Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Ma este visszakaptam a verdát. Szép lett, jó lett, de nem tökéletes. Habár minden alkatrész új, a sárvédő nem tökéletesen illeszkedik az autó vonalaihoz, a gondos gazda szeme látja a milimétereket itt is, ott is. Nem vészes amúgy, de láthatóan minden illesztésen csalni kellett. A szín szép, a műanyagos munkák tökéletesek, a lökhárító szebb, mint volt. A futómű hivatalosan tökéletes, a torony, lengőkar bekötések jó helyen vannak. A beállítás is jó értékkel sikerült. Mégis mintha húzna jobbra egy hangyányit. Minimális a dolog, valószínű a szilentcserékkel el is fog múlni. De ezt már csak jövőre...
Dec 5. ma felrakattam 4 új Continental WinterContact TS800-at, 185/65r14 méretben. A bal első felnit elküldtem hátra, valószínű nem tett jót neki a kocc, elég nagy súly kellett rá. És láss csodát, az autó egyenesen fut! Végre minden helyreállt..
Dec 6. Egy 20 perces telefonálás közben tenyérrel nekitámaszkodva apránként nyomogatva beállítottam a hézagot a sárvédő és motorháztető közt. Annyi picit pont engedett. Hozzáállítottam a motorháztetőt, így már tetszik :-) Fönt az ajtó, motorháztető sárvédő hármas találkozásnál is kapott egy kis kiigazítást, mostmár ott is sokkal jobb az illeszkedés.


Az autó épülget, de sajna az eset után több, mint 2 héttel sem járunk közel ahhoz, hogy kész legyen. A lakatos munka kész, már vihetnék fényezni, de sajnos a futóműben valami még nem 100-as. Egyrészt bosszant, mert kéne az autó nagyon. Másrészt örülök, hogy lelkiismeretes szerelők kezében van, akik nem adják úgy vissza alám, hogy az első kanyarban felkenődjek. Úgyhogy most futómű állító padon vizsgálják minden porcikáját, én meg várom a letaglózó telefont, hogy vehetek 2 gólyalábat...vagy szerezhetek beszerezhetetlen csonkállványt. Jó verzió sajnos nincs, autót összetörni nem kifizetődő. Nagyon nem.
Nov.28. A szerelővel beszéltem, nem lett semmi másnak baja, beállították a futóművet, jövőhéten gurulhatunk!
Nov.11 13:22...kiparkolás két autó közül...csatt...nem egyértelmű körülmények...
Nem is érdekelt ki a hibás, vagy hibásabb. Tény, hogy nem láttam, hogy jön, kérdés honnan jött, és mennyivel. Elvitázhattunk volna rajta sokat, úgyhogy lezártam az ügyet, még aznap szétszedettem az autó orrát, másnap a biztosítónál elismertem a felelősségem, legyünk túl rajta. Az anyagi dolgokat meg más síkra tereltem...
Azóta rádöbbentem, hogy Alfázni mókás, de Alfát összerakatni kevésbé. Alkatrész se égen, se földön nincs hozzá. A váznyúlványra hegesztett tartó cserés lett, Budapestre kellett utaznom érte. Sárvédőt hoztam ugyan, de mivel boxeré, nem jó rá. Úgyhogy hétfőn felhívom a kasztnist, hogy ideiglenesen tegye fel a boxi sárvédőt, és hozza vissza a trakeszt, nagyon kell, nem fér bele még egy hét kiesés.
A többit meglátjuk...

Hosszú hétvégén Sárváron pihentünk, amit jó kis Alfázással tettünk teljessé. Hazafelé nagyon vidáman szaladt a "trakesz", közepes forgalom mellett Sárvár, 84-es út, 8-as út, M7, Budapest, M3 Debrecen útvonalon 4ó15p tiszta menetidőt produkáltunk (434km) 6.1 lityis fogyasztás mellett.
Tegnap betöltöttük a 140 ezret. 140-el.
200 ezer fölött asszem gondban leszek az ilyen stílusoskodó fotókkal :-))

