Seriff - főkép
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-08

Nos, a keretes megoldás nem volt állapot...

Beegee tanácsára kétoldalú ragasztóval tettem fel. Bár nem volt az általa említett zöld típus itthon, de ugyanaz a márka egy régebbi sárga változata került alapanyagként felhasználásra a művelet során.
1. simán a rendszámra tettem, felragasztottam, mire a családi ebédnek vége, rendszám a kocsi előtt a földön leesve:)) még jó, hogy nem menet közben hagyta el magát...
2. tekintettel a rsz meggyepált állapotára, az eredetitől kissé eltérő formájára,vékony szivacsréteget ragasztottam a rendszám hátoldalára, majd így ragasztottam a lökösre, elég szépen felfeküdt igazgatás, hajtogatás után. Ha így jól érzi magát, akkor így marad, s a rend éber -és megbocsátást nem ismerő- őrei is elégedettek lehetnek velem. Azt hiszem egy izzó hiányzik a készletből, majd utánanézek;)

>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-05

Mostanság megint azon morfondírozom, hogy fészliftesítem a 45ös front részét, de nem tudom valóban jobban tetszik-e nekem, tehát még gondolkozom.
Ahogy néztem aranyárban lehetne új alkatrészekből összelegózni, fényezéssel a 200ezer forinthoz közelebb esne, mint a 100hoz, hülye meg ennyire nem vagyok, szeretem így is:)
Bontott meg nem sok faceliftes van, vagy az orruk törött.
Erről az jut eszembe, hogy az Alfák általában alulreprezentált fékekkel bírnak a nagy fékbirodalom elemei közül. A 155ösünkön elég rendes fékek voltak még, de azóta a világ sokat változott.
Fékprojekten is sokat gondolkoztam. Az első fékek beugranának mondjuk hátra, hisz' azokat nemrég cseréltem, kidobni fájna, előre pedig valami nagyobbacska féket betenni, bár igazából, ahogy újabban járok, türelmesen, előzékenyen, a sebesség nem a legfőbb attribútuma a meneteknek, így megállni sem oly' nehéz. Vigyázok a sok bolondra, akik a hazai utakon vannak, túl sok balesetről hallottam az utóbbi időben, meg aztán hova rohanunk? Az élet fontos dolgai mellet el? Hmm... Asszem megyek vissza tanulni, kérem kapcsolja ki!

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-05

A rend éber őre felhívta szíves figyelmemet, hogy friss ropogós utasítás van a zsebében, hogy különösen nagy figyelmet kell szentelniük az első rendszámtáblát nem "hordó" gépjárműveknek, illetve tulajdonosaiknak.

Ez azt jelenti, hogy azonnali feljelentés, valamint 30.000-től 80.000 Ft-ig terjedő pénzbírság megfizetésére kötelezhető az, aki elől nem jól látható helyre rögzített rendszámmal közlekedik.

Éljen.

Gyorsan feltettem egy, a garázsban talált félig törött keretet ideiglenesen, majd veszek Zsoltitól egy új szettet, mert a korábban vásárolt használatlan, zacskós szettem Tiby-nél maradt, Isten nyugosztalja:(

Így fest a kocsi, ahogy a képen látszik. Ez szörnyű, lelki beteg vagyok, nem elég, hogy az excenteres kerékőr készletem hiányában (holnap jön, ha minden igaz) a 14es, enyhén oxidált lemezfelniken, téligumikkal közlekedek. A lökösömet a szervízben meghúzták, de ugyen nem én vittem oda, s hoztam el, így reklamálni minek... Remek, remek... Valami fa alá is beálltak, ezért levakarhatatlan dzsuva van a kocsi bal-elején, féltem a fényezés miatt kaparászni. Egyébként minden nagyon szép és jó. Ja nem, mert néha melegen nem indul elsőre, amit a 145/46 topicban írtam is korábban, vettem 2 (kettő) Bosch önindítót, remélem az a baja.
Lehet, hogy csak a régit kell tisztítani, akkor lesz KÉT DARAB ÖNINDÍTÓM ELADÓ minden 16 szelepes Twin Spark mocival szerelt Alfa Romeo márkájú személygépkocsi részére, aki olvassa és érdekli, keressen bátran, nem jár majd rosszul:) Ha a régi cserére kerül, akkor csak EGY DARAB ÖNINDÍTÓ lesz ELADÓ, a fent említett autókhoz jó:) Ha pedig a 3-ból lehet csak összelegózni egy egészségesen működőt, amit erősen kétlek és ne is adja isten, akkor NEM LESZ ELADÓ ÖNINDÍTÓM a fent említett kocsikhoz, de Marklar nyakát kitekerem és lesz egy ELADÓ 155-ös típusú gépjárművel kétszínű fényezéssel:)

PS: engem természetesen nem bűntettek meg, mint eddig egyszer sem olyan országban, aholm beszélem a nyelvet, vagy legalább valaki a kocsiban;) A többi csak meggyőzőerő...

