1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 16:22:32 // 35986
Amúgy a szervizesekkel nincs bajom, tényleg rendesek velem is. De ez így tényleg vicc..
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-07-05 16:19:26 // 35984
De mondom a listám minden elemét felírta.. megnézték minden ok..
Ja és sluszpoén:
az autó nem volt törtött?:D
Mondom miiii?:D
Hát hogy a futómű pattogás.. nem lett odaverve az eleje, hát odaérintve volt de koppanni nem koppant sosem.. mert hogy a futómű pattogás nem a futóműből hanem a zárhídból jön..
De mondom még csak oda adva sem volt senkinek, csak én vezetem sehol nem hagytam felügyelet nélkül sem..
De hogy szerinte a lámpa is attól állítódott el..
Majd meg kell nézni de ez nem szervíz hanem karosszéria lakatos téma :O
őőőő:D
na szóval igazából én vagyok a "gazdag hülyegyerek" aki ott parádézik az alfával aztán sír a szája ha leégette féket:P végül is nézőpont kérdése..
de igazából pont erre voltam kiváncsi, mennyibe kerül két év autózás, kakucsi csapatás, stb. 24k km egy Alfa GIuliával...
Hát ma 227ezerbe került :)
Azért én akkor is azt mondanám hogy szeretem, most vagyok valahol középen az érzéssel nem utálom, em istenítem, most látom a valós énjét:)
Ja és sluszpoén:
az autó nem volt törtött?:D
Mondom miiii?:D
Hát hogy a futómű pattogás.. nem lett odaverve az eleje, hát odaérintve volt de koppanni nem koppant sosem.. mert hogy a futómű pattogás nem a futóműből hanem a zárhídból jön..
De mondom még csak oda adva sem volt senkinek, csak én vezetem sehol nem hagytam felügyelet nélkül sem..
De hogy szerinte a lámpa is attól állítódott el..
Majd meg kell nézni de ez nem szervíz hanem karosszéria lakatos téma :O
őőőő:D
na szóval igazából én vagyok a "gazdag hülyegyerek" aki ott parádézik az alfával aztán sír a szája ha leégette féket:P végül is nézőpont kérdése..
de igazából pont erre voltam kiváncsi, mennyibe kerül két év autózás, kakucsi csapatás, stb. 24k km egy Alfa GIuliával...
Hát ma 227ezerbe került :)
Azért én akkor is azt mondanám hogy szeretem, most vagyok valahol középen az érzéssel nem utálom, em istenítem, most látom a valós énjét:)
RomeoOne2024-07-05 16:18:04 // 35983
Vicc... Meg amúgy a kakucs nem is fékgyilkos, nem is nagyon kellett fékezni, max 2x az egyenesek végén, akkor sem 250-ről 60-ra...
SD2024-07-05 16:11:27 // 35982
Akkor le sem merem írni a mai szervíztapasztalatom:)))
Tök rendesek voltak mindent megnéztek, mindent megellenőriztek és még egy 20-assal jöbban is jöttem ki az előzetes kalkuláció szeritihez képest.
De azt én is nehezen tudom megérten jelenleg inkább csak röhögök magamon, hogy idézem.
A fék meg van égve...
Mondom hogy lehet az, túl gyorsan mentem?:D Vagy csak a gyávák fékeznek?
Mondom voltam persze itt, ott.. de hát ez egy Alfa romeo...
Na és akkor lehet "naugyemegmondtam" -ozni.. de hogy ez a felni nem engedi kihülni a féket..
De mondom ezt az Alfa adta hozzá gyári, gondoltam akkot az első szett gumihoz jó lesz.. Meg ezek szerint az első szett fékhez:P
Jó de akkor tisztázzuk, van még fékbetét az autón? A tárcsa nem kopott? Hogy szerinte új korában meg lett túlzottan melegítve lila a tárcsa, mondom voltam Kakucson de miért ne lettem volna??
Most akkor rossz a fék vagy jó. Igen ed ezzel a felnivel ...:D Mondom ez a felnije és tudok olyanról akinek nem ilyen felnije van és ugyan így szív a fékkel...
Egyáltalán hogy tudom én megégetni?:D Hát nem arra van hogy fékezzen?
És mondom azt sem lehet mondani hogy a tempós közlekedé alkalom adtán versenypályázás az nem rendeltetés szerű használat mert de:D
De hogy meg van égve.. jó.. akkor majd elkopik aztán nem lesz megégve...
Menni lehet vele így?
Na szóval, no para, betét tárcsa van, úgy szól mint a kertitaliga ha fékezek, eskü fel fogom venni:D
Akinek volt majomra, hát legyen banánra is..
Én így azért most nem fogok rosszul aludni, de minden esetre azért hogy van egy egyértelmű alulméretezett alkatrész és felmondják a leckét hogy ne fékezzek?:D
őőő
Tök rendesek voltak mindent megnéztek, mindent megellenőriztek és még egy 20-assal jöbban is jöttem ki az előzetes kalkuláció szeritihez képest.
De azt én is nehezen tudom megérten jelenleg inkább csak röhögök magamon, hogy idézem.
A fék meg van égve...
Mondom hogy lehet az, túl gyorsan mentem?:D Vagy csak a gyávák fékeznek?
Mondom voltam persze itt, ott.. de hát ez egy Alfa romeo...
Na és akkor lehet "naugyemegmondtam" -ozni.. de hogy ez a felni nem engedi kihülni a féket..
De mondom ezt az Alfa adta hozzá gyári, gondoltam akkot az első szett gumihoz jó lesz.. Meg ezek szerint az első szett fékhez:P
Jó de akkor tisztázzuk, van még fékbetét az autón? A tárcsa nem kopott? Hogy szerinte új korában meg lett túlzottan melegítve lila a tárcsa, mondom voltam Kakucson de miért ne lettem volna??
Most akkor rossz a fék vagy jó. Igen ed ezzel a felnivel ...:D Mondom ez a felnije és tudok olyanról akinek nem ilyen felnije van és ugyan így szív a fékkel...
Egyáltalán hogy tudom én megégetni?:D Hát nem arra van hogy fékezzen?
És mondom azt sem lehet mondani hogy a tempós közlekedé alkalom adtán versenypályázás az nem rendeltetés szerű használat mert de:D
De hogy meg van égve.. jó.. akkor majd elkopik aztán nem lesz megégve...
Menni lehet vele így?
Na szóval, no para, betét tárcsa van, úgy szól mint a kertitaliga ha fékezek, eskü fel fogom venni:D
Akinek volt majomra, hát legyen banánra is..
Én így azért most nem fogok rosszul aludni, de minden esetre azért hogy van egy egyértelmű alulméretezett alkatrész és felmondják a leckét hogy ne fékezzek?:D
őőő
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 15:59:57 // 35981
Köszönöm, márcsak a felajánlást is. Kiokoskodom, hogy hogyan oldjuk ezt meg. :-)
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2024-07-05 15:11:07 // 35977
Az új autó mítosz csak mítosz. Én ezt már közel 3 éve, az első napon megtanultam. utána pedig csak hétről hétre és hónapról hónapra rosszabb lett. Belinkeljem emlékeztetőnek a blogokat? :D
Arra jó legfeljebb, ha tényleg valami komoly dolog megkotlik az autón, az nem kerül pénzbe. De amúgy anno Erhard is mindig mondta, mikor még regisztrálva volt, hogy a garancia/jótállás csak egy szép ígéret, amikor tényleg szükség van rá, akkor nem biztos, hogy segíteni fog.
Azért vettünk új autót, mert ilyet akartunk. Amit mi képzeltünk el és csak a miénk :) Sajnos, ennyit jelent az új autó, nem többet.
És nem csak az Alfánál van ez így egyébként. Ha veszi a fáradtságot az ember és utánanéz, akkor máshol is van ez a szopás. Csak, ha van kiterjedt szervizhálózat, meg egyébként csak használati tárgy az autó, akkor egyrészt nem kell sokat logisztikáznod, hogy hogy juttatod el a szervizbe, másrészt otthagyod bármennyi időre és elvagy egy hasonló csereautóval, mert úgysem túl érdekes, hogy miben ülsz.
Ezért sem lesz soha az Alfa több egy réteg autónál, mert az új autó mítoszt nagyon hamar lerombolja. Ha jó a kocsi, szerencséd van, ha nem, akkor hosszú szopás vár.
Arra jó legfeljebb, ha tényleg valami komoly dolog megkotlik az autón, az nem kerül pénzbe. De amúgy anno Erhard is mindig mondta, mikor még regisztrálva volt, hogy a garancia/jótállás csak egy szép ígéret, amikor tényleg szükség van rá, akkor nem biztos, hogy segíteni fog.
