Seriff - főkép
>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-28

Mivel Párizs nincs túl messze Bonntól (közelebb, mint Berlin pl, ahova pár hete kirándultunk a kocsival), így elgurultunk egy hosszú hétvégére. Az SW-ről nem lőttem képet, mert zuhogó esőben mentünk végig odafele (ott már szép volt az idő hál'istennek) és dög mocskos lett, viszont 2 csodás olasz remekművet fotóztam Nektek :)

A kocsival nem volt gond, ment szépen, vészprogramon :D Tudni illik egy aprócska de funkcióját tekintve jelentős kis csövecske gondolta sok neki az elmúlt 8 év kemény igénybevétele és megreped, mire a computer ráparázik a kérdésre, mert szerinte gond van a turbó nyomással. Khmm, szeretem a computert... A lényeg, hogy kb. szívó üzemmódban közlekedünk mostanság, ami nem para, ha nem megy 130 alá a sebesség pályán egy komoly emelkedő kezdeténél, mert ha igen, szépen belassul a lelkem, ami elég kellemetlen érzés, el tudjátok képzelni... Karácsony előtt haza megyek és ott orvosolva lesz a dolog, remélem. Itt a szervizben megcsinálták ugyan - levágtak a cső végéből és ráhúzták a pöcökre, ahol lennie kell, de "ledobta" a gép egy komolyabb (átlagosnál nagyobb) gyorsításnál. Azért nem kívánom senkinek, hogy így járjon, mert egyrészt a tempomat ezek után felejtős és lábbal is újra kell tanulni vezetni tudva, hogy a lovak kb. fele nincs az emberrel és csak 2-3000 rev/min között használható a kocsi, ott is ésszel :(( Na mindegy, ez van...

Párizs még mindig az egyik legszebb és leghangulatosabb hely a világon :)

 
>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-28

Mivel Párizs nincs túl messze Bonntól (közelebb, mint Berlin pl, ahova pár hete kirándultunk a kocsival), így elgurultunk egy hosszú hétvégére. Az SW-ről nem lőttem képet, mert zuhogó esőben mentünk végig odafele (ott már szép volt az idő hál'istennek) és dög mocskos lett, viszont 2 csodás olasz remekművet fotóztam Nektek :)

A kocsival nem volt gond, ment szépen, vészprogramon :D Tudni illik egy aprócska de funkcióját tekintve jelentős kis csövecske gondolta sok neki az elmúlt 8 év kemény igénybevétele és megreped, mire a computer ráparázik a kérdésre, mert szerinte gond van a turbó nyomással. Khmm, szeretem a computert... A lényeg, hogy kb. szívó üzemmódban közlekedünk mostanság, ami nem para, ha nem megy 130 alá a sebesség pályán egy komoly emelkedő kezdeténél, mert ha igen, szépen belassul a lelkem, ami elég kellemetlen érzés, el tudjátok képzelni... Karácsony előtt haza megyek és ott orvosolva lesz a dolog, remélem. Itt a szervizben megcsinálták ugyan - levágtak a cső végéből és ráhúzták a pöcökre, ahol lennie kell, de "ledobta" a gép egy komolyabb (átlagosnál nagyobb) gyorsításnál. Azért nem kívánom senkinek, hogy így járjon, mert egyrészt a tempomat ezek után felejtős és lábbal is újra kell tanulni vezetni tudva, hogy a lovak kb. fele nincs az emberrel és csak 2-3000 rev/min között használható a kocsi, ott is ésszel :((

 
>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-11-19

Csak úgy, mert szép :)

>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-10-10

Az egyetlen "maszek" AR szerviz, amit eddig láttam német földön. Königswinter egyébként is kellemes hely, de így pláne :)

És még Porschét is lehet ide hozni, tiszta szerencse ;)

 
>> EgyébAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-10-06

Kellemes útitárs :)

 
>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-12

Nem szeretnék olyan hibát elkövetni, melyet sok - a sötét oldalra frissen átálló és ezen manőver helyességét magának igazolni kénytelen - embertől annyiszor láttam. Nem szeretném a fogyasztási adatokra polírozni a ... billentyűzetet, de meggyőző az első érték. Ha már kerreg :))

A kocsit 3/4ed tank körül hoztam el, most fogyasztottuk ki az első saját tankot, összesen bő 1000 km-t mentünk gyorsan (mármint a Gergely naptár szerint gyorsan, azaz kis intervallumon belül).

