SanyiJTD - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-12-05

Szombaton lefóliáztam a hátsó lámpáim.
Füst színűt kapott.

Nem most csináltam először a Puntom is levolt pirosra, majd feketére.
Attól függetlenül 'opás, és még van mit gyakorolni, de egész korrekt!

Teljesen jól átvilágítja a lámpa, és az index is sárga marad.
(Piros fóliázás esetén pirosan villog)

A fólia ebayről van ,de itthon is beszerezhető! Lámpa fólia néven keresd!

Létezik már sok féle :piros,sárga,kék,pink,átlátszó,füst,fekete ....

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-11-20

Végre megérkezett a sport MOMO 3000 típusú pedálszettem!
Kellett már, sokkal esztétikusabb,mint az elkopott gumik :)
1hónapot vártam rá, pár ezer km-t megtett míg ideért :))

>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-11-20

Nekiálltam pár hete lefalazni az EGR szelepet, mert hát az ugye milyen jó,ha mindenki lefalazza, akkor Én miért ne?

Megtörtént, leszabtuk a lemezeket, összeraktuk, kész is!
Indulás, semmi hiba üzenet,vagy ilyesmi, frankó lesz gondoltam!

Másnap kellett az autó, padlógáznál bizonyos fordulatok között erős torpanást éreztem, egymás után többször is!

Írtam a srácoknak,hogy összefügghet az EGR falazással?
Állításuk szerint nem.

Óóó, király, vehetek légtömegmérőt!!
Még kb. 2hétig így használtam (nem volt rá perpill kredit) mikor úgy döntöttem tegnap,hogy kivesszük a "dugókat". Veszteni nem vesztek semmit, ha ugyan olyan ,visszarakom.

Láss csodát az torpanás/torpanások megszűntek, végre lehet normálisan előzni!

Akinek ilyen gondja van ,és falazott az EGR-je érdemes tenni egy próbát bekötött szeleppel is...

 
>> SzervizAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-28

Eljutottam addig, hogy leírjam a termosztát csere mozzanatait.

Történt ugyanis ,hogy nem akart 70fok fölé melegedni az autóm.
Termosztát megrendel, beszerel, látszólag minden jó.

Tesztkör, az autó 110fokig melegszik. Nem jó,valami nagyon nem jó.
Víz van benne, csövek is keményedtek, melegedtek, venti kapcsolt.
Légtelenítés, nem jobb a helyzet.
Majd megint le lett légtelenítve (hűtő bal felén lévő csavaron keresztül)

Most úgy néz ki jó lesz, 90fokon áll.

Természetesen új fagyállót is kapott, foszfát menteset.
Fogyasztáson is meglátszik a különbség, meg már elég jó fűtés is van a gépbe :D

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-27

Sokat túrtam a netet,hogy végülis milyen téli szett kerüljön a kocsi alá.
Ami biztos ,hogy 16" nál lejjebb nem adom. A gyári sportcsomagos felnit akartam ,de persze nem volt normális árban eladó!

Mikor megvettem a mostanit egyből lett jó áron. Így szokott lenni ugye...

Végülis 17" mellett döntöttem, egész pontosan DBV Arizona 7.5x17 ET30, 225/45R17-es Semperit Speed Grip gumikat kapott.

Ahogy megjöttek a felnik kezelésbe vettem őket, újra lett fényezve mind a négy.

Grafit metál szín, majd 3 réteg lila gyöngyház réteg(!) után meglett lakkozva, másnap gumizva.

Ezek 5x100-asok, mozgókúpos csavarral mentek fel (előző felniből maradt)

A környék legprofibb gumis műhelyében voltam, de amikor azt mondták a végén,hogy 9.150ft ,akkor az infarktus kerülgetett...

Hát végülis ilyen lett...
Télre több,mint luxus szerintem.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-21

Vásároltam ma egy új mélyládát.
Dupla JL Audio hangszóró van benne, természetesen ez is minőségi, Amerikai!
Zárt láda ez is ,ahogy néztem elég profin össze van rakva. Hál' isten ez is szürke kárpitos,és tökéletesen passzol a csomagtartómba :)
Hely is van még bőven!
Az erőt egy Audio System Twister F2 280 szolgáltatja, az változatlan .

