Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-10-27

Időjárásilag ugyan még ráértem volna, de nov.1-től Ausztriában erősen ajánlott a téligumi, és időnként mennem kell arra, így átszereltem.
Háát, megnyertem a háborút, de kemény csaták voltak. Először is qrva nehezek a kerekek, aztán nagyon lent van az autó alja, alig fért alá a krokodil emelő, ráadásul mivel füvön szereltem, még alá is kellett tennem egy bútorlap darabot, mert besüllyedt a földbe. A 3. keréknél megadta magát a bútorlap, az emelő kereke egyszerűen belesüllyedt, nehéz a vas. A gyári 17-es felni és a féknyereg között nagyon kevés hely van, elöl pedig max. pár milliméter. Igaza volt az előző tulajnak, nagyon kell figyelni télen, mert ezzel a kerékkel lejjebb van az autó, így ott is leér az alja ahol eddig nem. A téli kerekeket a kocsihoz kaptam, így "nem kerültek semmibe", 225/50R17 Vredestein Wintrac Extreme

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-10-09

A csomagtartó 2 szélén a bemélyedésekben tartok pár szükséges dolgot, mivel nincs ott semmi rögzítési lehetőség úgy döntöttem csinálok...
Egyszerű műszálas szalagból készült nagy patentekkel. A kárpitot ki kellett mozdítani, majd vágtam rá egy rést amin áthúztam a pántot. A másik cégére egy keményfa pálca került, ez tartja a helyén. Nem kell nagy erőt elviselnie, csak annyi a feladata, hogy ne engedje elmászkálni a dolgokat.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-23

A 156-ba is beépítettem egy mágneses GPS tartót a középkonzol tetején lévő légbeömlőre, ugyanezt megcsináltam most a 159-cel is. Maga a tartó a régi, egy ebayről vett univerzális tartó, aminek levágtam az alját és szintén az ebayről vett erős mágnest szereltem rá. A gömbfejet egy kicsit reszelni kellett mert nem ment rá a Wayteq tartója, de megoldottam. A légbeömlőre egy fémlapot csavaroztam, ez lett a mágnes ellendarabja. Ugyanide beépítettem egy tápcsatlakozót, amihez a szivargyújtóról vezettem el az áramot, egy feszültség csökkentő/stabilizáló cuccon keresztül (a GPS-nek 5V kell, USB-s). Szintén ebayről vettem egy mini USB toldót, aminek 90 fokban el van forgatva a feje, így a készülékbe bedugva, hátrafelé megy a kábel, ennek a másik végére szereltem a tápcsatlakozót.
A táp elvezetéséhez szét kellett kapnom a középkonzolt. Ez nem olyan bonyolult mint amilyennek hangzik. A 3db kör alalkú légbeömlőt egy speciális kampóval lehet kihúzni, hajlítottam drótból. A valtó körüli fedelet fel lehet pattintani, alatta van 2 csavar, további kettő a két szélső légbeömlő alatt, és még 2 opcionális a rádió mögött. Megcsapoltam a szivargyújtó csatlakozóját, és onnan húztam el a kábelt. A feszültség csökkentőt az óracsoport mögé csavaroztam fel, innen egyszerűen át lehet vezetni a kábelt a felső légbeömlőhöz. Közben megjavítottam az egyik légbeömlő lamelláit, szét volt esve az egyik, és pótoltam egy csomó csavart, elég kókány munkát végzett a villanyász aki szerelte régebben.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-22

Az előző tulaj szereltetett a kalaptartóba egy jókora mélynyomót, kívülről kulturáltan megcsinálták, a hangzása is jó, de a csomagtér felől már igénytelenül nézett ki. Az még rendben van, hogy kivágták a kalaptartót, mert máshogy nem megy, de nem tették rendbe, ráadásul egy olyan rövid kábellel kötötték be az erősítőbe, hogy éppen csak le lehetett hajtani a hátsó ülést, de szépen elvezetni már nem lehetett. Nem értem mi visz rá embereket ilyen igénytelen kivitelezésre, ráadásul elmondása szerint egy hifis csinálta, no comment :( No, szereltem be hosszabb kábelt, így már szépen el lehetett vezetni/bújtatni. Illetve vettem filcszerű burkoló anyagot, amivel a mélyládákat szokták befedni. Utánakérdeztem, hogy nyitott vagy zárt a mélynyomó, kiderült hogy zárt, így alapvetően nem ártok neki ha elfedem. Ja és még egy darab gumival ki kellett ékelnem, mert a mélynyomó burkolata hozzáért rezgés közben a csomagtér-plafon kemény részéhez, így zörgött, na most már nem teszi. Lemértem pontosan mekkora anyaggal tudom befedni és leszabtam vékony léc darabokat merevítésnek. Ezután a merevítésre ráragasztottam a kárpitot, majd a helyére csavaroztam. Kénytelen voltam megfúrni a kereszttartót, de más megoldás nem nagyon volt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-06

Remegett a jobbos külső tükör. Többeknek volt már hasonló problémája. A tükörlap sarkát benyomva a másik oladalon alá lehet nyúlni és ki lehet pattintani. A műanyag konzolra rá van ragasztva a tükörlap. A fele elvált, ezért remegett. Leszedtem a maradékot, és adtam neki új ragasztót. Most sem tökéletes (egy kicsit most is remeg) de bőven a vállalható határon belülre került.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-09-04

A gyári aksi megérett a cserére. 1 hét beriasztva állás után már nem indult a gép. Erhardtól szereztem be a cseredarabot. ZAP Silver 80AH - 700A. Méreteiben megegyezik a gyárival, ami egy Marelli 70AH - 450A-es.
Szerintem kissé alul van méretezve a gyári aksi.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-25

Ha már egyszer van egy szép 2 dines DVD-s fejegységem, aminek van tolatókamera üzemmódja, hát használjuk ki. E-bayről rendeltem egy egyszerű kamerát, adtak hozzá 5m video kábelt, amibe van még egy szál integrálva, erre lehet rákapcsolni a tolatólámpáról jövő kábelt.Kicsit szét kellett kapni a csomagtartót, meg a küszöböket és a hátsó ülést, de nem volt olyan nagy dolog mint amire számítottam. A lökösbe fúrtam egy lyukat, amin átfértek a csatlakozók, ezt szépen takarja a rendszámtartó. A csomagtérbe a rendszámvilágítás kábele mellett hoztam be a tolatókamera kábeleit. Ezután megcsapoltam a tolatólámpa csatlakozóját, innen van a kapcsoló jel, illetve a 12V a kamerának. Az előbbit rákötöttem a video-kábelre és megy előre a fejegységhez.Ezután összeraktam a csomagtartót és elvezettem a kábelt a hátsó ülés ülőlapja és a küszöb burkolatok alatt előre. A kesztyűtartó alatti burkolatot megbontva simán be tudtam vezetni a fejegységhez. Annak van egy tolatókamera RC és egy kapcsolójel bemenete, ezeket szépen bekötöttem. Ezután még gyártanom kellett egy konzolt a kamerának, mert a hozzá kapott nem volt megfelelő. Ezt vékony alu-lemezből alakítottam ki, majd Márti lefestette. A rendszámtartó tetejére csavaroztam fel a konzolt.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-13

Az előző tulajnál vagy már előtte tönkrementek/eltűntek a csomagtérajtó teleszkópok, és Ő vett 1 db unixosat, nem is értem miért csak egyet...
Ezt az állapotot szüntettem meg, Trencsiktől jött a cucc

>> Tuning és extraAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-13

Megérkezett a méretpontos gumiszőnyeg az www.autoszonyeg.info -tól.
Pontosan illeszkedik, bár annyi bibi van vele, hogy a csatolási pontoknál nincs rajta lyuk, de majd megoldom.