Blog
Mátra alján,falu szélén ébredtünk és bőséges reggeli után nekivágtunk a sástói kalandparknak,ahol ledolgoztuk a reggelit :)
Először átmentünk függőhídon,ami imbolygott rendesen a nagy szélben.Igazából alig vártam,hogy átérjünk.Utána következett az erdei kalandpálya,ahol mindenféle köteleken meg deszkákon kellett lógni meg közlekedni.Hölgyeké az elsőbbség,úgyhogy előreengedtem a drágámat.Másfél óráig küzdöttünk a drótokon és nagyon élveztük.
Levezetésül lesiklottunk a drótkötélpályán de az már meg sem kottyant.
Mivel frissek voltunk,ezért még felmásztunk az 50 méter magas kilátóba,ahonnan remek kilátás nyílott és élveztem,hogy imbolyog a teteje a szélben.
Még benéztünk a farkasmályi pincesorrade röpke látogatás után siettünk a szállásra,mert húslevessel és töltött káposztával vártak,amit természetesen a helyi borokkal öblítettünk le :))












Tegnap megvettem, AlfaAmore-s embertől. Az én fogalmaim szerint kishibás, ütött-kopott, közepesen lelakott, majdnem jó, de inkább nem.
Egy nap alatt feltérképezett szarságai, vagy dolgok amik nálam átlépik a toleranciahatárt:
- tök üresen sikerült elhozni, értsd: rádió kiszerelve, hangszóró kiszerelve, nincs eü doboz, nincs izzókészlet, nincs háromszög, nincs emelő, nincs kukásmellény, tank totálisan üres
- egyik alufelniből hiányzó kupak
- két szálszakadt nyári gumi
- egyik nyári kerék szelephibás
- mind a két kerékszett centírozandó
- alufelnik, acélfelnik egyaránt szétpadkázva
- törött bal hátsó kilincs
- bal első ajtó nehezen nyitható kívülről
- mindenféle gumitömítések sérültek
- visszapillantó-tükrök szigetelőszalagosak
- bal első ajtókárpiton a műbőr szétázva, felpörögve
- kipufogó középső dob szénné rohadva
- a váltókar lekvárkevergetős
- anyós oldali ablak nem működik a bal oldali panelről
- ablakok nehezen járnak, nyekeregnek
- csomagtartófedél telója fáradt
- szilentek mind rosszak
- futóműbekötésnél rozsda, de nem a karosszérián
- a féktárcsákban max még 5% van az élettartamukból
- olajnyomás melegen, alapjáraton a műszer szerint eltűnik, de a visszajelző led nem jelez veszélyt, a motor finoman jár
- jópár fényezésig hatoló karc
- horpadások
- kicsit rügyező kerékjárati ívek
- pici kavics a szélvédőn
- klíma buherált
- zörög a bele
egyelőre talán ennyi.
Ezekből megoldódtak:
- új nyárnigumik
- centírozás
- KRESZ által előírt tartozékok beszerzése
Átment az eredetvizsgán.




Reggel 7-kor már a szervizben voltam az autóval. Rögtön be is vitték és nekiláttak. Egy óra múlva hívtak, hogy kész van, és az előtét ellenállás adta meg magát. Szerencsére tegnap, amikor bejelentkeztem a szervizbe, akkor nagyjából ki lehetett találni, hogy mi a baja, így a munkafelvevő cartárs hozta is az alkatrészt reggel. Felmérték a hibát, és lőn! Az előtét ellenállás a rossz. A hűtővizet szépen keringeti, mással nincs gond.
Elhoztam az autót, aztán be pestre a dugóba. Érdekes volt, mert megszoktam, hogy hallom / érzem, amikor beindul a ventillátor, most nem veszem észre (persze folymatosan figyeltem, mikor megy kicsivel 90 fölé a mutató), de működik. Illetve, ha nagyon figyelek az autón belüli rezgésekre, akkor érzem, hogy most épp forog.
A közeljövő tervei:
Légszűrőház csere
Hátsó stabilizátorrúd csere
Kézifékkötelek cseréje
Műszaki vizsga április végén
km:191.250
Pontosan 1 hete van nálam a 159. 1060Km van az autóban, ennyit sikerült eddig menni vele. Minden egyes pillanatát élveztem, egyszerűen imádom ezt az autót :)) Mindenki azt mondja, hogy nagyon jó autó a 159, de hiányzik belőle az igazi olaszos temperamentum, nincs benne meg az igazi mediterrán élet érzés. Aki ezt mondja, továbbra is üzenem neki: DE MEGVAN!!!! :))) Mi ennek a bizonyítéka? 2 olyan dolog is van, ami valóban bizonyíték nem ígéret :)
- A bal oldali sárvédőn, van egy gyönyörű Giugiaro felirat... a jobboson nincs :))) Biztos ebéd szünet kezdődött, miközben Luigi elsétált egyik sárvédőtől a másikig :))
- Az első alkalommal amikor a comb támaszt ki akartam húzni, a kezemben maradt a "kilincs" műanyag kerete, mert nem volt rendesen rögzítve. Az anyós ülésen ez teljesen rendben van. Gondolom Luigi itt meg cigi szünetre ment a 2 ülés összerakása közben :) Hát mi ez, ha nem az igazi mediterrán olasz élet érzés :)))
Ma megvettem egy komplett 24V motort, nagyon jó áron volt.
Minden segédberendezés rajta, tehát leömlők, önindító, generátor, klíma kompresszor, szervoszivattyú, miegymás.


Ma Petivel, az Alfák helembai gyógyítójával felkerekedtünk Érsekújvárba levizsgáztatni a Vasat. Szerencsére minden rendben, újabb 2 évre megkaptuk a zöldet! :))) "tupa öröm é' bódottáá"
55 ojró volt a műszaki és zöldkártya együtt.
Március 30, esti órák Zé garázsában. Jó hangulat mint mindig. Megejtettük az olajcserét+szűrőcserét. Sebváltóolaj is megújult. Selénia Goldot kapott a kicsike+japán sebváltóolajat...ennek passzolom a nevét! :) Pollenszűrő elfelejtődött, így erre még visszatérünk. Indítás után nem hittem a fülemnek...sokkal halkabban járt a motor, és a módosítóm se hisztizett. Selénia per sempre! :)
Km állás: 194.000
Néhány helyen kötelező a sisak pályanapokon.......nos, nem régen sikerült hozzájutnom néhány Sparco termékhez nagyon-nagyon kedvezményes áron. A szép az egészben, hogy a sisak színe árnyalatra megegyezik az autóval :-))))
Ezen kívűl egy pár tűzálló Sparco keszűt is zsákmányoltam.




- Kuplung csere (Valeo)
- Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
- Alsó lengőkarok (TRW)
- Olajcsere (Fuchs 10W-40)
- Szűrők (gyári)
A kuplung már cserés volt, 5. fokozatban rendre megcsúszott, a lendkereket ill. a lengőkarokat a szerelésből adó nehézségek ill. egyszerűségek (attól függ melyik irányból közelítjük meg) hozták magukkal. Igaz még pár ezer km-t kibírtak volna, de most kiiktattam ezt a rizikófaktort.
4
753
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth