Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2024-04-01 13:30:27 // 35068
TomiRER2024-04-01 06:57:23 // 35067
Nem tudom, hogy volt-e változtatva gyártás közben, nekem ez volt benne, innen rendeltem:
https://zsu.hu/termeklap/0281006639_p3
Annyi a különbség azért van, hogy nincs rajta az Alfa logó, ugyanúgy, mint az UFI szűrőknél :)
Ha valakinek érdekes, a relék is beszerezhetőek náluk:
https://zsu.hu/termeklap/73232003_md_sz
SD2024-03-31 22:53:56 // 35066
Hát mint kopó fogyó alkatrész nem garis.
De ha nem kopott el de nem normálisan működik az gondolom de..

Nekem pont ezt csinálja hogy alyan karistoló hangot ad alacsony sebességen mintha nem lenne már betét..
Pedig van, és a tárcsa sem vállas..

Ès igazazából romló tendenciát mutat.
A fékhatással nincs gondom.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-31 22:06:55 // 35065
A fék meddig garis téma amúgy?
quash2024-03-31 21:50:52 // 35064
Honnan rendeltél BOSH-t?
Pontosan milyen BOSH számon?
Gabor F2024-03-31 20:39:49 // 35063
Nekem is szólt rendesen, amikor felkerültek a gyári újak. De már elmúlt. 2 dologra gondolok, hogy megoldotta. Az egyik, hogy a hideg napoknak vége, a másik, hogy visszavittem a szerelőhöz. Hát persze, hogy ott nem csinálta. Pedig előtte vér ciki volt beállni egy rendőrlámpához. A bent állok csak forgatták a fejüket, ugyanis keresték a bontó szökevényt, de csak egy szép piros autót láttak! :D
Gabor F2024-03-31 20:34:26 // 35062
Én most rakattam fel gyári tárcsát és betétet. Még nem merek róluk nyilatkozni. Ami fent volt, az viszont borzasztó volt, főleg elől. Sajnos nem tudom mi volt fent.
TomiRER2024-03-31 17:48:49 // 35061
Én kb. 5-6 ezerrel ezelőtt cseréltem tárcsát+betétet, azóta kb. 3x sípolt, de akkor rendesen, mindig akkor, mikor hosszabb út és visszahülés után, újra elindultam, de egy kis féktisztítós takarítás mindig megoldotta. Most egy ideje nem csinálja, kopp-kopp. Előtte gyáriak voltak benne, az a vége felé már minden volt csak fék nem, sípolt, karistolt (ez a tárcsán is látszott, nem csak a hangján), sokszor olyan volt, mintha elmelegedett volna...pedig nem volt az utolsó mm-ig halasztva a csere.
SD2024-03-31 17:20:13 // 35060
Nekem szűköl, karistol… :D lehet a por miatt?:D
TomiRER2024-03-31 14:16:08 // 35059
Nekem most Ferodo lett legutóbb berakva, szintén nagyon porol...
TomiRER2024-03-31 14:11:55 // 35058
Köszi mindkettőtöknek! Megcsináltam, hirtelen nem éreztem különbséget, de holnap úgyis megyek egy hosszabbat, hátha majd akkor.
Shadin2024-03-31 13:11:04 // 35057
Injektornál oké, ott egyesével is korrigál meg globálisan is, de egy légtömegmérő az légtömeget mér, oszt meg ha már nem akkor ki kell cserélni, de utána is légtömeget fog mérni :-(
SD2024-03-31 12:59:23 // 35056
Én az injektor cserés vidwóban láttam ott magyarázza.
Hogy amikor használódik el egy alkatrész akkor a computer utána megy, de amikor újat raksz be, akkor ezeket el kéne felejtenie.
Persze hogy apró különbség:)
Shadin2024-03-31 11:49:56 // 35055
Rerszeteltem én mindent IS, váltót, motort stb. és semmi érezhető hatása nincs, így ezek csak nüansznyi értékek lehetnek. Szerintem gyári szervizben ilyenekkel biztosan nem szórakoznak.
Ja és a sebváltóban az újratanító program nem működik, ezt megerősítette Yani is a MES-től, azt írta, hogy a 9 sebességeshez van (?)
SD2024-03-31 11:44:08 // 35054
A motorbezérlő tanul meg értékeket, azért lenne jó reszetelni, ezze megmondod nek hogy tanulja újra.
TomiRER2024-03-31 11:42:11 // 35053
Köszi! Igen, ez rémlett nekem is, csak most nincs nálam gép. Délután ha lesz egy kis időm lehet, hogy megcsinálom, aztán kiderül változtat-e valamit.
Shadin2024-03-31 11:31:59 // 35052
Melyik fékbetét nem porol? Az ATE az piszkosul :-(
Az ATE ceramic biztosan jobb, csak az meg állítólag kékre égeti a féktárcsát.
Shadin2024-03-31 11:30:16 // 35051
Van rá reset MES-ben, de nem tudom van-e értelme.
TomiRER2024-03-31 09:17:25 // 35050
Sziasztok! Az utóbbi időben véletlenszerűen kaptam check engine-t, P0100 kóddal, engedte törölni, de random visszajött. Tegnap sietve kicseréltem a légtömegmérőt, gyárival azonos, új Bosch ment bele. Azóta nem szólt rám, hogy nyűgje lenne.
Kérdésem az lenne, hogy szüksége-e az új alkatrészt tanítani? Most nincs előttem, de mintha az rémlene, hogy a MES-ben van ilyen lehetőség. (2.2 diesel) Köszi a segítséget!
SD2024-03-30 18:24:06 // 35049
Kellett nekem itt pattogni ma majdnem lett ezy GTK-m…
Lazán gurulok az M0 felhajtó kanyarodósávja felé a 6-oson… nem gyorsan egy valam astra mögött.. normál követési távon…

