Fórum >> Típusok >> Giulia

Zselé2024-03-29 07:48:01 // 35034
Tegnap akkora kalapos voltam, mint a ház :D Külső/belsőn volt a kocsi, a srácok persze ilyenkor véletlenül ki-be nyomnak gombokat tisztítás közbe…

Először párásodni kezdtem egy kicsit, mondom van ilyen, esős idő van, vizesen szálltam be. Ja, hogy ki van kapcsolva a klíma.. :D

Este jövök haza a kondiból, sötétbe. Beérek egy MX-5 mögé. Felnyomja a hátsó ködlámpát. Rávillantok. Nyomogatja nekem… villogok (jé de nagy a fénye a reflektornak, biztos szép tiszta lett a lámpa!), elmegy. Mondom vegyél rendes autót, ne ilyen porbafingót aztán nem vakítalak majd… és akkor jöttem rá, már itthon: nem vakítottam, hanem helyzetjelzővel megyek, mert lekapcsolták xDD nem tűnt fel, hogy rosszul látnék..
SanyiJTD2024-03-29 07:16:53 // 35033
Szárazolásra autótörölközőt használj es minden használat utan ki kell mosni.
Ezek a “szarvasbőrök” gyönyörűen karcolnak, es ha vizkőfoltos stb marad használj rendes erre való quick deatelert. Jó minőségű mikroszálassal. Egy jó kendő 1000ft körül van, a többi netto környezetszennyezés, max falcot törölni ok. Az ablaktisztító ablakra való. Az alkolholtartalma károsítja a bevonatokat, wax, sealent, kerámia stb… Ha van, persze. Ha meg nincs, akkor főleg nem használnám.
Peti16V2024-03-28 23:31:28 // 35032
A tükör nem is annyira, de a rendszám tényleg problémás rész. Erre tényleg jó lehet a módszered, de erre is inkább tiszta vizet használnék.
Én mostanában a gyors mosást úgy intézem (amikor nincs időm/kedvem szárazra törölni), hogy a viszonylag alapos mosás után először viaszossal, majd cseppmentessel öblítek, majd irány az M0-ás, megyek egy rövid szakaszt jóval a megengedett sebesség felett, és így még a tükör meg a rendszám alatt is megszárad 😉 A rendszám alá azért gyűlik egy kis por és rá is szárad, de nekem ez belefér, másnap reggelre kis eséllyel marad patika az autó.
A polír nálam is tervben van, meg egy alapos bőrápolás is. Utóbbihoz szereztem egy komplett Sonax szettet, uh ha bejön a jó idő, megcsinálom és majd beszámolok az eredményről.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 22:14:08 // 35031
Régen eleve mosás után hazajöttem és üveg tisztítóval töröltem foltmentesre. Egy ideje ott helyben áttörlöm, de bizonyára észrevetted, hogy pl a tükör és a rendszám alól mennyi víz kijön még. Na az nyomot hagy, és valami nedvesítés kell a törléshez. Az üveg tisztító tökéletes erre is. Nálam alap, hogy gyors mosásokat csinálok, nem töltik időt fölöslegesen ezzel. Ugyanakkor szeretem ha az autó szép tiszta. Sok variációt próbáltam az évek alatt, nekem ez bevált, mikor hogy a leggyorsabb. A hajszál karcokat sajna én is megkaptam még átadás előtt új korában:-( Majd egyszer kap egy polírt és kerámiát.
Peti16V2024-03-28 21:30:21 // 35030
Szerintem ettől a módszertől egy nem profi is szörnyet hal 😂 Én legalábbis biztos nem vagyok az, de sosem mosnék így autót.
Ha a szarvasbőrös szárazra törlés után nem foltmentes a fényezés, és még vmi plusz szerrel át kell törölni, akkor rossz a módszer.
De mindenki úgy mos autót, ahogy jól esik neki. Én a múltkori márkaszervizes “átcsiszolás” után már nyugodtan járhatnék az Imo-ba is… 😢
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 19:10:16 // 35029
Na jó, hogy ne elméleti legyen a diskurzus, levettem az akksi sarut mielőtt elindultam dolgomra. Sajna N-ben ragad az autó, vagyis csak kéziben használható. A gázpedál nem rossz egyébként N-ben, ezzel nem lenne bajom. A kereszteződésekben próbáltam tapogatni mit csinál. Az első megcsúszás ilyen risza jellegű lett, kellett korrigálni oda-vissza. Aztán egy elhagyottabb helyen nagy gázzal kifordultam. Igazából nyilván, keresztbe rakja magát, kicsit izgalmasabb mint elektronikával, és talán kellemesebb abból a szempontból, hogy nem olyan kocka érzés, ellenben így elsőre csak annyit éreztem, hogy ez így tök fölösleges. Totálisan sok. Tehát ez egy Ladával mondjuk biztos oké... Elég erőszakosan mozdul. Megfogtam könnyen, nem kellett nagy mozdulat sem hozzá, de hogy úgy fogalmazzak, valahogy most ez nem jött át. :-) Úgy éreztem magam, mint az egyszeri hülye béjemvés, de nem igazán érzem azt, hogy de jó volt. Majd lehet játszok még vele egyszer.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:26:21 // 35028
Nem vagyok szakértő, én azzal szoktam. Kínából rendelem azokat is, van már egy csomó, így mindig van tiszta is. Nyilván aki profi az szörnyet hal ennek a módszernek a hallatán XD
zgi5212024-03-28 17:25:01 // 35027
Ertem koszi, akkor batrabban probalom..
Ehhez is microszalas javasolt?
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:23:16 // 35026
Valami van hátul, igen, egy ilyen szett, de ki se szedtem még, hogy mi az pontosan. XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:22:36 // 35025
De, igen, szoktam így, az utolsó szépítő törlést azzal szoktam. Eddig nem ártott egyik autón sem a fényezésnek. A mosási rutin sok év alatt az alábbira állt össze:
1- Magasnyomásúval mosószeres és öblítő mosás, semmi habos csillivilli extra.
2-Még ott a mosóban előszedem az autó hátuljában hordott K2 szintetikus bőr törlőt és egy tiszta mikroszálas törlőt. Nagyon gyorsan át lehet törölni, szerintem kb 5 perc. A szintetikus izével a vizes kasznit áttörlöm, és leviszi a maradék koszt is. Megyek egyből utána a mikroszálassal, és nagyjából kész is.
3- Ha még szebb eredményt szeretnék, akkor hazamegyek, és üvegtisztítós áttörlést is csinálok.
Illetve ha bármit látok a kasznin, madár bombát, rászáradt koszt, azt is bő üvegtisztító fújással szedem le.

Aldis, Lidlist már használtam, illetve most a repi Petronasost használom. Ez valami ammónia tartalmú a szaga alapján, és zseniális, szerintem nagyon jól tisztít.
zgi5212024-03-28 17:18:21 // 35024
akkor Te kaptal e.pumpat?

mert nekem arra hivatkozott Pappas , h runflat -hez nem jar
(utolag vettem egy set -et)
zgi5212024-03-28 17:16:42 // 35023
😀👍
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:15:27 // 35022
Nekem a gyári nem az. A konfigurátorban is így szerepelt XL és Runflat felirat nélkül, és az oldalfalán sincs jelölés.
zgi5212024-03-28 17:15:07 // 35021
ok. majd referalok!
runflat jo pedig 😀, hidegen ropog is🤪

figyu, nem Te mondtad, hogy ablaktisztito pumpas spray -el szoktad olykor
utokezelni a karosszeriat?

a vizko es ragacsok miatt kerdezem..
nem art az a fenyezesnek? rendszeresen hasznalod?
Shadin2024-03-28 17:12:05 // 35020
XL nélkülit nem nagyon kapsz már ebben a méretben.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:04:33 // 35019
Ja mondjuk run flat.. az nem érdekel. Csak hagyományos, semmilyen gumi érdekel (se XL, se run flat), szretem a rizikót XD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 17:03:11 // 35018
A hosszabb távú tapasztalataid is érdekelnek a négyévszakossal, de még lehet majd a sas gumik is. :-P
SD2024-03-28 16:21:29 // 35017
Na ez így megnyugtató:) Még ne fékezz nagyot pár óráig, azt hiszem 1 nap mire rendesen kiköt:D
Addig (45p) sem esik ki, de azért jobb a béke:D
zgi5212024-03-28 16:08:04 // 35016
Kész a szélvédőcsere kb. 2és fél óra.. Pilkington, X.ker. Szállás u.
Jó szívvel ajánlom, szimpi csapat, profi műhely. Helyben kalibrálnak stb..
271e a vége, cascoval 21e. (Allianz)
zgi5212024-03-28 16:03:44 // 35015
Én nem tolom határon. Keveset megyek, ideális. Eddig Midhelin CC 4S és Hankook 4S gumikkal van tapasztalatom. Most a Giu-n a Conti 4S talán az egyik legjobb a tezstek szerint is.
Van egy eladó kétszéles sas F1 garnitúrám, gumis szerint 90% -os, olyan 10e lehet benne. Ha érdekel :P

