Seriff - főkép
>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-28

Úgy adódott, hogy a gyári bicskakulcs elfejtette a kocsit vagy vica versa vagy mi :(

Elmentem márkaszervizbe programozni, amíg még itthon vagyok, ahol rá is programozták, ahogy illik. 5 percig emlékeztek is egymásra. Majd megint kakukk... Remek. Nem tudom mi a gond, szét kellene bombázni a fél kocsit, de erre most nem látszik megfelelő időablak a közeljövőben.

Kulccsal nyíilik a kocsi, beindul, csak gombbal nem nyílik sem a központi zár, sem a csomagtartó. :(

(a kép csak megtetszett :D)

>> EgyébAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-28

Az elmúlt 4900 km-re a kocsi szerint 4.9 liter volt az átlag. Tankolja ezek alapján az a remek olasz mérnök aki a szoftvert hergelte a gyárban :D
Az már csak hab a tortán, hogy ha netán dugóba kerülök, mindig lemegy az átlag a computer szerint... :)

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2013-05-08

El is felejtettem írni, még tavasszal (ha jól emlékszem) újrabőrözettem a kormányt és a váltógombot, mert a 15 év alatt sokat vesztettek gyári pompájukból. Nagyon szép lett, köszi BeeGee cartársnak a kontaktért és a kormánycseréért :)

Ha megtalálom a képeket feldobom.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.

Nagyon tetszik az összkép.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-06

Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.

Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.

Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)

Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.

A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.

Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.

>> AutóápolásAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-03

Most nézem, hogy a fékpor beette magát a télifelnibe, not good. Valkinek van tippje mivel jön le szépen? Előre is köszi :) Aztán a hétvégén feldobom végre a nyári TI szettet is, juhúúú.
Update: Cillit Bang plusz kiadós súrólás megtette a hatását a fékporral szemben. Fel is tetettem a ti felniket, de lehet megy még felnishez a hosszabb használat előtt :((

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-05-03

Hirtelen ötlettől vezérelve hétvégén bekábelezzük az SW-t, kicseréljük a gyári - kiváló minőségű - hangszórókat, belepróbáljuk a garázsban pihenő Audison SRx4 erősítőt, illetve a 2 mélyláda egyike is helyet foglal a csomagtartóban ha minden igaz.

Zselé cartárs ajánlására, aki korábban autóhifiben utazott, Audio System MX165 Plus szett, illetve MXC 165 koaxális páros kerül be.
Az erősítőt még BeeGee-től vételeztem, a GT-je eladása után.
A mélysugárzók DLD, illetve ha jól emlékszem MacAudio márkájúak.

Hogy a rendszer pontosan hogyan fog összeállni, illetve, hogy mit hajt majd az erősítő és mit nem, az holnap fog kiderülni :)

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2013-03-24

Rég nem írtam az autók blogjára/ba.

Ma vételeztem az 56-ra gyári 17 collos TI felnigarnitúrát, így eldőlt, hogy a Süsnye cartárssal elcserélt Barracudák (Neki 8 coll széles szett volt, nekem 7, ugyanabból a fajtából, ti. Indy) a GTV-re mennek fel.

A gumikat valószínű megcserélem a 2 garnitúrán, az 56-tal - természetétől és rendeltetésétől fogva - jóval többet megyek, legyen azon a mélyebb profilú szett. Különönesen, mert a Barracudákat SanyiJTD-hez viszem majd fényezni, így mindenképpen le- és fel kell majd gumizni, gazdagodjék csak a sarki gumis a 2 Subarujával :D

Úgy fest most, hogy a 215/45R17-es méretű garnitúra megy a GTV-re, illetve az egy kicsit ballonosabb 225/45R17-es mérettel bíró másik szett megy az SW-re. Isten áldja Itáliát. :)

Az első képen a konkrét, megvásárolt garnitúra gyermekkori képe látható, a második egy számomra is remek látványtervet vizionál és vizualizál.

>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-12-13

Hetfon megjott a kis csomag Amazon bacsitol, meghozta az OBD csatit.
Mar mult heten letoltottem a korabban emlitett Torque appot a telefonomra, igy igazan nem sok dolog volt hatra, mint elore ;)

Muszakilag alulkepzett ember vagyok, de ennel egyszerubb es kenyelmesebb megoldast nem tudok elkepzelni. Radugtam a gep agyara a csatlakozot, elesitettem a BT-t, osszeparositottam oket es kesz. Egy kattintas volt kiutni a hibat (miutan persze a jo oreg duck tape baratommal ideiglenes javitast vegeztem a kedvenc kis csovemen), utana mentem egy kort, el is felejtettem, milyen bivaly tud lenni a kocsi, ha megvan a gyari ertekhez kozeli kraft.

Meg is tankoltam, veszuzem alatt folyamatosan csokkent a fogyim, mialatt sikerult megtanulnom ujra vezetni a kocsit, ti. sok esetben amikor normalis uzemben a gazt kell nyomni, itt vissza kell engedni a jobb labat nyugvo pozicioba, mert teljesen felesleges a presszura... No mindegy, a lenyeg, hogy most 54 es fel liter kellett 890 km-re, ami eleg jo ugy nezve, hogy a kocsi/motor hatekonysaga silany volt hala kedvenc kabelemnek...

Egyebkent egy csomo erdekes es szep infot lehet kiolvasni menet kozben is, de nekem tul sotet, hideg es keso volt tegnap ezzel jatszani :)

Remelem az uzemi nyomas nem dobja le a duck tape-et menet kozben. Hetvegen kiprobalom, amikor elugrunk Hollandiaba :)

>> SzervizAlfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-12-03

Gondoltam mig el nem jutunk a vakuumcso cserejeig, erdemes lenne kiutnom a hibat (a csovet megszakertettem atmeneti jelleggel egy kis mindenrehasznos ducktape segitsegevel), igy rendeltem egy remeknek hitt SainSpeed ELM327 Bluetooth OBD2 CAN Interface-t. Ha minden igaz holnapra meg is jon, le is toltottem mar a Torque appot a telefonomra. Ezekkel elvileg telefonrol megszakerthetem a computert, alig varom :)

Ha valakinek van ezzel tapasztalata, kerem ne tartsa magaban. :) Koszonom.