ÉSBAZZEG!!!
Egy twingós néni az álló sorból kivágott elén, de semmi nulla, felfogni sem volt időm, fullgáz !!!

Most vissza is jött ez eddigi összes Vezetéstechnikai tréning ára egyszerre!!!!

A legnagyobb nyugalomban úgy kikerültem, pedig kétszer kellett rákorogálnom… arra emlékszem, féket nem is nyomtam idő sem lett volna rá!!

Nyitva az ablak kérdőn feemelem a kezem.. erre ő is:D na mondom akkor ezt mondják hogy vezetésre alkalmas állapotban ugye, azt se tudta hol van…

Basszus ez nem sokon múlott!!
SD2024-03-30 06:50:24 // 35048
mondjuk a röhögő fejet nem tudom miért tettem bele.. talán mert ennyire felzaklatott hogy már ilyen kezekbe kerülnek ezek a gépek.. és ezekből lesznek azok a sosem jó, utált vasak amit egyszer krumplira törtek, majd valaki megtaknyolta, és végül meg jön a "szaraaalfa" beszólás... közben meg itt a bizonyíték :P Jó amerikában ezt valszeg elbontják.. de akkor is.. ehh..
SD2024-03-29 18:29:08 // 35047
a facebook mit mutat azonnal:) hátcsakésszel:D

És ez csak egy padka :/
SD2024-03-29 18:14:12 // 35046
Nekem kb. ugyan ez az érzésem volt a havon, annyi segítséggel hogy ott minden lassabban történt.
Szerintem ilyenkor elereszti teljesen a difit, ezért nem igazán kontrolláltan teszi keresztbe magát hanem elveszti a tapadást.
Kanyarban sem az lesz hogy megcsúszik mindkét kerék hanem hogy az egyik elpörög a másik meg emiatt elveszti a tapadást.

Amúgy nyilván ezt is tanulni kell, és ehhez jön hozzá hogy az autó hátulja pujára van hangolva hogy jól tudjon kanyarogni és jól lehessen kezelni, erre van ráhergelve az elektronika, és ezek együt dolgoznak jól.

Ha manuálban akarsz igazán marhulni, akkor igazából már tempó kell hogy a kerekek és a hajtás tehetetlenségéből ne rögtön egy kerekes elfordulás legyen de onnan meg már esni is lehet:P

És hát megeszi az autót, azért valljuk be, de pont erre jó hogy kipróbálja az ember és elmenjen tőle a kedve hogy ez így jó ahogy csinálták:))))

De még én is kekeckedem a gondlattal hogy majd lehúzni betonon is.. de erre még gyűjtöm a bátorságot:D

Mondom mivel az autó nem erre van kitalálva, N váltó, stb..
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 17:23:42 // 35045
Írtam a Squadra-nak, aztán hosszabb levélváltás lett belőle, tényleg lelkiismeretesen válaszoltak, segítettek. Ebbe a TTC dologba belekérdeztem, erre az egyre semmilyen választ nem kaptam, lehet hogy ők sem pontosan tudják, hogy mikor hogy és mit csinál.
A SW verzióim alapján azt a javaslatot kaptam, hogy tegyem Type 3-ra a DNA selectort, az a legjobb megoldás.
Ami Shadin blogjában van táblázat, a Default DNA Behaviour, ott TTC nyilván nincs Race módban, mert R mód csak a Q-nál van. Ami pedig nem open diff semiképp sem. Tehát az hogy R módban a TTC not present van beírva semmit nem mond el arról, hogy egy 2.0-n engedélyezett Race módnál mi fog történni.
Itt egy videó, sima 2l-es rwd open diff, race móddal. Nyitott difivel tudna ilyet elektronikai okoskodás nélkül? Gyanús azért.
A Race módot mindenképp ki fogom próbálni, mert azt látom, hogy elméletben találgatunk, de senki semmit nem tud. SGW bypassom van, már kitapogattam, a kormány alatt benyúlok, kihúzom, rádugom, és mehet a MES. Nyáron kipróbálom.
RomeoOne2024-03-29 15:13:34 // 35044
Ezzel kapcsolatban nem nagyon olvasgattam, de ha jól értem, akkor ESC off-nál nincs fékes LSD sem. Akkor csak a "buta" nyitott diffit lehet érezni, ami, mikor elveszti a tapadást, onnantól vége a mókának. Itt lehet jelentősége, hogy ha Q2-es az autó...
Nem is nagyon olvastam/hallottam még senkitől, hogy az saru levétel, vagy az ilyen mókolással előhozott R mód az szörakoztató lenne a 2.0-nál.

A Squadra ír mindenféle okosságokat a kocsihoz, rendesen használható R módot nem árulnak hozzá, ahol a fékes diffi működik és a váltó, gázpedál, stb programok karakterisztikája is hozzá van igazítva az egészhez, hogy tényleg élmény legyen a menetstab. kikapcsolása?
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 14:33:39 // 35043
Igazából többre számítottam. Simán dynamicban ennél valahogy szebben indul meg. Akár egy normál elindulást, kikanyarodást lehet finom csúszássá alakítani, olyan kis elegánsan. ESC offban ezt az eleganciát nem éreztem. Inkább erőszakos lett az autó. Valami másképp működik ez tuti. Lehet hogy pont ez a Torque Transfer cucc, vagy ki tudja mi. Vagy tényleg nem a rosszkor feltett nyári kerékkel kéne az esti hűvösben szórakozni XD
Szerintem annyira átmenet nélkül és könnyen dobja el magát, hogy emiatt sincs arra tér, hogy a hirtelen korrigáláson kívül bármi élményszerű történhessen. A végső élmény ami leülepedett az, hogy
1. közveszélyes,
2. kb ugyanannyi idő alatt megfogtam mint az elektronika, és igazából nem történt semmi érdemleges
3. kivéve hogy engem bámultak, és szerintem ciki volt XD Én nem éreztem jól magam a helyzetben.
RomeoOne2024-03-29 13:59:53 // 35042
Sztem csak úgy jártál, mint Cartman a South Park-ból, amikor olyan vicceset látott, hogy kiégett a vicc reléje. Túl sok volt az inger és már nem tudtad befogadni. Kicsit ülepszik majd, aztán fél év múlva már a kékfényben látjuk, hogy Debrecenben egy őrült Alfás BMW-seket aláz kilinccsel előre :DDD
SD2024-03-29 13:08:33 // 35041
Én a kontrollált öntisztulás híve vagyok:)))
- csak érintés mentes kézimosó, és ott sem törekszem a tökélyre csak szedje le a retket
- nem törölgetek max ablakot meg falcot

Ha marad egy vízkő pötty majd lejön legközelebb..
Ha marad valamennyi kosz az is..

A lényeg hogy a szélvédő, kaszni le legyen kosz bevonattal mert bármi ami hozzá dörzsölődik onnan karcolja. Ha nincs rajta kosz akkor nem.

Aztán néha meg le lehet ápolni, meg polír bevonat bármi.

De a lényeg ha mindig tisza nem karcolódik.
És nem kell babrálni akkor sem:))))
SanyiJTD2024-03-29 12:49:09 // 35040
Megértelek, sötét autót halál csinálni. :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-29 11:10:13 // 35039
Óóó, rengeteg mindent kipróbáltam, drágát, olcsót, márkásat de vackot, etc.. A Meguiars Gold-ot is megvettem amit még te javasoltál. Én feladtam. Nekem erre se időm, se energiám. :-)
Wax még soha nem volt szép az autómon. A piroson gyönyörű, a zöldön egy undormány maszat. Soha az életben mégegyszer nem szánok erre órahosszákat. Sajnos az autót eleve hajszálkarcosan kaptam meg, viszont egész biztos nem lett csúnyább, karcosabb a közel három év alatt. Két dologra figyelek, csak tiszta mikroszálassal érek hozzá és szárazon soha sehogy. Engem nagyon nem hat meg, hogy profi, nem profi törlő, nem tudok különbséget tenni, de nem is szeretnék ezzel foglalkozni. Az ablak tisztítók pedig simán felületaktív anyagok, amiket én veszek, nincs bennük alkohol. . Abszolút értem, hogy hozzáértőként ez szörnyű, de az autósok ahhoz a kb a fél ezrelékéhez tartozol aki ezt nagyon komolyan veszi. Maximálisan tisztelem a türelmedet és a hozzáértésedet :-)
SanyiJTD2024-03-29 10:16:06 // 35038
Probald ki Te is, hatha :D
zümi1662024-03-29 09:37:35 // 35037
Én se törölgetek mosás után, félek hogy karcos lesz. Miután végeztem, gurulok vele egy karikát, hogy megszáradjon. Viszont amit utálok, hogy a diffúzor ráveri a port a még vizes hátuljára, s picit sáros lesz.
SD2024-03-29 09:26:01 // 35036
De tudod mekkorát villan a xeonon mikor begyújtod, az nem olyan mint a refin mikor felmegy a szemöldök, azzal lőtted tartók szerencsétlen mixötöst:D
Zselé2024-03-29 07:48:01 // 35034
Tegnap akkora kalapos voltam, mint a ház :D Külső/belsőn volt a kocsi, a srácok persze ilyenkor véletlenül ki-be nyomnak gombokat tisztítás közbe…

Először párásodni kezdtem egy kicsit, mondom van ilyen, esős idő van, vizesen szálltam be. Ja, hogy ki van kapcsolva a klíma.. :D

Este jövök haza a kondiból, sötétbe. Beérek egy MX-5 mögé. Felnyomja a hátsó ködlámpát. Rávillantok. Nyomogatja nekem… villogok (jé de nagy a fénye a reflektornak, biztos szép tiszta lett a lámpa!), elmegy. Mondom vegyél rendes autót, ne ilyen porbafingót aztán nem vakítalak majd… és akkor jöttem rá, már itthon: nem vakítottam, hanem helyzetjelzővel megyek, mert lekapcsolták xDD nem tűnt fel, hogy rosszul látnék..
SanyiJTD2024-03-29 07:16:53 // 35033
Szárazolásra autótörölközőt használj es minden használat utan ki kell mosni.
Ezek a “szarvasbőrök” gyönyörűen karcolnak, es ha vizkőfoltos stb marad használj rendes erre való quick deatelert. Jó minőségű mikroszálassal. Egy jó kendő 1000ft körül van, a többi netto környezetszennyezés, max falcot törölni ok. Az ablaktisztító ablakra való. Az alkolholtartalma károsítja a bevonatokat, wax, sealent, kerámia stb… Ha van, persze. Ha meg nincs, akkor főleg nem használnám.
Peti16V2024-03-28 23:31:28 // 35032
A tükör nem is annyira, de a rendszám tényleg problémás rész. Erre tényleg jó lehet a módszered, de erre is inkább tiszta vizet használnék.
Én mostanában a gyors mosást úgy intézem (amikor nincs időm/kedvem szárazra törölni), hogy a viszonylag alapos mosás után először viaszossal, majd cseppmentessel öblítek, majd irány az M0-ás, megyek egy rövid szakaszt jóval a megengedett sebesség felett, és így még a tükör meg a rendszám alatt is megszárad 😉 A rendszám alá azért gyűlik egy kis por és rá is szárad, de nekem ez belefér, másnap reggelre kis eséllyel marad patika az autó.
A polír nálam is tervben van, meg egy alapos bőrápolás is. Utóbbihoz szereztem egy komplett Sonax szettet, uh ha bejön a jó idő, megcsinálom és majd beszámolok az eredményről.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 22:14:08 // 35031
Régen eleve mosás után hazajöttem és üveg tisztítóval töröltem foltmentesre. Egy ideje ott helyben áttörlöm, de bizonyára észrevetted, hogy pl a tükör és a rendszám alól mennyi víz kijön még. Na az nyomot hagy, és valami nedvesítés kell a törléshez. Az üveg tisztító tökéletes erre is. Nálam alap, hogy gyors mosásokat csinálok, nem töltik időt fölöslegesen ezzel. Ugyanakkor szeretem ha az autó szép tiszta. Sok variációt próbáltam az évek alatt, nekem ez bevált, mikor hogy a leggyorsabb. A hajszál karcokat sajna én is megkaptam még átadás előtt új korában:-( Majd egyszer kap egy polírt és kerámiát.
Peti16V2024-03-28 21:30:21 // 35030
Szerintem ettől a módszertől egy nem profi is szörnyet hal 😂 Én legalábbis biztos nem vagyok az, de sosem mosnék így autót.
Ha a szarvasbőrös szárazra törlés után nem foltmentes a fényezés, és még vmi plusz szerrel át kell törölni, akkor rossz a módszer.
De mindenki úgy mos autót, ahogy jól esik neki. Én a múltkori márkaszervizes “átcsiszolás” után már nyugodtan járhatnék az Imo-ba is… 😢
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 19:10:16 // 35029
Na jó, hogy ne elméleti legyen a diskurzus, levettem az akksi sarut mielőtt elindultam dolgomra. Sajna N-ben ragad az autó, vagyis csak kéziben használható. A gázpedál nem rossz egyébként N-ben, ezzel nem lenne bajom. A kereszteződésekben próbáltam tapogatni mit csinál. Az első megcsúszás ilyen risza jellegű lett, kellett korrigálni oda-vissza. Aztán egy elhagyottabb helyen nagy gázzal kifordultam. Igazából nyilván, keresztbe rakja magát, kicsit izgalmasabb mint elektronikával, és talán kellemesebb abból a szempontból, hogy nem olyan kocka érzés, ellenben így elsőre csak annyit éreztem, hogy ez így tök fölösleges. Totálisan sok. Tehát ez egy Ladával mondjuk biztos oké... Elég erőszakosan mozdul. Megfogtam könnyen, nem kellett nagy mozdulat sem hozzá, de hogy úgy fogalmazzak, valahogy most ez nem jött át. :-) Úgy éreztem magam, mint az egyszeri hülye béjemvés, de nem igazán érzem azt, hogy de jó volt. Majd lehet játszok még vele egyszer.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:26:21 // 35028
Nem vagyok szakértő, én azzal szoktam. Kínából rendelem azokat is, van már egy csomó, így mindig van tiszta is. Nyilván aki profi az szörnyet hal ennek a módszernek a hallatán XD
zgi5212024-03-28 17:25:01 // 35027
Ertem koszi, akkor batrabban probalom..
Ehhez is microszalas javasolt?
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:23:16 // 35026
Valami van hátul, igen, egy ilyen szett, de ki se szedtem még, hogy mi az pontosan. XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:22:36 // 35025
De, igen, szoktam így, az utolsó szépítő törlést azzal szoktam. Eddig nem ártott egyik autón sem a fényezésnek. A mosási rutin sok év alatt az alábbira állt össze:
1- Magasnyomásúval mosószeres és öblítő mosás, semmi habos csillivilli extra.
2-Még ott a mosóban előszedem az autó hátuljában hordott K2 szintetikus bőr törlőt és egy tiszta mikroszálas törlőt. Nagyon gyorsan át lehet törölni, szerintem kb 5 perc. A szintetikus izével a vizes kasznit áttörlöm, és leviszi a maradék koszt is. Megyek egyből utána a mikroszálassal, és nagyjából kész is.
3- Ha még szebb eredményt szeretnék, akkor hazamegyek, és üvegtisztítós áttörlést is csinálok.
Illetve ha bármit látok a kasznin, madár bombát, rászáradt koszt, azt is bő üvegtisztító fújással szedem le.

Aldis, Lidlist már használtam, illetve most a repi Petronasost használom. Ez valami ammónia tartalmú a szaga alapján, és zseniális, szerintem nagyon jól tisztít.
zgi5212024-03-28 17:18:21 // 35024
akkor Te kaptal e.pumpat?

mert nekem arra hivatkozott Pappas , h runflat -hez nem jar
(utolag vettem egy set -et)
zgi5212024-03-28 17:16:42 // 35023
😀👍
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:15:27 // 35022
Nekem a gyári nem az. A konfigurátorban is így szerepelt XL és Runflat felirat nélkül, és az oldalfalán sincs jelölés.
zgi5212024-03-28 17:15:07 // 35021
ok. majd referalok!
runflat jo pedig 😀, hidegen ropog is🤪

figyu, nem Te mondtad, hogy ablaktisztito pumpas spray -el szoktad olykor
utokezelni a karosszeriat?

a vizko es ragacsok miatt kerdezem..
nem art az a fenyezesnek? rendszeresen hasznalod?
Shadin2024-03-28 17:12:05 // 35020
XL nélkülit nem nagyon kapsz már ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:04:33 // 35019
Ja mondjuk run flat.. az nem érdekel. Csak hagyományos, semmilyen gumi érdekel (se XL, se run flat), szretem a rizikót XD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.