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-20

Ma csörgött a telefonom, hívott a kárpitos, készen vannak a cuccaid.
Át is mentem érte, nagyon szépek lettek. Fekete matt bőr, piros cérnával.

Közben a váltógombot is felújítottam, mert nem szerették volna bőrözni ,azt mondta az ember,nem lenne túl szép. Amoréra is adtam fel hirdetést,de csak nagyon kopott darabja volt mindenkinek :(

Így hát lefestettem, gyöngyházfekete színt kapott.

Először 120al megcsiszoltam a váltógombot, szintbe húztam a felpattogzott,és a rajta levő lakkot. Majd 240el lefinomítottam, aztán 400, 600 majd lefestettem.

/Nem sikerült, tele volt pöttyökkel/

Nemmmáá' nem akarom szórózni...
De muszály volt. 240el átcsiszolni megint, majd jöhet a szórógitt.

A szórót 600-al vízben visszacsiszoltam.
Zsírtalanítás,és jöhet a bázis felvitele. El sem hiszitek,de kb 6réteg bázis kellett rá,hogy szépen eltakarjon minden kis egyenetlenséget.
Ezután kapott 2 elég vastag lakkréteget.

Ez a kis sz@r 1napott vett igénybe. Ennyi idő alatt egy géptetőt simán megfújok :D

Lényeg,hogy kész, szerintem jól néz ki. És végre nincs több fa az autóban!!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-19

Lecseréltem a fa kormányt egy gyári bőr kormányra.
Csere menete :

-Hátulról 2db imbusz csavar fogja a légzsákot (5ös), csatlakozót széthúzzuk.
-Utána lesz még egy csatlakozó,azt is széthúzzuk.
-Középen egy nagy anya fogja fel a kormányt. 24-es dugófej kell rá.

Ha azt is lekaptuk le kell jönnie a kormánynak.
Kinek könnyen,kinek kicsit nehezebben.
Én segítségül kellett hívjam a kedvenc gumikalapácsom...

Mehet minden vissza a helyére,és kész is vagyunk.
Fa betét száműzése vol. 2. :)

 
>> AutóápolásAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-19

Ma behúztam az utastérbe a hifi kábeleit.
A bal oldalon megy a táp kábel, a jobb oldalon az RCA, ahogy a nagy könyben megvan írva.

Ha már szétbombáztam ott mindent lefújtam a levélrácsot matt feketére, majd matt lakkoztam, mert elég rondán nézett már ki.

Vezetékelés közben megejtettem az üregvédelmet. A küszöbök belsejét fújtam ki, és a levélrács alá is fújtam, biztos ami tuti alapon.

1,5 flakon ment el, 500ml darabja.
Még 3ezer forint sincs, de nagyon sok fejfájást megelőzhet.
Ajánlom mindenkinek elvégezni!!!

A hifi elrendezés nem végleges, perpill csak be van dobálva...
Képek később

Update : Már nem csak bevan dobálva, hanem szép rend van. Erősítő az ülésen, elötte a ládikó, így semmi sem látszik. Tökéletes szerintem...

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-14

Sikerült egy újabb hiányzó komponenst beszerezni a "Hifi projecthez" .

Vagyis lényegében már csak ez hiányzott,minden mást megörökölt a FIAT-ból.

Egy Infinity mélynyomóval(MADE IN USA) támogatom meg a hátul ülőket egy kis masszázsra. :)

Réges-régen már volt ilyen nyomóm, tetszett, most nagyon jó áron hozzá tudtam jutni.

Zárt ládám volt itthon, még az X--ion doboza volt, abba bele is raktam.
Egy zárt 28L-es ládáról van szó.

300W RMS-t tud a hangszóró, ez bőven elég lesz, nem akarok már "falat bontani"...

És ,hogy miből fog állni ez az egész?

-Varta 74 Ah-s akkumulátor

-Phoenix Gold 25mm2-es táp kábelek

-Neotech KHS-321-es RCA /kígyóbőrözve/

-Pioneer DEH-P88RS fejegység

-Audio System Twister F2 280 erősítő

-Audio System Radion 165 komponens szett

-Infinity Reference mélynyomó, zárt ládában

A héten szeretném behúzni a kábeleket!