Blog

>> Szervizttamas156 // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2011-07-21

Végre eljutottam diagnosztikára, tőlem kb 300 méterre ráadásul! Többen is írták és mondták, hogy főtengely jeladó hibája miatt nem indul melegen a motor, és az utóbbi időben már menet közben is leállt.
A csere, azaz hétfő óta nem volt vele gond, viszont a légtömeg mérő is irreális adatot szolgáltat, így hamarosan az is cserés lesz.
Ami még aggasztó lehet, hogy kb 2500 km alatt elment vagy 2 L olaj, de semmi füst, max130 felett és folyást sem láttunk.

 
>> Tuning és extraTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2011-10-05

Végre valahára belekerült az ugrálós gyári fejegység helyére egy loudlink egység és egy új Dunlop gumiszőnyeg szett. Remélem ez végre nem eszi meg az összes bőr cipőm sarkát...

 
>> SzervizTnorbi // Alfa 166 2.5 V6 // 2011-10-05

241.000 nél olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere.

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2011-07-21

Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)

A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-24

..egy M4 'Alfa Romeo 2' Limited Edition (998db) Gelati fagyiskocsi (1:43, from 1965) páromtól. (ebben a hidegben?:S:) (0721), egy Alfa Romeo gobelin embléma anyumtól :) (0723), egy, az alfámat ábrázoló torta :) (0723) és egy Alfa Romeo 147 'rendszám' HoZee-éktól :) (0724) ja, és valószínűleg kiégett a jobboldali helyzetjelzőm (0721).. :S

>> SzervizGoodboy // Alfa 156 2.4 jééétéédéé // 2011-07-21

Történt az ur esztendejének neves évében ,h szétdölt a motorom.Nos a diagnozis még várat magára ,de én már elvonási tünetekkel küzdök!!EZen dolgot megelégelve ujra nekiállok összerakni a motoromat.
-Hengfej rendbetéve
-Blokk kb130e km ert futott Jatátol eredö
-Turbo labirint gyürük cseréje(Sajbor Motorsport)
-Race csucsok(By Kukta)
-tömitések,olaj stb Elaforg ill Erhard!
-Motor össze (S Béla?))
-Motor ki -be (Jomagam)

 
>> EseményGabi159 // Alfa 156 SW // 2011-07-21

Horvátország oda vissza kb 1400 km.Hibátlan működés köszönet Szabó Pistinek,A MOMO bőr ülés nagyon kényelmes nem volt fárasztó a vezetés.Fogyasztás 7,6,megpakolva szerintem nem rossz,de mint tudjuk az Alfa esetén nem a kis fogyasztás a cél.Tájékozódásként jó tudni.

 
>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2011-07-21

Csak mellékesen megjegyzem, hogy a korábban írt motorbúgás,zörgés MEGSZŰNT! A jelenség oka, hogy motorkiszedésnél a mester a jobb első alsó motortartóbakot egyszerűen fordítva tette vissza, ill . jobb hátsó alsó bakon lévő fém "platnin" is fordított 180 fokot. Nem lett így jó, mert azon van egy központosító tüske. Fém a fémmel érintkezett, megbukott a motor előre 1-2 cm-t, a forgatgatások miatt. Ki is szakadt a jobb hátsó alsó gumbak. Az ugye már beszerezve! Kerestem egy másik szakembert egy ismerős útján, akiben nem csalódtam, Ő vette észre, hogy rosszul lett visszatéve a motor. Kért egy 5000-t és megoldotta a problémát! ZSÍR A VERDA! SUHAN! CSEND HONOL A COKPITBEN!
Mai napon meg újabb felújításon esett át a masina. Arra lettem figyelmes, hogy ropog a ball eleje a vasnak. Egyszerűen nem lehetett vezetni. Na nem mert nem lehett kormányozni,hanem mert irtóra ropogott a cucc. Axiáltól elkezdve féktárcsáig minden átnézve,de semmi. A mestert ismét kisegített. Két kanyar után azt mondta, felső lengőkar szilent! Mondom, na de 25000 km-van benne. Na láss csodát, neki lett igaza! Kicserélte mind a két oldalit, és pöpec a verda!

 
>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2011-07-21

A nap sugarai ellen és természetesen egy kis optikai tuningként is lefóliáztattam Kis Sárkányt. Tényleg dögös lett és érezhetően jobb bent a hőmérséklet is a nap sem tűz be úgy. :)

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-07-21

Hosszú tétlenség után, végre elérkezett az idő hogy egy újabb lépést tegyek.
Összeszerveztem hát a dolgokat és elhatároztam hogy beállítjuk a vezérlést, úgy ahogy kell, műszerrel, pontosan. Természetesen mint mindig, Attila szerelő barátom segített.
Nos ez meg is történt, mikrométerrel felső holtpontra állítottuk, majd a vezérműkerekeket lazítva pozícióba állítottam a tengelyeket. Nem volt annyira vészes mutatvány, pontosabban annyi azért történt hogy mivel épp nem volt a műhelyben megfelelő méretű szerszám a vez.tengelyek fogásához, így franciakulcs-szerű nem épp célszerszámmal dolgoztunk, tehát nem mm pontosan áll, de arra mindenképp jó, hogy kompressziót mérjek rajta így, és ha számottevően javult a helyzet akkor ez volt a probléma.
A felső holtpontra állítás már főtengely ékszíjtárcsa nélkül történt, azt a múltkor már leszedtem róla. Elméletileg kellene lennie a vízpumpán is jelölésnek, de azon nem találtunk semmit, pedig a donor motorról leszerelt pumpán is kerestem. Ez csak zárójeles gondolat.
No miután helyén volt a vezérlés, levontuk a következtetést hogy odébb volt rendesen, most annyira a helyén hogy kompressziót lehessen mérni, de az okok még mindig tisztázatlanok, hogy mitől ment el? Épp pakolászni kezdtünk volna mikor is barátom kiszúrta a hiba okát:
Valóban a vezérlés nem volt a helyén, de hogy mitől nem? Nem a szíjfeszítő hibája, semmi ilyesmi.
Hanem gyakorlatilag a főtengely mozdult el a pozíciójából. Hogy ez hogy lehet? Lenti képekkel illusztrálom:

1. kép: Ez a főtengely vége, látható van benne egy bemarás,

2. kép: ebbe a "fészekbe" ez az ék való

3. kép: és ez az ék tartja pozícióban ezt a vezérmű kereket

4. kép: összeszerelve így nézne ki, középen lenne az ék. Ehhez lehet felső holtpontot nézni, és beállítani a vezérlést.

5. kép: Na ez az én motoromon így néz ki:

Akinek nem tűnik fel semmi, annak segítek:

6-7-8 kép: ennyit mozdult el a vezérműkerék, valamiért "kiszopósodott" az ék helye.

Elméletileg ha szerencsém van és nem görbült szelep, akkor ezt kell kicserélnem.
Továbbra is nézni kell kompressziót abból kiderül hajlott-e szelep..

Ettől függetlenül kiszedem a motort valamikor, mert
1.a vezérműkereket amúgy sem tudom így a helyén leütni, a pót-motorról is alig jött le
2. egyszerűbb összerakni ha kint van, illetve apróbb revíziókat megcsinálni
3. így rendbe tudom tenni a motorteret, egyéb dolgokat (vezetékek, zajcsillapító, etc.)