Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Pár hete nem nyílik az anyós oldali ajtó. Ferko annak idején leírta a kárpit eltávolítását a blogjában, ezt nem részletezem :-)
Hanem a hiba nem oldódott meg spray fújkálással, ugyanis az 1-es képen lévő fehér műanyag valami ki-be mozgott. A kilincs emelésekor nem elfordult a zárszerkezet, hanem keresztben mozdult el.
MInt kiderült, a zár műanyag fedelén van kiképezve egy pöcök, ami ezt a fehér stiftet a helyén tartja. Ja...de mi van, ha a zárszerkezet fedele állandóan lepattan?
Próbáltam én kiszerelni, hogy majd kézben könnyebb lesz.... de semmi sehogy nem akart lejönni. A mozgató rudak nem engedtek, úgyhogy nem feszegettem, nehogy nagyobb szerelés legyen a vége.
Szóval ami innen jön, az sufni a köbön:
az eltávolított műanyag fedelet (2.kép) kell módosítani, hogy ne essen le. Power Tape és WD-40 ide nem jó, valami más kell. Azt sejtettem, hogy nem biztos, hogy az illeszkedés lesz olyan passzentos mint gyárilag. Így elsőként a problémás fehér bizbaszt leszorító kidudorodást upgradeltem, állíthatóra. Lásd 3. 4. 5. képek.
Ezután forrasztópákávan visszaolvasztottam az alsó letört fület. Merthogy letört, ez volt az egyik oka, hogy nem állt meg a fedél a helyén (6. kép).
A másik ok, hogy a 2-es képen felül lévő fül, ami valójában szorítana a fehér stiftre, az nem állt meg a helyén, állandóan kipattant. Fogóval letörtem hát, úgyse jó az ilyen rögzítőfül semmire. A fül helyett egy lyuk keletkezett, majd pici gyorskötözővel jól összehuzattam.
Szépen visszament a helyére, a gyorskötöző miatt elég fixen áll. Az ajtó azonban NEM NYÍLT :-S
És ezért kell az első lépés. Az beépített kis imbusz csavarral szépen még lehetett kicsit tolni a fehér pöckön. Lekontrázva remélhetőleg úgy marad egy darabig.
Az ajtó így végül nyílik! Nem gyári finomsággal, kicsit "fent fog" a kilincs, de 20 nyitást már kibírt, látszólag a probléma megoldódott.
Bónuszból kifoltoztam a sokat látott belső takaró szivacsot, kicseréltem a hibás patentokat, és összeraktam.
Elég idegesítő egy munka volt, remélem nem romlik el egyhamar, mert akkor ÚGY HAGYOM! :-)










Külföldi kiutazásom előtt egy héttel kezdte az autó azt, hogy hidegen lent ragadt a kuplungpedál. Ettől függetlenül működött, csak kb 1cm pedálúttal. Ott, ahol normál esetben holtjáték szokott lenni. Konkrétan majdnem kivittem a garázsajtót egy ilyen esetben. Elsőre el is múlt napokra, de az autó alatt egyértelműen egyre nagyobb folt keletkezett. Úgyhogy bejelentkeztem a szerelőmhöz. Jól tele volt melóval, de pont kapóra jött, hogy elutazok. A TD lepihent a szerelő háza elé, a család meg tudott a jtd-vel szaladgálni.
Mi más lett volna a gond, a fő kuplung munkahenger eresztette az olajat. Mire hazaértem pont sorra is került és el is készült az autó. Ügy megoldva.
Lazításként a hétvégén kitakarítottam az ablak előtti takaróműanyag alatt és a hangfogó szivacsok mögötti részt, kapott olajat, vizet, átnézést, mehet tovább.