Run flat gyár AR.
zgi5212024-03-28 15:56:33 // 35014
Ez az! :)
Shadin2024-03-28 14:56:10 // 35013
Na jó, de akkor melyik felnit kell eladnom? :-(
SD2024-03-28 14:39:01 // 35012
Fel-e rakjam hétvégére megint a PSS-t, nagykereket:D
Milyen idő lesz:D:D:D

Az a vicc hogy hétközben ki sem jött a garázsból, mert a céges kisbusszal parádéztam a börzén:D

ha tényleg 25 fok lesz?:))
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 14:06:37 // 35011
Lehet, de most a csere óta visszavettem az arcból, most úgy.. nem annyira kapcsolnám ki az elektronikát XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 14:05:37 // 35010
Hát ja, csak ilyen "erős" autóhoz senki nem javasolta, én meg nem mertem. Volt a 146 TD-n négyévszakos, ott jó volt, de azzal mondjuk nem mentem 170-es utazót XD. És a négyévszakosnak 3-4 szezon az élettartama. Azután után pláne a vizes/téli teljesítménye romlik, én ezt tapasztaltam, és mástól is hallottam ugyanezt már. Mindenhogy kompromisszumot kell kötni, tökéletes megoldás nincs. A négyévszakosnál nekem azért nagy kérdés kánikulában az 50+ fokos aszfalton tempósan autópályázni. Szerintem nem szeretné. A sas f1 meg imádja XD
A Giulietta kerekei itthon vannak 20 perc átdobni.. de 8 keréknek nincs helyem, a Giuliának tárolás, szerelés, időpont, macera. De ha már van, akkor valószínűleg a legokosabb kihasználni az élettartamukat. A téli szerintem hamarabb lesz 10 éves mint kopott, és a nyárikban is van még 2 szezon így ránézésre. Azt a két szezont már minimum érdemes lejárni róla.
G-MANN🍀2024-03-28 13:00:14 // 35009
Megszoktad és már élvezed is a vackot 😅
G-MANN🍀2024-03-28 12:59:09 // 35008
Bridgestone Turanza 200LE hoz sztm bőven elég
G-MANN🍀2024-03-28 12:58:22 // 35007
Akkor mégiscsak gázvaz a gumi, nehogy már csak 30 fokban tapadjon, vicc, nem egy Pirelli Corsa
SD2024-03-28 12:05:16 // 35006
hát ez nem D mód:D
zgi5212024-03-28 11:52:25 // 35005
Én megléptem, előbb -utóbb Te is megfogod. Komolyan felszabadító, hogy megszabadul az ember az évi 2 cserebere mizériától.
A családi flottában én voltam az utolsó aki meglépte, mert sajnos ki kellett várni, hogy legyen 18" kétszéles méret a Continál.
Komfortos, kényelmes, halk. Én kifejezetten jobbnak tartom pl. az esős időszakban, mint a nyárit.
RomeoOne2024-03-28 11:07:40 // 35003
Preferencia kérdése. Frusztráló tud lenni az is, amikor fél évig nem lehet autózni egy jót, mert nincsenek meg a környezeti körülmények hozzá. Én már csak tudom :D
De engem aztán meg az frusztrálna, hogy minden adott, a gumi miatt még sem tudom kihozni az autóból, amire képes lenne. Inkább maradok a Corsa-knál és lenyelem, hogy nem mindig fog lehetőséget adni a vadulásra, viszont amikor igen, akkor.... aztak.rva! :DDD
SD2024-03-28 11:04:49 // 35002
Hát jó kérdés ez mert a nyári télen nem igazán jó, de a magyar telek mellett a téli meg olyan szinten amortizálódik hogy csak nézem:D

A négyévszak meg hát mikor kell egyáltalán annál több??

Kérdés hogy a nyári fogyasztás hogy alakul?
Cserébe hogy a télen is megkapaszkodik.

Illetve mit tesz vele az autó:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 10:46:49 // 35000
Nem Ultrac, Wintrac miatököm. A téli Vredestein minta.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 10:45:52 // 34999
Mármint Eagle F1 Assymetric 5? Pontosan arról beszélek, nekem az a gyári. XD
Most is autóztam 13 fokban, már felszáradt aszfalton. A Vredestein Ultrac ilyen körülmények közt drasztikusan jobb.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-28 10:37:33 // 34998
Nekem komolyan, egy négyévaszkos is megmozgatja már a fantáziám. Annyira fölösleges ez a téli-nyári csere, és szerintem ha az év egészét nézem, használhatóbb, mint egy hóra jégre jó téli és egy csak 30+ fokban működő nyári.
A Giulietán dettó szívás, ott meg a téli adja fel az első napsugarakra, pedig ugyanaz a Vredestein.. érti a fene. Legszívesebben eladnám az összes plusz kerék garnitúrát, átgumiznám a nyári felniket, és összes nyűg off, plusz egy halom pénz megmaradna.
Shadin2024-03-28 08:53:17 // 34997
Én Assy 5-öt néztem, megfizethető és nagyon jó guminak tartom hidegben/melegben.
Shadin2024-03-28 08:51:56 // 34996
Igen, pont így vagyok vele én is, és én már (koromnál fogva) nem nagyon vigéckedek :-)
Shadin2024-03-28 08:50:19 // 34995
Éz nyárigumival és race módban megyek :-)
Majd ha lefo.tam a bokám visszakapcsolom norrmálba :-)
Shadin2024-03-28 08:48:55 // 34994
Hát ha már nem lehet szabadon csúszkálni csak az ő keretei között, akkor talán jobb a mindig (kevésbé jól) tapadó kiegyensúlyozottabb gumi :-)
RomeoOne2024-03-27 22:27:51 // 34993
Ha GY-nél maradnál akkor Eagle F1 SuperSport. De Michelin, Pirelli is megmozgatná a fantáziám.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-27 22:20:43 // 34992
Őszintén, nem tudom én mit raknék fel legközelebb. A télivel kanyaríveken lazán kick down-t nyomok, és kontroll alatt van. A nyárival nagyon tudni kell, hogy mikor mennyire merjek odalépni neki, semennyire nem konzisztens.a viselkedése.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-27 22:17:27 // 34991
Hát ja, nekem másfél év volt a milyen szar gumi ez állapottól eljutni addig, hogy igazából jó ez! Lehet hogy csak megszoktam a vackot 🤣 Na de ha bemelegítem, akkor viszont kifejezetten agresszív. Viszont ha elmennék vele pl. áprilisban vez.tech tréningre, valószínűleg totális katasztrófa lenne. Vizes műgyantán tavaszi nem túl melegben..
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-27 22:08:57 // 34990
18 fokban ma lett felrakva a zárt, fűtött épületben tárolt kerék. 😄 Ahogy kifordultam a gumis utcájából, már éreztem, hogy a télihez képest nulla lett a tapadás. Ennek nagyon oda kell durrantani, hogy rendesen tapadjon. Ha csak jön egy nyári eső, az képes úgy visszahűteni, hogy elkezd csúszkálni. Igazából májusi 30 fokokig a Vredestein téli jobban tapad.
RomeoOne2024-03-27 22:07:24 // 34989
Nehogy ilyen béna gumit vegyél már rá. Rendes, sportos, melegben tapadósat, hogy amikor elereszted alkalmas körülmények között akkor maximális legyen az élvezet. Ez amúgy is egy játékosabb autó, jobban mozog.

Eldobni úgy sem tudod, az VDC nagyon agresszív, ezt tapasztaltad. Miért baj az, ha lehet vele csúszkálni cserébe, hogy jó időben jobb legyen? Most jobb lenne az, ha félszívű autózásnál sosem mozdulna meg cserébe, hogy amikor odateszed, akkor ne legyen olyan igazi jó?
G-MANN🍀2024-03-27 20:49:34 // 34988
Sztm mindkettő jó választás lenne😊
Shadin2024-03-27 18:51:54 // 34987
Ha így csúszkál inkább veszek rá valami komfort gumit. Pl. Bridgestone Turanza, vagy Conti PremiumContact.
Shadin2024-03-27 18:49:47 // 34986
A téligumiknál bejött hogy puhábban járok, de a nyárinál nem érzem hogy lenne jobb.
G-MANN🍀2024-03-27 18:38:30 // 34985
Sztm azért érzed rossznak (és valóban az), mert hidegben kint áll az autó. Garázs 16 fokból indulva nekem most a hidegben nem tapadó Pirelli jó már reggel is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.