Liquid - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-04-04

Kipróbáltam a ParkSide akkus ütvecsavarozót. Teljesen jó, elbír a csavarokkal. Levételnél, felrakásnál is megkönnyíti a munkát. Természetsesen rendes nyomatékkulccsal húztam meg a csavarokat, erre az akkus cucc nem alkalmas, a rajta lévő jelzés csak tájékoztató jellegű.

>> AutóápolásAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-04-03

Tavaszi klíma tisztítás, ezúttal Lidl-féle klíma-bombával.
Pollenszűrő: Würtemberg aktív szenes

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-02-17

A Bardi-ban vettem alkatrészt. Semmi gond nem volt, simán összeszereltem.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-02-15

Nagy nehezen végre megérkezett a jobb első külső kilincs és a megfelelő csomagtér burkolat. (A kilincsen megsérült a krómozás, a csomagtérből pedig el akartam távolítani a CD-tárat. Elsőre rossz burkolatot kaptam.) A kilincset nem egyszerű kicserélni, mert a háromból 2 csavar az üveg mögött van, a harmadik, pedig egy kívülről kivehető gumi burkolat mögött. Az ajtó belső burkolatát levéve, a két kör alakú dugó mögött elérhető az emelő mechanika, és a rögzítő csavarokat kitekerve az üveget felfele ki lehet emelni, majd levenni a fém burkolatot, és akkor a kilincs két belső csavarja is elérhető. A fészlift előtti és utáni kilincs különbözik. Fogalmam sincs mi indokolta a módosítást, mert csupán pár centivel van odébb a középső, alsó csavar. Viszont így csak 2 csavarral lehet összerakni, de végül is nem nagy gond mert stabilan a helyén van. Kicsit túltoltam és az ablakemelő mechanikát is szétszedtem, majd az összerakásnál nem voltam elég körültekintő és a próbánál megfeszült és eldeformálódott a bowden.
Hétfőn rendelnem kell egy újat.
A csomagtérnél nem volt semmi probléma. Levettem a burkolatot, kiszereltem a CD-tárat, majd be az új burkolatot, és beszereltem a poroltó tartóját is.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-12-18

Fogy az olaj. Nem súlyosan de kb. 5000-6000km-en elment egy bő fél liter.
Vettem 1L Selénia Star P.E-t.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-11-18

Téligumira váltás. Az alu szelepsapkák rágyógyultak a szelepre annyira, hogy a 4-ből 3-at, fogóval és kulccsal le tudtam erőszakolni, de a negyediket szét kellett vágnom, megsérült a szelep vége, így nem tudtam fújni, szóval ki kellett cseréltetnem.
Olyan volt mintha valaki megszivatott volna és bekente volna valami cuccal, vagy befolyt a sóslé vagy nemtudom. Valami fehér porszerű réteg volt a szelep és a sapka között a meneten. Nem láttam még ilyet, pedig tizensok éve alu szelepsapkát használok.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-11-08

Ma ismét Csörgőéknél jártam, a kiegyenlítő tartály ügyében. Úgy néz ki pont került a a dolog végére, a második már hibátlan.

>> SzervizAlfa 159 1.8 TBI berlina // 2019-10-11

Még az előző nagyszervíznél megbeszéltük, hogy ősszel cseréljük a termosztátot, mert melegben is gyanúsan viselkedett. Hűvösebb időben gyakorlatilag sose melegedett be, csak a 90-es alatti osztásig. Termosztátból sajnos csak a gyári dobozos Behr volt elérhető, így az került bele. A tartályt pedig vissza kellett küldeni, mert a turbo-vízcső becsatlakozásánál el volt repedve, mozgott a csatlakozó. Lesz még egy utam...
Hazafele toltam egy joyride-ot, és végig a 90-re volt szögezve a mutató, szóval megjavult :)

>> EseményAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-10-11

2019.09.13-án (pénteken) új gazdára talált.
Imádtuk, hiszem Ő volt álmaim netovábbja, a Black Monster, ahogy feleségem elnevezte. Sok km-t tettünk meg, és soha nem hagyott cserben. A Q4 egy olyan dolog, amiről nehéz lejönni, azonkívül a 2.4-es motorban azért megvan a bugi, megvan az a lehengerlő erő ami kell ehhez a kinézethez, ráadásul a Q4 át tudja vinni az útra.
Sajnos a km és a kor előhozott olyan hibákat, amiket egyre nehezebben tudtam tolerálni. Nem is a pénzügyi része (bár az sem volt kevés) hanem, az hogy nélkülözni kellett hetekre. Valószínűleg nagyon nem volt racionális dolog eladni, hiszem nyilván nem fizeti meg senki a cserélt dolgokat, de sajnos ilyen a popszakma :)
Egy percet se bántam meg az együtt töltött időből, és az első ránézéstől töretlen volt a vonzódás.
Néhány adat:
- bő 7 évet birtokoltam
- ezalatt 83500km-t tettünk meg együtt
- 2.840.844 ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, gumikra (ebben benne van minden)
- 296.350 ft volt az extrák ára (tolatókamera, chiptuning, téli felnik satöbbi)
- 2.457.988 ft-ot tankoltam bele, ez 130 tankolást jelent, összesen 7801,4 litert
- az átlagfogyasztás 9,37

3.300.000-ért vetem 1.600.000-ért ment el tehát havonta kb. 20.000 ft- volt a kvázi bérleti díj, és 66.000 ft a rezsiköltség.
Most hogy ez sok vagy kevés az nagyon relatív, szerintem nem sok, mert minden km. élvezet egy erős összkerekes prémium szedánnal.
Nyilván nagyobb majom és több banánt kér mint a Panda vagy akár a 156, de valamit, valamiért...

Utódja egy 159 TBI lett, kicsit egyszerűbb felszereltséggel. Régóta nézegettem a TBI-ket és a V6-okat, mert titkon mindig is benzinest szerettem volna, de eddig nem érett meg a gondolat, mert annyira jól tette a dolgát a nagydízel.

>> SzervizAlfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2019-07-24

Úgy néz ki megtaláltam a hiba okát. A szabályzó 12V-os csatlakozójánál volt kontakt probléma. A kábelt mozgatva ki-be kapcsolt a ventilátor. Meg is olvadt kicsit a csatlakozó. Szétszedtem, letisztítottam, a csatlakozót levágtam, és szigetelt saruval pótoltam.
Végül töröltem a hibatárolót.
Remélem jó lesz...