarai ellen és természetesen egy kis optikai tuningként is lefóliáztattam Kis Sárkányt. Tényleg dögös lett és érezhetően jobb bent a hőmérséklet is a nap sem tűz be úgy. :)

Hosszú tétlenség után, végre elérkezett az idő hogy egy újabb lépést tegyek.
Összeszerveztem hát a dolgokat és elhatároztam hogy beállítjuk a vezérlést, úgy ahogy kell, műszerrel, pontosan. Természetesen mint mindig, Attila szerelő barátom segített.
Nos ez meg is történt, mikrométerrel felső holtpontra állítottuk, majd a vezérműkerekeket lazítva pozícióba állítottam a tengelyeket. Nem volt annyira vészes mutatvány, pontosabban annyi azért történt hogy mivel épp nem volt a műhelyben megfelelő méretű szerszám a vez.tengelyek fogásához, így franciakulcs-szerű nem épp célszerszámmal dolgoztunk, tehát nem mm pontosan áll, de arra mindenképp jó, hogy kompressziót mérjek rajta így, és ha számottevően javult a helyzet akkor ez volt a probléma.
A felső holtpontra állítás már főtengely ékszíjtárcsa nélkül történt, azt a múltkor már leszedtem róla. Elméletileg kellene lennie a vízpumpán is jelölésnek, de azon nem találtunk semmit, pedig a donor motorról leszerelt pumpán is kerestem. Ez csak zárójeles gondolat.
No miután helyén volt a vezérlés, levontuk a következtetést hogy odébb volt rendesen, most annyira a helyén hogy kompressziót lehessen mérni, de az okok még mindig tisztázatlanok, hogy mitől ment el? Épp pakolászni kezdtünk volna mikor is barátom kiszúrta a hiba okát:
Valóban a vezérlés nem volt a helyén, de hogy mitől nem? Nem a szíjfeszítő hibája, semmi ilyesmi.
Hanem gyakorlatilag a főtengely mozdult el a pozíciójából. Hogy ez hogy lehet? Lenti képekkel illusztrálom:
1. kép: Ez a főtengely vége, látható van benne egy bemarás,
2. kép: ebbe a "fészekbe" ez az ék való
3. kép: és ez az ék tartja pozícióban ezt a vezérmű kereket
4. kép: összeszerelve így nézne ki, középen lenne az ék. Ehhez lehet felső holtpontot nézni, és beállítani a vezérlést.
5. kép: Na ez az én motoromon így néz ki:
Akinek nem tűnik fel semmi, annak segítek:
6-7-8 kép: ennyit mozdult el a vezérműkerék, valamiért "kiszopósodott" az ék helye.
Elméletileg ha szerencsém van és nem görbült szelep, akkor ezt kell kicserélnem.
Továbbra is nézni kell kompressziót abból kiderül hajlott-e szelep..
Ettől függetlenül kiszedem a motort valamikor, mert
1.a vezérműkereket amúgy sem tudom így a helyén leütni, a pót-motorról is alig jött le
2. egyszerűbb összerakni ha kint van, illetve apróbb revíziókat megcsinálni
3. így rendbe tudom tenni a motorteret, egyéb dolgokat (vezetékek, zajcsillapító, etc.)








0
557
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Virtuális Romeo
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Adok-veszek
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10