PS2: a rendszámkeret ronda, törött, de a miénk. A 156ra rakták a dílerek, amikor eladták magyar rendszámmal édesapámnak, aki egy valag pénzt költött azóta Rá, de megérte...asszem...

PS3: vigyázzatok a gyalogosokra, biciklisekre és motorosokra, kérlek benneteket! Én igyekszem így tenni.

>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-01

Már régóta tervben volt, most megrendeltem a helymeghatározó kütyüt.

Mio Digiwalker C520-as típus 3 év garival, IGO-8 full Európa szoftverrel. Remélem beválik. A családban már van egy pont ilyen masina és nem volt gond vele.

Jelszó - újratervezés:)

>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-05-09

Műalkotást vételeztem, nagyon tetszett mindig is ez a Zender. Martin-i most meg akart szabadulni Tőlük, én pedig- hála a 21.századnak 2000km távolságból is simán utalhattam Neki zsét- megvettem.

Nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy a 145ön jól áll-e majd, meglátjuk.
Kap egy alapos polírt- öröm lesz simogatni ezeket a gyönyörű görgőket:))

Nem tudom télre, nyárra, tavaszra vagy őszre vettem-e, eladjam-e a szépséges sokküllős 16"-os nyárifelniket a kiváló Pirelli P Zero gumikkal, vagy a télieket... Télre nem hiszem, hogy kárhoztatnám a felniket - sómarás, sár, latyak, csúszás, korcsolya, sapka&sál stb...

HA VALAKIT ÉRDEKEL A 16COLLOS GARNITÚRÁM, KÉREM JELEZZE, aztán meglátjuk mit hoz a holnap.

Ha nem jó a 145re, amx Rumi barátom 33asát díszíti... vagy valami, vagy bármi:)

Ja: 7 x 15", ET 30, 4 x 100

>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-04-21

Múlt hét kedden szervízbe került a nagy becsben (és már 3 hónapja egymagában garázsban) tartott autóm.
Lesz olajcsere, szűrők, valószínű futóműalkatrészek cseréje- hála a kiváló minőségű magyar útburkolatoknak, vezmód, szintén kérdéses.
Vezérműszíj csekkolás- 60ezret futott--> valószínű csereérett, jobb megelőzni a bajt.
Stb stb:))

Megérdemli, soha nem hagyott cserben.
Remélem, mire visszatérek a magyar honba, kész lesz és jobb lesz mint újkorában, aztán nem tudom mi legyen, nagyon agyalok 2 lehetőségen...

Update:
- duda kábel szakadt volt- dolog megoldva- kértem kamion kürtöt:DD
- vezérműszíj tökéletes, nem csereérett
- hátsó fékrendszer felújítva
- olajok, szűrők kicserélve
- klímám kábele is szakadt- ugyanazon okból kifolyólag, amiért a dudáé, nem részletezném:S
- futómű beállítva
- kapott új olajat- vezmód állítólag elhallgatott... majd meglátjuk

Folyt köv

PS': Télleg kamion kürtöt kértem:D
PS'': Végre ismét Castrol Magnatec olajat kapott, a Seléniát érezhetően sokkal kevésbé szerette. Pedig direkt kipróbáltam, a legjobbat vettem, de nem vált be...

>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-01-19

Kár volt az előző, elhamarkodottnak bizonyult postért.

Kocsi ma nem indult, akksi tropa, nem tölthető, de már idős is, tehát...

Magnetti Marelli élt: ?, de minimum 5 évet

Új akksi beszerzése- benzinkútról:SSS 32ezer peseta...

>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-01-19

Nos, ha nem is végleges, de fájó és érzékeny.

2nap múlva elutazom, Ő itthon marad Magyarországon...

Édesapámat megkértem, hogy hetente-kéthetente járassa meg távollétemben.
Amíg elleszek, kapni fog új olajat, szűrőketm valószínűleg egy vezmódot és vezérműszíjszettet, meg szeretetet és gondoskodást, ne higyje, hogy véglelg hagyom itt.

Remélem lesz lehetőségem vezetni Angliában- Skyline-t vagy egyéb jobbkormányos Japán-belpiacos-kicsempészett-feltuningolt szörnyűséget.

Ja és azt is hallottam, hogy pofátlanul olcsók kint az Alfák:D Lehet, hogy repülővel megyek és Alfával jövök?;)

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2007-12-29

Gétévét vezettem, V6TB-t
.
.
.
Leírni nem igen tudom. Érzelgős ömlengésemre úgy hiszem senki sem kiváncsi itt, és ez így is van rendben:)

Két észrevétellel szeretnék csupán élni:
1. aki nem próbálta, tegye meg, ha teheti- recepre... "instant get"
2. a 145ötben ülve soha nem értettem a "fűnyírózást"- miért kell leszólni, nem megy rosszul az 1.6TS, (sőt amilyen sztorikat az utca áldozatai topicban egyesek leírnak... :D), szóval a lényeg, hogy most már értem a fűnyírózás kifejezés eszenciáját, nem mondom, hogy örülök neki, de értem:)

Valamit mégis: ahogy a V6 üvölt, hihetetlen... Szerencsétlen félresikerült mesterséges szókészletünk nem képes hűen átadni az érzést, amit átéltem... Pedig tél volt, csúszós utak, puhácska téligumi, apróbb hibák a csodás gépen, de mind elhomályosult... Autó, tárgy... tárgy?

Post scriptum: remélem makaróni-mérgezésben elhalálozott az a lángelme, aki egy csomagtartóban elhelyezett 2 literes zacskót nevez ablakmosótartálynak.
És a lényeg, hogy ez sem számít semmit sem.
.
.
.
Kéne.

Köszönöm Miki (jövök egyel)!

>> EgyébAlfa 156 SW 1.9 JTD // 2007-11-08

Szépen teljesített a sötét oldal szerény katonája.
Fogyi: 6.1; 6.2; 6.1 a három tankolásnál- ha csak fater vezeti szvsz 5.5 körüli érték jön ki- végig autópálya- magyar, osztrák, német és francia. A két, dojcsul beszélő emberek országában kegyetlen sz.r körülményeket tapasztaltunk, nem kis meglepetésünkre:(( Folyamatos felbontások, elkerítések, gyakori 80as, illetve 60as táblákkal:S
A hazai pálya nagy dícséretben részesül- tökéletes útpálya, olcsó benzin, tűrhető matricaár- nem gondoltam volna, hogy a magyar ugar vizsgázik jelesre:/
A franciák utai jók, de irdatlan drágák- ha jól emlékszem ~250km-es szakaszon 50ojrót fizettünk, visszafelé dettó- az összesen 25ezer Ft 2 használatért- annyira nem hájtek az útpálya és a Subaru Impreza WRX STI rendőr sem barátságos:D

1 hiba volt a kocsival- lemerült az akksija: 3napot állt, valószínűleg égve maradt az egyik belső lámpicsku. A kocsi nem indult.
Szerény véleményem szerint egy bivalyerős, egy éves sincs Banner akksinak baromira nem illene lemerülnie szűk 72óra alatt egy piszlicsáré lámpa miatt. Más nem lehetett a ludas- rádió, GPS, DVD kivéve, Lámpa Leó, no parkolófény, semmi. Ejnye-bejnye.
Öröm az ürömben, hogy a Magyar autóklubbot hívtam, és 1 órán belül (!!) ott voltak Párizs egyik külső területén és ripsz-ropsz indult a kocsi.

A gázolaj kinti ára 1.2 és 1.3 Euro/liter között volt, ami a negyedezres árfolyammal nézve 300-325Ft/lityó. A benzin általában 15-20centtel drágább:S

A JTD egy ... illúzionista- elhiteti az emberrel, hogy gyors (?) autóban ül és dinamikusan halad. A V6 nem hazudik, a JTD igen, de kit érdekel- az a fontos mit érzel, nem az, hogy valójában mi is történik;)) Mondjuk a Novitec-kel tényleg nem megy rosszul a 8szelepes traktor sem- a Peripherique-en rendesen emberkedtünk, amikor 13 óra után megérkeztünk Párizsba és már baromira oda akartunk érni...

Egy valamit nem akarok hallani egy darabig: ÚJRATERVEZÉS :DD