Bevezető: Csütörtökön és pénteken Bp-re kellett mennem, mégpedig ugyanoda mindkétszer, a Kínai követségre. Csütörtök reggel elborzadva láttam meg, hogy üres a Spuris flakon, vagyis még lötyögött az aljában egy pici, azt beleerőltettem 55l gázolajhoz, aztán usgyi. Másnap reggel ugyanazon a kúton tankolás, addigra beszereztem a lötyit, beadagoltam, majd nyomás. Ez jó alkalmat adott arra, hogy teszteljem az autót löttyel és nélküle.
Csütörtökön nem tetszett az autó hangja, de gondoltam csak a tudat miatt gondolom így, hogy nem adalékoltam a gázolajat. 140-150-es tempót autóztam, kicsit hangosnak is éreztem a verdát, morgott. Ereje megvolt, 170, 180-akat vitte, ha kellett. Fogyasztás 6.7l.
Pénteken már biztos voltam benne, hogy nem önátvágás a dolog, 143-ra szinte magától beállt, és tök csöndes volt, jól érezte magát a motor. Erőben ugyanaz, csak csendesebb, nem harákolt ha megtapostam, és az alapjárat is csendesebb. Objektív tesztként visszafelé mindkétszer bekapcsoltam az FM106-ot Józsa előtt, és beállítottam a kellemes hangerőt. Csütörtök Volume 20, Péntek Volume 17. Fogyasztás pénteken 6.5l.
Összegzés: a fogyasztás különbség elhanyagolható, erőben nincs lényeges különbség. Bár 20e km-e használom, lehet tartós hatása elvileg, ami egy elvonásra nem reagál. Viszont a motorzaj egyértelműen sokkal alacsonyabb Spurival, mint nélküle.
Ma betöltöttük a 15 ezret nagyszervíz óta. kapott a motor friss Selénia WRD-t, olajszűrőt és új gázolajszűrőt (MANN). Magam akartam cserélni, de végül nem tudtam aknát szervezni, így a szerelő kezébe adtam. Jól is tettem, olyan ügyes célszerszáma van a gázolajszűrő leszedéshez, hogy a fene se fog szenvedi vele. Közben még át is nézte a gépet, adott néhány tanácsot és nem is kért sokat.
A 145/146 topicnaptárhoz ugyebár fotó kellett. Rájöttem, hogy eddig, több, mint egy év alatt nem készítettem normális fotót az autóról. Így aztán nekiálltam kipucolni a vasat kívül belül, mindenhol: viaszos mosás, törölgetés, bogártalanítás, belső portalanítás, üvegek kívül belül. Szép lett, jó volt beülni :-)
Amúgyis mentünk Sárospatakra (08.08.18), így gondoltam majd hazafelé jövet keresünk jó fotóhelyszíneket. Ez meg is történt, készült két sorozat is. Így végre frissítettem az autóm fotóalbumát is néhány nem az udvarunkon készült képpel.
Minap teleöntöttem a Macchina-t, majd kalkuláltam egy fogyasztást. Döbbenten ücsörögtem vagy 3 percet még ott a kútoszlop mellett...7.5 jött ki. Végiggondoltam, mi lehetett. Még július elején Bp-Debrecen pályán, nyakig vízben klímával 140-150 között. Ez 500km, majd 230 városban, jórészt klímával. És nem kapott full Spuriadagot se. Vagy szar gázolajat tankoltam. Sok, sok, sok!
Na így lehet hozzászokni, hogy a dízel nem fogyaszt. A merengésem azzal végződött, hogy: sok a francot...eddig egy autóm se jött ki 8.5 alatt városban, pedig klíma nem is volt bennük. 140 fölött 10-et ettek. Úgyhogy már én se tudom, hogy sok? Nem sok? Eddig a legtöbb, az biztos.
Voltam a klímásnál, már régóta nem működött a klimatizáció rendesen. Egy rendes, tisztességes szerelőt ismertem meg ismét, jó, hogy vannak ilyenek!
Profi géppel dolgozott, csak rádugta, elindította és kész. 50 perc alatt automatikusan megtörtént a gáz lefejtés, olajkinyerés, vákuumozás, vákuum teszt, visszatöltés. Az eredmények:
Visszanyert gáz 59g
Behelyezett gáz 700g
Olaj 26ml lecserélve
Vákuum teszt Megfelelt
Hőmérővel mérve külső levegőből 10Celsius körülit készít Auto módban LO állásban, belső keringetésen 7 fok alattit. Elég komoly lett :-)
A srác megdícsérte az autót, azt mondta ritka, hogy csak ennyi a gond :-) Örülünk:-)
1
567
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Adok-veszek
- Spider
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Junior
- Stelvio
- 155
- Brera
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV