Blog

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-08-21

Egy ismerősöm ismerőse nyert egy portfólió fotózást, de lévén módosított az autója, inkább a kocsijáról akart egy fotó sorozatot. Nekem meg szóltak, hogy esetleg háttérnek jó lenne az én autóm is. Természetesen nem mondtam nemet, sőt, szerencsére volt rá lehetőség, hogy ne csak háttérként szerepeljen az autóm hölgyek társaságában. Mindez a Népszigeten történt. Köszönet a Fanat-X csapatnak!
Ezek az én fotóim, a profibb, jobb minőségű képek később várhatóak. :-)

>> SzervizSzabeee // Alfa 156 2.0 Twin Spark Blackline // 2011-08-21

Pénteken (2011. 08.19.) kicseréltük a bal első felső lengőkart, most ott csend van (egy ideig).

 
>> SzervizPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-08-21

2011.08.19-én egész napos fáradtságos és lelkiismeretes munkát követően "Csöri"-mester kicserélte a komplett vezérlést szíjakkal, görgőkkel együtt. Nagy köszönet érte!! Óra állás: 161.740,-km. Kapott a motor új, fémházas vízpumpát is. Még a gyári műanyag volt benne, meg is volt már repedve, sajnos, a 100 ezres szervíznél 2003-ban elfelejtették kicserélni... :-( Kicseréltük a jobb alsó lengőkart, orvosoltuk a "Q2"-diffi olajfolyását a féltengely szimmeringek cseréjével, ültettünk a futóművön elől 1 cm-t, hátul 2,5 cm-t + vagy 10-20 kilónyi cuccot (biztonsági övek, küszöbborítások, visszapillantó etc.) kipakoltunk a verdából. Jöhet a várva várt pályanap kedden!!!

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-08-21

A "Kalizsoli" cartárs által javasolt specialista tatai úti műhelyében 4 és fél órás munkát követően bekerült az autóba a "versenyszék" és a négypontos biztonsági öv. (-12,-kgs) Így a következő pályanapon már nem lesz fölösleges csúszkálás az ülésben illetve megszűnik a fárasztó "pankráció", a tornaóra jellegű térd, könyök és válltámasztás! :-)

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2011-08-21

Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.

Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)

Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.

Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.

Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)

A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.

A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.

Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)

Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)

A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:

-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.

-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.

Addig is két kép...a többit majd pótolom.

>> SzervizPete145 // Alfa 145 1,4 Boxer // 2011-08-21

Végre sikerült szerezni egy másik MAP szenzort.De még mindig szívat a kicsike mert nem teljesen ok valami.

 

Egyik délelőtt csörög a telefonom, nem ismerős számmal.
- Hálóóó?
- Szia én a M Laci vagyok, én voltam nálad a Bobcattal földmunkázni
- Szia... (Ez meg mi a bánatot akar)
- Figyeljcsak, neked volt egy öreg Alfa GTV-d asz udvarban, ugye?
- Igen... (Vazze, erre honnan emlékszik?)
- Na, itt dolgozom tőled egy pár utcányira, ahol épp a méhtelepre akarnak egyet elvinni... Adom a tulajt....

Délután elmentem megnéztem, oda volt készítve mellé a nagyflex, korongok, hidegvágó, kalapács... télleg épp készültek összenyesni a vasba...

Szóval így lett némi apróért egy donor gétévéjem ami eddig három utcányira lakott :D

 
>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-08-20

Idén új helyszínen lett megtartva ez a találkozó, amit én személy szerint nagyon sajnálok, mert a régi helyszín szerintem jobb, de ismerem az okokat, így emiatt nem is panaszkodom. A szokásos családias hangulatban telt a nap, fagyi, üccsi, pizza, minden volt. Tesztvezetésre elvittem az új Fiat Freemont-ot, és ismét mentem a Mi.Toval.
A tombolán pedig csakúgy mint tavaly, idén is nyertem Alfa Romeo emblémát, igaz, most csak egyet. :-)

>> Szervizmnandor // Alfa 146 1.8 16V // 2011-08-20

Gyors atvizsgalas eredmenye vezermuszij es gorgo csere, de egyebkent egeszen jo allapotban van az auto.
Kipufogo csere jovore lesz esedekes.
Eddig igeretesnek tunik a hely, meglatjuk hogyan dolgoznak.
4300 volt az atvizsgalas, de a gyors kiszolgalas nekem 5000et ert.

>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2011-08-12

A téli-nyári gumicsere után elmaradt a futóműbeállítás, így ezt most a nyaralás előtt bepótoltam. A beállítást az Autóház Budaörsnél végezték.

Jobbra húzott az autó, illetve múltkor belementem egy nagyobb kátyúba is, jó volt, hogy átnézték. Az adatokból látszik, hogy főleg a kerékösszetartáson kellett állítani, de most minden rendben van. Picit most is jobbra húz, de sokkal hosszabb idő után kezd el kitérni, mint előtte.

Cserélték a rendszámtábla világítás izzóit is, mert az egyik kiégett.

Köszönöm Horváth Lacinak a segítséget!