A háromszög dob a JTD-n és a TD-n. Hasonlít, szerintem fel is megy egyiké a másikra, de nem egyforma.
1. kép JTD
2. kép TD
Egyben kiderült, hogy egy függesztő gumi hiányzik a TD-ről. Majd pótoljuk :-)


Lengyelországba kellett mennem, ez pont megtette hosszútávú tesztnek. A programom utolsó verzióját cserélt turbócsővel még csak városban próbálgattam. Összesen 1100km, végig országút, változatos körülmények. Falvak, kanyargó utak, hosszú egyenesek, hegyek, völgyek, napsütés, zuhogó eső, hó, üres út, városi dugó, minden volt, de tényleg minden.
A tapasztalat: az autó nagyon nagyon jó lett! Kapcsolgatni még kevesebbet kell mint eddig, nagyon kényelmesen használható 1500-1600-as fordulaton is. Ahogy megy..az pont teljesen elég. Normális közlekedésben az érződik, hogy mindig van kellő ereje és nagyon kényelmes vezetni. 2200-nál még most is van egy kis morgása, de már nem olyan zavaró (mondjuk úgy, rajtam kívül senkit se zavar :-)). Egyébként csendes is, és nagyon szép a motorhang. A fogyasztása pedig simán 5.5 alatt marad, ami tekintve a körülményeket, nagyon jó!
A program így elmegy gyárinak is. Sehol nem éreztem hibát, bizonytalanságot, vagy bármi hátrányt. Könnyen indul el az autó, nem rángat, jó a motorfék, lényegesen jobb a váltás érzet, könnyebben viszi alacsony fordulaton, bizonytalanság nélkül gyorsít bármilyen fordulatról.
Ültem anyósülésen is, ott pedig az élmény feledhetetlen. Nem gondoltam, hogy ez így megy. Előzésnél az utas azért jobban érzékeli a gyorsulást...hát nagyon rendben van :-)
Adott a probléma, ami lehet csak nekem ennyire bonyolult:
Az okos telefont fel kellene rögzíteni az autóban,. Lehetőleg funkcionálisan, tehát navi-hoz valahol műszerfal feletti magasságban.
Viszont két dolgot nem bír az esztétikai érzékem egy autóban:
1. az ablakra cuppantott ocsmány mobiltartókat
2. az összevissza tekergőző kábeleket a fejegységbe (zenelejátszás) és a szivargyújtó aljzaba (töltés).
Egy órát kerestem a neten megoldás után kutatva, és egy i-phone-hoz kitalált mágneses megoldáson megakadt a szemem. Ehhez egy fém aljzatot kell ragasztani a telefonra, ami ezután egy kis mágneses gömbre rácuppan. AHA! JÓ ÖTLET! De....
i-phone specifikus és utálnék egy fém tányért a telefonomon fixre ragasztva. Szóval becsuktam a böngészőt, valamint a szememet és 10 perc gondolkodási idő után megépítettem a saját verziómat.
Először is méretet vettem a telefonról. Azt már tudtam, hogy műanyagból készítek egy tartót, amibe öntapadós filcet ragasztok. A méretezésnél fogva szorul meg benne a telefon, mégsem koptatja meg, hiszen puha filc réteg fogja körben.
Az alkatrészt megterveztem, kimartam, kb egy óra alatt megvolt az egész az elképzeléstől a kész tárgyig. A teljes "készlet" az utolsó képen látható. A kis mágneseket felragasztottam kétoldalas ragasztóval a megfelelő helyekre és kaptam egy tartó rendszert, ami pár alkatrészből áll.
1. ha zenét hallgatok, vagy tölteném a telefont, akkor a rádió alatti box-ba ragasztott kis nodímium mágnesre cuppantom rá. Itt már van USB aljzatom a box mélyén, és egy rövid kábellel csatlakoztathatom kívül a telefont a fejegységet, de később a hátsó aux bemenetre is készíthetek kábelt, így lógó madzag mentes lesz a dolog.
2. Ha navi kell, a középkonzol tetejére is raktam egy mágnest. Ezen még gondolkodom, hogy hogy tudnám elrejteni, mert a mágnes persze látszik, bár nem zavaró. Itt persze nincs töltési lehetőség, de még sosem volt olyan, hogy 10-20 percnél több navigációra lett volna szükségem. ha mégis kell, még mindig le lehet rakni alulra tölteni. Plusz extra, hogy a mágnesen el lehet forgatni a sofőr és az elöl ülő utas felé is a képernyőt.
A telefon pont olyan távolságba került, hogy normálisan el lehet érni vezetés közben is, nem kell előre hajolni hozzá, hogy pl OK-t nyomjak egy "Újratervezzem?" kérdésre.
3. rengetegszer próbáltam megállítani a telefont az óracsoport előtt navi közben. Persze mindig elszállt valaerre :-) Ez még nincs véglegesítve, a műszer keretre belülről fogom felragasztani a harmadik kis mágnest, így itt is biztosan tudom rögzíteni a telefont. És igazából semmit nem is takar ki, az üzemi tartomány még a fordulatszám mérőből is látszik.
Arra utólag jöttem rá, hogy egyben asztali telefon állványnak is tökéletes, néha már jól jött volna, pl ha monitorra csatolom a telefont.
All Rights Reserved - Warbi :-)









A héten az izzítógyertyák is cserére kerültek. Időszerű volt, még a gyári Bosch-ok voltak benne, igen felkokszolódva. A 4-ből egy hibája okozta az izzítási hiba visszajelzést, de mindet cseréltük. A bekerült gyertyák Eyquem típusúak, egyelőre a hiba eltűnt, indulni meg a rosszal is indult.
Az autó kapott egy kis szoftver utánigazítást is, mert a felsőbb fordulatokon erőtlenné vált, ami kisebb max teljesítményt is jelent egyben.
Az újabb program feltöltése után már szépen forog 4800-ig. Az elméleti max. teljesítmény most 144Le, de ami még fontosabb, hogy 4000rpm-től nem esik meredeken, hanem 4500-ig csak alig csökken.
A turbócső javításával a füstölés lényegesen lecsökkent, néha még látom halványan füstölni. Az okát a programban megkeresem majd, de valószínű, hogy az előtöltésen kell a padlógázhoz tartozó állapotokban kicsit igazítani.
Pár 100 próba km után még várható, hogy ismét finomítok rajta. Igazi kihívás, hogy mit lehet kihozni a teljesen gyári motorból csak szoftveres beavatkozással.
2014.12.21.
A ragasztás nem hogy egy pesti utat nem bírt ki, de lényegében az autópálya felhajtón már láttam hogy füstöl a gép. Itthon megnéztem: kiköpte a ragasztót és tovább repedt. Úgyhogy az ideiglenes megoldás nem jött be.
Viszont a végleges megoldás már végre elérhető közelségben van. Hónapok óta próbálok gyári csövet szerezni, végül feladtam. 4 helyen ígérték, végül senki nem tudott hozni. Úgyhogy nem gyári alkatrész lesz. Rendeletem szilikon könyököt és elkészült a toldó idom is egy 54-es kipufogócső darabból.
2014.12.23.
Olyan szépen sütött a nap, nekiálltam. Vagy 20 perc kellett a dolognak, jó passzosan csúsztak a csövek a helyükre, de végre kész. Annyira nem is ronda végülis. Jónak biztos jó, arra nincs időm hogy most kocsikázzak, majd kiderül. Remélem a füstölés is elmúlik ezzel.
A hasadás a gyári csövön...hát nem kicsi volt, sokat nem foghatott az az alu bélés úgy önmagában.





Alább írtam, hogy picit füstöl az új programmal. Pontosítok. Néha füstöl, néha nem. Elég szűkre van véve a légfelesleg, lehet hogy igazításra szorul majd egy kicsit. Úgy vagyok vele, hogy a jó tuning füst mentes. Viszont mielőtt belenyúlnék az amúgy sok számolgatás eredményeként megírt AFR tábláztba, egy ismert hibát illett megszüntetni. Nevezetesen lyukas a turbocsövem...még mindig. Belül már van benne egy alu bélés pár hónapja, de láthatóan olajos mögötte a cső. Tehát kifúj, ha nem is nagyon. Gyors javításként olajtalanítottam a felületet és egy kis 2k ragasztóval kitöltöttem a hasadást. Belül az alu cső feszül rá, kívülről a ragasztó. Remélem "ideiglenesen" megteszi. Aztán remélem találok valahol egy ilyen csövet.


"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.


2
547
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- 4C
- Alfa reklám
- Zenebutik
- Stelvio
- 159
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV