Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 12:04:06 // 30250
Így végiggondolva szerintem egy Torsen-nek lehetne értelme a villanyos diffi helyett. A Torsen a nyomaték osztásban a legjobb mechanikus diffi. Viszont nem olcsó és egyszerű szerkezet. Kiváncsi vagyok én is. Ha az olasz mérnökök nyertek akkor valami igényes cucc lesz, ha a francia pénzügyi osztály, akkor óccsósítás jön. Meglátjuk :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 12:01:22 // 30249
Oké, annyira nem is drága, annyit megér XD
RomeoOne2023-04-14 12:01:06 // 30248
Érdekes meglátás. Anno sok ciket olvastam és senki nem panaszkodott a TV diffire. Eleve a Giulia QV-t is sportautónak készítették, miért tennének bele egy nehezebb, bonoylultabb szerkezetet, ha még lassabb is? Ennél nem az volt a cél, hogy vásárlóbarát legyen.
VKG699!!! (4x156+75)2023-04-14 11:52:49 // 30247
Azért azt ne hagyd figyelmen kívül, hogy mennyire sok pénzt lehet spórolni...
Minden példányon!

Limitáltba belefér a mechanikus, úgyis rohadt drága lesz, nagyobb árréssel :)
aranytl2023-04-14 11:51:52 // 30246
A nyomatékvektoros difi egy álom :) Olyan stabilan jön ki a kanyarból, hogy nem akarod elhinni. Mechanikussal szerintem dobná a farát.

Amit viszont nem értek, hogy gyárilag miért korlátozzák 600 Nm-re a nyomatékot. Mi nem bírja, pont a difi?
Ez a kiadás 520 le, GTA 540 le. Elviszet chipelni a Q-t, 600 le és 800 Nm.

Az arany varrás kéne, a többi extrát vigyék csak mások.
VKG699!!! (4x156+75)2023-04-14 11:51:38 // 30245
Rendeld meg azokat, hátha csak rossz képet tettek fel :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 11:43:24 // 30244
Egy átlag sofőrnek az elektronika lesz jobb valószínűleg. Egy képzettebb pilótának már jobban lábra áll egy mechanikus. A mechanikus reakciója gyorsabb, nincs az az ECU ami tud olyan gyors lenni. Én iígy gondolom, de találtam egy GTAm tesztet is ami hasonlókat ír/mond.
RomeoOne2023-04-14 10:46:27 // 30243
Alfa Romeo Giulia (2023): la prova di stabilitá

Nem a km77-es rénszarvas teszt, de egész jó demonstráció a MY23 Giulia stabilitásáról.
RomeoOne2023-04-14 10:44:58 // 30242
Nyilván a részletekben rejlik az ördög. Ha egy század másodperccel lassabb, az még mindig bőven megéri, ha cserébe pont úgy rakja le a nyomatékot, ami a kanyar kigyorsításból a legoptimálisabb és így 2 tizedet nyer rajta.

Ez a lényege az egész szerkezetnek, hogy ne csak azt akadályozza meg, hogy elvesszen a nyomaték, ha elforog az egyik kerék, hanem hogy mindig a célnak legjobban megfelelő mértékben ossza el a nyomatékot.
Ha nem lenne összességébengyorsabb, mint egy mechanikus diffi, akkor felesleges lenne az egész cécó :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 09:16:46 // 30241
De lehet hogy tényleg full mechanikusra cserélték. Az elektronikussal mindig az abaj, hogy lassú. Rengeteg dolgot megold az ECU, de sosem fog olyan gyorsan és kiszámíthatóan reagálni mint egy mechanikus. Ezért szeretnék én is egy q2 diffit, de erre kb nulla esély van sajnos. Legalább a típus kódját már tudom annak ami kéne bele (EU6DFINDF spec.), de az internet két bordó női felsőn kívül mást nem talál a számsorra 😂
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-14 09:05:30 // 30240
Én is találgatok, szerintem ugyanazt az elektronikus zárású lamellás diffit fejlesztették tovább úgy, hogy mechanikusan is tudjon zárni.
SD2023-04-14 08:57:52 // 30239
Olyat tapasztaltam hogy ha emelkedőn hátrafele menetben elindulok, fémesen kattan egyet gondolom a futóműc, a terhelés megváltozása miatt. Tipikusan mélygarázs lehajtó, visszatolatás… mert a kamera nem ismeri fel a rendszámot… amit mi gyártunk:D:D:D

Namost tegbap lehúzott ablaknál a híd alatt odaléptem, és ugyan azt a fémes kattanást hallottam de előremenetben:O és menet közben hirtelen gázadásra…

Van e valakinek ötlete?
RomeoOne2023-04-14 08:37:46 // 30238
Na ez tényleg érdekes. Már csak azért is, mert valószínűleg az Nürburgring-es rekordban komoly része volt a nyomatékvektoros diffinek. Nem nagyon látom, hogy mitől tudna jobb lenni egy mechanikus sperr. Talán könnyebb lehet valamivel. Azt se felejtsük el, hogy a GTAm-et sosem futtatták meg az NRing-en.

Ha találgatásokba kellene mennem, akkor ez olyasmi, mint mikor pl. a BMW-nél is a duplakuplungos váltót visszacserélték a ZF egykuplungosára. Egy jó programmal nem észrevehetően lassabb normál körülmények között, de egyszerűbb és olcsóbb technológia. Aztán a marketing próbálja megfogni ennek a pozitív végét.
Gondolom, ha a TV diffit cserélni kell, az mélyebben zsebbe nyúlós
Halesz2023-04-14 07:04:18 // 30237
Na, pontosítok:

a hajtásláncot mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű egészíti ki, amely ezen a különleges bevezető szérián debütál. Ezt a kulcsfontosságú komponenst a Giulia GTA-val szerzett tapasztalatok alapján hangolták be: alkalmazása nagyban javítja a jármű viselkedését és erőátviteli képességét, optimális nyomatékátvitelt tesz lehetővé, továbbá fokozott stabilitást, dinamizmust és kanyarsebességet tesz lehetővé.

Nos, jó kérdés, hogy a GTA-val szerzett tapasztaltok mit jelentenek...? :) Mindegy, majd kiderül.
Peti16V2023-04-14 00:26:19 // 30236
Giuliát még nem, de Stelviót igen, mert a főnököm másfél évesében elszállt a jobb elsőben a nappali fény meg az index. Ez is rettentő gáz ilyen fiatalon, de a hiba abból keletkezett, hogy nem volt az izzófedél rendesen a helyére rakva, és így be tudott ázni. Valszeg gyári összeszerelési hiba, ami megint csak nem vet jó fényt az Alfára, de becsületükre legyen mondva, hogy legalább bevállalták garanciában. A baj csak az, hogy ez 2 hónapja! történt, és egészen mostanáig kellett várni, hogy megérkezzen a lámpa, mert állítólag egész Európában készlethiányos volt. Mi is próbáltunk rendelni, de a régióban sehol nem volt.
Pont ma reggel kapta meg az új szemet. Üröm az örömben, hogy hiába cserélték ki, nem lett jó, most megy az ötletelés, hogy mit tett tönkre a víz…
Holnapra talán megoldják, majd megírom, hogy mi volt, hogy gyűljön a tapasztalat.
Peti16V2023-04-14 00:12:42 // 30235
Teljesen egyetértek. Ráadásul nálam egyáltalán nem lenne életszerű saját költségen fenntartani egy városi szaladgálóst, azért, hogy ezzel kíméljem a cégautót…

Motoröblítés: telón megkérdeztem, itt nem csinálják és javasolják. “Megnyugtattak”, hogy nem kell tartani a MA meghibásodástól, “nincs azokkal baj, csak akkor jön elő a hiba, ha sokáig megy olajcsere nélkül vagy alacsony olajtöltéssel”, de majd reggel személyesen jobban elmerülünk a témában.
A Motulra hajlandóak lennének, de csak ha ők adják, vinni nem lehet. Viszont nekik nincs, így tulképp mégsem áll a lehetőség. Már nem volt rá idő, de következő cserénél valahogy leszervezem, hogy legyen náluk.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 18:40:25 // 30233
Valakinek van még működő epre? A múltkori link nekem megint nem megy,
RomeoOne2023-04-13 14:41:21 // 30232
A tetőkéderből megállapítható, majd ha lesznek olyan képek, ahol elég közelről mutatják.
Halesz2023-04-13 14:30:44 // 30231
Ja, de gondolom karbon tető már ezekben sincs...
Halesz2023-04-13 14:30:23 // 30230
Nekem is, de ezt írja a sajtóanyag... :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 13:42:09 // 30229
Ez meglepő is, meg nem is. A full mechanikus önzáró diffi érzetben jobb lehet mint az elektronikus zárású. Kb mint a villany gázpedál vs rudazat. Arra kiváncsi lennék, hogy miféle diffi került bele. Torsen? Vagy lamellás?
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 13:31:32 // 30228
Óó de csicsa kis részletek. Már jó értelemben, ezt nagyon érzik az olaszok :-) Az a bevarrt logó, a lóhere jel, az arany féknyereg, nagyon adja az exkluziv feelinget.
Rohodi Mihály2023-04-13 13:11:08 // 30227
Mármint az évfordulós Q-kban
Rohodi Mihály2023-04-13 13:09:31 // 30226
..és ezekben is a Veloce ülések az igazi Q ülések helyett?
RomeoOne2023-04-13 13:08:24 // 30225
A V6-os duplaturbós motorok teljesítménye ezekben a modellekben már 520 lóerő és a Giulia GTA-hoz fejlesztett mechanikus önzáró differenciálművet is megkapják a Quadrifogliók.

Nekem új, hogy a GTA-kban nem a duplakuplungos nyomatékelosztó van, hanem egy mechanikus önzáró diffi? Hmmm....
Halesz2023-04-13 12:58:54 // 30224
a 100. évfordulós Quadrifogliók 520 lóerősek :)

https://alfaamore.hu/hirek/quadrifoglio_100th

Piritu - 1.000.0002023-04-13 12:56:02 // 30223
Amúgy néztétek már hogy mibe van egy első lámpa? Onnantól nem aggódnátok a MA modulon :-))
Zselé2023-04-13 12:49:55 // 30222
Erre kíváncsi lennék! Aztán pucoljuk ki, rakjuk össze... egy tízesér' elteszem polcra... XDDD
Piritu - 1.000.0002023-04-13 12:48:40 // 30221
Tudok egy kiszerelt Giulia MA modult.
Ha eljut hozzám szétszedem és kiderül...
SD2023-04-13 12:32:07 // 30220
de nyomaték tekintetében nem a főtengely, de a szelepek irányában van egy konstans nyomaték amit le kell adnia..

arra gondoltam hogy amikor remeg a motor azok a rezgések zavarnak bele a hidraulika vezérléséba...?

visszafele a szeleprigó nyomja nem?
SD2023-04-13 12:24:51 // 30219
Van olyan OBD olvasó ami a gyárihoz hasonló részletességgel ki tud jelezni minden hibakódot?
Mert nekem eza Torque semmit nem jelzett... pedig a szervíznél modnták hogy volt benne pár hibakód, "alfás hülyeségek" ... :D

Egyépkén pl. hidegen picit rárúgtam, legutóbb és nem emelt a fordulaton üresben hanem befulladt:D és kihagyás után maradt alapjárat 900-on:D

6900km
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 12:23:00 // 30218
Egy hidraulika mindig emel :-) Visszagyünni nem akar :-)
SD2023-04-13 12:20:34 // 30217
Igen de így hogy nincs MA modul szétszedve és nagyrészt gariban cserélik nincs hírverés, ez szerintem politikai döntés:/

Szóval azt mondod beragad? :P én aszittem nem memel...
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 12:16:04 // 30216
Ez így feelingre oké, de a multiair rendszer nem visz át fordulatfüggően más nyomatékot. Szóval az alacsony fordulat a motornak rossz, de a vezérlésnek nincs miért.
Az 1.4-nél a top hiba okok a ritka olajcsere és a mikroszűrő csere elhagyása. Egy rossz széria kivételével (amik 30e-nél elpusztultak) az volt a mondás, hogy tipikusan 120e km körül várható a modul hibája. A Giuliánál ugyanez 100e.
1.4 tapasztalat van már sok, videók is vannak fent a neten. Van ahol szétpakolják teljesen a modult is. Jellemzően nem kopás jellegű hibák vannak. Inkább beragadnak vagy szétesnek az aktuátorok. Képes beragadni úgy, hogy kitámasztja a szívószelepet. Ha csak kicsit ragad, és lassabban tér vissza mint kéne, már pont elég a henger kihagyás jelenséghez. Ha nincs kompresszió, nem lesz égés sem.
Én maradok annál az álláspontnál, hogy a top ok az olajból kirakódó apró koksz részecskék, minden ezt látszik alátámasztani.Öblítéssel is csak így javulhat meg, elkopott alkatrész nem javul meg egy tisztítástól.
Ami szerintem szégyen, hogy multiair hiba esetén nem szedik szét a modult. A motorba töltenek minden francot, hogy majd úgy kitisztul. Csak le kéne venni a modult, szétszedni, kitakarítani és visszatenni ha minden szépen mozog. Így varázslás kategóriából eljutnánk a valódi szervizelésig.

80e-t futott szűrő:
RomeoOne2023-04-13 12:02:56 // 30215
Kép lemaradt :D

RomeoOne2023-04-13 12:02:20 // 30214
Na kijöttek a jubileumi Q-k. Megkapták ezek is az új lámpákat és a digitális műszerfalat. Ezen kívül, amit észrevettem, az az arany színű féknyereg. Az tetszik nagyon. Bár, ha azt vesszük, már a GTA-knál jelent meg ez is először, szóval ez sem újdonság. Kérdés, hogy 2016 óta eltelt 7 évben facelift gyanánt "ennyire futotta" vagy "ami jó, azon nem kell változtatni"?

(Megjegyzem azért, hogy sztem ez sem több, mint a MY20-as fél FL. A MY20 és a MY23 újításai együtt adnának ki talán egy egész FL-t.)
zgi5212023-04-13 11:00:51 // 30213
ja -ja -ja! :)
tesójával osztozva, aki Anna pesti egyeteme miatt azért most többször használja itthon..
de AC -re egyértelmű kit visz a kis gyösz! :)

Egyetértek Giuntinival, van egy megérkeztem feeling, mikor beül az ember.
Nagyon ergonomikus, minden kézre áll. Minket nem zavar a nagy ajtó, elegánsak a keret nélküli oldalablakok, talán a B oszlopra hátranyúlás kívánja a nem megszokott mozdulatot.

Csak az a fránya 17 coll peres ne lenne, dehát minden a látvány és kanyarvadészat,
és ennek okán rázós komfort, sűrű cseres kutyacsont és silentek. :)
Ez a 105 paci bőven, bőven elég nekik D -ben, kezdőautónak. Sőt. :P
Liquid2023-04-13 11:00:00 // 30212
Hát, ha így meg tudja oldani és kényelmes, akkor nincs több kérdés :)
Zselé2023-04-13 10:59:14 // 30211
Én 3-án voltam egy "háromhengerezik" panasszal ugye, hibakód nem volt. Kiolvasták, hibamentes minden. Pedig 2 alkalommal is eljátszotta ezt a 3 hengerezést...

Nekem ebben a lényeg a munkalap most: oda van írva, hogy én 41000 km-el panaszkodtam erre a hibára.. ennek akkor van értelme, ha úgy járnék, mint pl. Piritu a 101.000 kmes multiair-el...

Mondták, hogy lehet bele tenni Motult is, de ők a Seleniát ajánlják. A diag szerint a 12000 km-et futott olaj kondíciója 16% !!! Ezt azért megnézném Motullal is :)

Most két út áll előttem:

- Vagy hagyom a Seleniát, és hátha tönkre megy időben az MA
- Vagy öblítek, és onnan Motul - és hátha nem megy tönkre :D
Zselé2023-04-13 10:54:36 // 30210
Nálunk a nagy 7, ő már önálló. Ő befér az anyós mögé. A középső 4. Ő is majdnem önálló. A pici 1,5 - őt kell székbe "tenni".

A csomagtartóról meg annyit, hogy ott parkol mellette a Multipla... ha kevés, tessék átülni egy másik autóba :D

De természetesen, autó, ruhaszekrény egyre megy: amekkorát veszel, annyi lesz teletetriszezve cuccal :D
Zselé2023-04-13 10:51:19 // 30209
206-os 3 ajtós Peugeot-on meg Swiften gyakorolt. Azt mondta, szereti így. Ő elég alacsony (kb. 155-160cm) és nagyon vékony. Belép a küszöbön, és szemből igazgatja az öveket. Én nem tudom elképzelni, de befér ilyen lehetetlen helyekre. Azt meg el tudom fogadni, hogyha szemben vagy a gyerekkel, úgy könnyebb bekötni...
SD2023-04-13 10:49:56 // 30208
a startstop szintén ezért nagyon véleményes mert ott egy csomó kezrdeti surlódás még ront a helyzeten..

persze jó kérdés hogy helyette a hőterhelés meg a felesleges működés mennyit javít:S
Zselé2023-04-13 10:49:32 // 30207
Benne van ez is, de a hátra kilátás meg politikai kérdés:

én is tükörből és radarból tolatok, nem forgolódok. De ha nem lát ki, akkor az lesz a vége, hogy azért törte meg, mert én megmondtam... :DDDD
SD2023-04-13 10:44:57 // 30206
pont a Fangio filmet néztem, és ugyan azt írja le hogy az autó rezdüléseit érezni kell, annyiban vagyunk ebben korlátozva hogy idióta EU normák, számítógépekbe programozva össze vissza változtatják a paramétereket... és nem csak a lábadon múlik meddig bírja a szerkezet :P
Giuntini2023-04-13 10:39:50 // 30205
Az igazság az, hogy vannak hátrányok a MiTócskának, mégha elenyésző az előnyökhöz képest, bár én egyedül használom, gyerekekkel biztos problémás lenne...
Ahátrányai;
Hátralátás borzalmas, az enyémben nincs tolatóradar, nagyon észnél kell lenni tolatásnál
Az eleje eszméletlenül lent van, semmi koptató rész, a járdaszegélyt csak megközelíteni szabad
Szűk parkolóhelyen a ki-be szállás nehézkes a hatalmas ajtó miatt

A többit nem veszem hátránynak, hiszen Alfa, mint például a hatalmas fordulókör, viszont eszméletlenül közvetlen a kormányzás. Minden jó, minden kézre esik, és egyszerű! Ez a lényeg! Mellette van prémium érzet, mégha a Grande Puntóra épül; a puha műszerfal, a műszerek, jól össze van rakva, 10 évesen sem zörög. Jók a műanyagok, az ülés szövete egyszerű de strapabíró, városban nagyon kényelmes.
SD2023-04-13 10:29:02 // 30204
Az öblítő ellenesek szerintem arra alapoznak:
1. egy mondjuk 200ezret futott motorba bele raksz egy oldószert, olyat is felold ami soha nem kerülne az áramlásba.. és onnan lesz baj..
2. mivel sosem tudod 100%-ban leereszteni a motorolajat az öblítő trutymák ott fogja hígítani az olajadat továbbra is..

Ha olyan lenne ami 1-2 nap alatt kipárolog akkor lehetne ez jó megoldás..
De szerintem pont nagyobb az esély hogy belevisz egy darbka valamit a mikrofilterbe... :P

Én azt latolgattam pont a hétvégén hogy valójában a multiair egy ugyan olyan dugattyús rendszer mint maga a motor, de mivel kisebb dugattú, viszotn a tömítései nem hidraulika olajra vannak belőve, meg nagy hőfokon üzemel, eleve nem lehet olyan pontosra tűrni mint mondjuk egy markoló aktuátor dugattyúját... tehát a multiair szerintem nem a lerakódásoktól döglik meg, hanem a különböző üzemállapotok közti változások és terhelés vonatkozásában túl sok olyan eset van amikor szétveri magát, magyarul elkopik...

Ha nagyon ésszel használod kibírja 100e+ ha nem akkor hamarabb is bekrepálhat.

Ez a mostani megfejtésem.


A dugyattyús motor alsó részének halála a hidegen röfögtetés, és a nem megfelelő hőfokon vagy nem megfelelő kenéssel üzemeltetés.

Ez egy MA rendszerben ugyan így van szerintem.
Amikor megmelegedett szerintem nem szabad 2000 alá ereszteni és nyomatékból gyorsítani, mert 1300-1500 körül már kelletlenül remeg a motor, ez azt jelenti valami épp anyagában darálja magát...

Nagyon kis nyomatékkal grurulgatni meg hidegen lehet 1500-2500 közt is használni, de melegen szerintem tilos.. 1500 alá menni, ha nyomatékot akarsz akkor pedig legyen 2000 felett..

Egy totalcar-os cikk vagy videó is ezt taglalja, hogy akkor döglik meg a motor mikor hidegen röfögtetik... mert el-el bicsaklik oldalra a dugattyú és ezzel nem dugattyúként hanem kolompként üzemel a hüvelyben és szérveri magát...

Na most a multiair modulban mivel olyan olaj lehúzó tömítések szerintem nincsenek is, itt effektive az olaj viszkozitása határozza meg hogy hatásos-e a dugattyú működése vagy elmegy mellette, és mennyi megy el mellette olajból.. ezt állítja utána a computer... mivel ott megengedett hogy valamennyi olaj elmenjen... effektíve egy örvény viszi magával a dugót.. és ennek az örvénynek a karakterisztikáját állítja a szelenoid...

na nem tudom jobban leírni, kb. ezt találtam ki..

tehát ha meleg az olaj több megy el mellette, de nem szabad berregtetni és akkor szépen úszik a dugó az olajban...

ha hideg akkor pedig berregtetni sem szabad és agyon forgatni sem:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 10:09:32 // 30203
Szerintem a Mito három gyerekhez azért kicsi. A Giuliettát anyu+ 3 gyerek úgy tele tudja lakni, hogy meglepő. Két iskolatáska, hangszer, ez-az. Néha a kicsi biciklije plusz a bevásárlás cuccok. Egyszerűen kell ennyi csomagtér. Az utastér is így jó, nem kell a kicsi gyerekülését ki be legózni.
Nálatok nem tudom mekkora a legkisebb, de nálunk a kicsit (4.5 éves) már nem kell betenni az autóba. Már bő egy éve beszáll, kiszáll magától, és ehhez sokkal jobb, hogy 5 ajtós az autó. Háromajtóssal megőrülnénk kb. A gyerekülés mellett van egy övhosszabbító berakva, hogy ne kelljen turkálni a csat aljzat után. Nem utolsó szempont, hogy simán mind az öten beférünk, úgyhogy igazából akárhova, akármire is jó az autó, spontán szituációkban (gyere már értem légyszi :-)) ez nem jön rosszul.
Most ezt nem lebeszélés/rábeszélés képpen, ez csak a saját tapasztalat. Az álmok azok álmok, és jó kis dög az a british termék is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-04-13 09:56:46 // 30202
Meglepő, de Holland (jól tudom?) tapasztalat alapján már a márkaszervizben javasolják a motoröblítőzést a multiair hibák megelőzősére illetve adott esetben jaítására. Tőlem is kérdezték, hogy olajcserénként öblítsék e. Én nem kértem, nem is fogom, aztán lehet hogy nem lesz igazam :-)
Az infók így gyűltek, néha bekönyvjelzőzöm ha találok jót :-)
Liquid2023-04-13 09:53:50 // 30201
Csatlakozom, valszeg a régi álom miatti kifogás :) A mai "modern" autókból elég rossz a hátra kilátás, viszont a kis csapotthátúaknak pont az az előnye, hogy amit látsz a hátsó ablakon keresztül, az ott van a lökösnél. Ilyen szempontból szerintem kb. mindegy hogy angol zászló van a tetőn, vagy Alfa esetleg Fiat logós, vagy akármilyen.
Én mondjuk adott esetben hátra szoktam nézni, de egyre kevesebbszer :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.