A computerben turkálva mindkét ajtónál a kilépő fény szakadás volt a hibatárolóban. Nem is tudtam hogy van ilyen benne :) No mindegy ha van akkor működnie kell. Megtaláltam, kipattintottam és az izzó a helyén van de nincs csatlakozó. Szétszedtem az ajtót, és mindkét oldalon ugyanaz volt a helyzet. A kábel elvágva, leszigetelve. Hogy ki, mikor és miért tette azt nem tudom. Mivel a gyári csatlakozó nincs meg, így egy másikat szereltem rá hogy szétszedhető legyen. Számítógépes tápcsatlakozóm van itthon kilóra így azt építettem bele. Most már szépen működik.
eBay-ről rendeltem egy csomag fekete szelepsapkát, mivel a közeljövőben nem akarom szétszedni a kerekeket (így nem tudok rejtett szelepre cserélni) viszont a fekete műanyag kupak nem tetszik.


Miután sikeresen beépítettem a tolatókamerát hátra, elhatároztam hogy előre is beépítek egyet, mert nagyon nem érzem az elejét, és parkoláskor jól jönne egy kis segítség. Rendeltem mégegyet a hátra is beépített kamerából, miután kész lett vettem csak észre hogy tükrözve mutatja a képet, így rendeltem egy előrenézőt (ebből jóval kevesebbet kínálnak az eBay-en). Így már tökéletes. A fejegység mögé került egy relés kapcsoló doboz, illetve a ködlámpa kapcsolók mellé építettem be egy kapcsolót, amivel aktiválni lehet az előre néző kamerát.




Végre az időjárás és a szabadidőm egyaránt megfelelő pozícióba került így végre átszerelhettem a kerekeket. Nemrossz a sokküllős felni sem, de azért a TI kerék való igazán a 159-hez :)
Végre kicsit kulturáltabbá vált az időjárás, így lemostam a gépet és felragasztottuk a Q4 jelet.


"droberto" ötlete volt, hogy kupakkal el lehet fedni a rozsdásodó kerékcsavart.
Felbuzdulva gyorsan lőttem is egyet ebayen, Bulgáriából jött.
Van hozzá egy kiszedő tool.
Krómozott műanyag, korrektül néz ki és rendes anyagból van, szerintem nem lesz gond velük.



Ma délután lezárult (autós) életünk egyik meghatározó korszaka. Elment a 156. Nagyon szerettük. Így hogy fél éve a garázsban állt kicsit könnyebb volt az elválás, mert sajnáltam hogy céltalanul rostokol a garázsban. Még mindig nagyon tetszik a hangja és az egész megjelenése, valóban kortalan a forma, amit Walter mester megalkotott.
Néhány adat:
- 6 évet birtokoltam
- ezalatt 55000km-t tettünk meg együtt
- 769.275 ft-ot költöttem a szervizelésre
- 207.065 volt az extrák ára
- 1.857.461 ft-ot tankoltam bele, ez 121 tankolást jelent, összesen 5999,6 litert
- az átlagfogyasztás 9,76
1.700.000-ért vetem 500.000-ért ment el tehát havonta szűk 17.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 40.000 ft a rezsiköltség.
Ez szerintem abszolút nem rossz, még akkor sem ha volt néha egy kis stressz is a dologban, és volt pár korából adódó problémája.
A motor-váltó-kuplung triumvirátushoz, illetve a futóműhöz nem kellett hozzányúlni érdemben. Ez nagy fegyvertény szerintem egy 15 éves gépnél.
Remélem jó gazdája lesz Sopronban, és találkozunk majd valamelyik összeröffenésen.
Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.
A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport
Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.
Autóztam egy jót :)
A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.
Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...
A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)










Az ablaktörlő lapátok elfáradtak (valószínűleg még a gyáriak), ideje cserélni. Az őszi időjárásban előfordult többször is hogy használni kellett így kijött hogy nem megfelelőek.
Champion felirat volt rajtuk. A Bosch AeroTwin már bevált a 156-on (6 éves) és még most is jól töröl, ezért nem is volt kérdés mire cserélek. Szerencsére egy barátom tudott szerezni akciósan - Erhardnál olcsóbb lett volna, de sajna messze van :(



Skull kocsiján láttam ilyen árnyékolókat. Nagyon jó, minőségi és masszív cucc. Autóspecifikus, így nem kell barkácsolni vele, könnyen levehető és a saját tokjában tárolható, és az üveg szabadon mozgatható mellette.
Csak kevés helyen kapható, Skull Pozsonyban rendelte ugyanott ahol az övét. Mivel nem olcsó ezért filóztam rajta egy kicsit de aztán úgy döntöttem megveszem, megér ennyit az hogy tökéletesen odaillilk és nem fog szétesni 2 hét után.
150EUR volt az ára.