Az imént tankoltunk bő 44 litert bő 700 km után. Igazából elment volna még sokat, csak a V6 után a 700as érték annyira magasnak tűnt, hogy megtankoltam szűk negyedtankos szintjelző állásnál.

A fedélzeti vörös fényű tündérke össze-vissza mutat, pl. városban az autópályás átlag folyton lemegy. Ami nyilván nem így van. Ezen kívül a range amit kiír egész egyszerűen nevetséges, ritkán nézem, de akkor is kacagásra hív.

Nos, ennyi volna. Az, hogy egy közel 10 éves konstrukciójú motor egy majd' másfél tonnás 8 éves használatot, átélt kocsiban ilyen menetteljesítmények mellett így fogyasszon, az számomra meglepő. A sötét oldal varázsol? A GTV, kb ugyanígy vezetve másfélszer ennyit eszik, de ennek is és annak is minden cseppje megéri ;) Kívánom, hogy mindnyájan megtapasztalhassátok egyszer mind a két élményt.

Nekem most - egy rövidebb-hosszabb külföldi tartózkodás előtt - szükségem volt a GTV-nél komfortosabb, gazdaságosabb és modernebb közlekedési eszközre. Kicsit örülök, hogy végül nem egy Volvo D5, vagy egy BMW 30D lett a választás, bár ezt nyilván csak sejteni tudom, hogy így jobb. Egy Alfát vezetni egészen más, az 56 pedig még elég közvetlen nekem, ha 10-15 évvel idősebb lennék, lehet a tankszerű 59-es jobban tetszene...

No, túl sok a szöveg, gyorsan akkor egy összegzés:
- ~6,28liter gázolaj / 100 km
- fél távon rossz termosztát, ami miatt többet ehet, viszont ez idő alatt - pont a nem megfelelő hőmérséklet miatt kevésbé terheltem, igyekeztem megállni...
- a második fél távon azért megismertem mit tud, ahogy Miki (count M) barátom is tolta neki nyilván a próbakörön
- vegyes körülmények, szűk harmad város, a többi pálya (140 körül) és kevés autóút (100 körül).

Ciao

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-08-08

... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.

Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.

Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)

Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))

Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-07-30

Sikerült egy szabad szemmel is elég jól látható összeget otthagynom az okmányirodában. Átírás & új papírok + mivel tavaly cseréltek egy kavics miatt szélvédőt a kocsin és elkeverték a regisztrációs matricát róla --> új rendszám. Nem rajongok azért, hogy újat kaptam, de legalább vicces... Mondjuk 156-ot nem tudtak adni, mert nem volt :(

Este kap nyári kerékszettet azt hiszem, téligumi 30 fokban = NEM MENŐ

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-07-24

Este értünk Sopronba, munka után mentünk, lassan kívülről ismerem a falvak, községek neveit :)

Hihetetlen élmény volt vezetni, ami a 3.0 V6 után eléggé meglepett, mert hát abban bőven van kraft. Rafkósak ezek a digó mérnökök, hogy ilyen gyorsulásérzetet képesek éreztetni sok nyúlmókussal. Nagyon jól viselkedett a kocsi, meg vagyok Vele elégedve.

Aminek utána kell járnom: 55-65 fokot mutat a hőmérő, ennél melegebb hőmérsékletet nem ér el a kocsi. Furcsa mód városban hűvösebb volt, mint autópályán ahol volt menetszél rendesen és már később is volt, hűvösebb. Termosztát?

A fedélzeti egység fogyasztásmérő adatát jelenleg nem tudom elhinni, letesztelem tankolásnál. ~200 km-re amiben kevés tötymörgés, kb 60 km országút és kb 120 km autópálya után négyfelet mutatott a kijelző. Sajnos meggondolatlanul töröltem az előző 2ezer km tripjét a computer memóriájából, így nem tudom arra mennyit hozott. Nekem ha 6-7 körül eszik vegyesen, az már remek lenne. Lehet ha felmelegszik majd rendesen, akkor többet iszik :)

>> EseményAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-07-21

Szemerélő eső, Sopron. Nézegettük állóhelyben alulról-felülről, kívülről-belülről. Ami után nem volt visszaút, az meglepő módon a próbakör volt...

Foglalózva. 2 nap és visszagurulunk érte Sopronba. Kíváncsian várom :)