Azért vettünk új autót, mert ilyet akartunk. Amit mi képzeltünk el és csak a miénk :) Sajnos, ennyit jelent az új autó, nem többet.
És nem csak az Alfánál van ez így egyébként. Ha veszi a fáradtságot az ember és utánanéz, akkor máshol is van ez a szopás. Csak, ha van kiterjedt szervizhálózat, meg egyébként csak használati tárgy az autó, akkor egyrészt nem kell sokat logisztikáznod, hogy hogy juttatod el a szervizbe, másrészt otthagyod bármennyi időre és elvagy egy hasonló csereautóval, mert úgysem túl érdekes, hogy miben ülsz.
Ezért sem lesz soha az Alfa több egy réteg autónál, mert az új autó mítoszt nagyon hamar lerombolja. Ha jó a kocsi, szerencséd van, ha nem, akkor hosszú szopás vár.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 14:52:27 // 35976
Áhh és igaz :-) Ide mást kell kitalálni, kellékszavatossági jog témában.
3 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2024-07-05 14:33:17 // 35972
Nem azt mondom, hogy nincs igazad, csak hogy van-e türelmed ehhez a baszakodáshoz. Mert el fogja rontani a kedved és sokkal több keserűséggel fogsz a kocsira nézni utána, mint most.
Elmész pestre a szervizbe emiatt. Megnézik. Mondanak rá A-t vagy B-t. Még ha ott pozitiv is lesz az elbírálás, akkor elkell kezdeniük meccselni az importőrrel, hogy ezt gariba cserélje. Akkor az importőr is elkezdi huzni a száját, hogy mit akarsz egy fél életén már túl lévő kopóalkatrésszel. Közben az idő telik. Neked lehet még 3x el kell vezetned pestre, hogy szemrevételezzék. Az időt és az üzemanyagot megtéríteni senki nem fogja neked. És a végén lehet, hogy majd valami indokkal mégiscsak elhajtanak.
Nem akarlak lebeszélni, de nekem nincsenek jó tapasztalataim. Meg úgy senkinek sem, akit ismerek. Ha van erre kapacitásod, akkor bele kell ugrani. De ha úgy érzed, hogy csak rosszabb idegállapotba lennél, ha nemhogy instant siker, de valószínűleg a végén egyáltalán nem várható siker egy hosszú szopás végén, akkor nem érdemes belekezdeni. Ha csak nem vagy annyira elszánt, hogy keresztes háborút indíts az importőr ellen.
Elmész pestre a szervizbe emiatt. Megnézik. Mondanak rá A-t vagy B-t. Még ha ott pozitiv is lesz az elbírálás, akkor elkell kezdeniük meccselni az importőrrel, hogy ezt gariba cserélje. Akkor az importőr is elkezdi huzni a száját, hogy mit akarsz egy fél életén már túl lévő kopóalkatrésszel. Közben az idő telik. Neked lehet még 3x el kell vezetned pestre, hogy szemrevételezzék. Az időt és az üzemanyagot megtéríteni senki nem fogja neked. És a végén lehet, hogy majd valami indokkal mégiscsak elhajtanak.
Nem akarlak lebeszélni, de nekem nincsenek jó tapasztalataim. Meg úgy senkinek sem, akit ismerek. Ha van erre kapacitásod, akkor bele kell ugrani. De ha úgy érzed, hogy csak rosszabb idegállapotba lennél, ha nemhogy instant siker, de valószínűleg a végén egyáltalán nem várható siker egy hosszú szopás végén, akkor nem érdemes belekezdeni. Ha csak nem vagy annyira elszánt, hogy keresztes háborút indíts az importőr ellen.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
RomeoOne2024-07-05 14:11:28 // 35969
Egy próbát megérhet, de nem valószínű, hogy lesz bármi foganatja. A fogyasztóvédelemtől majd kapsz 30 nap múlva egy választ, hogy próbálkozz mediátorral. Én a kezdetektől hibás katalizátor szenzorommal, amitől folyton limp mode-ban volt az autó, újkorától 7 hónapig, sem tudtam semmit jogilag érvényesíteni. Így jártam. Mindenki egymásra mutogatott, balfasz volt a szerviztől kezdve az importőrön át a gyártóig mindenki.
Most egy 30e km-es, 3 éves fékkel, ami kopóalkatrész... Egy próbát érdemes tenni, talán egy sokéves jogi csatározás után még némi kompenzációt is megítélnek. Vagy nem, csak az ideget etted és a pénzt költötted.
Ha van jogsegély biztosításod, ami fedezi ezeket, pl. a DAS-nál, akkor megérheti nekik átadni az ügyet, de amúgy a legolcsóbb és legkevesebb stresszel járó megoldás - és erre nagy pénzt mernék tenni - ha kifizeted a fékcserét.
Most egy 30e km-es, 3 éves fékkel, ami kopóalkatrész... Egy próbát érdemes tenni, talán egy sokéves jogi csatározás után még némi kompenzációt is megítélnek. Vagy nem, csak az ideget etted és a pénzt költötted.
Ha van jogsegély biztosításod, ami fedezi ezeket, pl. a DAS-nál, akkor megérheti nekik átadni az ügyet, de amúgy a legolcsóbb és legkevesebb stresszel járó megoldás - és erre nagy pénzt mernék tenni - ha kifizeted a fékcserét.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 13:45:21 // 35967
Az enyém attól ment gatyára, hogy nincs motorfék az autón, és hegyvidéken autóztam vele. Az a durva, hogy már a teljesen átlagos 1-es út, A10-es szakaszon (Erdély) meglilultak a féktárcsák úgy, hogy 1.6 renault Fluence és Skoda Octavia mögött autóztam nyilvánvalóan nem versenytempót. Aztán felmentünk 2000m-re néhányszor, és lefelékben egyszerűen nincs biztonságérzet a motorfék hiánya miatt.Állandóan a féket kell nyomogatni, és rendesen azon jógáztam, hogy legyenek szakaszok ahol hűteni tudom. Iszonyat óvatosan jöttem lefelé, próbáltam olyan íveket venni, hogy óvatos fékkel, egyenletesen jöjjek lefelé, ne legyen hirtelen meglendülés, nagy lassítás. Soha egyetlen autómmal sem kellett ezen legózni. A 146 TD szar fékkel is vidáman rombolt lefelé a Bihar hegységből, az alapnál is alapabb, elöl sem hűtött tárcsájának semmi baja nem lett. Hátul dob.. annak se, nyilván.
Lényeg, hogy a hátsó tárcsák jól elszíneződtek, és ez le sem kopott többé. Ekkor viszont még hónapokig tökéletes volt a fékezés érzet, jóval később kezdett remegni és morogni, simán az Alföldön, az M3-mas autópályán tűnt fel először. Ősszel a téli kerékre váltáskor körbenéztem, és egyértelmű, hogy a tárcsa szinte új vastagságon van, a váll nulla. A betétek is teljesen jók, rengeteg volna még bennük, kb még egy 30-as. Csak éppen az anyagukkal valami lett, szerintem a tárcsa meg is hullámosodott. Morog, remeg.
Lényeg, hogy a hátsó tárcsák jól elszíneződtek, és ez le sem kopott többé. Ekkor viszont még hónapokig tökéletes volt a fékezés érzet, jóval később kezdett remegni és morogni, simán az Alföldön, az M3-mas autópályán tűnt fel először. Ősszel a téli kerékre váltáskor körbenéztem, és egyértelmű, hogy a tárcsa szinte új vastagságon van, a váll nulla. A betétek is teljesen jók, rengeteg volna még bennük, kb még egy 30-as. Csak éppen az anyagukkal valami lett, szerintem a tárcsa meg is hullámosodott. Morog, remeg.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-05 13:26:20 // 35966
ZAREAEBN5M7649983
Liquid2024-07-05 13:20:59 // 35965
Szerintem gáz, hogy ilyen, de ahogy látom majd mindenkinek ilyen, szóval normális :)
Nem volt még soha hátsókerekes autóm, ami ráadásul tele van rakva elektronikával, így nem tudom mennyire normális ez. A 159 állandó összekeres volt, ott a "normális, megszokott" módon a hátsó tárcsa gyakorlatilag nem kopott semmit, azt kb. 210e-nél cseréltem, valószínűleg gyári volt.
A Stelvio-n 56e körül volt a csere.
Így nézett ki:


Nem volt még soha hátsókerekes autóm, ami ráadásul tele van rakva elektronikával, így nem tudom mennyire normális ez. A 159 állandó összekeres volt, ott a "normális, megszokott" módon a hátsó tárcsa gyakorlatilag nem kopott semmit, azt kb. 210e-nél cseréltem, valószínűleg gyári volt.
A Stelvio-n 56e körül volt a csere.
Így nézett ki:


Shadin2024-07-05 13:18:47 // 35964
Kérhetek valakitől egy Veloce vagy nagyfékes Giu alvázszámot?
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Liquid2024-07-05 13:10:29 // 35962
ilyen a popszakma :) az enyém is hasonlóan nézett ki
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
Shadin2024-07-05 12:31:48 // 35960
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-04 19:19:46 // 35959
Hátul nem gyakran nagyobb, de igazából olasz, tehát mittudomén :-) A képek alapján van hátra amit én tettem fel képet kis fék, más alakú nyereggel. Van amit Shadin tett fel az autójáról, pont olyan nyereggel mint ami az enyémen is van, de kisebb tárcsával. És van amit a sajátomról fotóztam. Ez három féle, még ha méretben ebből kettő lehet egyezik is. A lényeg, hogy valójában mind nagyon jó, csak mind szar XD A hátsó fék gond azóta visszatérő gond külföldi fórumokon is mióta a Giuliát árulják. 10-15e km alatt döglenek meg hátsó tárcsák, és az egyik helyen szó nélkül cserélik, máshol szivatják a vevőt. Hisz azért vett új autót, hogy hordhassa pár évesen féket cserélni. Aztán a vevők egy része szépen el is pártol örökre.. és bocs..én sem tudom ezt megemészteni, iszonyat rossz élmény egy szinte még új autónál ez, hogy ugyanúgy kínlódhatok vele, mintha vettem volna egy lekotlott használtat.
Volt és van másik autóm, tudom mi a reális fék kopás.
Volt és van másik autóm, tudom mi a reális fék kopás.
1 db csevegős hozzászólás elrejtve
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-04 14:32:57 // 35957
A képek alapján legalább három féle hátsó variáció van.
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-07-04 07:52:24 // 35954
SD2024-07-04 07:46:09 // 35953
A 150 pacis dízelen: unix
Hátulra 320-as és 292-es féktárcsát hoz.
Előre pedig akkor 330, 300, és 260
Engem legjobban a nyiszohás bosszant jelenleg, így nem szólhat egy autó fékje...
Céges parkolóba lemenet, megállni.. nem foghatom rá hogy ja ez ilyen prosche tuning:D
Mert nem sivít hanem konkrétan nyiszorog..
Hátulra 320-as és 292-es féktárcsát hoz.
Előre pedig akkor 330, 300, és 260
Engem legjobban a nyiszohás bosszant jelenleg, így nem szólhat egy autó fékje...
Céges parkolóba lemenet, megállni.. nem foghatom rá hogy ja ez ilyen prosche tuning:D
Mert nem sivít hanem konkrétan nyiszorog..
quash2024-07-03 21:20:01 // 35952
Ha van türelmed nyomogasd végig! :)
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/alfa-romeo-giulia-952-2-0-952aba25b/000121698-1
Fent hozza az összes "típust", és azt hogy milyen fékkel szerelték.
Milyen dizelben volt 260-as tárcsa?
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/alfa-romeo-giulia-952-2-0-952aba25b/000121698-1
Fent hozza az összes "típust", és azt hogy milyen fékkel szerelték.
Milyen dizelben volt 260-as tárcsa?
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:14:56 // 35951
Sőt, akkor mégis pont annyi verzió van hátul is. Az én képem dízelé lehet. A te hátsó féked ahogy elnézem a nagyfelnis képeken a kettő közti méret kb. Olyan nyereggel mint az enyémen, de a nyereg hátrébb van fordítva.
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:08:02 // 35950
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 20:03:34 // 35949
Hátul is nagyobb a Veloce fék, ezer százalék :-)
2 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-07-03 19:09:06 // 35946
Mennyi hasznos válasz! Király csapat!;)
A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D
Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D
Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
A fék hatással nincs bajom, ehhez a teljesítményhez ok bőven.
Elmelegíteni nem tudtam még, pedig próbáltam:D
Ami ellene szól:
- a vashang… ezt megmutatom majd a szervízben is de valami váll, sorja bármimlesz.. már nem tűnik el nagy félezés után vagy mosás után, üzemmelegen bizonyos sebesség alatt, bizonyos erő felett úgy szól mint amiben nincs betét..
- ha nőne majd a paci akkor már lehet nem lenne elég
- a 19 kerék kérné:D meg a luggatott tárcsát majd meglátjuk:D
Szóval nincs sürgőssége csak ha egyszer tárcsa cserére kerülne sor, megfontolandó.
G-MANN🍀2024-07-03 17:47:35 // 35945
Ramegy a 17!
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
Nálam csak első fék tárcsa és betét volt cserélve, hátsó tárcsa kb újszerű, gyari szerelésű hatsó betét kb félidős.
44ekm
WarbiRunner (Gyuri)2024-07-03 15:55:45 // 35944
Részben erről beszélek. Nekem a Veloce fék van, érezhetően nagyon könnyen gyűri le a gumi tapadását. Nagyobb átmérőn van nagyobb fékerő elöl hátul, sokkal könnyebben jut el a tapadáshatárig. Amit egyébként én szeretek, akár gokartnál ki lehet próbálni a hatását. Amúltkor pont volt egy ilyen két menetes gokartozás amikor második körben jobb fékem volt, érezhetően. Az időeredmény közel ugyanaz volt, hajszállal mentem jobbat a gyengébben menő, de nagyobbat fogó fékű gokarttal. Egy tized ha jól rémlik. Mégis kontrollban sokkal jobban tetszett az "élesebb" fék, nem rugdostam annyira.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
Másik aspektus. Ezer százalék, hogy 30e km alatt elfogyott volna afékem, ha nem Veloce fékes az autóm. Ezen lényeges kopás nincs, de üveges hátul, vagyis a hőterhelést ez sem bírta . Szóval a nagyobb fék előnye, hogy elvileg tartósabb, ha nem ég szét hegyvidéken az eleve szar anyaga miatt. Így annyi előnye van, hogy legalább drágább cserélni..:-(
Amúgy meg nagyon szeretem ezt a féket, bármikor újra a nagy féket választanám, érezhetően pont jó, nekem ez nagyon fekszik amikor nem tiprós, hanem töredék fékerőn már tapadás határt lehet keresgélni. És nyilván gumi függő is, ahogy a szaki mondja.
RomeoOne2024-07-03 15:24:53 // 35943
Egy nagyobb féktől nem lesz erősebb a fék. Amíg egy fék tudja blokkolni a kerekeket, addig erősebbet nem tudsz csinálni. A nagyobb fék lényege, hogy sokszor tudja ezt megcsinálni.
Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
Mert ha fék után megint a gázba lépsz és utána megint erőset fékezel, aztán még 5x, akkor egy kisebb fék elkezd fáradni az aalcsonyabb hőkapacitás és kisebb hődisszipáló képesség miatti túlforrósodástól, míg egy nagyobb bírni fogja.
4 db csevegős hozzászólás elrejtve
SD2024-07-03 13:26:13 // 35938
Napi találóskérdés:)
300-as fék van fent nekem elől:)
330-as a veloce, ha esetleg a tárcsa cserekor előre ilyen fék kerülna majd nyereggel, arra rámegy még a 17" kerék?
Nyilván a 360-as QV fékre nem:) Vajh ha az kerülne rá:D:D:D akkor egyéb főfékhenger bármi az gondolom ugyan az.. az elektormos fék miatt nem hinném hogy több félét csinálnak... csak mégis 6 dugattyúba több nyál megy nagyobbat kell rajta tolni, vagy csak fékerő és elfordulás mér a ketyere?
Hmm
300-as fék van fent nekem elől:)
330-as a veloce, ha esetleg a tárcsa cserekor előre ilyen fék kerülna majd nyereggel, arra rámegy még a 17" kerék?
Nyilván a 360-as QV fékre nem:) Vajh ha az kerülne rá:D:D:D akkor egyéb főfékhenger bármi az gondolom ugyan az.. az elektormos fék miatt nem hinném hogy több félét csinálnak... csak mégis 6 dugattyúba több nyál megy nagyobbat kell rajta tolni, vagy csak fékerő és elfordulás mér a ketyere?
Hmm
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
1
Vendég1
1422
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Tonale
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Spider
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Kaccsa
- ramirez001
- “ Kevin “
- Rókus
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas







